** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    mja tis kwaad met kwaad bestrijden zo he, maar als het niet anders kan ga ik ook aan de roaccutane.

T. moet ff meer hoesten om zn longen vrij te krijgen, snurken heb ik gelukkig niet gemerkt. de babyfoon staat recht naast mn oor dus daar zou ik wel van wakker worden.

vanavond eens even wat lekkers maken, denk aan een kip madrasje ;) yummiej. iemand nog een goed recept voor (geen pittige) kip/rijst/kerrie dingen? wil het eens zelf proberen te maken :)

net met mn zus naar de IJhallen in A'dam geweest, voor 2 tientjes leuke kleren voor mij en pukkie gehaald. leuk hoor

2. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Vervelend zeg Roosjuh die acne! Hopelijk heeft de huidbehandeling effect, en heb je ook niet voor niks pijn geleden. Jammer ja van die diane-pil, bestaat er dan geen andere pil tegen acne? Beterschap voor je mannetje trouwens!
    Enne, ja vind ook echt dat m'n kereltje veranderd is sinds dit sprongetje! De grootste verandering (en de vervelendste voor hem) is de verlatingsangst die is gaan opzetten. Maja, ook weer een goed teken, ik probeer het gewoon positief te zien haha!
    Hee, doe je goed voor 2 tientjes shoppen! Leuk zo'n uitje samen :D

Hé bah, wat een narigheid vannacht Mi, goed dat je gebeld hebt! Lijkt me naar om mee te maken, hopelijk mag dit voor jullie eenmalig zijn...

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een narigheid lees ik allemaal. Kroep, acne etc....hopelijk wordt het allemaal voor iedereen snel beter.

Wat betreft alternatief voor Diane pil....ik zelf heb altijd de Yasmin pil geslikt......ook ooit tegen acne en je wordt er minder snel dik van, ook altijd mooi meegenomen. heb nu ook weer de Yasmin. Was er na 10 jaar gebruik ook heel snel van ontpild toen ik zwanger wilde worden, want binnen 3 maanden was het raak (was wel een windei, maar toch...)

Vanmiddag met casper bij mijn schoonmoeder op verjaardag geweest. 16.00 uur wakker en flesje, gelijk daarna in de auto en daar zijn groentehapje gegeven. 19.15 uur weer naar huis en heb hier thuis om 8'uur flesje gedaan en naar bed. Vandaag dus twee slaapjes in plaats van de gebruikelijke 3. Ging aardig....tot nu toe tenminste. Hopelijk trekt hij de nacht ook goed door.

Wat een mooi weer wordt het komende paar dagen...jammer dat ik moet werken. Donderdag pas een dagje vrij.

Vandaag weer lekkere hapjes gemaakt voor de smurf. Dit keer eentje uit het nieuwe opperdepop boek van de appie. Pompoen met parelcouscous. Ben benieuwd wat ie gaat vinden van die kleine glibberige balletjes in zijn pureetje haha.

Brood eet hij tegenwoordig trouwens inclusief de korsten (behalve de bovenste korst). In no-time zijn de stukjes doorgeslikt. Gaat prima! Binnenkort maar eens experimenteren met wat beleg. Doe nu alleen nog roomboter er op.

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat knap van Casper dat hij zelfs de korsten eet! Tot nog toe hebben wij hem ook alleen maar brood met boter en stroop of banaan gegeven. Morgen maar bij de boodschapjes ff meer variatie voor hem halen. Dacht zelf aan jam (ik wacht alleen nog met aardbeienjam) en smeerkaas. Weten jullie nog meer opties? Smeerworst mogen ze nog niet of wel?

Hier een aapie die lol had vanavond. Had hem op de bank gezet om even lekker gek met hem te doen. Hij gebruikt me graag als klimrek:p Maar het boeffie kreeg door hoe hij zelf moest gaan zitten. Lukt ook wel makkelijker op een stoffen bank dan op een laminaatvloer. Op een gegeven moment had hij zo de smaak te pakken, dan ging hij zitten, daarna trok hij zich aan me op en bleef zo even staan en vervolgens laat hij zich expres vallen op de bank zodat hij weer languit lag. En dan rolde hij zich weer half om en ging weer zitten en begon het riedeltje weer van voor af aan. Een lol dat ie had, hij heeft dit een hele poos zo volgehouden! :) volgens mij is hij heel blij dat ie dit kan :D

5. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ben ik ook weer een keertje. Ise eet al vanaf het begin ook de korstjes van brood. Gaat goed hoor! Ik doe op het brood, boter, jam (suikerarme variant), kaas, kipfilet, ham, stroop, huttenkase, smeerkaas, smeerworst (mogen allebei maar 1 keer per week), fruitpuree... Vanalles dus.

Verder is Ise volop aan het tijgeren en kan ze goed zitten. Ze kan alleen nog niet zelf uit ligstand gaan zitten en andersom.
    We zijn vrijdag voor het eerst gaan fietsen.. Leuk hoor!!

6. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Thanks voor de tips Linnel! Ja, dacht zelf ook aan de suiker (en zout) vrije varianten. Ohja, smeerworst en kaas idd 1 keer per week, maar dat mag dus nu al begrijp ik... enne, kaas en kipfilet, misschien gekke vraag maar krijgen die kleintjes dat al fijngemaald?

Leuk dat jullie ook voor het eerst gefietst hebben!:) De mijne kan ook al goed zitten, zit heel lang zo te spelen zelfs. Maar op een of andere manier lijkt het me nog een beetje eng om zo'n kleintje voorop te zetten in het kinderzitje. Heb er al wel één, gekregen/overgenomen van schoonzus. Ik fiets niet zo vaak, maar als het mooi weer is wil ik het ook eens gaan proberen!

7. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ise heeft er niet zo'n moeite mee, maar dat verschilt misschien per kindje?

Oja, Ise is ook een tijdje zo benauwd geweest, maar die kreeg redelijk snel een puffer van de huisarts, en die heb ik maar een dag of 3 hoeven gebruiken. Misschien kan je dat eens bespreken met je huisarts?

Liggen jullie kindjes ook wel eens ondersteboven en overdwars in bed?

8. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jup, omgedraaid & achterstevoren! heb er voor de zekerheid maar een dun lakentje van gemaakt waar hij onder ligt in zn slaapzak. overdwars ook wel es, dan zit ie aan de spijlen te knabbelen... soort escape from alcatraz - baby style :cool:

Lachen blauwoogje, dat steeds laten vallen op de bank. Pretlettertje :)

bevalt die axxia stoel Muts? je had hem al in gebruik voor silvy toch? wij gaan binnenkort ook maar es kijken voor een autostoel erbij. (ook 2 auto`s)

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even snel. Ga slapen hahaha zwanger en een nacht en dag geen slaap gaat niet samen.

Plak kaas op brood gaat hier prima. Kaas smelt ook een beetje in de mond. Kipfilet geprobeerd maar dat gaat aan zijn gehemelte plakken. Daar verslikt hij zich in.

Hij eet al aardbei dus aardbeienjam ook. Halvajam hier, pindakaas, appelstroop, 1x p/w smeerkaas en smeerworst, en zuivelspread.
    Pindakaas net rustig mee gestart een dun laagje. Gaat prima.

Levi vind zijn nieuwe kunstje prachtig. Ik pak zijn handjes en hij trekt zich zo op tot staand. Hij doet het ook bij de bank. Dan pakt hij de rand en gaat staan.

Verder klinkt hij nu schoon. Hij ligt heerlijk te slapen. En ik volg snel hopelijk. Trusteeeeh

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier blijft hij gelukkig nog steeds gewoon keurig op de plek liggen in zijn bedje waar ik hem neer leg. Hij gaat alleen af en toe op zijn zij liggen om een beetje aan de spijlen van zijn bed te krabben.

Goede ideeen voor het broodbeleg. Zal eens op zoek naar suikervrije jam.....en huttenkase.....wij eten zelf alleen maar oude, vrij pittige boerenkaas (rauwmelks) dus die geef ik hem liever nog niet.....

Pindakaas heb ik laatst een keertje geprobeerd. Heel dun laagje en ging prima. Vanaf nu maar wat vaker beleg doen.....ipv die saaie roomboter.

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Dat jullie dat aandurven jam en pindakaas. Daarmee wacht ik ivm allergieën toch echt tot een jaar. Heb een paar kinderen in mijn omgeving die van pindakaas (voor een jaar hoogstwaarschijnlijk) een allergie hebben overgehouden. Ze mist het nu ook niet dus ik wacht liever even :D. Appelstroop is hier favoriet ( bah )

Yinthe werd om 315 wakker alleen maar hoesten! Net maar een flesje gegeven en hopelijk wil ze nog even slapen :)

12. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    De autostoel is super! Stomme maxicosi haha dit is zoveel makkelijker .

hier eet ze smeerkaas smeerworst jam appelstroop pasta op brood..

wat super leuk is dat ze aan de rand van de box begint te stappen.. begint aan de ene kant en stapt naar de andere kant langs de rand..

hier staa g ze regelmatig ik bed te springen.. ze ttekt zich los gaat staan en gaat staan kwebbelen langs de rand..

gisfer nog lekker ijsje wezen eten met mijn ouders.. die hadden de kleine al 5 weken niet gezien.. hihi.. geweldig genoten!

13. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
  14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaa heerlijk muts! Leuk dat stappen. Hier nu ook het bed omlaag omdat hij zich optrekt. Jammer...moet nu aardig bukken ;)

Mmmmm ik word ongeduldig...wil weten of ik een meisje of nog een ventje krijg :D

15. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Nee, pindakaas geef ik ook nog even niet op brood, maar over aardbeien had ik niet echt nagedacht... Maar, dat krijgt ze dus wel ook.

Wauw, dat jullie kindjes al optrekken en stappen, dat doet Ise echt nog niet. Ze is dus wel heel druk in bed nu en aan het ontdekken wat ze toch eigenlijk wel niet kan met dat lijfje. Maar als ze op haar buik in bed ligt, vindt ze het nog lastig om weer terug te draaien..

Verder is ze nu (weer) eens verkouden. Gisterenavond in een soort van paniek wakker, omdat ze niet kan ademen. Ui bij haar bed gelegd, dat werkt in zo'n geval toch ook echt als een tierelier! Had ook neusspray geprobeerd, maar daar wordt ze nog hysterischer van...

Hoe krijg je eigenlijk die banner onder aan je bericht waar op staat hoe oud je kindje is??

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een leuke foto's muts! Zo te zien lustte ze het ijsje best :D
    En wat grappig zeg dat ze zo al loopt in de box!!

Zo, hier even meer broodbeleg voor m'n ventje binnengehaald: abrikozenjam (meteen maar op brood gedaan), huttenkase, smeerkaas. En gelijk babyliga's, roosvicee laxo (heb het idee dat J. last heeft bij poepen sinds afgelopen week). En zag ook babykwarkjes staan, dus gaan we dan ook maar eens proberen. Oehh wat is shoppen voor de baby toch verleidelijk :D

Echt leuk om hier de ideeen op te doen qua broodbeleg en te lezen wat jullie geven! Ik las trouwens ergens dat pindakaas vanaf 9 maanden mag, dus ik wil het binnenkort misschien ook wel gaan introduceren. Maar ja als je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen.

Zo had ik ook gelezen dat aardbeien en kiwi beter is vanaf één jaar, vanwege allergie. Maar ja, mijn s.moeder heeft 2 weken geleden een olvarit fruitpotje gekocht voor hem met o.a. aarbei. Heb toen wel gezegd dat het beter is even te wachten ermee, maar ach, het is goed gegaan. Maar ze wil er wel rekening mee houden zei ze, de schat.
    Zijn jullie kindjes ook zo dol op opa en oma trouwens? J. vind het echt heerlijk om naar ze toe te gaan, alleen blijft opa wel zijn favoriet! :D

Ik gaf 's morgens trouwens altijd vers fruit, dat maakte ik dan fijn met een vork. Maar verder dan een peer, appel (geraspt) en banaan kwam ik niet. Ja, nog 2 keer druiven gegeven (vel eraf gehaald en heel fijn gesneden), poeh wat een werk!:) Vorige week fruitpotje gekocht met mango om zo eens een andere smaak te laten proeven. Die heb ik vanmorgen gegeven, oooh daar smulde hij toch van! Dus heb meteen nog zo'n potje gekocht haha:)

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Linnel, als je op één van onze banners klikt kun je er zelf één maken. Als je er eentje gemaakt hebt krijg je een code (de bbc code moet je hebben) die je even moet kopieren. Vervolgens ga je naar je gebruikersinstellingen hier op zp. Onder het kopje 'instellingen & opties' zie je 'handtekening wijzigen' staan. Als je die aanklikt kun je de gekopieerde code inplakken. En dan heb je hem als het goed is. Succes, hopelijk kom je eruit! Anders vraag je maar:)

Ach wat zielig dat ze zo in paniek was doordat ze niet kon ademen! Zo rottig ook die verkoudheden...

18. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Is Roosvicee laxo te vergelijken met diksap? Anders zou dat voor ons ook wel een idee zijn. Hoewel ik tot nu toe alleen water geef en ze daar nog heel blij van wordt ;). Af en toe diksap door de magere yoghurt.

Opa en oma zijn inderdaad favoriet en andersom trouwens ook, haha.

Wij geven eigenlijk altijd vers fruit, namelijk appel, peer, banaan, mango, meloen, druiven (niet ontveld, wel doorgesneden), kaki. Maar, de keus is inderdaad best beperkt.

Ik maak ook zelf avondhapjes, heeft iemand daar nog leuke receptjes voor?

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Kan ik me voorstellen hihihi! Zou ik ook hebben:) Je kunt ook een pret-echo laten maken :D Ik ben ook ook wel heel erg benieuwd hoor haha:):)

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Geen idee of het hetzelfde is want ik geef geen diksap, koop je hier ook fles van ofzo? Roosvicee leng je aan met water. Ik gaf ook steeds water, dat vond hij lekker. Maar waren wel zuinige slokjes hoor, maar geef sinds een week of anderhalf dit in een tuitbeker. Dus hij moet nog steeds leren hoe hij hier het beste uit kan zuigen.

De roosvicee laxo schijnt heel goed te zijn voor verstopping, het is sap van pruimen. Hij krijgt nu nog op de dag 2 keer bv, en 's avonds 1 á 2 keer, dus wil dat hij overdag wel genoeg vocht binnenkrijgt.

Ja meloen kan idd ook, maar heeft zo lang nodig voor het rijp is. En is het echt zomerfruit natuurlijk. Kaki ken ik niet?

Leuk dat het bij jullie met de opa en oma ook zo goed gaat, haha heerlijk hé als ze zo gek zijn op elkaar!

Deel Deze Pagina