Nee dan gaan wij ook echt niet meer. Ik ben echt heel erg van het regelmaat en ritme en slapen in eigen bed Ze gaan hier elke avond om het zelfde tijdstip naar bed, ook in het weekend.
Ik geloof niet dat ik nog was vertrokken, zeker niet als het echt al het slaapje is voor de nacht. Hoe doen jullie het eigenlijk als het avondeten wat later is? Geven jullie de laatste fles dan ook later? Houden jullie er een bepaalde tijd tussen??
Nee, dat zou ik ook niet gedaan hebben Sandra als hij net op bed lag. Omdat ik het liefst kies voor het beste voor de kleine, slaapje vind ik wel belangrijker dan mijn eigen plezier. Er komen vast wel weer andere kansen toch, niet schuldig voelen hoor! Phyllis, hoe gaat het dan met de bijvoeding bij Mia? Haha, dus potje vond ze niks? Ben benieuwd hoe het gegaan is Alyssa, hoop dat je het leuk gehad hebt! Linnel, ik geef geen fles maar bv, maar ik voed hem gewoon voor hij de nacht ingaat, ook al is dit een uurtje na de prak. Komt niet vaak voor, maar lijkt mij geen probleem hoor. Kindjes kunnen zelf aangeven of ze genoeg hebben toch?
Als ie op bed ligt ga ik hem zeker niet wakker maken omdat ik ergens voor ben uitgenodigd oid. ik vind regelmaat ook belangrijk, een kind voelt zich ook veilig bij 'voorspelbaarheid', hoe saai we dat zelf soms ook mogen vinden. Maar goed, het enw kind gaat daar absoluut ook anders mee om dan t andere. sommige hummels slapen werkelijk overal, maar T slaapt evht niet zomaar als hij moe is, en als ik het zo lees dan Casper ook niet bij visite enzo toch? Ik verwacht eigenlijk ook van mijn omgeving dat ze daar rekening mee houden, verwachten ze dan dat je je kindje in een restaurant laat slapen? bij ons zou dat echt niet werken. euhmmm als we later eten dan biedt ik evengoed de fles aan voor het slapen gaan, ook al zit er zoals vandaag weinig tijd tussen. aanbieden kan altijd, als hij niet wil dan hoor ik hem vanavond wel komen voor zn fles, óf niet...
Bij ons in de vriendengroep bemen ze de kleine ook overal mee naar toe die n is inmiddels 2.. laatste gaven wij een groot feest en dienkleine lag in de woonkamer in de box van silvy gewoon te slapen.. en geloof me de muziek stond echt hard... .Ik denk dat het ook wordt wat je er zelf mee doet.. eerst bleven wij n ook altijd thuis.. en sliep ze inderdaad alleen thuis.. alles netjes op ritme.. nugaat ze overal mee naar toe en slaapt ze overal..
Overdag wil ik best afwijken van het schema, I. slaapt niet makkelijk ergens anders en blijft dus gerust heel lang wakker... Maar zo 's avonds wil ik haar het liefste op tijd in jaar eigen bed leggen. En zo af en toe gaat ze wel mee, en eigenlijk gaat het dan vaak ook wel goed.. Maar toch, het lijkt mij sowieso niet zo goed als de slaap wordt onderbroken. Ik geef flesvoeding, nu opvolgmelk, borstvoeding is niet gelukt. Ik dacht dat kindjes nu nog minimaal 500ml moesten hebben en dat is 200 's ochtends, 100 bij de boterham en 200 's avonds. Dus daarom moet ze die eigenlijk wel opdrinken, dacht ik steeds..
Nee hoor dat zouden wij ook niet doen, ik vind het ook belangrijk dat er over het algemeen gewoon structuur in de dag zit. Bedankt voor jullie interesse ! Yinthe was vanmorgen bij mijn vriend erg van slag, maar eenmaal bij oma ging het goed. Hij heeft haar daar op bed gelegd en na een tijdje huilen is ze in slaap gevallen. Toen heeft oma haar dus er uit gehaald en heeft ze een uur lang gekrijst. Niet zo gek natuurlijk want ze kwam beneden en toen waren er ineens allemaal onbekende mensen. Ik heb haar om half 6 opgehaald en toen was ze net even rustig. Toen oma haar smiddags rustig kreeg heeft ze haar bij iedereen op schoot laten zitten waardoor ze dus weer van slag raakte. Ze heeft haar ook niet meer laten slapen want ze was zo vrolijk dus ze vond het niet nodig met als gevolg dat ze dus in de auto heel erg overstuur raakte en uiteindelijk in slaap viel. Geeft opzichte niks hoor alleen krijgt ze normaal om 7 uur een fles en dan slaapt ze om half 8. Nu is ze dus nog wakker Al met al, ik heb een ontzettend leuke dag gehad en het is redelijk goed gegaan, al had ik nog steeds liever gehad dat ze niet alle visite uitgenodigd had.. Dit had ze dus inderdaad gedaan nadat ik haar voor oppas had gevraagd. Ach ik ben misschien ook gewoon een zeur maar dit zijn gewoon echte Leerpunten voor mij
Hebben jullie ook steeds meer moeite om flesvoeding te krijgen? Ik ben vandaag in Almere de kruidvat, 2 keer Etos bij langs gegaan, hier de jumbo en de ah en overal was het op! Ik merk het hier steeds meer!
pff ja vreselijk, 6 x op rij nee gehoord bij onze vomar. Opzich is er wel andere poedermelk hoor maar ja ik ben eenmaal gestart met nutrilon en wil die nog graag hebben.. half china wordt voorzien van melk geloof ik... bij ons geven ze het al soms niet meer mee aan mensen waarvan ze denken dat het opgestuurd wordt. Tja. Alles achter slot en grendel... Fijn Alyssa dat je even lekker weg kon zo. Bijna zonde om haar op te halen als ze nét rustig was en het hopelijk net even begon te wennen bij oma maarja dat weet je ook niet van tevoren. Yinthe is het natuurlijk niet gewend bij jullie weg te zijn, laat staan met een huis vol visite ineens te zitten. Nouja je schoonmoeder 'leert' hier net zo goed van als jij hoor beetje inlevingsvermogen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan... Linnel ik heb het tellen van CCtjes allang opgegeven hier, hopeless case uit pap en fruit halen ze ook vocht, 200 gram groente is ook meer dan 100 ml vocht lijkt me zo.. tikt leuk aan zo hoor. Ik biedt het altijd maar aan maar maak me inmiddels geen zorgen meer als hij de helft nog niet opdrinkt, hij komt vanzelf als hij dorst heeft...
Ik weet niet of je nutrilon geeft, maar wehkamp heeft het altijd op voorraad en geen verzendkosten. Zelfde op de website van Nutricia zelf. Ik koop het allang niet meer in de winkel want het is toch altijd op! Ze houden er inderdaad niet zoveel rekening mee, hij denkt dat het heel normaal is om met een baby s'avonds naar een restaurant te gaan, en dat je er dan een uur voor moet rijden so be it.... Meestal borrelen we bij hun op zondagavond, maar dat is gewoon bij hun thuis. Daar is een kamertje apart ingericht voor hem, dus dan slaapt hij wel......maar laatst waren we bij mijn oma overdag op bezoek en heeft hij een ienimini slaapje gedaan in de kinderwagen, maar hij werd er niet vrolijker van om het zo maar te zeggen. Dit was trouwens nog niet het slaapje voor de nacht. Dit was zijn derde slaapje van vandaag. Hij slaapt meestal nog na zijn avondprakje tot een uurtje of 8 en krijgt dan nog een fles, waarna hij definitief de nacht in gaat...
Ah, wat fijn dat je een leuke dag hebt gehad Alyssa! Super! Enne, ja dat was een minder handige actie om van haar om jullie kindje bij iedereen op schoot te zetten. Jammer dat je schoonmoeder daar niet meer rekening mee heeft gehouden. Nou, nu maar weer zelf heerlijk voor je kindje zorgen Enne, je hebt het toch maar gedaan hoor ondanks dat je het moeilijk vind, mag je trots op zijn! Linnel, ik heb geen idee hoeveel flesvoeding er min of max gegeven mag/moet worden... balen trouwens van de bv, vond je dat moeilijk of ben je er wel overheen? Muts, ieder kindje is uiteraard anders en natuurlijk is ook het hoe je er zelf mee omgaat. Zelf lijkt het me niet echt wenselijk voor een kind, om te slapen in herrie. Ondanks dat ze slapen, krijgen ze toch prikkels mee. Maar goed, ieder mag gelukkig zijn eigen opvattingen hebben hoor Ik ben zelf niet zo'n partyrocker, dus ik heb ook geen moeite om thuis te blijven. En natuurlijk gaan we ook gewoon op pad, zo saai zijn we ook weer niet
Mja maar wehkamp is iets duurder, en ik vind dat spul al zo duur! maar inderdaad de wehkamp als backup is wel prettig. laatste 2 x 168 luiers daar gehaald, 30% korting Tja je moet doen waar je je goed bij voelt hoor Sandra. Hij wordt er niet slechter van als je hem mee zou nemen maar als ik het zo lees vind je het meer bezwaarlijk om steeds nee te zeggen dan dat he staat te springen om zo laat nog die kant op te verkassen. Als zeval vaker hebben gebeld dan weten ze dat Casper rond die tijd slaapt, en weten ze ook dat jullie samen het niet prettig vinden dan nog te vertrekken. Nou... lijkt me duidelijk
Haha, ja ach, het wordt vanzelf makkelijker.....we gaan wel eens weg, maar dat is dus meestal in de buurt....of als we naar mijn ouders gaan, is het gelijk een weekend met overnachting, dus weer heel wat anders, Bij nutricia zelf betaal je voor nr. 2 11,99...... Goedkoper dan de wehkamp en de appie. En geen verzendkosten. Je mag er twee per week kopen.
Als ze nu wat eerder hadden gebeld, dan waren we gegaan en hadden we er rekening mee kunnen houden. Maar nu was het al bijna half 7 en het is een uur rijden heen en ook weer een uur terug. Beetje zonde van de avond lijkt me ook haha....
Alyssa, wat goed!!! Al moet ik wel zeggen dat je schoonmoeder niet echt rekening houd met Yinthe. Zo te lezen houd ze van rustige omgeving en bekende mensen. Bouw het dan in stapjes op ipv haar voor de groep te gooien. Ze mag best trots zijn maar een overstuur kind geeft haar neem ik aan ook geen fijn gevoel. Ik snap dat je het moeilijk vind in ieder geval. Had zelf wel graag iemand gehad die wat meer afstemt op haar kleinkind. Maarja zeg dat maar eens Ik begrijp je nu een stuk beter. Maar applaus want je hebt het toch maar gedaan! Sandra, misschien afspreken dat ze in de middag bellen als ze eraan denken jullie uit te nodigen? Dan zou ik wel gaan maar ik zou niet een kind dat voor de nacht al slaapt uit bed plukken nee. Die van ons slaapt wel tegenwoordig overal maar nog vind ik rust en regelmaat erg belangrijk. Dat compenseert weer met de keren dat we dus even geen regelmaat hebben ...of rust... Blauwoogje, hoe gaat het eigenlijk met werken? Nog steeds zoveel werkdruk of is het minder? Hier was de bruiloft super leuk. Mannetje vond de band geweldig en probeerde mee te schreeuwen/gillen en klappen en headbangen whahaha mannetje van 8,5 maand. Maar 22:00 was hij op. We waren daggasten dus al hele dag in touw. Ben toen met hem naar de kamer gegaan. Wilde dan aflossen met een familielid zodat ik nog naar het feest kon maar ik was zooooo moe ( chronisch de laatste tijd) dat ik lekker mee ben gaan slapen. Al voelde ik me wel schuldig hoor... om tien uur al op je nest. Ik sta normaal tot het einde op de dansvloer dus zo laag ben ik gezonken
Wauuuwwwww mi.. mooie levi.. idd ieder zijn eigen opvattingen.. uiteraard.. ik ben geen party rocker.. alleen in de zomer haha festivals beginnen weer haha.. maar wij vinden vrijheid heel belangrijk.. en merkte dat we dat te veel kwijt waren.. en ieder kindje reageert er ook anders op natuurlijk.. wij hadden hier eerst altijd hero.. maar zijn nu een maand of 1.5 over naar jumbo eeigen merk.. ik doe altijd alleen daar booschappen en hijs bijna altijd open.. en de hero n pakte ik vaak mis..