Wat een moppies allemaal! en al staan! jeetje mina, die loopt zo weg! Ik vind dat je nu al iets duidelijkere gezichtstrekjes ziet bij de kindjes, dat je nu meer kan inschatten hoe ze er later uit komen te zien dan dat ze nog echte babietjes waren. Leuk hoor. ik kreeg net een 'sprong-alarm' op mn tablet ... alarm zelfs, nounou. Opeenvolgingen zitten we nu in. Nou, hoop dat de extra tandjes hier nog even op zich laten wachten ik vind het nu druk genoeg met onze sluiptijger die het hele huis doorkruist op zoek naar kattenvoer en kabeltjes en knopjes, hmff.
O wat leuk die foto's! En muts, waaaa! Zo schattig dat wankele gestap. Ben benieuwd wanneer je erachteraan mag rennen Sandra, hier ook het probleem dat meneer niks van potjes wil. Dus ik moet altijd vers maken, ach ja. Ik vind het wel het minst wat ik kan doen aangezien bv een fiasco was. Wel mooi altijd vers gehad. Hier gaat het ietsje beter. De paracetamol heeft grip op mn klachten terwijl ze eerst niet hielpen. Vandaag moet ik het weer alleen doen. Zo even heel rustig aan meneertje in bad gooien. Hij werd pas half 9 wakker. Heeeeerlijk! Gisteravond was het ook steeds huilen. Uiteindelijk een 3e fles melk gegeven (hij zit al twee weken op 2 flessen) en toen nog even tussen ons in. Hij was zo vertrokken. Maarja ik ook Werd wakker en was mijn kind kwijt! Die had papa al in bed terug gelegd hahaha. Pluisje, wat geef je verder op brood? Al gewoon eens appelstroop of jam geprobeerd? Of maakt dat geen verschil? Lastig zeg.
Wow superknap van Silvy het los staan!! Nee ben afgelopen maanden nog niet ongesteld geweest (heerlijk hoor ) Roosjuh, maar heb sinds gisteren het gevoel alsof ik binnenkort ongesteld moet worden. Ben benieuwd! Gelukkig kan ik wel weer 3 keer per dag voeden, maar lijkt wel iets minder als normaal te zijn. En klopt, w.s. door het nog maar 3 keer op een dag voeden zal mijn cyclus sneller op gang kunnen komen. Maar toch voed ik al enkele weken 3 keer per dag. Gelukkig lijkt mijn mannetje er geen hinder van te hebben, maar hij eet dan ook heel goed de bijvoeding waar ik blij mee ben. Hij lust alles. J. kan zich nu overal aan optrekken en staan, ook aan de salontafel. En kruipen op handen en knieeën gaat steeds een beetje vlotter. Niks is veilig meer hier. Als ik zeg 'NEE' of 'UH' terwijl hij een snoer wil pakken kijkt hij heel onschuldig om, maar hij heeft wel door dat ik hem ermee bedoel Soms probeert hij het daarna nog een keer, maar als ik mijn nee herhaal stopt hij en pakt hij zijn eigen speeltjes weer. Dus het opvoeden is hier nu echt begonnen haha! En sinds een paar dagen zegt hij steeds: papapapapapa. Papa helemaal blij Maar het is geen bewust papa zeggen hoor hahaha, gewoon zijn manier van brabbelen. Maar grappig is wel dat hij sommige woordjes al heel goed snapt, als we 'klok' zeggen zoekt hij de klok echt. En lachen als we dan applaudiseren. Het woordje 'lamp' kent hij ook, dan kijkt hij naar het plafond waar de lamp hangt. Erg grappig. Nu proberen we meer woordjes te leren, zoals papa en mama en zijn eigen naam.
Blauwoogje, wat een lekker ding!!! O het zijn echt geen baby's meer he. Zucht. Gaat zo snel. En...hmmmm Levi heeft die pyama ook whahaha Wij liggen samen heerlijk in bed. Regen klettert tegen de ramen, kleintje schopt in mijn buik. Lekker ventje naast me. Geluksmomentje!
Vanmiddag de eerste pasfoto van m'n kleine grote vent laten maken en een id-kaart aangevraagd (moest namelijk zelf een nieuwe). Aangezien we van de zomer op vakantie gaan naar Duitsland is het verplicht om een id-kaart voor je kind bij te hebben. Hij is al de hele middag op en nog steeds vrolijk, maar 1 dutje van 2 uur gehad vandaag!
Helaas niks wilt die , geen jam geen appelstroop , smeerkaas of worst , gewoon plakje worst/kaas , boter of wat dan ook. Kinderdagverblijf heeft vandaag ook weer geprobeerd dikke kots partij tot gevolg. Maar het stomme is hij spuugt niet uit reflex. Zodra hij een stukje voelt in zijn mond , gaat die zelf kokhalzen. Dus niet omdat hij zich verslikt nee omdat hij iets in zijn mond voelt. Aah muts wat goed !! Hier is het net dat hij blijft zitten als je hem neerzet meer niet.. Mannetje heeft niet zown haast ... Allereerst ging hij heel snel qua draaien etc. En nu vind die alles wel best . Wel probeert die soms te zitten of staan dat doet hij al paar weken maar dat lukt totaal niet vooral omdat hij nu pas net recht op kan zitten... Beetje omgekeerde wereld haha. Ach alles op zijn tijd. Hier zwaar ongesteld na 44 dagen en hard gesport ik duik zo lekker mijn bedje in , even wat lezen en slapen voor zolang het kan
Volgens mij gaan wij de dans ontspringen, wat betreft de sprong.. Of is het héél onverstandig om dit zo op te schrijven?? Sinds Ise weer beter is van de zesde ziekte is ze weer het zonnetje in huis! Vandaag dagje naar de dierentuin geweest, amper geslapen, maar ze bleef gewoon vrolijk. Staan gaat hier nog helemaal niet. Ze wil graag staan, maar blijft steeds op haar teentjes staan en dat is niet echt stabiel, haha.. De avondfles gaat weer goed, dus die zal inderdaad wel niet komen te vervallen..
Vanaf welke week komt die sprong dan weer? Ik heb geen groei-app hihi. Vorig week leek wel een soort van sprongetje, maar hij had toen ook een avond koorts dus dacht dat het ook(deels) daardoor kon komen. Maar nu sinds een paar dagen is hij zo lief en rustig. Merk wel weer een vordering bij hem, zoals de paar woordjes die hij nu herkent en het goed staan. Eerst stond hij ook op zijn teentjes, maar gaat nu steeds meer plat op zijn voetjes staan. Wat gaat dat toch snel in zo'n korte tijd! Enne, Pluisje, die van jou is een maandje jonger dus er kan 1 een maand tijd van alles veranderen hoor J. heeft een neefje die 3 weken jonger is, maar die kan nog niet stabiel zitten, dan rolt hij om. Ach ja, het ene kindje is soms langzamer in het één en sneller in het ander. Maakt allemaal niks uit, zolang ze maar lekker blijven groeien en ontwikkelen op hun tempo! Weet je wat ik zo heerlijk vind? J. knuffelt graag (welk kindje niet? ) en als ik hem dan vasthoud en zijn armpjes om m'n nek voelt.... oooh dat vind ik zo genieten zo'n lijfje tegen je aan! Blijft zo bijzonder... een eigen kindje Oeps... ik vermoed dat ik binnen nu en een paar maanden mijn eierstokken weer heel hard gaan rammelen hoor
En als je het eens op de rapley manier probeert Pluisje? Dan geef je hem zeg maar een vuistgroot stuk, een banaan bijvoorbeeld, en laat je hem zelf ontdekken. Doe dan wel een schort voor vanwege het knoeien Lastig hoor! De meeste kindjes moeten ook wennen aan stukjes. Die kokhalsreflex is omdat ze het nog niet gewend zijn, pas als ze door hebben dat ze het ook kunnen slikken gaat het over.
Wauw.. wat een prachtige kindjes weer allemaal Leuk een pasfoto, blauwoogje! Ik geloof ook wel dat als Mia 1 jaar is dat ik er dan weer echt een wil.. maar zin in opnieuw onder behandeling in het zkh, nog lang niet helaas! Mi, wauw.. ik kan me jouw gevoel goed voorstellen! Heerlijk! Muts, wow! Echt niet normaal zo snel dat ze is.. die van mij tijgert nog niet eens! Pluisje, eet hij wel pap en fruit? Anders zou ik eerst beginnen met fruithap en daar in een paar stukjes brood (helemaal laten weken) en dit steeds grover gaan geven.. misschien dat hij er dan wel langzaam aan kan wennen? Vervelend zeg! Heel veel succes..
Oo pluisje, ongesteld! Hopelijk volgt er wel snel een eisprong Wie weet. Spannend! Stopt hij wel dingen in zijn mond als speelgoed? Of wil hij dat ook niet? Misschien daar eerst vertrouwd mee raken. Een baby tandenborstel ofzo en beetje spelenderwijs dat die kokhalsreflex een beetje verdwijnt. Blauwoogje, hier ook een ontzettende knuffelkont. Heerlijk he! Dan voel je, je zo rijk!
Het is moeilijk voor te stellen voor mij dat er kindjes zijn die niet of moeilijk eten.. Ise eet vanaf het begin heel goed en nog steeds. Ze heeft alleen niet altijd zin om te kauwen, dus grotere stukken geef ik nog niet echt. En ze bijt ook geen stukjes van een groter product af, bijv. van een banaan, die stopt ze het liefst helemaal in haar mond .. Wat een spannende tijd weer, als je weer zwanger wil worden. Zeker als dat door medische redenen wat wordt bemoeilijkt. Ik kan mij goed voorstellen dat de medische mallemolen het plezier aardig kan inperken.. Hier nog een fotootje van ons dierentuinbezoekje gisteren. Vond ik zo schattig..
Hij stopt echt alles in zijn mond tot hij proeft dat het eetbaar is dan gooit die het regelrecht op de grond BOEF !! Nee even sireus een banaan , stuk groente , soepstengel , brood naja ik heb alles op genoemd hij doet het 1 x naar zijn mond en klaar. Het is echt om moedeloos van te worden. Eten met stukjes ? daar gruwelt die van. Ik moet einde van de maand naar het cb ik zal het dan nog eens aankaarten. Einde van de maand is hij 9 maanden dus als hij dan nog niet eet dan maar misschien eerder naar de logopodist , wie weet is het wel wat heel kleins en is het zo verholpen. Ik ben aan het werk , wat een rot dag allemaal gezeur met klanten en wie kan het oplossen en is de zonde bok ? IK. Ik lees vanavond weer mee dames