Nou ja zeg.....is mijn foto bij baby van de maand verwijdert omdat ik had gevraagd hier of jullie wilden stemmen....stom! Vandaag nacontrole gehad bij de gyn en mag weer alles doen. Had verder ook geen klachten, dus waren zo klaar. Over dat doorademen, Charlotte verslikt zich best vaak en dan haalt ze ook een paar seconden niet....dan een hele diepen inadem en gaat ze weer verder drinken Het ziet er heel eng uit, maar ben er nu wel aan gewend. Nee, hier niet meer kinderen. Met 3 dochters zijn we wel compleet Alles past nog in huis en in de auto...daarbij een 4de keizersnee zie ik echt niet zitten Mijn man zou wel willen hoor....maar ik niet, volgens mij de omgekeerde wereld haha!
Ja, hier ook een 2e. Als het mag lukken zelfs een derde. Maar voorlopig eerst maar genieten van deze dochter. In april (9maanden verder) kijken we hoe het gaat met ons en dan beslissen we of we dan voor een 2e gaan. We willen er namelijk 2 redelijk kort op elkaar. Zoals ik het nu zie dan beginnen we er in april weer aan. Ik wil er zelfs vier of vijf, maar mijn man vindt drie een heel mooi aantal. Qua huis kan het hier prima. Wij hebben drie kamers over. Dan zouden ze allemaal een eigen kamer hebben. Een andere auto moet er dan wel komen, maar met twee is deze auto al niet praktisch. Maar zolang hij nog rijdt, roeien we met de riemen die we hebben. En het geld hebben we er echt wel voor, maar ik vind het nog niet nodig en mijn man ook niet. Deze auto is nog zo goed. Waarom dan een andere? Het is een driedeurs, dus niet echt ideaal. Maar ach. Ik hecht ook totaal geen waarde aan auto`s. Sorry, stomme vraag misschien, maar wat is Pre Eclampsie? Ik ben daar echt niet in thuis. Haha Ukkie. Je kan in de toekomst kijken . Was me nog niet eens opgevallen. @allyssa: Wat bedoel je, met ik durf amper een sigaret te roekn? Op zich wel goed toch?? @oppas: 10 oktober de aller eerste keer en waarschijnlijk ook slapen. Dan hebben mijn man en ik een bruiloft. Verder is ze pas al bij mn zus geweest toen mijn man en ik naar de bank moesten en ik heb S. daar een keer gebracht en ben toen zelf op bed gaan liggen. Ik vertrouw mijn zus daar 200% in. En mijn moeder ook. Oh, 8 oktober is trouwens ook een oppasdag. Dan moet ik weer een dag naar school L. Zijn er nog meer hier die een opleiding doen? Hier op een voeding of 6 a 7. Hoeveel? Geen idee. BV is dat moeilijk meten. @mamavanjuul: Snap dat je dan wel laat enten hoor. Dat zou ik dan ook doen. Hier heerst het gelukkig niet. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen op het CB. Ook al zolang samen. Bedoel je 8 jaar als in getrouwd of 8 jaar echt samen? Wij zijn morgen 11 jaar samen en afgelopen juli 2 jaar getrouwd. Echt? Dat meen je niet. Mag je dat niet vragen dan? Wat is dat voor onzin? Fijn dat je alles weer mag doen. Heb je 3x een keizersnee gehad? Mag ik de reden vragen? @amber: Nee, hier geen spiraal of pil. Condooms komen weer de kast uit L. Hoop dat we snel voor een 2e gaan, dan kunnen ze de kast weer in . @noelle: Zo, dat is zeker even schrikken zeg. Man wat heftig. Goed dat jullie zo positief blijven. Vandaag naar mn moeder gewandeld. Was toch echt 5.8km. Wel lekker, maar ben wel een beetje moe nu. Vanavond heb ik lekker niets gepland. Zijn er nieuwe afspraken voor CB?
Madamev:Dochter 18 juli - 24 jaar - 1e kind Noelle85: Zoon 18 juli - 29 jaar - 1e kind. Marievs: Dochter 20 juli - 27 jaar - 1e kind. Corina1985: Zoon 22 juli - 29 jaar - 2e kind. Yuri Amber: Zoon 25 juli - jaar - 2e kind. Niel Alyssa:Dochter 26 juli - 25 jaar - Yinthe Mutss4011: Dochter 27 juli - 26 jaar - 1e kind. Silvy Maggie: Zoon 28 juli - 27 jaar 1e kind. Mamavanjuul: Dochter 28 Juli - 31 jaar- 3de kind Manuela82: Dochter 1 augustus - 32 jaar - 1e kind. MI87:Zoon 4 augustus - 27 jaar - 1e kind. Levi Kris81: Zoon 8 augustus - jaar - 1e kind. Jonas. ukkie89: Zoon 9 augustus - 25 jaar - 2e kind. Vrolijkemama: Zoon 13 augustus - 28 jaar - 2e kind. Vigo Phillys: Dochter 13 augustus - 23 jaar - 1e kind Purk: Dochter 14 augustus jaar 2e kind. Afspraken Manuela82: 25 augustus CB. Corina1985: 26 augustus CB. Alyssa: 28 augustus CB. Mutss4011: 2 september CB. Maggie: 4 september CB. Marievs: 5 september CB. MI87: 9 september CB. Madamev: 9 september CB. Ukkie89: 9 september CB. Noelle85: 18 september CB.
Marie Pre eclampsie is een duur woord voor zwangerschapsvergifteging. Mooie afstand om te wandelen. Hier 2x3km. Even langs de kinderboerderij. Heerlijk zonnetje er bij, was het bij jullie ook mooi weer.
Mamavanjuul aaah wat gemeen. En je was zo goed op weg. Als we niet wilden stemmen hadden we het toch niet gedaan?
Hmmm mamavanjuul, daar was ik al bang voor. Dacht ook dat het niet mocht maar omdat er niks geen reactie kwam... Dus toch. Jammer. Heej wat leuk! 8 om 8 !!! Ik bedoel de jongens en meiden hihi
Hey dames, weer even wat bijgelezen. Jullie kletsen er lekker op los @nogmeerkinderen; jazeker, wij willen graag een 2e kindje. Alleen we wachten nog even een paar jaar. Vind een jaar of 3 tussen de kids mooi. @spiraaltje; iemand vroeg wie er een spiraaltje heeft; ik! Vorige week is die er in gekomen. Volgens gyn was het plaatsen van het spiraaltje één maand na de bevalling een makkie...helaas, vond de plaatsing zeer pijnlijk en heb paar dagen menstruatie achtige pijn gehad. Nu gaat het goed en voel ik niets meer. Over 5 weken controle. @pretinbed; hier nog niet, durf het niet, veel te bang dat het pijn gaat doen. Ik stel het nog wel ff uit Vandaag hebben we controle bij CB gehad, kleine man dort het perfect. Vanaf volgende week mogen we kijken of we langzaam de flesvoeding hoeveelheden omhoog kunnen brengen. Moest op gevoel gaan verhogen, ideaal... Nu zitten we op 6x 120/4. Ik zou alleen blij zijn als T. wat meer tijd tussen de nachtvoeding zou houden. Ben wel toe aan wat meer slaap . @vraag; wat doen jullie tijdens de huiluurtjes? T. heeft hier altijd tussen 19.00-22.00 last van, niets werkt om m stil te krijgen.
@marievs: wij zijn 8 jaar samen en 2 jaar getrouwd. Onze oudste was niet geheel gepland, maar zeker welkom. Dus toen wij 2 jaar samen waren, is onze oudste dochter geboren Ja ik heb 3x een keizersnee gehad, de oudste met een spoed keizersnee, de middelste wel gewoon geprobeerd, maar lukte weer niet en de 3de keer mag je dan niet meer gewoon bevallen. Bij de eerste heb ik te lang in de weeën gezeten, waardoor mijn lichaam uitgeput was (koorts, lage hartslag en pulserende baarmoeder) en de baby's hartslag wegzakte. Bij de middelste een keizersnee omdat ze tijdens de waterval van vruchtwater uit mijn bekken is gegaan en de kans bestond dat ik weer uuuren in de weeën zou moeten zitten. @Maggie87: Hier precies het zelfde, tussen 19 uur en 23 uur is het over met de pret. Ze ligt dan bij 1 van ons op de arm of borst. Dat is de enige manier waarop ze stil is. Zelfs als ze in diepe slaap lijkt en we leggen haar weg, begint ze binnen de kortste keren te huilen. Hier gister de laatste voeding om 22.45 en daarna weer om 4 uur en 7 uur.
Jep, hier ook vanaf 7 uur spoken. Ook last van krampjes dan en elke keer beetjes drinken. Nou ik denk dat Levi een regeldag/nacht heeft...? Dit was de nacht: 22:30 - 23:30 - 1:45 - 3:00 - 5:30 - 7:00... Nu ligt hij te slapen. Steeds drinkt hij 80/70cc terwijl hij net een paar dagen 110cc dronk...
Mamavanjuul, wat flauw zeg dat ze er af is gehaald, is toch onze eigen keuze of we stemmen Heftige bevallingen trouwens! Spookuurtje, hier ook tegenwoordig ergens tussen 7 en 10! Maar ben allang al blij, liever begin van de avond, dan 's nachts Enige wat wij doen is hem dan lekker op eens van ons liggen en proberen zoveel mogelijk toch te troosten...of hem lekker op zijn buik laten liggen (wordt hij meestal ook rustig van). Jeetje MO, gezellige nacht zo pff Marie, gefeliciteerd met jullie 11 jaar samen zijn Hier vannacht M. voor het eerst de hele nacht op zijn eigen kamertje geslapen, zo fijn! Hij maakt zoveel geluidjes 's nachts in zijn slaap en het volume is ondertussen wat harder dan de eerste weken haha. Merken jullie eigenlijk ook dat jullie kleine in de ochtend en middag sneller voor voeding komen dan in de avond? M. laat er 's morgens vaak maar iets van 3 a 4 uur tussen zitten, en 's avonds sneller een uurtje of 5. Misschien dat een van jullie er verstand van heeft, maar gister belde mijn vriend zijn baas, dat hij nog even een formulier moet tekenen van de accountant zodat hij recht heeft op ww...maar daar gaat een accountant toch helemaal niet over?? Vriend heeft gister al contact gehad met het UWV, en die vertelde dat zijn baas in principe zijn loon moet doorbetalen, en als baas dat niet kan en zichzelf daadwerkelijk failliet heeft verklaard, de betalingen dan via de curator lopen. En mocht zijn baas dán niet kunnen betalen, dan neemt het UWV de betaling over. Snap niet helemaal wat die accountant daar dan mee te maken heeft (heb wel een vermoeden hoor, namelijk dat hij een formulier wilt laten tekenen dat mijn vriend met wederzijdse opzegging niet meer in dienst is, grapjassen, dan heb je juist geen recht meer op ww :x). Ben zo klaar met die baas! En dan komt hij maandag bij ons thuis met dat formulier, zal mij benieuwen! Baas+accountant hebben namelijk ook geprobeerd om mijn vriend de schuld in de schoenen te schuiven voor het missen van producten, terwijl baas zelf aan het rotzooien was (gelukkig zijn ze van het hoofdkantoor daar ook achter gekomen, en heeft mijn vriend een collega die kan getuigen) dus betwijfel of het een erg gezellig gesprek wordt maandag Fijn dat bij iedereen de nacontrole tot nu toe goed verloopt!!
Inderdaad! Nooit iets tekenen heb ik geleerd Hier was het gister drama met haar nieuwe voeding ! Huilen! We hebben nu flessen van 135 2schep standaard 2schep à.r . Wat is dat spul dik zeg! Heeeerlijk weer gisteren hè corina! Vandaag is het in Groningen weer mooi weer! Marie gefeliciteerd!
Hier een klein blokje gelopen met de babybjorn. Hij vond het reuze interesant. Ogen wagenwijd op en mij aankijken. Laatste paar meters viel hij in slaap. Nu ligt hij alweer een paar minuten in de box naar zijn speeltjes te kijken.
Oo, genieten he zo'n kleintje! Hier is het feest hoor. S. maakt mooie lange nachten en is vrolijk. Drie dagen geleden zijn eerste echte volle lach gekregen terwijl hij me blij aankeek Daarna niet meer, dus ik hoop dat het nog eens gebeurd. Was zo leuk! Gisteren praatte ik met een vriendin na over de bevalling. (Na zo'n 34 uur weeen, terwijl de ontsluiting al uren bleef steken op 4 cm heb ik een infuus en ruggenprik gekregen.) Dat de ontsluiting niet vorderde kwam door een 'valse start' zoals ze dat noemden en had niets met ontspannen te maken is me verzekerd. En zo heb ik het zelf ook ervaren. Een valse start houdt in dat je lichaam wel weeen maakt, maar je baarmoeder er niet op reageert. Krijg ik toch de opmerking dat ik misschien niet genoeg ontspannen was. "Sommige vrouwen kunnen dat niet zo goed..." zei ze. En daarna het verhaal over haar bevalling en dat zei zo ontzettend goed kon ontspannen....Naja, ik weet zelf hoe relaxed mijn man en ik zijn geweest en de vlk weet vast ook wel waar ze het over heeft. Zij heeft bij de eerste precies hetzelfde gehad als ik. Maar ik vind het stiekem toch niet leuk dat sommige mensen dan denken dat ik iets fout heb gedaan, terwijl ik zo stoer ben geweest die hele lange bevalling! Meer meiden die hier tegen aanlopen?
Noelle, ik ga mijn man even straks vragen hij weet vaak wel hoe zulke zaakjes in elkaar steken. In elk geval niks tekenen, hij mag zichzelf niet failliet verklaren dat doet idd het gerechtshof toch? En die stelt dan een curator voor. Alyssa, ja het is hier prachtig lekker zonnetje blauwe lucht. Ideaal voor een tuinfeestje bij de burgemeester, weet nooit zo goed hoe ik mij moet gedragen, hoop dat ze wijn schenken Marie gefeliciteerd Spookuurtje, Yuri is alleen wakker, huilen doet hij amper. Enige wat hij wil is huidcontact, dus lekker op de bank en tegen je aan slapen. Joppie, wat een nare opmerking. Vreselijk net of bevallen een wedstrijd is, iedereen gaat er anders mee om, ik kon mij ook moeilijk ontspannen heb tig keer onder douche gestaan en op laatst bijna 3 uur lang. Je hebt het goed gedaan en van die nare start heb ik ook het een en ander van meegemaakt geloof ik ook weeën maar er gebeurde niks. Nu heb je daar met inleiden ook meer kans op. Trek je het niet aan en lekker genieten van je kleine!
mijn schoonzusje vind bevallen ook een wedstrijd ze liet duidelijk merken dat zij het zo zwaar had gehad en dat ze het helemaal zonder pijnstilling had gedaan en dat ik wel een ruggeprik heb gehad kon ze niet echt begrijpen:x gewoon lekker laten kletsen zulke mensen!
Volgens mij slapen jullie nog een beetje meiden de handtekening gaat over mijn dochtertje haha en de onderste van dat lachen gaat alleen over L. Wat stom dat je foto verwijderd is mamavan juul. leuk dat de meeste nog een kleintje willen hier zijn we sinds vandaag overgestapt op de hero comofort ipv standaard werd gek van die krampjes hebben werkelijk alles al geprobeerd en hij bkeef gewoon krijsen en dan vooral sa vonds en aan het begin van de ochtend hij oogde nu heel tevreden na de fles en hij is rustig gaan slapen dus ik hoop dat dit het wondermiddel is
@Noelle; niks tekenen hoor! Gewoon formulier aannemen en melden dat hij 't even rustig wil bespreken met bv een advocaat of vakbond bijvoorbeeld.