** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Heb inmiddels ook op internet gezocht en daar stond als tip om de pamper achterstevoren aan te doen voor de nacht. Dus dat ga ik vannacht proberen. Gelukkig wordt Ise er zelf niet wakker van ofzo, dus dus zelf lijkt ze er niet zo veel last van te hebben..

2. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ja kun je ook proberen, heb ook wel eens gelezen dat iemand een maandverband erin deed haha! :D

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Joehoe Miii het is zaterdag 😂🙈😂 ik denk jongen :) maar goed ik heb het altijd verkeerd.

B. Zit ook nog in de maxicosi. Hij was 4 weken terug bij 7.5 maand 71 cm ruim (geloof 71.7) maar hij is nog lang geen 9 kilo. Hij was nog geen eens 8 kilo haha. Over 2 weken bij 9 maanden moeten we weer terug ben benieuwd. Ik denk als ik de laatste 3 maanden door trek dat hij rond de 8300 gram zit nu. In begin ging hij heel hard in cm zat steeds boven de lijn maar dit is ook bij getrokken. Hij gaat nu rustiger. Wij zijn allemaal klein dus dat hij zo lang was ,was al gek haha. Ook gewicht gaat langzaam en met sprongen nu. Maar goed hij is veder gezond en ik maak me veder niet druk hoor. Hij is ook niet mager maar gewoon heel fijntjes net als zijn papa.
    Ik heb hem gister in de maxicosi tobi gehad van mijn vriendin maar het zag er echt niet uit nog. Qua lengte prima maar in de breedte haha.

Luiers heeft hij nog maat 3 aan overdag en snachts 4. Ik had ook maat 4 gekocht voor overdag maar vind ze toch echt te groot. Hele homp hou ik over aan de onderkant haha. Dus toch nog even maat 3 gekocht voor overdag.
    Ik heb ook gehoord maandverband in de luier haha. Ons mannetje gaat ook steeds meer op zijn buik liggen , maar gelukkig nog geen natte rommel ;). Koop ook de luiers niet te groot , daar kunnen ze ook van lekken heb ik gehoord.

4. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    T. slaapt ook vaak op zn buik, normale maat 4 pampers active fit maar de baby dry variant merkte ik ook geen verschil mee volgens mij. Hij lekt bijna nooit door met plassen maar poep loopt helaas maar al te vaak bij zn liezen zn pamper uit, slanke beentjes...

wij gebruiken ook de maxi cosi nog ook al is het wel zwaar tillen, de stokke draagstoel is wel kleiner dus daar groeit ie nu echt uit, maxi cosi is wat groter gelukkig. 1 autostorltje hebben we van mijn collega gekregen, zo lief :) een knalblauwe römer of zoiets.

2 kindjes vinden we hier denk ik wel mooi zat, maar als ik dus nog 1 x zwanger mag worden ga ik er wel flink van genieten!! heerlijk dat gerommel in je buik...

we zijn vandaag al voor de tweede keer naar de kapper geweest met meneertje, het gordijn voor zn ogen werd echt te lang :)

ik heb mijn moederdag cadeautje al gehad! een mok waarop T. heel enthousiast heeft zitten vingerverven.
    mijn vriend heeft een hele mooie bos bloemen gehaald en het cadeautje erbij mag ik morgen pas open maken, leuk!

5. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Aaahw wat súperschattig die mok Roosjuh!! Hij is nog mooi ook :) En wat lief van je vriend een bos bloemen, spannend wat er in het cadeautje zit hihi!

Wat een verschil hé, ene kindje nog in de maxi-cosi, ander al in een autostoel.

Ik vond zwanger zijn ook heel bijzonder, het voelen van leven en natuurlijk was ik trots op die ronde buik. Maar missen doe ik het eigenlijk niet, vind mijn vrijheid ook wel erg fijn. Terwijl ik een prima zwangerschap had hoor. Maar nu kan ik me bewegen zoals ik wil, op mijn buik slapen, niet hoeven nadenken over wat ik wel of niet mag eten. Maar dan noem ik nu natuurlijk alleen de minder leuke kanten van zwanger zijn op ;) Maar ben ik de enige of zijn er nog wel meer die er ook zo over denken? Ik bedoel los van het feit of je een volgende wil of niet.

Maar ik wil natuurlijk wel graag nog een tweede, dus zal ik er ook zeker van genieten als we dit geluk nog eens mogen meemaken. Ik zou er zelfs wel 3 of 4 willen, maar ja, wie weet hoe ik praat als er een volgende komt :D

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoals beloofd :D

Jullie mogen zelf kijken. Een potty shot.
    En nogal duidelijk ;)
    Helemaal verliefd!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ff je nek naar links draaien ;)

8. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ik kan dat niet zien hoor.. zeg het eens

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben daar ook niet zo goed in......maar......meisje.....? 3 streepjes aan de rechterkant?

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Of uitsteeksel aan de linkerkant.....jongetje!

Pfff...ik weet het niet hoor.

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ja een jongen! Gefeliciteerd! Hoe was het bekend maken? Super spannend allemaal zeg!

Hier een waardeloze nacht achter de rug, ze had gister overdag 1 uur geslapen van half 12 tot half 1, verder wou ze niet slapen dat was krijsen. Dus om 18:00 was ze bekaf, fles en op bed. Toen sliep ze tot 19:30 en toen wakker tot 22:00 vannacht af en aan eruit pffff. Ik word er echt even niet goed van! Als ik haar op bed breng is het ook echt niet goed, ze krijst zoveel dan! Ik kan haar gewoon niet lang laten krijsen, 10 min is echt de Max.

Pfff sorry hoor heb het even gehad, ritme weer helemaal in de war, hopelijk slaapt ze vanavond op tijd dan duik ik ook gelijk mijn bed in. Vriend heeft nachtdienst, enige voordeel eraan ;)

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha ja Alyssa heeft het goed!
    De foto ligt op zijn kant. Maar je kijkt recht tussen de benen van onderen. Dus links een bovenbeen, rechts een bovenbeen en daartussen fier in de lucht..... :D het geslacht !

13. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Gefeliciteerd Mi, weer een mannetje erbij! Super leuk zeg.. nu lekker gaan genieten! Wat zullen die mannen het straks gezellig hebben.. heerlijk zo'n klein mopje erbij :D

14. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ha ik moet mn water laten nakijken!! gefeliciteerd Mi, een prachtige jongen erbij!!!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gefeliciteerd Mi! Een echt mannengezin straks :D

Hier lekker verwend met Moederdag :D
    Nu eerst weer eens sporten! Alweer 2 weken geleden, zal morgen wel weer flinke spierpijn hebben :)

16. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Mi! Dat zullen dikke vrienden worden!!

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaa lief mvj! en Roosjuh met je prachtige mok!

Ja ben helemaal verliefd op deze knul. Super leuk voor Levi straks samen ondeugend doen :D

18. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #4518 blauwoogje90, 10 mei 2015
    Laatst bewerkt: 10 mei 2015
    Jaaaa een jongen, hartstikke leuk Mi! :D Jongentjes zijn zoooo lief hihihi, mag Levi straks heerlijk over hem 'broederen' haha!
    Stoer hoor, een mannengezin. Hoe was het bekend maken??

Ahh geweldig, jij bent goed verwend mvj! Superlief :)

Nou mijn eerste moederdagcadeau..... ik krijg een moederfiets! :D
    En ik ben er heeeel blij mee, hij moet alleen nog bezorgd worden.
    Kan niet wachten :D

Vervelend zeg Alyssa, helpt het echt niet als je erbij blijft zitten dat ze dan wat rustiger wordt? J. kan soms 'drama-huilen', maar hoe moeilijk dat soms ook was, ik moest echt leren hem er niet uit te halen anders leerde hij het nooit. Hij had heel goed door hoe hij mijn moedergevoel kon aanspreken (en nog :D), maar nu leg ik hem in bed. Als hij gaat huilen blijf ik even erbij zitten en daarna ga ik weg. Ga nu vaak supergoed!
    Eergisteren waren we een dagje bij mijn ouders, dan slaapt hij in een (voor hem) vreemd bedje. En toen was het ook drama. Toen heeft mijn man hem in zijn armen genomen en eerst moeten kalmeren, maar vervolgens moest hij toch weer het bedje in. Krijsen natuurlijk, maar hij moest er echt slapen want hij was echt heel moe. Mijn man is er een hele poos bij gaan zitten, aaien over zijn ruggetje en zachtjes praten. Na een tijd werd hij rustiger en is eindelijk in slaap gevallen! Mijn moederhart deed toen ook pijn hoor, het is heel naar je kindje overstuur te horen. Thuis is hij helemaal gewend, evenals bij mijn schoonouders want daar komt hij elke week. Maar denk dat hij ook hooggevoelig is, net als ikzelf en mijn man heeft het ook. J. is ook gevoelig voor sferen in andere omgevingen. Bij mijn ouders afgelopen vrijdag ook, hij klampte zich in het begin helemaal aan me vast en hij ging huilen bij iemand anders. Maar als hij dan even gewend was ging het gelukkig beter. Maar ik denk dat het vastklampen en huilen ook kwam doordat het ritme heel anders was. Eerst hele tijd in de auto gezeten, eenmaal bij mijn ouders even een broodje gegeten en toen naar bed (dat ging nog vrij goed). Toen hij wakker was gingen we nog op bezoek bij mijn opa en oma (die zien we anders al zo weinig), dus weer even in de auto en in een vreemde omgeving. Het ging allemaal goed, maar ik of papa moesten hem wel in het begin vasthouden. Na een poosje is hij dan gewend en kan hij op de grond spelen of bij iemand anders op schoot.

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd! Nog een jongen! Wat ontzettend leuk! Dat wordt een mooi stel straks samen!

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zo leuk nog een jongen !! Helemaal omdat ze zo weinig leeftijdsverschil hebben :)

Hier voor Moederdag een mooie bos bloemen gehad met een super lief kaartje en een leuk dienblad met frutsels er op van Rivera maison 😍😍 ik wilden die zo graag maar vond te duur :)

Ik ben beetje moe mijn boef ging afgelopen week goed slapen maar sinds gister is het weer bal 😂 ach ja... Vanavond vroeg naar bed.

Deel Deze Pagina