Af en toe raak ik ook in paniek maar ik probeer meestal heel positief tegen haar te praten en haar rechtop te houden. Ik vind het maar niks allemaal, durf amper een sigaret te roken (slecht hè) Ik zou zaterdag even 3 uurtjes naar een feest gaan maar denk dat ik het nog even uitstel, wanneer is jullie eerste oppas avontuur ? Ik mocht Yinthe ook een zetpil geven na haar prikjes, hoefde uiteindelijk niet
domme ik. had idd de 120 mg doosje en daar stond op vanaf 3 maand. sorryyyy nooit aan de apotheker gedacht.
Heel normaal Alyssa, zou ik ook niet durven. eng! Chalina en Yuri gaan vrijdag naar schoonouders voor paar uurtjes, we hebben een borrel bij de burgemeester (manlief is raadslid in de gemeenteraad) en de burgemeester en zijn vrouw doen dat standaard naar de zomer reces.
Ah corina, leuk een feestje! En wat balen van je band! Gelukkig bestaan er nog lieve mensen Op hoeveel voedingen zitten jullie gemiddeld? Yinthe krijgt rond de 5 à 6 flessen van 120 cc. Heb haar nu op 1 uur 150cc gegeven met 5 schepjes dus dan kom je op 170 en dit heb ik leeggegooid tot 150 omdat ze best hongerig is, id dit te veel? Vorige week woog ze 4275
Als ze het wil is het toch goed? Je kleine kan het, het beste aangeven! Bij borstgevoede kinderen zie je niet hoeveel ze drinken en die zullen vast ook de ene keer meer drinken dan de andere keer. Dus waarom ook niet met de fles? Levi drinkt 6x 100cc en nog 1x dan drinkt hij maar 40cc. Maar als het uit gaat rekenen klopot het aardig. 4.2kg x 150ml : 6 = 105cc per fles....zo ongeveer. Levi weegt ook 4.2 dus ik weet de berekening nog. Maar ik zie het meer als een om en nabij... Laat het aan hem afhangen of hij minder of meer wil drinken. Levi heeft trouwens vorige nacht 100cc op en was toen nog hongerig en heeft toen nog 30cc weg gedronken. Sliep daarna lekker lang!! Oppas: wij willen binnenkort eens uit eten en naar de bios samen. Misschien volgende week. Dan passen opa en oma graag op! Misschien zelfs logeren daar. Kunnen we een nachtje doorslapen. Maar ik weet niet of ik dat al kan. Levi is de heeeeeeele dag wakker geweest!!! En gewoon vrolijk hoor! Beetje rondkijken, lachen en geluidjes maken. 2x wezen wandelen maar niks... Net na de visite weer druk in de wieg, lachen en tegen speeltjes slaan maar continu gapen. Toen begon hij voor het eerst te huilen vandaag. Ik denk: jij bent gewoon moe. Heb hem op zijn buik gelegd, speentje in en een doek over de wagen gehangen zodat hij niet meer om zich heen kan kijken en hij was meteen vertrokken. Rust voor mama!!!
Klopt hoor mi. Is mijn eigen onzekerheid, ik ben dan bang dat ze teveel krijgt en meer last van maagzuur gaat krijgen. Wat fijn dat levi zo lekker rustig wakker is! Zal hij vanavond/vannacht heerlijk slapen
Ik heb haar ongeveer 100 mg gegeven, stukje was van de zetpil afgebroken. Maar anders gewoon 120 mg...deze dame is ook al 5000 gram @marievs; hier nu al vaccinaties omdat er kinkhoest heerst en aangezien de 2 oudsten naar school en psz gaan is mij het risico te groot @MI; Jeetje jullie mannetje is ook actief en alert! Hier wordt bijna alleen nog maar geslapen! @Alyssa2014": Jeakkes wat eng zeg! @Corina: Hier volgende maand denk ik....wij zijn dan 8 jaar samen en willen uit eten
Alyssa, Levi kan wel eens zo huilen dat hij erin blijft hangen en dan even niet meer inademt. Dan word hij rood en huilt uit....maar niet meer in. Dat vind ik al doodeng. Mijn zusje kon ook zo overstuur zijn en ze is toen een keer flauw gevallen van het huilen! Als dat gebeurd zijn ze meteen rustig en komen zelf weer bij omdat het lichaam dan de ademhaling weer oppakt. Maar ik durf het niet zover te laten komen. Meestal tik ik onder zijn voet zodat hij schikt en weer inademt. Dat helpt dan wel. Maar jouw meid verslikt zich dan ofzo?
Hier nog een echte slaapkop Ze is af en toe wel wakker en kijkt dan lekker rustig om zich heen, maar verder slaapt ze dus ontzettend veel en overal; in de box, kinderwagen, tijdens verschonen suft ze gewoon door, haha, deed de oudste écht niet! Qua oppassen... daar heb ik echt nog geen behoefte aan, ze blijft lekker bij mij
Alyssa wat eng dat stoppen met ademen wat ook helpt is in dr gezichtje blazen dan schrikt ze en begint ze vanzelf weer. Hier gaat hij volgende week voor het eerst naar oma dan hebben we een feestje van mijn man zijn werk. Vind het nog maar niks om hem weg te brengen maar vind het aan de andere kant ook wel lekker om even samen met manlief te zijn. MI wow de hele dag wakker! en dan ook nog vrolijk heerlijk zeg! L. ligt hier alweer te mopperen in de wieg Willen jullie eigenlijk nog meer kindjes?
Jaaaaaaa! Zou wel een tweede willen...of het gaat lukken is de vraag... Gelukkig hebben wij ons wondertje in onze armen. Daar zijn we heel dankbaar voor. Een tweede zou dus een echte bonus zijn!
Purk, heel herkenbaar! Hier ook veel slapen en vaak 1x (meestal rond etenstijd) per dag een mopperperiode van 1 a 1,5 uur... Voorlopig geen 3e hier. Maar de kans op een derde blijft nog wel even bespreekbaar. Maargoed, dan moet het ook lukken. Dat weet je natuurlijk ook nooit! Maar 3 kods lijkt me niet heel praktisch...de auto zit bijvoorbeeld nu al vol. Met een derde moet er dan al een grotere auto komen, huis raakt te klein et etc...dus daar wachten we voorlopig nog ff mee
@alyssa voeding klinkt goed hoor Niel drinkt veel meer! Vandaag bij CB geweest en hij komt te veel aan nu dus hij mag maar 4 flessen van 120/4 en 2 van 150/5. Nu haalt hij op de 120 lang niet de 4 uur dus ben benieuwd. Hij dronk soms wel 180 en dat vond ze veel te veel maar ja, dat doet hij zo sporadisch. Zuigbehoefte schijnt ook te komen door krampjes dus probeer nu met de speen uit of hij echt nog honger heeft. @ukkie Ik wil denk ik nog wel meer kindjes. Maar ben nu zo lang achter elkaar zwanger geweest en gok dat ik de volgende zwangerschap weer spannend gaan vinden, hoop wel dat ik er dan wat meer van kan genieten. Maar nu eerst even van Niel genieten en mijn lijf rust geen na anderhalve zwangerschap achter elkaar. Mijn buik hangt net niet op mijn knieën haha. Zou graag fanatiek gaan sporten maar heb echt nog wel last van de onderkant. Die knip blijft gevoelig. Laat denk ik een spiraaltje plaatsen, heeft iemand van jullie dat al gehad? Vind best spannend maar vind de pil ook troep... Ik ben wel al weggeweest zonder Niel. Lekker uiteten met vriendinnen en daarna thuis komen en lekker knuffelen. Vrijdag ga ik met mijn man op stap naar een bruiloft maar oma komt hier in huis dus voor Niel lekker zijn eigen omgeving. De dag erna nog een bruiloft maar ga ik zonder man. Druk weekend
Ik heb altijd gezegd ik wil er 3. Maar door de ellendige zwangerschappen met beide bijna pre eclampsie zeggen we nee. Manlief wou sws geen 3e veel te druk, huis te klein, auto te klein. Al ken ik wel veel gezinnen met 3 kids en het is daar altijd zoooo gezellig.
Amber dat snap ik helemaal dat je nu wilt genieten na zoveel ellende! En corina heel begrijpelijk dat je na zulke zwangerschappen nee zegt. Alyssa bij onze dochter zeurde ze ook dat ze te hard groeide maar als ze honger Had dan gaf ik dr gewoon ze is nu nog een hele goede eter. Ik wil ook nog graag een 3e maar dan wel pas over een jaar of 3. Misschien nogwel een vierde hihi
Oh wat eng dat ze huilen en dan stoppen met ademen! Geloof dat het wel normaal is, dat ze soms stoppen, maar dan alsnog...liever dat ze gewoon normaal blijven doorademen Hier gaan we het denk ik bij eentje houden. De zwangerschap was al niet makkelijk, de bevalling de nasleep daarvan al helemaal niet, dus ik betwijfel of we dat nog een keer gaan doen. Maar zeg nooit nooit natuurlijk Hier gister nogal heftig nieuws gekregen, mijn vriend zijn baas belde op met de mededeling dat de winkel waar hij werkt failliet is en per direct wordt gesloten Als in: de winkel is al leeg gehaald (het was een franchiser) en hij hoeft niet meer te komen Dus vandaag maar een hoop dingen gaan regelen denk ik, wat betreft zijn salaris enzo! Maar we blijven positief, kan hij in ieder geval wat extra tijd doorbrengen met de kleine En ook nog leuk nieuws, gister hebben we ons eerste echte lachje gekregen Zo bijzonder!! En vanmorgen lag hij naar z'n kinderwagen te lachen Psst Ukkie, je leeft een klein beetje in de toekomst met je handtekening denk ik Of lees ik gewoon zo gruwelijk verkeerd op de vroege morgen haha. Iedereen geniet weer van deze mooie dag, hopelijk is het bij jullie ook een mooie blauwe lucht en zon!!
Haha ik lees het ook.. ja het stoppen met adem halen is eng. Vaak koet ze hoesten en dan in 1 keer stop ze en daarna gaat haar hoofdje en armen omhoog en haalt ze heel diep adem. Ze heeft ook vaak zo'n piepende ademhaling dan Moet er over een half uur zijn dus ben benieuwd wat ze zeggen Wat balen noelle! Wat raar ook dat zijn baas dit niet eerder kon vertellen terwijl alles al leeg is! ! Heel raar hoor! Bijzonder he eerste lachje, dat kan alles even weer goed maken!
Ben weer thuis ze gaat ons doorsturen naar de kinderarts. Nou moeten we daar volgende week sowieso heen. Ze laat het aan ons over of we medicijnen willen gebruiken omdat het best heftig moet zijn? Het ademhalen is prima zolang ze niet grauw, blauw of slap word, dat had ik zelf ook al bedacht Ze is nu 4.5 kilo en 5x135 cc was de lijn die ze nu aan moest houden, desnoods meer. En ze gaf als tip over te stappen maar nutrilon a.r Dit voor de juiste dosering johannesbroodpitmeel en omdat her voorgekookt is? Zal wel, maar gaan proberen.
Wij willen ook graag ooit een tweede maar niet erg snel op elkaar min 2 jaar leeftijd er tussen. Ook zware bevalling gehad en week voor de bevalling opgenomen ivm pre eclampsie ( gelukkig niet eerder gekregen maar toch ) dus de schrik zit er ook wel beetje in. Wij geven nou 5 x 150/5. Dinsdag weer na cb ben benieuwd Noëlle leuk he zo'n eerste lachje! Balen zeg van je vriends werk! Zag hij het aankomen of juist helemaal niet?