** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo, even tijd om te lezen en te schrijven.

Casper ligt lekker te slapen en ik heb even gezogen, de wasmachine gevuld, de vaatwasser draait. Zijn nieuwe zomerkleertjes gestreken ;). En net even een lekkere nieuwe parfum voor mezelf besteld. Had nog twee cadeaukaarten van totaal 50 euro :). En een nieuwe afvalemmer voor in de keuken van 2x 30 liter besteld. We moeten hier sinds kort al het blik, plastic en drinkpakken in een aparte container aanbieden...pff....dus nu kan ik niet meer gewoon alles in dezelfde afvalemmerzak gooien....wat een gedoe...

Eten gaat hier al weer een stuk beter. Afleiding met bijv. een speeltje werkt heel goed haha. Gisteravond wilde hij weer maar 30cc van de fles, maar nadat ik er een papje van had gemaakt ging het alsnog helemaal op! De boef.

Het kruipen begint hier te komen, wel achteruit, maar het is een begin haha. En nog geen meters maar hooguit een meter verdeeld over een behoorlijke lange tijd. Dus echt tempo zit er ook nog niet in gelukkig.

Vanmorgen lag hij op de commode en begon zich zomaar op te trekken aan de rand van het kussen. Hij kwam best ver......hoofd recht omhoog en schouders helemaal los van het kussen. Buikspieroefeningen haha.

Gelukkig is de regen gestopt hier inmiddels en schijnt de zon. Dus vanmiddag maar even lekker naar buiten!

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pluisje, wel spannend hoor......! Hopelijk gauw een goede eisprong en blijft de mmm je bespaart!

Vervelend zeg dat ie niks wil eten met stukken erin.....hopelijk gaat ie het gauw genoeg doen en hoef je niet met hem naar de logopedist....lijkt me zo'n gedoe...pff....

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alweer 19 weken!!! Morgen de twintig weken echo en natuurlijk de grote vraag: word het blauw of roze!

Buik ging in het begin heel hard maar staat naar mijn idee al een paar weken stil. Ik was dikker bij de eerste rond dit termijn :D

4. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Mooi hoor, Mi, ben misschien wel een klein beetje jaloers, haha. En heel spannend morgen! Mogen wij ook weten wat het gaat worden??
    Succes alvast!

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een mooi buikje Mi! Oh spannend zeg, de 20-weken echo! Ik zat er vanmorgen nog aan te denken wanner je die zou gaan krijgen.

Hopelijk wil je met ons delen wat het wordt, ben zo nieuwsgierig of Levi een broertje of zusje krijgt!!

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Jaaaaa tuurlijk! Zaterdag avond mag iedereen het weten. Dan heb ik een kleine gender reveal/trouwdag feestje voor de familie.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Joepie! Ik wacht in spanning af! Veel plezier morgen en ook alvast met het feestje zaterdag!

8. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jeej! mooij buikiiie, ik zet €20 in op een meisje, ik voel het aan mn water! :cool: wie biedt meer?! ;)

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wauw echt een prachtig buikje Mi! Mag je trots op zijn!:)
    Ooooh wat spannend morgen de 20 weken echo! Heel veel succes, hopelijk is je kleintje kerngezond! Enne, ik ben ook reuze benieuwd naar het geslacht :D
    Ik bied niks haha, want ik ben niet zo van het voorvoelen ;)

Hier een heerlijke dag gehad, we hebben onze 5de trouwdag gevierd <3
    We hebben met ons drietjes een boswandeling gemaakt, we hadden heerlijk weer, daarna een pannenkoek gegeten bij een eettentje. J. smulde ook van een paar hapjes pannenkoek. Was echt zo genieten!!
    Mijn man droeg hem op zijn rug in een rugdrager (via marktplaats geregeld, speciaal voor wandelingen), voor het eerst uitgeprobeerd en J. vond het geweldig!

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Blauwoogje...wat voor rugdrager heb je gekocht? een ergonomische?

Ik heb Casper in het begin veel gedragen in een Marsupi, maar die is tot ongeveer 9 maanden dus die kan ik deze zomer op vakantie niet meer gebruiken. Heb ook nog een mei tai van Hoppediz en daar kan je ook mee rugdragen, maar ik vind dat geknoop niet echt mijn ding, dus zoek een makkelijkere drager voor zowel buik als rug voor de vakantie deze zomer.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gefeliciteerd blauwoogje!
    Wij a.s. zaterdag 7 jaar.

Roosjuh hahahaha ben benieuwd of dat water van jou een beetje voorspellend is :D

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Haha ik ga ook niks voorspellen ik heb het gewoon ALTIJD fout!! Ik wens je wel veel plezier vandaag en morgen !! En ik ben ook erg benieuwd &#128513;&#128513; en ook ik ben stiekem jaloers hihi....

Ik ben aan het sporten en gezond aan eten en ben al iets afgevallen dus hoop dat ik , als ik lekker blijf afvallen weer een cyclus krijg. Al denk ik niet dat het bij mij zal helpen. Ik was 11 toen ik ongesteld werd en ik had altijd heel erg buikpijn. Toen kwamen ze er al achter dat ik pcos had want ik had heel veel cystes. Ik had zelfs 1 grote van 7 cm op mijn 14e en ik zou geopereerd worden want die ging niet van zelf weg. Ik ben toen heel ziek geworden zaterdags , flauwvallen continu was heel eng. Zondags zijn we naar het ziekenhuis gegaan en ik zou dinsdag geopereerd eigenlijk worden. Bleek die gewoon weg te zijn die cyste! Vliegende cystes noemen ze dat &#128584; gelukkig nooit meer zo een last gehad. Toen werd er alleen niet gesproken over pcos ik was nog jong. Maar toen ik weer naar de gyn ging na een paar jaar om zwanger te worden hadden ze de echo foto's van toen nog en toen zag je allemaal kleine cystes dus ik had het toen al terwijl ik heel slank was. Maar mijn oma en moeder hadden het ook dus zal wel familie kwestie zijn &#128549;

Hier laatste dag werken ! En zondag eerste Moederdag &#10084;&#65039;&#128150;&#10084;&#65039; Al vind ik het leuker als hij wat groter is en dingen zelf heb geknutseld zo leuk is dat. Mijn ouders hebben alles nog wat wij gemaakt vroeger hebben.

Kreeg gister een foto van mijn neefje (geboren in december , volgende week 5 maanden oud) en zijn tandje is gewoon door! Echt grappig want hij is al veel duidelijker als die van B.
    Zijn ook twee totaal verschillende jongens. Mijn neefje is met een laag geboorte gewicht geboren en heeft wel wat opstart problemen gehad (mijn B. Alleen tijdens de bevalling en week erna). Hij huilden veel en was echt even moeilijk. Nu is die zo leuk geworden hij lacht en praat echt al !! B, van mij was veel sneller qua draaien en ligt echt nooit stil maar babbelen ho maar haha. Wel leuk om te zien. Wordt straks nog wat met die twee als ze allebei 2 zijn &#128514;

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    De echo was goed! Moest twee x door de kamer stuiteren want kleine kruimel dook alle kanten op en lag lekker dwars te doen. Kindje lag heerlijk met de armen achter in de nek gevouwen. Alleen de strandstoel ontbrak.

Het buikje is wel boven de curve dus ik moet met 24 weken voor een suikertest. Bleeeeegggghhh zo geen zin in. Hoop niet dat ik zwangerschapsdiabetes ga krijgen. Kon ook zijn dat dit gewoon een dikke snoepert is zei de echoscopiste.

We waren even langs babypark voor baby's eerste pakje. Maar niks naar smaak gevonden.

Nou...wij weten wat we krijgen.
    Ik vertel het morgen avond na het feestje ;)

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh, wat leuk Mi......fijn dat je een goede echo hebt gehad! Ennhet is vast een dikke snoeperd! ;)

Fijn weekend!

15. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Inderdaad, heel fijn dat de echo goed was! En we hopen mee dat er geen sprake is Can zwangerschapsdiabetes...

16. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jeej! leuk! het lijkt me dat je buik wel wat groter zal zijn omdat meneertje levi daar kort geleden nog in heeft gezeten.

hoop dat je cyclus weer komt pluisje! zo vervelend om te moeten wachten... en wachten... zou leuk zijn! ukje erbij.

gefeliciteerd blauwoogje! 5 jaar alweer!

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heeft een van jullie zo'n test al eens gehad? Zie er best tegenop. Ik kots nogal makkelijk :D

Nou, dit kindje is vergeleken met Levi een stuk kleiner. Levi was overal boven gemiddeld en deze onder gemiddeld. Maar kan zijn omdat ik natuurlijk drukker ben.

18. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik. Suikertest bedoel je toch? Ik bleek ook suiker te hebben.. Drankje valt wel mee, hoor. Erg sterke ranja, haha

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Komt weer in het gezelligste topic meekletsen hihi..

Wauw mooie buik al Mi, veel plezier op het feestje. Ik denk ook een meisje, heb de laatste tijd vaak gelijk haha.

Blauwoogje, heerlijk he kindje dragen. Ik heb aantal draagdoeken maar mijn pols werkt weer es niet mee dus ik heb nu een ergobaby besteld.

Suikertest, beide keren gehad ivm overgewicht bah bah zoo vies, gelukkig niks aan de hand.
    Daarna eerst naar restaurant gegaan paar broodjes gegeten.

Ik realiseerde mij ineens wat op een nacht van de week dat ik nooit meer zwanger zou zijn, en ik vroeg mij af of ik het 'compleet' gevoel wel heb. Johan wou altijd 2 kindjes en ik 3, denk omdat ikzelf uit een gezin van 3 kom.
    Voelde me zelfs verdrietig.. :(

Maar thank god weekend, en zondag moederdag chalina is al trots die heeft iets voor mij geknutseld en verstopt, niet mijn bedje verschonen hoor mama :)

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb ook de suiker test gehad tijdens mijn zwangerschap en tip neem een broodje mee voor na de test. Ik doe hem in iedergeval nooit meer ging bijna over me nek van dat drankje voor de rest viel die ook wel mee ;)

Is het al morgen ?&#128584;&#128584;&#128584;&#128584; ik ben zo benieuwd &#128153;&#128150;

En blauwoogje gefeliciteerd met de 5 jaar &#10084;&#65039;&#10084;&#65039;

En Corina zo leuk van je meisje , hihi ik ben benieuwd !!

Deel Deze Pagina