** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Spierpijn in mijn benen vooral en schouders van de gewichten.
    Vond het wel gek dacht zelf geen ruimte er meer tussen te voelen.

Nu ga ik echt wandelen, dochterlief moet ook zo op bed. Tot zo

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja die prikjes zijn echt super zielig! Ze is nu wel wat hangeriger en huilt af en toe bij strekken. Je kan zo weinig voor ze doen hè!
    Ik heb haar op het cb aangelegd en ze heeft toen 3 uren liggen slapen:
    Dus tje troosten kan je alleen maar....

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Mi is dat zo ja dat door de vacuüm je bekken een grotere opdonder krijgen? Wist ik niet. Hier ook vacuüm 16 min persen dus erg snel.

Hebben jullie ook dat als jullie op je zij liggen last van de heupen hebben? Ik heb het gevoel dat ze gewoon uit staan. Ben zelf absoluut niet slank ma vanaf na mijn bevalling heb ik het gevoel alsof ik vel over been ben op dat punt want ik lig er echt op doet soms gewoon zeer. Zou het komen omdat mijn bekken weer meer terug moeten in normale stand ofzo?

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Zielig de prikjes. Over 3 week moet yuri ook.
    Ik deed er altijd ijskoude karnemelk watten op,
    Watten ff dopelen in karnemelk tip van mijn oma. Schijnt dat dat het brand er uit trekt. Bij chalina leek het te helpen.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    MadameV, dat is wat de vk van het Radboud mij vertelde. En ik herken het ook! Word nu wel minder gelukkig! Maar tijdens de zwangerschap had ik het ook dat je maar heel even op een zij kan liggen omdat je heupen/botten dan echt pijn gaan doen! Hier anderhalf uur geperst. Toen de vacuum erop en Levi was er toe na twee keer persen. Hij was er op zich bijna maar het laatste stukje lukte me niet vanwege vermoeidheid en omdat hij met zijn hand tegen zijn wang zat haha

Prikjes: kreeg van een moeder de tip een soort gelei te kopen ben even de naam kwijt... Gelei...haha van een of ander merk. Dat erop smeren. Ze spuiten in de spieren en kunnen dus spierpijn hebben ervan. Die gelei helpt daarvoor.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Mi ik had het juist in de zwangerschap niet. Meer het gevoel dat nu de buik eraf is ik op mijn botten lig. Terwijl ik totaal niet slank ben en het voor mijn zwangerschap ook niet had.

Ik heb 16 min geperst continue met vacuuumpomp. Heb 4 u lang in moeten houden terwijl ik al volledige ontsluiting had. Mijn dochter was nog niet voldoende ingedaald door de weeen. Uiteindelijk was ze dat na die 4 u nog niet en had ze ook de navelstreng om de nek dus als ze iets indaalde ging haar hartslag omlaag. Daarom zei toen de gynaecoloog nu gaan we helpen en moet ze er echt snel uit

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wooow dan is het echt een enorme ruk! Heeft je kindje niks aan haar nekje overgehouden? Levi heeft 2 dagen hoofdpijn gehad en misselijk. De plek zelf was al na enkele uren weg. Klein bloeduitstortinkje.

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja helaas wel. Toen ze een week oud was begon de ellende. Alleen maar huilen en krijsen ging echt door merg en been. Ze was alleen stil als ze bij een van ons lag. Haar nek bleek helemaal vast te zitten dus wanneer we haar al slapend weer in bedje legden dan gingen haar armen omhoog en schrok ze en dan voelde ze dat natuurlijk in d'r nek echt super sneu. We zijn nu paar x bij chiropractor geweest en de kinderfysio is aan huis geweest. Het gaat nu echt super goed maar we houden het wel in de gaten ook ivm voorkeurshouding want ze neigde eerst vooral na rechts. Is wat he zo'n pomp maar hier kon het gewoon niet anders. De vorm van de pomp was heel snel weggetrokken en ook de hoofdpijn was met een dag weg gelukkig maar je kunt zelfs nu nog de korstjes zien wat kapot is geweest door de pomp en de vk zei ook dat dat na 6 weken normaal echt wel geheeld is dus dat is wel even een extra besef hoe hard het is gegaan. Oh en daarbij was ze ook nog een sterrenkijker dus logisch dat ze last van de nek heeft. Gelukkig hadden we dat ook heel snel door en snel actie ondernomen. Bij jou geen nekklachtrn mi?

9. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hier heeft Vigo een Cephaal Hematoom. Hij is met 4 minuten uitdrijving geboren! Ging dus ook veel te snel wat dus in een hematoom resulteerde. Scheelde niet veel of ik was in de lift bevallen. Om 09:55 lag ik op de verloskamer en om 10:04 was hij al geboren! Ze noemden me 'Speedy Gonzales' hahaha. Ook is hij minstens 3 dagen flink misselijk geweest van het vruchtwater. Hopelijk trekt de bult op zijn hoofd gauw weg. Krijg nu steeds de vraag of hij gehaald is met de vacuumpomp maar dat is dus niet zo

Bijgevoegde bestanden:

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Klopt, bij chalina duurde mijn herstel met de bekken ook zoveel langer als nu met Yuri. De hechtingen ook alles. Bloedde toen ook ruim 7 week.
    Chalina is ook met vacuüm geboren, ze had ook geen bobbel of plek op haar hoofd mede doordat de verpleging op mijn buik drukte, chalina haar hartslag dipte steeds dus ze moest eruit en snel. Maar toch toen ze er eenmaal was deed ze het gelijk goed apgar scores van 3 x een 10.
    Haar bevalling was alles behalve mooi. Een en al ellende denk er ook niet graag aan terug en wat een pijn phoe.
    Maar ze is er en wat was ze de ellende waard.

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Heh dat ziet er ook apart uit idd. Ik ken het 3 persweeen was Yuri er ook.
    Turbo :D
    Hij was ook misselijk, elke voeding ging er weer uit.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ah wat zielig!

@Vrolijke mama: Heeft hij er ook last van?

Wij hebben Lotje gisteravond toch een zetpil gegeven, ze had zo'n last!
    Steeds als ze bewoog echt zo'n pijn huiltje, zo zielig! Ze zocht ook steeds troost bij mij, heeft wel 45 minuten aan 1 borst gelegen :)
    Niet echt drinken, vooral sabbelen. Normaal laat ik haar dat niet doen, maar gister was natuurlijk een ander verhaal.

Om 23 uur nog geprobeerd of ze wat wilde drinken, zetpil er in en vanmorgen om 5.15 werd ze pas wakker.
    Om 7 uur weer, maar ze had ook slecht gedronken om 5.15.
    Hoop dat het vandaag beter gaat..

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aah wat sneu! Wist ook niet dat ze een hematoom konden krikgen van de snelle geboorte!

Hier geen last van de nek nee. Maar hij was er ook al bijna hoor. Meneer ligt nu in de wipper te lachen naar het raam. ( licht is zooooooo interesant) en ondertussen aan het knetteren. Ik hoor zijn luier vollopen dus dat is straks weer een cadeautje voor mama ;)

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.133
    300
    83
    Wat sneu zeg voor der. Hopelijk gaat het vandaag beter.
    Gister mn kraamverzorgster geappt over de inentingen. Zij zei dat ik het sowieso vrijdag nog niet mocht laten doen. Veel te vroeg en ze had het liefst dat ik het een maand uitstelde. Dus met drie maanden. S. gaat toch niet naar een dagverblijf. DAt doe ik dus maar.

Hier een snelle bevalling, maar wel lang persen. Om vier uur snachts begonnen de weeën. Om half 7, 7 uur was de vk er. Toen had ik vier cm. Om 7 uur ging ik even douchen toen de vk weer weg was, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Kreeg me toch een partij weeën. Deze waar zo moeilijk op te vangen en ik had ook persdrang. Vandaar het moeilijke opvangen denk ik. Om kwart over 7, half 8 de vk weer gebeld. Die was er tegen 8 uur ongeveer. En ja.... toen moest ik het nog even ophouden, want ik had dus al volledige ontsluiting. vijf kwartier later lag S. op mn buik. Dat ik wat langer heb moeten persen komt dus ook omdat S. nog wat hoger lag. Maar als je in een klein uurtje tijd van 4 naar 10 gaat is dat ook niet raar. Gelukkig bleef der hartslag super. De vk zei nog dat als ze dit geweten had, dat ze niet weg was gegaan. En ze zei doodleuk... De 2e gaat meestal nog sneller :$.
    Al met al een geweldige bevalling. Ik was ook geheel ontspannen en toen ik weeën had was ik ook enorm blij. Vond het echt geweldig.

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.133
    300
    83

16. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ah mamavanjuul wat sneu! Ik zou ook inderdaad gewoon een zetpil geven, ik heb ze hier wel in huis gehaald toen, van 60.
    Morgen moet ik naar het cb. Yinthe heeft vandaag weer 2 momenten gehad dat ze haar voeding omhoog kreeg en dan stopte ze met ademhalen, na ongeveer 10 seconden pakt ze het weer op en moet ze heel erg huilen. Zo sneu!

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Zetpil nu al, dat mag toch nog ni of is dat veranderd?
    Als ze zoveel pijn had groot gelijk. Zielig.

Och jeetje alyssa wat eng! Vooral dat ze dan stopt met adem halen.
    Hoop dat je morgen beetje steun krijgt, moet je naar de cb arts?

Wat een belevenis hier vanochtendr, ging boodschappen doen paar dorpen verder op ong 16 km.
    Onderweg is waarschijnlijk mijn band lek gegaan van de auto, want toen ik uit de winkel kwam was ie lek en stond ie op velgen.
    Daar stond ik dan met Chalina en Yuri. Pfff gelukkig was er een lieve man die wilde helpen hij heeft de noodband er op gezet.
    Toch maar eens een cursus dat ik het zelf kan..

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, slechte timing van die band! Ik weet ook niet hoe te vervangen hoor haha.

Alyssa, ik zou in paniek raken als de kleine stopt met ademhalen! Doodeng!!!

Zetpil: Levi kreeg voor zijn hoofdpijn ook in het ziekenhuis zetpillen en kreeg ook zetpillen mee voor het geval hij thuis nog last had. We hebben hem thuis ook nog eentje gegeven...dus het zal wel meevallen met dat het 'niet' mag.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zetpil mag al wel, maar ik meen 60mg? Die kun je bij de apotheek krijgen. Bij drogist start het vanaf 120mg.

Edit; oh, vanaf 3 kilo mag je 2x 1 zetpil 120mg geven per dag.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.133
    300
    83
    Je kan de zetpil doormidden hakken met een mes. Dan heb je ook 60mg. Dit deed mijn zus altijd.

Corina, das niet handig nee. Maar een band verwisselen is echt niet moeilijk hoor. Boekje erbij en het is zo gebeurd.

Wat eng zegt Alyssa. Ik zou ook echt in paniek raken. Maar rustig blijven is het beste natuurlijk.

Deel Deze Pagina