** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och wat zielig Corina! Snap je tranen helemaal!

Flesje ging vandaag op, 1/3 kv en 2/3 bv.
    Wel bij papa, want van mij accepteerde ze het niet. Maar goed, dat is stap 2.
    Heb nu dus vanaf 9.30 niet meer gevoed en begin nu wel stuwing te krijgen. Over een paar minuutjes ga ik haar klaar maken voor naar bed en dan eindelijk de druk er af ;)

@Blauwoogje: Helemaal weet ik nog niet....in ieder geval de voeding van overdag. Dan hoef ik straks ook niet meer te kolven. Dat zou wel schelen... Dan zou ik alleen de ochtend en de avondvoeding kunnen geven.

Overigens.....Lotje is ook goed verkouden en hoesten. Haar voeding van 13.30 kwam om 17 uur er uit...ieuw!!!

@MI: Jeetje wat schiet het alweer op!!!! Ben heel benieuwd...ik denk dat Levi een zusje krijgt, haha!

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik heb nog even gebeld met de huisarts, ze zei het hoeft niet perse astma te zijn maar het kan ook bronchitis zijn, want dat dacht ze in eerste instantie.
    Ik weet het niet, weet wel dat ons een hoop ellende stast te wachten als ik na mijn eigen medische geschiedenis kijk, ik hoop echt dat dat hem allemaal bespaard blijft.

Ja pannenkoeken van mamamelk, het er ook een geprakte banaan door.

Maar goed nu iets vrolijjs, yuri heeft vandaag voor het eerst in de babyschommel gezeten, hij vond het zo leuk, grijns van oor tot oor en klaphandjes haha.
    Moet alleen even mijn inbox ruimen kan geen foto uploaden hihi.

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mvj, goed zeg! Eb wie weet houdt je de ochtend en avond er nog wel een tijdje in!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ach arme Yuri. Had jij het ook al op zo'n jonge leeftijd?

Gisteren voor het eerst gefietst met Levi. Op een leenfiets. Mijn Batavus mambo komt pas in juni binnen. Hij gilde van de pret. Super leuk!

En gisteravond boodschappen gedaan en Levi in het karretje gezet. Erg leuk. Hij vond het reuze interessant en sjanzen met iedereen ;)

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wat leuk mi! Ik durf het nog niet aan.. ze zit zo een kwartier op de grond maar wacht nog even een maandje. Lijkt me zo leuk!

Jeej corina kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en hier erg verdrietig van word... had/heeft je meisje er geen last van?

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja tot mijn 17e flink astma gehad.
    Mijn broer was nog geen 10 weken, ik wel iets ouder, geloof anderhalf jaar.
    Nee chalien heeft gelukkig nergens last van.
    Vannacht weer 2 x eruit, net zijn kamertje volledig uitgesopt, kasten plinten alles, maar amper tot geeen stof dus daar ligt het niet aan.

Leuk is dat hhè, Yuri zit ook in de winkelkar en oh Ohhh charmeurtje hihi.
    Nog niet gefiets, ook maar even binnenkort probere.

7. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Hè wat sneu voor Yuri, zo zielig ze begrijpen er natuurlijk nog niks van allemaal. hoop dat er wat meer 'foefjes' zijn om het ademen hem wat makkelijker te maken.

Is lotje al wat beter mvj? T. slaapt nu gelukkig weer wat beter nu hij beter kan ademen. Maar savonds in slaap krijgen is weer iets lastiger, maar dat hoor ik van meerdere mamma's hier.. nouja ik klaag niet, een kwartiertje nu is nìks vergeleken met hoe het in het begin was..

Vandaag weer naar veldhoven geweest, voor ons de andere kant van nl, huidtherapie, mn gezicht doet zeeeeeeeeeer grrrr

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    wat heb je met je gezicht dan Roos?

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Broer en zus :D

Bijgevoegde bestanden:

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #4030 blauwoogje90, 11 apr 2015
    Laatst bewerkt: 11 apr 2015
    Ahww wat een lieve koppies!!! Prachtig koningskoppel hoor, mooie kindjes! Je bent vast heel trots op ze Corina!:) Leuk zo'n babyschommel en dat Yuri er zo'n plezier in had! Dus jij had het ook als kind.. gelukkig dat je eroverheen gegroeid bent, hopelijk Yuri later ook, maarja daar heb je nu niks aan:(

Okee, maar jij heb toch voedrecht tot 10 maanden mvj op jouw werk, ga je nu dus ook stoppen met kolven onder werktijd? Ja, toch wel nog even fijn dan hé 's ochtends en 's avonds voeden. Goed zeg dat ze gemengd wel lust, wie weet lust ze straks kv alleen ook. Succes met afbouwen!

Ah geweldig Mi voorop de fiets! Lijkt mij ook zo leuk, maar wil nog even wachten tot 9 maanden. Maar das al bijna :D

Oh vervelend zeg Roos! Waarom heb je huidtherapie en wat doen ze precies?

Zijn die van jullie ook zo lang op? J. kan nu een paar uur opblijven, verschilt nog wel een beetje. Ene keer 3 uur, andere keer korter of langer, soms wel 4 of 5 uur! Vanochtend ook ruim 4 uur wakker geweest, daarna anderhalf uur geslapen. Toen weer 2,5 uur wakker toen hij weer driftig in zijn ogen begon te wrijven... hij ligt nu weer een halfuurtje te pitten.

11. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Mja toen ik stopte met de diane-35 kreeg ik acne en het is nu in 2 jaar tijd nu vrij ernstig geworden, dus ja, ze maken het schoon waarbij zon beetje mn hele gezicht dus wordt mishandeld en nu heb ik een dijk van een ontsteking erbij op mn kin van 3 bij 3 cm ofzoiets, mn halve kin dus :) doet zeeeeer... hmzzzz... *denk-leuke-dingen*
    opnieuw aan de pil is een optie maar de diane is "gevaarlijk" en wordt niet meer voorgeschreven, tis wel de enige die hier goed voor werkt en tja, als we nog eens voor een 2e gaan moet ik er weer mee stoppen en dan komt het vrolijk terug lijkt me. Lastig..

mooie foto Corina, is chalina ook een beetje gek op dr broertje? je ziet vaak dat meisjes dan ook lekker mee gaan moederen :)

jep hier ook langer wakker blauwoogje, soms slaapt ie een half uurtje per keer, soms wat langer. hij is meestal wel 3 tot 4 uur wakker tussendoor ja.

kunnen jullie babietjes ook ineens zoveel meer? wel he... ik vind het ineens zo hard gaan? grappig in zo'n korte tijd.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja Levi kan zich nu optrekken naar staand!!!! Waaaaah gaat zooooo snel. Kruipen doet ie niet hihi maar geef ik hem mijn handen dan trekt ie zich zo op.

Roosjuh, Roacutan al eens geprobeerd?

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even van me af schrijven. Lig al de hele nacht angstig te luisteren naar mijn zoontje.

Hij is grieperig geweest voor twee weken terug. De verkoudheid bleef aanhouden. Dus hij snurkte steeds best wel in de nacht maar verder vrolijk, goed eten en drinken. Vandaag visite gehad en hij heeft de grootste lol gehad. Nergens last van behalve een beetje snotneusje.

Nu ging hij naar bed en we hoorden hem piepen. Door de geluidsdichte deur heen. Wij liggen met de kamers naast elkaar en alle kamers hebben geluidsdichte deuren.
    Wij dachten dat hij gewoon weer snurkte.

Maar kwartiertje later werd hij ineens in paniek wakker, piepen, dichte neus, hese zeehondenhoest en het klonk alsof zijn luchtpijp verschrikkelijk nauw was. Vond het echt heel eng.
    Snel neusspray gegeven om de neus te openen, thijmsiroop voor het keeltje en luuf op de borst en rug. Flink getroost.
    Ik dacht nog om te gaan stomen. Ik heb als kind bronchitus gehad en herinnerde me dat mijn ouders dan gingen stomen. Maar toen hij rustig werd ging het redelijk. Wel blafhoest en benauwd geluid. Hij zag de kat die kwam gezellig knuffelen en hij lachte van oor tot oor.

Bij ons in bed gelegd even aanhoren. Toen hij vrij rustig was en ging dommelen terug gelegd in eigen bed. Deur weer dicht.
    Maar twee uur geleden werd ik wakker. Hij snurkt verschrikkelijk hard. Echt niet normaal en je hoort slijm. Het lijkt wel een gorgelende put. Net of er iemand op sterven ligt en elk moment zijn laatste adem kan uitblazen.

Ik lig hier angstvallig te luisteren want het is zoooooo hard. Mijn man slaapt erdoor. En als het dan even stil is ren ik naar zijn kamer om te kijken of hij nog ademt. Maar al snel gaat hij dan weer verder met snurken. Zijn adem piept enorm. Maar hij slaapt wel door.

Als ik google kom ik pseudo kroep of RS virus tegen wat er redelijk op lijkt qua symptomen.
    Maar beiden zeggen uitzieken niks aan te doen.
    Dus ja...mijn moederhart schreeuwt om naar een dokter te gaan maar ik heb geen zin om op zondag naar de HAP te gaan, uren wachten in een drukke wachtruimte om met het advies: ziek maar uit weer naar huis te gaan.

Vind het zo lastig....en ik slaap dus echt niet zo. Oooo wat moet ik doen!

14. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Nou mi ik zou wel bellen! Al is het maat voor je eigen gevoel. We vullen vaak zelf in: klinkt als maar ik heb altijd liever dat een dokter er even naar kijkt , deze mensen zijn er gelukkig niet voor niks! Misschien kunnen ze je iets geven voor verlichting! Beterschap met arme Levi!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oei lastig MI....hier rochelt Lotje ook ontzettend...Maar als hij (of jij) er zo'n last van heeft, zou ik wel even bellen. Meestal hebben baby's wel voorrang bij de HAP.

Hier een drama nacht....wakker om 23 uur. 2,30 en toen jengelig. Mijn man kwam net thuis van een verjaardag en die is met haar op de bank gaan liggen. Om 5 uur in bed gelegd, toen heeft ze geslapen tot 7.30.
    Nu zit ze druk te spelen in de box met haar boekje..maar heel vrolijk is ze niet ben ik bang.
    Ik weet nog wel van de andere 2 dames dat dit een vreselijk heftig sprongetje is...erg vermoeiend :) Maar hierna kunnen ze opeens zo veel! Dan zijn ze ook echt wel baby af :)

Ik zal even opzoek naar bekleding voor het fietsstoeltje en dan kan ze ook mee op de fiets! Zo leuk is dat, de 2 oudsten vonden het ook helemaal geweldig :D

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Even met Levi heen gaan, klinkt als bronchitis.
    Vind het ook vergelijkbaar klinken als met yuri.
    Beterschap voor Levi.

Ooh roos wat vvervelend, ja das de voordeel van diane.
    En ja zeker chalina is stapelgek op haar kleine broertje maar andersom ook, Yuri reageert ook heel leuk op haar.

Vannacht voor het eerst weer doorgeslapen en het lijkt wel of ik nog moe ben haha tis ook nooit goed.
    Vandaag tot dinsdag vrij mooi zo want dinsdag verwachten ze 21 graden.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb tien minuten na mijn bericht toch maar de hap gebeld en mochten meteen komen. Meneer had pseudo-kroep aanvallen volgens de arts en misschien nog iets van RS virusje. Het een sloot het ander niet uit. Dus ja had ik zelf al opgezocht ;)
    Moesten de volgende keer stomen en hem rustig krijgen want baby's raken dan in paniek en dan word het erger.

Nouja hoorde net van mijn moeder dat mijn zusje en mijn vader het als baby ook veel hadden. Familie kwaaltje dus.

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nou goed dat je gebeld hebt hoor, voor hetzelfde geld is er weer net een nieuw virus uitgebroken, je kan masr het beste je gevoel volgen. ik heb voor T. van kneipp-kids het menthol/thijm (uit mn hoofd) spul voor in bad gehaald, ik doe een klein beetje in zn badje dan 'stoomt' het al ietsje.. luufje op zn borst daarna en meneer ruikt weer als een pepermuntje. ik heb wel het idee dat het iets helpt samen met zn hoofdeinde iets hoger leggen. maar ja, T. heeft last van ern virusje en geen kroepoekje...

hij was vannacht denk ik misselijk, hij werd om kwart voor 1 wakker en tot half 4 snachts is hij zon beetje ieder 3 kwartier huilend wakker geworden. oprispingen, zurig luchie... zn avondeten dreef wat omhoog op de eerste vollere flessen weer die hij heeft gedronken. hij was bekaf maar zodra hij zn bed zag was het dikke tranen. we hebben een goed deel vd avond de big bugs band zitten kijken op youtube, inclusief dd reggae versie ;)

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    roaccutane bewust niet gedaan, bijwerkingen van depressie/misvormde kinderen klonkt niet als muziek in mijn oren :) grootste reden is dat het daarna dan weer terugkomt bij de meeste, van wat ik lees iig.. als mijn nieuwe aanpak niet helpt dan toch maar weer aan de pil misschien, blegh

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Klopt heb het geslikt vroeger. Bij mij wel verdwenen. Super spul maar heel agressief. Moest aan de pil inderdaad vanwege misvormingen en elke drie weken bloed prikken om leverwaardes te testen. Kreeg er droge lippen en ogen van toen de dosis verlaagd. Mijn lippen zijn blijvend droog dus altijd labello bij me. Zonder staan ze gewoon in de fik. Maarja de erge acne is weg.

Pil houd ik ook niet van. Word er niet zo lekker van beetje depri. Maarja ben bang dat ik er straks ook aan moet wil ik geen elftal ;)

T dus ook al zo op de longen. Kroep word veroorzaakt door een virus wat zich op de bovenste luchtwegen manifesteert. Dus wel ook een virus.

Deel Deze Pagina