** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Leuke foto's zeg Mi!! Met z'n stoere jack hihi.

Ik denk dat jij idd een makkelijk mannetje hebt wat betreft het bij andere mensen zitten, Levi heeft niet die eenkennigheid (of nog niet?) als ik het zo lees. Heerlijk hoor, geniet er maar van!
    Hier is tie eenkennig geworden al een poos, daarvoor was hij ook zo makkelijk. Nu plakt ie vaak aan me vast bij andere mensen, behalve bij opa en oma ;)
    Ook wel lief hoor dat vastplakken en de armpjes stevig om je nek, het roept in elk geval sterk het beschermende moederinstinct bij je op hahaha! Maar het is ook wel eens lastig, omdat hij dan eerst moet wennen aan anderen en dan nog, als hij in de gaten heeft dat ik er ben wil hij naar mij als hij bij een ander op schoot zit. Dat zie je dan aan zijn hele gezicht whihihi! Als ik uit zicht ben gaat het beter.

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Zo even vanaf het begin, lieve filmpjes blauwoogje! ik sta echt te kijken van dat bijna volledige gebitje al, wat een kindje al zo he.
    wij hebben huishoudtaken niet echt verdeeld maar ik werk 27 uur, hij 40 dus ik doe de meeste dingen. Hij strijkt zn eigen kleding voordat ie naar zn werk gaat en soms gooit ie er een was in, de rest doe ik over het algemeen, koken doen we allebei, maar meestal kookt degene die het eerst thuis is. mijn vriend werkt op vrijdag 4 uur thuis en is dan gezellig thuis voor onze kleine grote vent.

mooie luiertas gescoord Sandra! hiphip

euhm van lig naar zit doet t nu sinds 2 weken ongeveer ineens out of the blue heel gemakkelijk, of het niks is. en hij kan nu ook ineens staan als ie zich vasthoud. en tijdens het eten maakt ie een duckface :D
    Ons ventje is ook heel open naar andere mensen Mi, niet eenkennig en indd altijd, nouja meestal, vrolijk en lopen geiten te hele tijd, superleuk.
    bij de kapper en in de supermarkt zit ie totaal vreemde mensen uit te dagen om naar hem te kijken of op hem te reageren, herl grappig dat heeft ie níet van mij. Dan gaat ie kiekeboe spelen of lachen naar ze. kusjes geven snapt ie nog niet :)

nou tandje is nog niet helemaal door maar de ergste nacht is geweest, de tweede nacht hebben we een zetpil gegeven toen hij nog een avond onrustig en huilerig was, daar kon ie gelukkig een goede nacht op slapen. vanmorgen was het zelfs half 8... nou ik kam me de laatste keer niet meer heugen dat dat gebeurde haha, deze weken was het steeds half zes, vreselijk. maja..

ik mijn zwangerschap kon ik gelukkig met redelijk gemak nog tot de 36e week werken, alleen shockwaven was lastig (apparaat maakt herrie en maakte de kleine wakker in mn buik hehe).

leuk zon opleiding erbij mvj! bedrijvigheid bij jullie zo!

gelukkig pluisje dat je mannetje lekker aan het happen is, zo gaat het vast steeds beter!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @Mi..

Ik denk dat jij net als mij heel erg geluk heb 😊 mijn zoontje is precies het zelfde. Zoekt overal de aandacht op , lacht tegen iedereen , geeft kusjes en zwaait haha. Ook echt een enorme flirt. Ik weet dat dit echt niet overal is. Toevallig zei de directrice van het kdv het van de week nog. Ik kwam binnen om B. Op te halen en ze stond te praten met een leidster. B. Bij de leidster op schoot. Zegt ze : B. Is zo vriendelijk zoekt met iedereen oog contact en is altijd vrolijk. Ik zie niet veel dat ze zo gek op mensen zijn en ook echt oogcontact maken... Trots:D

Vandaag een nieuwe auto stoel gekocht. Ik heb hem in de winkel er in gezet en jeetje ik schoot gewoon vol :) mijn kleine baby is een grote man aan het worden jeetje !!

Hij veranderd ook de laatste dagen giga. Van bijna geen geluidjes brabbelt die nu echt de hele dag door , hij eet brood :D ja mensen echt :D , hij gaat zitten (nog beetje moeilijk maar hij doet het) , teigert de hele kamer door en probeert echt te kruipen. Echt ineens allemaal...

Moest nog lachen dochter is vorige week hele week niet geweest. Eerst had ze schoolkamp en haar moeder heeft haar opgehaald en ze is vanochtend gekomen. Komt ze binnen zit B, aan een broodje. Ze was helemaal verbaast was zo schattig.
    Hij wilt trouwens geen stukjes brood maar echt een dubbel gevouwen broodje en hapt daar zelf vanaf. Ach prima ben allang blij dat hij het eet :D

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ik heb tot 36 weken gewerkt. Eigenlijk niet helemaal waar tot bijna 35 weken. Het was bloedheet steeds en ik liep rond met een giga toeter. Het was zo rustig dat mijn "baas" tevens stiefvader ;) zei lieve schat ga alsjeblieft naar huis. Dus weekje vakantie op genomen heb en had heel vrije dagen namelijk.

Moet ik er wel bij vertellen wij gaan in de zomervakantie altijd twee weken dicht. En de vrijdag dat ik 36 was zouden wij twee weken dicht gaan. Ik ben dus een weekje voor de vakantie gestopt. Wel ben ik met precies 39 weken een dagje weze werken. En vanaf dat B. 2,5 week is elke week 1 dagje (paar uurtjes) in de week alleen de administratie wegwerken.
    Is trouwens een auto bedrijf waar ik achter de balie zit , klanten help , onderdelen bestel , telefoon mail en administratie geheel doe.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @MI: ik denk dat Levi een uitzondering is ;) Lotje vindt alles prima, zolang anderen/vreemden maar op een veilige afstand blijven en niet aan haar komen. Dan zet ze grote ogen op, gaat haar lip naar beneden, zoekt ze ons en gaat heel hard huilen :)

Hier is de box naar beneden...mevrouwtje trekt zich op aan de rand :p

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Aaah schatje zeg! Hier gaat het ook ineens snel, in de box staan en dan vervolgens keihard achterover vallen...

Ik ben even benieuwd naar jullie ritme, Yinthe krijgt smorgens een broodje (melk wil ze al een tijd niet meer)
    rond 9 uur fruit
    rond half 12 2 broodjes
    Rond 2 uur liga of rijstewafel
    Rond half 5 warme hap
    Rond 7 uur fles

Tussen de middag wil ze de afgelopen 3 dagen helemaal geen fles meer, dat betekent dat ze nog maar 1 fles op een dag krijgt.

Ze slaapt nog 2 keer, soms 1 keer. Hoe gaat dat bij jullie?

Nou Yinthe lacht altijd naar anderen en maakt geluidjes naar mensen maar als sommige te dicht bij komen vind ze het niet leuk meer :p

Hier is ze soms echt een kreng, echt een meisje! Ze jengelt veel, als ik haar wil verschonen is het gelijk protesteren.. Haar eerste reactie bij alles is een gil en huilen en daarna weer klaar... Man man man ;)

Vanmiddag gaan we lekker zwemmen! Voor het eerst :)

7. sneeuwklokje22

Het was leuk! Ze moest wel even erg wennen :)

Bijgevoegde bestanden:

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaa wat leuk Alyssa!!!!!

Mvj, zo ook al aan het optrekken. Toevallig deed Levi het vanochtend ook een keertje.

Hier vandaag naar de kinderboerderij geweest. Daarna wezen lunchen bij van der Valk. Meneertje zat heerlijk mee te genieten van een saté, kroepoekjes, patatjes en gemarineerde komkommers.
    Daarna zat hij uitgebreid met een rood hoofd geconcentreerd te kakken. Toen mijn moeder vroeg of het een beetje wilde lukken schudde hij zijn hoofd whahaha, dus kon hem nog verschonen voor we naar huis gingen :D

Alyssa, hier ons schema:
    7:00 wakker, fles 180cc
    9:30 fruit
    10:00 tot 11:00 dutje
    11:30/12:00 boterham met fruit of kwark en flesje diksap
    13:00-15:00 dutje
    15:00 snackje en flesje diksap of sap
    17:00 avondeten en soms een toetje niet altijd
    18:45 in bad of onder douche, fles 180cc erachteraan en
    19:00-19:30 slapen

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    wat lief Alyssa!! lekker wezen zwemmen? wij moeten ook nodig weer eens gaan, levert ook keuke foto's op :) ik zit bijna alle dagen als paparazzi achter T. aan te rennen herkennen jullie dat :)

schema bij ons:
    rond 6 wakker, fles 100 cc
    rond 8 uur pap van 120 ml melk
    slaapje 9-10.30 ongeveer, scheelt wel eens
    rond 11.30 fles 120/150 cc
    daarna meestal half broodje met wat erop en wat fruit na
    euhmm tussen 1400 en 1500 middagdutje van een uurtje
    avondeten tussen 16.30 en 17.30 met yoghurt na met wat diksap erdoorheen
    18.30 in bad en naar bed, avondfles van 120/150 cc

komt yinthe aan veel vocht nog uit fruit en sap of toetjes? 1 fles lijkt me indd weinig zo op een dag tenzij ze het ergens anders uit haalt?

10. sneeuwklokje22

Ze drinkt inderdaad wel veel sap/water/thee en we geven rond 6 uur nog een toetje. Vanmiddag weer een fles geprobeerd maar meer dan 10 cc komt er niet uit ;)

Zwemmen was echt heerlijk! Ze zat na een kwartier met een rood hoofd op mn schoot, daarna maar aangekleed en naar huis. Lekker in de auto geslapen

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja van zwemmen gaan ze goed slapen. Heerlijk!

Mijn neefje van drie weekjes ouder lust ook geen melk meer. Al weken niet. Hij drinkt dus in de ochtend en avond een fles pap. Das het enige aan melk.
    Weet niet of Yinthe daarvan houd?

O borstvoeding; vanochtend werd ik wakker en zat er vocht op mn tepels... dus ik denk dat het een beetje begint te lopen ;)
    Bij Levi de hele zwangerschap nooit gehad. Maar had de hele nacht al een beetje pijnlijke borsten.
    Weer een goed teken hoop ik! Ze doen het blijkbaar nog :D

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dag lieve mama's

Hier nog steeds niet alles op regel, veel zorgen, te weinig tijd. (loop mijzelf inmiddels hard voorbij.. :( na regen komt zonneschijn toch?

Blauwoogje wat een leuke filmpjes, en inderdaad wat een compleet gebitje al.

Mi, wauw weer een knul, geweldig! Gefeliciteerd.

Mvj, aahh lekkerding knap meiske! Ja hier het bedje ook sinds woensdag naar beneden Yuri kukelde er bijna overheen toen ik zijn badje klaar maakte. Mijn hart in de keel, gelijk manlief maar geroepen en hem aan het werk gezet.

Alyssa, leuk, welk zwembad ben je geweest?
    Mooi meisje hebben jullie, ze lijkt vele op je, de ogen en uitstraling.

Sandra, geweldig leuke tas! die met stippen helemaal geweldig.

Yuri zijn schema:
    7:00 2 broodjes
    10:00 fruit
    12:00 broodje en naar bed
    14:30 2 liga's geprakt met sinaasappel
    17:00 avondeten met yoghurt na.
    20:00 dikke papfles kant en klare verpakking van nestle waar het opvolgmelk al in zit.
    Ik krijg er niet meer flessen in, hij is ook geloof ik niet zo gek op melk, dit gaat nu een maandje zo.
    Verder krijgt ie als drinken water, thee, sapjes(geen light).
    en tussendoor als Chalien iets heeft laat ze uiteraard haar broertje ook proeven.

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Goed teken Mi!! :D

14. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ppff, hier al een paar dagen slaapdrama. Sprongetje, het negende tandje, ik weet het niet....

Mooie foto's weer, hoor! Wij zijn een paar weken terug gaan zwemmen, maar dan is Ise ook redelijk snel weer klaar!

Verder gaat Ise ineens toch ook zitten en begint ook meteen met optrekken!

Ons schema:
    8.00 1 snee brood + fles 200
    9.00-10.30 slapen
    10.30 fruit
    12.30 2 snee brood+ fles 100
    13.30-15.00 slapen
    15.00 soepstengel/rijstwafel/koekje
    17.00 avondeten + yoghurt
    19.15 fles 200
    19.45 slapen

Nou is het slapen erg variabel, ene keer langer dan de andere keer en in de ochtend eigenlijk altijd beter dan 's middags.

Is er trouwens een manier om foto's met een smartphone of tablet te uploaden

15. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    zekers linnel, op dezelfde manier vanaf je tablet of iphone plak je er bij meer opties bij de berichten een bijlage onder.

Ik zal even wat filmpjes delen van ons lekkere barreltje.
    Hier onze papeter! hij trekt tegenwoordig gekke bekkies

https://youtu.be/oadqev9M35g

16. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Thnx roosjuh! Meteen even proberen.. Hee, ik krijg geen bestanden te zien om te uploaden?? Enig idee??

17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
  18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
  19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    euhm linnel, stomme vraag waarschijnlijk maar je hebt wel op bladeren geklikt toch en niet op uploaden? :D .... je weet nooit....

20. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Leuk hoor, roosjuh!!

Deel Deze Pagina