** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Haha, ja, dat heb ik goed gedaan.. Maar dan krijg ik geen bestanden om uit te kiezen..

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Roosjuh
    Filmpje 1: wahaha duck face!!!
    Filmpje 2: nog een toekomstige voetballer! Zijn lachje klinkt precies hetzelfde als die van mijn neefje. Ennuh...wat hebben jullie een brave hond :D
    Filmpje 3: zooooo goed man!!!! Niks is nu meer veilig :D voortaan de melk maar netjes in de koelkast bewaren ;)

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Tadaaaaa

De eerste van nu en de tweede toen ik even ver was met Levi.

4. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Mooi buikje mi! Gaat goed allemaal toch?

IMG_20150518_125700.jpg

hierbij een foto tijdens het sporten hihi

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wauw Mi... Mooie buik :) en Muts wat een spieren 😍

En al die leuke filmpjes geweldig!!

Morgen consultatie bureau en weer logopedie voor ons kereltje. Ik zelf ben niet helemaal lekker Bleh....

Mannetje gaat goed :) hele dag klap eens in de handjes hihi.

Kom morgen even veder kletsten niet zo zin om te typen maar denk aan jullie ;)

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Proesttttttttt.... Pippibrigade 😂😂😂😂

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een leuke filmpjes!!! Heerlijk!

Mi, wat een mooi buikie! Vind ze wel redelijk op elkaar lijken. Misschien nu ietsjepietsje groter?

Wow, muts...dat ziet er heel gestroomlijnd uit!

Hier vandaag een enorme slaapkop. De go heeft hem maar twee uurtjes gezien haha. Gisteren echt bagger geslapen en hij was gisteravond helemaal over de toeren en doodmoe. Visite gehad en dat was natuurlijk ook heel spannend. Dus vandaag alles dubbel en dwars ingehaald. Vanmorgen van 08.45 tot 12.45 geslapen en toen van 14.30 tot 16.45 :$. Heb hem na het avondeten om 18.30 uur op bed gedaan en hij slaapt nu nog steeds. Zal straks wel komen voor een laatste flesje.

Woensdag weer naar cb. Ben benieuwd wat de vorderingen zijn.

Wel erg leuk om te zien hoe ver alle kindjes zijn. Knap hoor dat fanatieke optrekken en kruipen haha. Hierkan ie eigenlijk alleen nog maar heel goed stabiel zitten. Kruipen alleen achteruit en dat gaat nog niet rap. Wel nu optrekken aan de rand van de box, dus die is een standje lager gezet en nu is dat dus weer over haha. Verder heeft ie heeeel veeel kabaal als ie wakker is. Brabbelt en gilt je de oren van je kop hihi.

Schema is momenteel als volgt:

06.30 fles 210/7, meestal op of ca. 30 cc over.
    07.15 broodje samen met ons aan het ontbijt
    08.45 - 09.00 fruithapje van 2 stuks fruit
    Dan slapen tot ongeveer 11.30 - 12.00 uur.
    12.30 - 2 broodjes en wat sap, fles wil hij meestal niet.
    Ca. 14.00 uur fles 180/6
    Slapen tot ca. 16.00 uur
    Rijstwafeltje met sap uit rietjes beker.
    17.30 avondeten en toetje
    18.00 - 18.30 slapen tot hij wakker wordt voor laatste fles van 180/6. Meestal ergens tussen 20.00 en 21.00 uur.

Nog even fotootje spammen....vorig weekend voor het eerst in het kinderzitje hihi...

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een lieve foto van Lotje, ze heeft zo'n schattig snoetje vind ik mvj! En wat wordt ze al groot:)

Grappig dat er ineens veel kindjes gaan optrekken en staan. Heeft iemand een startcommando gegeven ofzo? :p

Leuke zwembadfoto's Alys! Zo leuk zwemmen met je kleintje!

Oeh ehm ritme, tja ik houd de klok niet zo bij eigenlijk.
    Maar globaal nog 2 dutjes overdag van 1 á 2 uur, eind van de ochtend en in de middag.
    Qua voeding: meestal tussen 8.30 en 9.00 bv, jaja luxe tijden ik weet het! ;)
    Halverwege de ochtend fruit, tussen de middag 1 á 2 boterhammen, 's middags tussendoortje (liga/soepstengel/rijstewafel), meestal rond 17.00 uur warme hap. Iets later nog een toetje, meteen erachteraan is teveel vaak.
    Rond 18.30/19.00 uur bv en naar bed.
    Ik zit nu sinds deze week op 2 voedingen aan de borst, hij hoeft 's middags niet meer. Hij drinkt wel water of roosvicee uit de rietjesbeker.

Leuk zeg zo'n dagje gisteren Mi! En grappig, hier gisteren ook wat patatjes (uit de airfryer) gegeven. Hij vind het hier reuze interessant om mee te eten als wij eten, het liefst wil hij dan hetzelfde :D Helemaal gebiologeerd kan hij dan kijken hoe wij eten, en dan helemaal gefocust op dat patatje. Zo lief hihi.
    Goed teken van dat vocht trouwens haha ;) En wauw, wat heb jij toch een prachtige buik! Leuk dat verschil om te zien, lijkt wel alsof je baarmoeder nu hoger ligt als bij Levi, mooi hoor!

Corina, blijft drukjes bij jou dus. Neem op tijd je rust hoor! Gezellig dat je af en toe meekletst:)

Aaaah leuke filmpjes zeg Roosjuh!! Dat smoeltje bij het eten, whaha! En jaaa nog zo'n goeie voetballer!! :D Schattig mannetje heb je, ook wel een makkelijk ventje of niet? Knap zeg dat zelf staan! Was dat de allereerste keer op het moment van filmen?

Linnel, ik heb hetzelfde probleem haha. Ik weet ook niet hoe ik vanaf de tablet foto's kan uploaden. Wel vanaf de pc. Maar op de tablet doet ie moeilijk, grrr ;)

Wow, mooi gespierd zeg Muts! Jij hebt hard je best gedaan:) Denk dat jij het zou winnen van een potje knokken :D

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En zijn nieuwste hobby....omhoog wippen in de kinderstoel. En tijdens het eten dan nog het liefst met zijn hoofd helemaal achterover. Dus het tuigje is geen overbodige luxe momenteel haha.

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha wat een boef die Casper! ;) En zie nu je eerste post (we berichtten tegelijk hihi), wat een superleuke foto van Casper in het kinderzitje!!

Nou, mijn manneke is snip en snipverkouden en aan het hoesten. Zielig hoor! Ik was zelf ook verkouden maar nu haast alweer over.
    Zo stom dat ik het nu pas door heb, maar J. schijnt de 5e of 6e ziekte (grotendeels gehad) te hebben. 2 weken geleden had hij 1 avond flinke koorts, sindsdien heeft hij rode vlekjes op zijn wangetjes en 1 grotere in zijn hals. Maar verder gelukkig nergens last van.

Mannetje kruipt nu de hele kamer door op zijn handjes en knietjes. Hij komt me overal achterna kruipen :D Zit ik in de stoel, komt ie aangekropen en trekt hij zich op aan de leuning van m'n stoel en staat ie me aan te grijnzen en steekt zijn armpje uit. Het liefst wil hij dan dat ik hem optil, echt een knuffelkont hoor :D

Oh en hij is erg leergierig. Ik zit nu laatste dagen met hem op m'n schoot plaatjes te kijken en dan benoem ik de plaatjes hardop. En ik wijs ook dingen aan in huis en zeg dan wat het is. Hij snapt echt al sommige woordjes. Zijn favowoord blijft 'klok', als ik dat zeg zoekt hij meteen de klok op die aan de muur hangt en is het een bigsmile. Hij kent ook zijn eigen naam, papa en mama. En nu ben ik de woordjes tafel, stoel, poes, boot, sleutel en huis aan het leren.

Is dit herkenbaar trouwens bij jullie dat leergierige? Hij kijkt me soms echt aan van: mama, heb je nog meer woordjes? Dit is eigenlijk allemaal vanzelf zo gelopen, ik merk echt dat hij dit superleuk vind. Is dit al normaal of komt dit meestal later pas?

11. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Hallo :D Is het goed als ik af en toe even mee lees? Ruben is geboren op 6-7-2014 en is een hele actieve baby. Hij kruipt niet maar schuift het hele huis rond op zijn billen. Dit doet hij super snel! Ook trekt hij zich aan alles op en zet hij al wat stapjes aan de hand. Me handen vol dus! Ik kijk graag mee naar jullie kindjes :D

ruben10mdn.jpg

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom! En wat een lekker ventje is Ruben!

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :$ Dat doet Lotje ook!!!

Welkom MamR

Hier is het alweer 2 avonden kleine drama....volgens mij heeft ze last van tandjes. Haar hele vuist duwt ze in haar mond. Op haar rug slapen wil ze niet meer, alleen maar op haar zij, maar met slaapzak aan lukt dat niet ;)

Net haar tandvlees ingesmeerd met dentinox...volgens mij komen er 4 tegelijk. Dikke bulten in haar tandvlees!

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Haha die Casper, gelukkig blijft Yuri nog lekker zitten op zijn kontje met eten.

Zijn jullie kleintjes ook zo dol op vis? Yuri heeft zelfs al een zoute haring geproefd hij bleef maar zijn mondje open doen hihi

Linnel, hier zelfde probleem genoeg leuke foto's op de tablet en tel maar uploaden hij laat niks zien. Grrr irritant he

Mvj, jaa hier ook weer aan het smeren, 4bobbels pff hopelijk krijgen ze niet super veel last.

Welkom MamR
    Weer een mooie knul erbij in het topic. Haha een kontschuiver, deed ik vroeger ook hihu.

Wauw Muts!!!! Wat een spieren zeg. Je droogt al moi op, en dat sinds de bevalling? Knap hoor.
    Hier nu alle zwangerschap en borstvoeding kilos kwijt nu gaan we weer bezig met de rest.

Fijne dag iedereen

15. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook weer een slechte nacht gehad. Ik denk een tandje in combinatie met het sprongetje en verkouden. De dentinox staat weer vooraan in het badkamerkastje!

Blauwoogje, wat bij Ise heel goed werkt bij hoesten is Luuf onder haar voetjes en dan sokken aan, misschien werkt het voor jullie ook?

Mi, ik dacht juist te zien dat je buikje nu kleiner is dan de eerste keer, maar dat zou wel gek zijn, he?

Ise gaat ineens wel zelf zitten, begint nu echt te kruipen en op te trekken en wil eigenlijk alleen nog maar staan, alleen dat kan ze nog niet, haha.

Ik ben nu aan het werk, dus zal weer eens een foto posten van mijn grote trots ;)!!

Bijgevoegde bestanden:

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Welkom MamR, wat een schatje om te zien!!

Ahh sneu zeg voor Lotje!

Haha ja herkenbaar Corina, hier hebben we ook 1 keer een beetje haring gegeven en lekker dat ie het vond! ;) Wij zijn zelf ook fan van vis, hihi.

Pfff mijn fiets is nog steeds niet binnen:( Snik snif. 2 weken geleden besteld. Heb gisteren gebeld, nam niemand op. Net weer gebeld, maar ik kreeg iemand die niet over online bestellingen gaat maar wel gaat vragen of ze mij terug willen bellen. Ik wil zo graag met de kleine fietsen!!

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Schattige foto's Linnel! Ze heeft echt lekker veel haartjes.
    J. hoest gelukkig niet veel hoor, hij heeft meer last van de verkoudheid. Wat is luuf dan en waar haal je dat?

18. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Luuf is zo'n soort van Vicks vaporub. Maar dan voor baby's. Kan je gewoon kopen bij Kuirdvat, Etos etc.
    Ik gebruik het dus vaak bij hoesten, maar het is eigelijk bedoeld om een snotneus open te krijgen. In geval van een snotneus doe ik vaak Luuf op het hoeslakentje of op de slaapzak van Ise.

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Mag ik ook met jullie meeschrijven? Mijn dochtertje is op 18 augustus geboren. Ik heb al vaak meegelezen en nu toch de moed:) verzameld om met jullie mee te schrijven.
    Mijn dochtertje kan al heel snel kruipen, zitten, staan en langs de kantjes lopen. Ik ren dus de hele tijd achter haar aan, omdat ze echt overal aan zit:D.
    Aanstaande donderdag heb ik mijn eerste gesprek in DD voor weer IVF voor een 2e kindje. Ik hoop dat ik direct mag starten, vanaf juni.

Wie van jullie gaan er ook al voor een volgend kindje?

20. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Goed bezig corina!
    dat gaat jou helemaal lukken

ja het droogtrainen gaat aardig idd.. we kijekn wel wat haalbaar is..
    wil namelijk geen streng dieet..
    wel let ik op de calorie inname dan maar verder niets

Deel Deze Pagina