** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik dacht ook al....met zijn 4-en naar het zwembad en maar 1 kindje....

Maar goed het waren er dus 11 !! Nou respect hoor...het lijkt mij al eng met eentje haha

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    superlief filmpje!! oh dat lachje, hij is echt om op te vreten he.

zwaar alyssa, zo met 11 kinderen, pff..

fijn dat B. nu al beter eet Pluisje, dat scheelt een hoop zorgen he :) nu lekker opbouwen

hier komen tandjes door linksboven, hij werd ieder kwartier wakker vannacht :) helemaal warm, koortsig. we hebben mekaar maar afgewisseld maar dan nog sliep je net en kon je weer lopen, arm zieltje heeft heel dik tandvlees om zn tandpuntje heen, hele dag piepen en miepen, vooral bij eten. nouja, midden in de nacht samen op de vloer een boekje lezen van woezel en pip is ook wel eens leuk, maar ben er nu klaar mee ;)

heeft iemand nog een tip om de tandjespijn wat te verzachten? ben bang voor weer een dramatische nacht.

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Aaaaaah fantastisch die heerlijke schaterlach-geluidjes van Levi!! Echt súperliefffff :)

Hé, wat goed zeg van B. Pluisje dat hij ineens brood gegeten heeft! Dat bied hoop zeg, heel fijn! Wel grappig, hij had dus blijkbaar gezien dat jij lekker aan het eten was. Vaak willen ze dat dan na doen, goed gelukt dus hihi.

Ahh Roosjuh, vervelend zeg zo'n nacht. Sneu hé, dat hij er zoveel last van heeft die doorkomend tand:( Weet er alles van;) Tips: koop gengigel of dentinox (drogist kun je hiernaar vragen). Heb je een bijtring? Die kun je zo geven of evt een poosje in de koelkast leggen. Vinden ze soms ook wel fijn, verkoelend effect. Ik was zelf erg blij met gengigel, die werkte hier meteen!

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    J. maakt sinds deze week zo af en toe geluidjes 's nachts, maar hij slaapt dan wel. Heb al gelezen dat ze vanaf deze leeftijd gaan dromen.

Poeh hee, lig nu ff lekker op de bank. Ik heb supermooi werk, maar het is wel pittig vooral ochtenddiensten. Ben zo blij dat mijn man en ik hele duidelijke afspraken hebben wat betreft de huishouding en de zorg voor onze kleine. Was in het begin wel even zoeken naar een juiste balans, lees: ik moest meer uit handen geven haha! We werken beide parttime, zo kunnen we samen voor J. zorgen. Zijn er eigenlijk nog meer papa's die ook vrije dagen hebben voor hun kleintje? Hoe doen jullie dat met jullie partners, hebben jullie bijv. ook de taken of bepaalde taken verdeeld?

5. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken dentinox voor tanden.. Maar meestal heb ik te laat in de gaten dat er een tand aankomt..

Wij hebben niet echt een taakverdeling, Blauwoogje. Maar wij werken allebei 4 dagen en doen dus ook ieder de helft in het huishouden. Loopt eigenlijk gewoon vanzelf. Maar ik heb ook wel een man die zijn handjes prima uit zijn mouwen steekt!

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook niet echt een taakverdeling. Mijn vriend werkt fulltime...en misschien nog wel wat meer dan dat (is iedere avond tussen half 7 en 7 uur thuis). Ik werk 4 dagen. Ik doe dus in principe al het huishouden....wassen, schoonmaken, koken etc....en hij ruimt de tafel af en de vaatwasser in / uit haha......oh en zet de ontbijttafel klaar s'morgens :). En hij is in de weekenden druk met de verbouwing van de bovenverdieping!

Heb er vrede mee......kan het ook niet aanzien als hij stofzuigt, want hij slaat de helft over en is in een poep en een scheet klaar haha.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hmmm...als ik het zo lees....eigenlijk wel een soort van taakverdeling haha

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Das wel fijn Linnel dat je man zelf al zijn handjes uit de mouwen steekt, dus je hoeft het in principe niet te vragen omdat hij uit zichzelf al ziet wat er gebeuren moet? Ook met het huishouden dus, schoonmaken e.d.?

Haha, meestal zijn mannen niet de beste stofzuigers. Hier is het eigenlijk andersom, hij stofzuigt beter dan ik whaha! Daarom is dat o.a. ook zijn taak :D Maar snap wel dat jij dan meer doet omdat je vriend al meer werkt Sandra.

Tja... ik deed altijd het meeste, vond ik nooit een probleem. Hij richtte zich in zijn vrije tijd op zijn roman (jaja). Maar sinds mijn bijna-burnout moest ik wel echt dingen uit handen geven. En dat was voor beide wel even wennen omdat de rolverdeling veranderde. In het begin hadden we geen taakverdeling, maar merkte al gauw dat dat niet werkte. Als vrouw zie je meestal van alles wat er moet gebeuren, als man zijnde vaak minder. Ik mocht wel alles aan hem vragen, maar ja... dat vond ik zelf gewoon niet echt geslaagd;) Dus een duidelijke taakverdeling helpt bij ons beter! ;)

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
  10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha, leuk filmpje! Wat kan hij al goed zelf gaan zitten vanuit liggen zeg! Gaat lekker vlot. En aan het einde kukelt ie zo van het bed haha....was er niet echt van onder de indruk geloof ik ;).

En zie ik nu een leuk t-shirtje van Pjut?

11. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier was het afgelopen nacht ook drama.. zit ook continu met der v ingers in der mond.. dentinox is hier al het 2e flesje leeg.. ik ben benieuwd wat het deze nacht gaat brengen want wij mogen morgen weer werken..

hier werkt vriend ongeveer 50 uur per week en sport nog zon 8 uur per week.. ik werk 3 dagen en sport ook zon 7 a 8 uur per week... ik doe in principe alles.. en als pappa thuis is dan is hij thuis aant klussen of vansilvy aant genieten haha

12. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Inderdaad, leuke filmpjes, moet ook eens wat vaker filmen!

Ise kan nog niet zo goed vanuit lig gaan zitten, jullie kindjes wel?

Mijn man ziet inderdaad zelf wat er moet gebeuren en doet dat dan ook! Meestal zelfs eerder dan ik, haha.

13. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Al een tijdje linnel.. toen ze maand of 7 was eigenlijk al..
    maar silvy wil alles veel sneller.. soms niet altijd even leuk!

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha nee hij was idd niet echt geschrokken, maar ik had hem ook in mijn schoot opgevangen :D Shirtje komt van de zeeman, lekker goedkoop hahaha!
    Ze hebben er echt leuke dingen soms vind ik, we hebben er wel een stuk of 4 shirtjes vandaan.

J. begon met zelf gaan zitten met 8,5 maand geloof ik. In ieder geval is dat geen nieuwigheidje meer voor 'm, wel het kruipen op knieeën.

Jouw vriend werkt veel Muts, maar snap dat jij dan degene bent die het huishouden draaiende houd.

Ik ben eigenlijk best blij dat mijn man parttime werkt, want met mijn baan in de zorg ben ik vaak behoorlijk moe (ook vanwege rugklachten). En ik vind het voor J. wel fijn dat papa er ook veel is. Tja, we leven dan niet het meest luxe, maar toch hebben we het goed vind ik. Dankbaar zijn maakt ook gelukkiger. Ik kan het niet aan meer uren te werken, mijn man wil best terug naar fulltime zodat ik minder kan gaan werken, maar ja dat lukt helaas niet zo gauw in zijn sector. Maar goed, voorlopig hebben we gelukkig goed verdeeld.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Blauwoogje, ik schok me wild toen hij viel! Donderkont!

Hahaha zie weer sokjes doe Levi ook heeft :D

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn man werkt iets van 70 uur per week en doet niet heel veel in het huishouden, haha! Soms overdag als er niemand is de stofzuiger, maar dat meestal alleen als ik het vraag.

Hij gaat er 's ochtends als eerste uit, maakt de broodbakjes klaar, ontbijt klaar en ruimt het op. Hij brengt meestal de 2 oudsten naar bed.
    En omdat ik later begin met werken en dus later thuis bent, kookt hij de dagen dat ik werk.

Ik werk 24 uur per week, sport 2x per week en doe nog vrijwilligers werk a 4 uren per week.

Ga vanaf volgende week de selectieprocedure in voor de politieacademie en dan zal ik denk ik geen tijd meer hebben voor vrijwilligers werk. Dan moet ik 2 avonden in de week naar school.
    Nou ja, we zien wel hoe het allemaal loopt.

17. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    mvj wat gaat politieacademie.. alleen heb ik een hekel aan wouten ;) maar das iets uit het verleden :p:p
    maar wel gaaf dat je dit oppakt!

blauwoogje.. ja inderdaad vind het niet erg om te doen.. maar hou alleen niet van commetaar daarop.. en ik heb ook zoiets van komt het vandaag niet dan morgen en anders volgende week wel :)

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    He meiden ben ik weer... Super druk geweest haha.

Ja B. ''eet'' dus brood , zijn wel mini hapjes nog hoor en maar een paar , maar goed het begin is er * MAMA IS TROTS*

Mijn man werkt ruim 40 uur , meestal wel meer eigenlijk. Ik doe eigenlijk alles in huis maar hij helpt mee zo ver hij kan en thuis is. Mijn man is nog al een druk typje wat dus niet stil kan zitten , dus zodra ik bezig met met stoffen en hij is thuis stofzuigt hij uit zich zelf. Maar dat is ook het enige wat hij doet hoor stoffen en zuigen en oh ja helpen met bed verschonen ;) Wij hebben zown groot bed en dat dekbed vind ik altijd drama :p
    Maar meestal doet hij dus in het weekend stofzuigen haha.
    Hij kan het ook beter als mij hoor , teminsten de bank zuigt hij altijd beter :p
    Ik zelf werk 20 uur dus vind het ook niet erg.

Vandaag dus ook aan het werk haha...

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Okay...ik moet dus een nieuwe luiertas....de Joolz tas wordt veel te klein. Er moet echt steeds meer mee naar de go....luiers, schone kleren en nu met de zomer ook een vestje en t-shirtjes etc voor als ze buiten zijn. Tussendoortjes, fles, poedertoren, slaapzakje....slaapknuffel. Het past gewoon niet meer. De flap wil niet meer dicht...zucht.

Iemand nog een idee voor een groot formaat luiertas. Niet een met friemels en frutsels zoals die Lief dingen enzo. Maar gewoon mooi, stijlvol en vooral GROOT ;).

Ik kan natuurlijk ook gewoon een boodschappentas/shopper van de AH nemen maar ja.....het oog wil ook wat haha

20. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    sandra ik heb een tas van Mutsy.. deze kun je uitritsen zeg maar.. past onwijs veel in..

maar goed.. voordeel is dat de gastouder al heel veel heeft.. tussendoortjes enz hoef ik zo ie zo niet mee te geven.

Deel Deze Pagina