Wat fijn dat je zo'n heerlijk etertje hebt Linnel! Maar dat verbaast me niet met een mama die zo lekker zelf kookt Respect hoor!! Enne, ja dan valt het idd mee 200 gram, haha! Lijkt idd meer door het bakje Leuk zeg dat ze het zelf pakt, de broodstukjes! Nee appelstroop is inderdaad geen doen Wat leuk Roosjuh, dat T. zo smulde van de minneola! Schattig dat zelf pakken, dat vinden kindjes vaak zo leuk het zelf eten. Alleen netjes eten zit er nog even niet in whaha Hier trouwens 3 keer bv op een dag, 's morgens fruit (á 200 gram, soms iets minder), tussen de middag: soms half/soms heel broodje met beleg, 's avonds groenteprakje (meestal zo'n 100 gram). Sinds deze week paar keer toetje gegeven na het warme hapje: perzik en bananenyoghurtje (klein bakje voor baby's), oooh smullen! Slapen, nu echt van 19/20 uur tot ongeveer 8 uur 's morgens. Klokje rond dus. En overdag vaak 2 slaapjes, meestal 1 slaapje van 1 uur ('s morgens) en 1 slaapje van 2 uur ('s middags). De tijden dat hij tussendoor wakker is varieren van 2,5 tot 4, soms 5 uur. Enne, Linnel, oefenen uit een glas kun je zeker proberen! Heb ook gelezen dat je er al mee kunt oefenen. Hier nog maar niet, want J. wordt al wild enthousiast van zijn tuitbeker (lees: slaat hem graag hard op en neer) hihi
Nou, hier voorlopig nog maar de tuitbeker...hij heeft sinds vandaag pas echt door hoe die werkt haha...daarvoor leek het heel wat maar hij zat gewoon op de tuit te knagen hihi
mja herkenbaar Sandra, hij zit er zo mee te spelen dat ik het zelf niet zo vaak probeer met de tuitbeker. drinken uit een normale beker vind hij overigens wel interessant. maar is nog een zooitje slapen pfff.... 1900 naar bed meestal, 7 u wakker, en overdag 2 slaapjes van 1 a 2 uur. lijkt nieuw patroon sinds een week, hij slaapt ineens meer overdag
Nou, pap lust mevrouw ook niet, hahaha! Gister weer een voeding overgeslagen...dus nu gaan we haar tussen de middag brood geven en wat yoghurt. En door omstandigheden gisteravond pas om 20 uur gedronken ipv 19 uur en ze heeft wel 45 minuten liggen drinken. Niet weer wakker gemaakt en vanmorgen was het 5.15. Heb nu een rietjesbeker gehaald en daar is ze maar druk mee....ze vindt het reuze interessant.
Hier drinkt mevrouw ook het beste uit een beker, ook nog best netjes ook haha. Vandaag heeft ze dan wat water en diksap uit de fles gehad. Morgen ga ik naar de primark in Almere, nav jullie heb ik er voor gekozen om haar naar oma te brengen, mijn vriend heeft middag dienst dus die brengt haar om 11 uur heen.. Ik vind het best spannend en dat weet mijn schoonmoeder ook, nu kwam ze vanmiddag hier en zei dat er allemaal visite komt smiddags, en om 4 uur gaan ze met een groep gourmetten thuis, ik heb gezegd dat ik dat eigenlijk minder leuk vind omdat ik er al zo tegen op zie. Nou ja ik moest maar accepteren dat er gewoon mensen over de vloer kwamen, logisch ook dat begrijp ik maar ik hou er een rot gevoel aan over nu. Ze zei me heel duidelijk dat ik ook niet de hele tijd moet gaan whatsappen daar zou ze toch verder niet op reageren. Bah gelukkig is mijn nichtje van 9 er ook die is dan nog bekent voor haar morgen.
Had je schoonmoeder die visite en gourmetten al gepland voordat jij gevraagd had om op te passen Alyssa? Ik snap je onzekerheid en zorg heel goed, dat maakt je ook een goede moeder, maar ik denk dat het wel goedkomt hoor! Sowieso voor Yinthe zal het wel goedgaan, en ik denk - als ik zo tussen de regels door lees - dat je schoonmoeder graag jouw vertrouwen in haar wil, dus dat zij graag voor je kindje wil zorgen (anders had ze ook niet op willen passen toch?) Alleen jammer dat ze niet zo beseft dat het gewoon moeilijk is voor jou, het zou voor jou al zoveel schelen als ze je gerust stelt door bijv. te zeggen dat je jou wel even whatsappt hoe het gaat. Beetje inlevingsvermogen scheelt zoveel! Enige is van die visite, dat als ze dat gepland heeft terwijl ze al wist dat ze ging oppassen, dat zou ik ook niet zo waarderen (al zou ik het ook zo laten hoor). Maar dat is dan meer om het idee dat kan ze een keer oppassen gaat ze nog visite ontvangen (of ik denk te negatief, misschien is het bewust omdat ze graag jullie kindje wil showen uit trots) ipv alle aandacht en tijd aan haar kleinkind te besteden. Maar ja... ik ken je schoonmoeder niet natuurlijk. Enne, ik vind het echt dapper van je dat je haar morgen niet meeneemt, juist omdat je dit lastig vind! Komt zeker goed meid Toytoytoy morgen!
Haha die Lotje toch... weet goed wat ze wel en niet wil Ahh, ze had dan ook wel mamatroost nodig zeker gisteren? Die van mij heeft een tuitbeker, maar hij snapt nog steeds niet hoe hij werkt
Wauw alyssa wat een mooi koppie heeft yinthe en dat achteruit kruipen, herkenbaar yuri doet t ook haha. Veel plezier bij primark, mooie collectie? Linnel, zo zeg dat gaat allemaal op, bunkertje hihi Mi, veel plezier Muts, gaaf die kennel zo achterthuis! Vandaag weer rondje zkh, was yuri zijn fles drinken vergeten oeps, heb dus een pakje gekocht met rietje en hij had het snel door dat ie flink moest zuigen. Morgenochtend nog even en dan weer weekend tot dinsdag Pff mijn geheugen is een safe vergeet echt alles, maar goed dat mijn kont vast zit. Nog even en dan is yuri 9 maanden maar stiekem voel ik mij nog steeds niet ontzwangert.
He ja Alyssa... wat vervelend dat je schoonmoeder zo reageert, lijkt me niet nodig zo bot, zei je vriend er niks van? Wat betreft het bezoek, babietjes krijgen altijd de volle aandacht dus denk dat ze wel verwend en geknuffeld zal worden blijft ze logeren daar of haal je haar savonds weer op?
Vanmorgen weer lekker wezen shoppen met mn meissie.. vind het shoppen met haar zo n leuk.. tussendoor ff lekker ergens broodje eten en dan zij haar fruithap.. vandaag fristi uit een beker gedronken.. nu lekker thuis op bed en strax boodschappen doen.. in het begin hielden we altijd rekening met haar wanneer haar "tijden" wa ff en omte eten.. tegenwoordig hebben we zo iets van we zien wel.. als we weg zijn zijn we weg.. en dat gaat super..
Leuk dat het zo goed gaat met het shoppen, dat je haar zo makkelijk mee kan nemen. Ik probeer toch nog wel wat rekening te houden met zijn slaapjes.....hij slaapt nog best veel namelijk en wordt echt een beetje jengelig/vervelend als we ergens op visite zijn en het is eigenlijk slaaptijd. Ach, nou dat duurt natuurlijk nog maar even en dan is die periode ook weer voorbij en dan zo krijg je langzamerhand weer wat meer vrijheid om wat meer te kunnen ondernemen. Ik vind het ook niet zo heel erg.....vind het momenteel best wel even lekker om een beetje een thuismuts te zijn haha. Vanmorgen alweer even een nieuw receptje gemaakt van het Opperdepop boek......kip met rijst en erwtjes. Weer drie porties in de vriezer. Morgen de rest even klaarmaken.staat okk nog een lekker receptje in...soort van groentecurry met kokosmelk, erwtjes, bosuitje, basilicum en rijst.......die staat voor volgend weekend op de planning om te maken. Langzaamaan beginnen met ook wat kruiden te introduceren . Vanmiddag boterham met jam (bosbes en cranberry met chiazaad en met 65% minder suiker volgens de verpakking) gehad....en dit keer met een vork gegeven...doe het normaal met de hand, maar ja, hij moet toch ook dat gereedschap een keer leren kennen. Ging prima...haha.... Bij jullie ook zo lekker zonnig.....wind is nog wel frisjes, maar uit de wind is het prima zitten!
Hier isnhet ochtendslaapje er uit sandra dus dat scheelt ook.. en een x minder slapen wordt ze niet vervelend van.. ohhh ik hou echt van die vrijheid.. vind het verschrikkelijk om hele dagen thuis te moeten zijn.. lekker sporten shoppen en thee leuten en vooral met dit weer wandlen.. Maar met sil is het ook anders geweest perse ieder slaapje enz.. anders niet te genieten.. voelde me toen juist een verschrikkelijke huismuts.. morgen weer heerlijk weer dus hoop dat we naar het bos kunnen morgen.. hier vandaag brood met chocoladepasta .. en maar smikkelen hihi
Mi, zo leuk! Het is ook wel erg handig om te weten wat het wordt Erg netjes de voedingstijden.. ik ga het ook meer proberen zoals de meeste van jullie het doen! Het ging vandaag al heel goed.. we zijn net terug van rondje stad dus ik had maar snel een potje warm eten gekocht (voor het eerst). Ze vond het NIET te eten! Gelukkig heeft ze toen een hele banaan opgegeten! nu pas 2x bv gehad en dadelijk nog 1x.. Fijn zonnig weekend allemaal
Ja, hier echt nog 3 slaapjes......net weer naar bed gebracht, was om 15.00 uur wakker en begon nu echt te jengelen en in zijn ogen te wrijven....dus maar weer naar bed, want laten zitten of afleiden met speeltjes heeft geen enkel effect..... Hopelijk valt een van die slaapjes binnenkort weg, zou wel eens lekker zijn, maar aan de andere kant......nu heb ik nog aardig wat tijd voor het huishouden over haha.... Net heerlijk een uur gewandeld. Omdat hij zo vroeg wakker was en hyperactief.....eerst even een eierwafeltje...vond ie heerlijk en vruchtensap (banaan appel van Healthy People, zag het vanmorgen bij de Jumbo in het babyschap, dus maar even meegenomen om te proberen, en hij vond het volgens mij wel lekker haha) en daarna de hond lekker uitgelaten met zijn allen. Bij terugkomst mama een glaasje wijn en een blokje kaas en Casper aan de wortel/pompoen/parelcouscous en een lekker toetje.... Toch maar eens gaan kijken naar een rietjesbeker, want het kwartje valt maar half wat betreft de tuitbeker. Hij houdt hem niet hoog genoeg en denkt dus al snel dat ie leeg is.....en begint er dan mee te gooien....pffff....
Nog eens wat......worden we net (om 18.20) gebeld door mijn schoonvader. Die zijn dit weekend even naar de boot, die ligt in Muiden in de jachthaven, en hij vroeg of we gezellig even kwamen eten in Muiden......voorheen zouden we gelijk in de auto springen en er heen gaan voor een lekker happie bij Graaf Floris......maar ja......Casper lag net 20 minuten te slapen en het is bijna een uurtje rijden vanaf ons huis. Mijn vriend heeft het dus maar even afgewimpeld, maar jah, voel me dan ook weer een beetje lullig dat we dit soort dingen steeds afwimpelen. Ze bellen altijd als Casper net op bed ligt en het is altijd ver weg..pfff....ze wonen bij ons in de straat, maar dit soort dingen kan nooit eens in de buurt hier. Moet altijd minstens in Utrecht, Rotterdam of zoals vanavond in Muiden. Hoe gaan jullie hier mee om, vroeg ik me af......voel me echt zo'n muts......maar vindt het wel belangrijk dat Casper s'avonds gewoon op tijd zijn flesje krijgt en daarna lekker kan gaan slapen in zijn eigen bed, of in ieder geval in een bed.....en niet half hangend in een maxi cosi in een druk restaurant......
Wij zouden spulletjes pakken en gaan... alles mee voor die kleine en kijken wat er gebeurd.. als je het niet probeerd dan zal je het nooit weten.. ander si het eten opeten en weer gaan..