** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 11 september de eerste keer naar het cb! Er werkt door reorganisatie een nieuwe arts, ben wel nieuwsgierig naar haar. De wijkverpleegkundige is ook nieuw en met haar had ik echt een veel betere klik dan met haar voorganger!
    Met de oudste vond ik die cb-bezoekjes altijd leuk, leuk om te wegen en meten en even te kletsen, maar qua adviezen wel vaak verkeerde borstvoedings-adviezen gekregen. De verpleegkundige lijkt er veel meer van af te weten nu, dus dat is mooi!

En 17 september nacontrole bij de gyn.

Ik moet ook de vk nog even bellen voor eindafspraak daar, ook leuk, even baby showen :D

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja maar Ukkie, dan leef je toch nog steeds in een andere tijdszone? Hihi...het is vandaag 05-09-14... Dus dat lachje op 23-09-14 ligt echt in de toekomst. Ik denk dat je 23-08-14 bedoeld. ;)

Joppie, mensen zien zichzelf graag beter dan een ander en zoals ze het ervaren hebben is hun zienswijze voor anderen ook. Ene oor in... Maar ondertussen kookt je bloed. Ik snap het ;)

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoop dat het werkt ukkie! Ik lees het dan nog verkeerd, het is toch nog geen 23 september 2014??? ;)

4. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ukkie89.. hier ook weken aan een stuk krijse vooral met begin in de avond tot de laatste fles.. persen als een.malle.. eergister begon het overdgas. Dus dokter gebeld en over naar nutrilon pepti.. heb een heel amder kind.. en heeft vannacgt van 23 30 tot 6.45 geslape !

Hoop dat het zo goed blijft gaan!!

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts, wat is pepti? Voor krampjes?

Hier samen even een dutje gedaan. Mijn borstvoeding loopt nu echt terug. Krijg er niet mneer uit dan 50-60cc... Maar heb ook maar tijd voor 2 heeeeel soms 3x kolven. En eerlijk begin ik het zat te worden hoor. Je zit 20 minuten aan dat ding gekluisterd een paar keer per dag. Ik stimuleerde door links rechts links rechts ook nog twee keer per dag te doen maar dan zit ik 40 minuten vast.
    Besluit Levi om de ochtend of middag wakker te zijn of te gaan huilen dan zit er zo weer een halve dag tussen de kolfbeurten...pffff vind het jammer maar ik heb gewoon echt geen tijd.

Levi is best veel wakker op een dag en kan maar heel even zichzelf vermaken. Iemand nog tips? Ik heb ook mijn ontspanning nodig. Zie ik een gaatje voor een dutje dan doe ik dat liever dan dat gaatje kolven...

6. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Pepti is tegen koemelkallergie. .. 27 euro per pot... maar als ze het heeft krijgen we het vergoed

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Waarschijnlijk kreeg ze krampjes door de koemelk...

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Jammer Mi dat je productie terug loopt. En idd ik vond de 2 maand kolven nadat chalina niet meer wilde drinken bij mij ook slopend.
    Het moet wel leuk blijven... Verder helaas geen tips, productie omhoog schroeven betekent meer kolven en daar wil je volgens mij vanaf aangezien je het beu begint te worden.

Sodeju wat een bedrag, maar als het helpt voor de kleine meid dan geen ander keus. En hypo allergeen werkt alleen maar vanaf de start.

Het gaat hier goed met de borstvoeding trouwens, af en toe blijft hij een flesje na nodig te hebben.

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Joppie ik herken je verhaal wel ja. Ik heb ook ruggeprik gehad. Ik kon niet meer. Nou had ik die avond vanaf half 8 weeen en heb ik 3 u snachts ruggeprik gehad dus niet meer als een dag zoals jij. Maar mijn weeen waren zo onregelmatig dat ik er soms 3!! Achter elkaar had en dan tien min niks. Nou drie achter elkaar dat kun je gewoon echt niet meer hebben zonder pauze er tussen dat is gewoon bijna 5 min weeen. Nu ik het er soms over heb zie je mensen ook zo kijken van ruggeprik?! Alsof dat voor mietjes is die het niet zelf kunnen ofzo. Bij mij heeft er nog niemand wat van gezegd maar ik zie ze soms gewoon denken.

Idd je vk heeft er verstand van en laat je vriendin maar lekker lullen. Ik ben juist de eerste van mijn vriendinnen met een kindje en hun zijn allemaal oprecht geïnteresseerd oordelen niet en willen alles weten van bevalling tot hoe het nu is van dag tot dag. Heerlijk is dat zo kan het dus ook denk ik dan. ( heb ook vaak mensen die vragen hoe oud ik ben of dat ze zeggen je bent nog zo jong; zoooo irritant! Alsof ik nog op school zit en bij mijn ouders woon )

Noëlle van dat soort zaken heb ik ook weinig verstand maar het klinkt iig niet goed! Bij twijfel helemaal niks tekenen hoor

Mi qua vermaak voor je kindje hier helpt op d'r buik leggen heel erg. Maar misschien deed je dat al wel. Kan merken dat ze nou maar eventje tevreden is terwijl ze op de rug ligt en op d'r buik beweegt ze flink met d'r hoofd om op te tillen en beide kanten op te bewegen en vaak gaat ze na een tijdje zo slapen. Echt speeltje vast pakken ofzo gebeurt hier nog niet. Ohja en voor het raam zetten in de wipstoel! Na buiten kijken is ook favoriet.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ben trouwens woensdag weer na de gynaecoloog geweest voor de laatste x en vorige week al bij de vk. Wel fijn om het even zo af te sluiten. Hij heeft niet meer gekeken van onderen maar er gewoon na gevraagd. Hij zei ook nog laten we blij zijn dat je uiteindelijk een super gezond kind hebt gekregen maar met alles wat erbij kwam had het he anders kunnen lopen ( om op je verhaal terug te komen Joppie hierdoor word mijn gevoel weer bevestigd dat ik er goed aan heb gedaan, de keuzes die ik heb gemaakt ). En hij raadde me wel aan een evt volgende x weer in het zkh te bevallen. Al is het alleen voor mijn eigen gemoedsrust. Ik had namelijk graag thuis gewilt maar mocht niet ivm pre eclampsie. Maar goed ik zei al tegen hem wees maar niet bang ik zou het niet eens meer thuis willen! En na hoe het nu is gegaan snap ik ook niet dat ik dat ooit wel wou haha. Maar goed fijn dat je alles zo af kunt sluiten. Er nog even zo over praten met gynaecoloog en vk ( apart van elkaar vk was vorige week al ) mensen die er echt verstand van hebben helpt toch wel bij het verwerken. Want oke mijn moeder bv luistert ook altijd na mijn verhaal maar ze heeft zelf drie super makkelijke bevallingen gehad en is er ook niet Bij geweest dus echt over mee praten kan ze niet

Ons madammetje ligt alweer lekker in bed. Heerlijke dag gehad. Vanochtend werd ze om half 10 wakker. Aangekleed gevoed en toen boodschappen gaan doen: in de auto sliep ze alweer. Toen ik terug kwam om 12 u nog toen heb ik d'r lekker in de box gezet. Mijn haar gekleurd boodschappen opgeruimd toen sliep ze nog! Kan ik ook nog wel gaan douchen haha. Heerlijk f zo'n beetje tijd voor jezelf tussendoor. Half 2 werd ze wakker toen ik net d'r flesje had klaargemaakt. Genieten!!

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Mensen moeten niet zo snel oordelen, elke bevalling is anders en iedereen ervaart het ook anders. Ik zei ook altijd geen pijnbestrijding te willen, maar na zeven maanden rug en bekkenklachten en vervolgens rugweeen, kwam ik daar ook hard op terug :p is toch niks on je voor te schamen of dat het je 'minder' maakt...elke vrouw mag trots zijn op haar manier van bevallen, hoe die manier ook is! Dus! :D

Muts, duimen dat het goed blijft gaan op die voeding en jullie kleintje zich beter gaat voelen!!! Maar inderdaad wat een bedrag :$

Hebben jullie eigenlijk iets wat jullie na de bevalling hebben gedaan wat jullie tijdens de zwangerschap niet konden doen? Je helemaal vol gestopt met rood vlees of vieze rauwe stink kazen of iets dergelijks? Hier moesten de haartjes eraan geloven, eindelijk weer verven (zag madamev iets over haar kleuren zeggen ;)) en weet dat je wel mag verven tijdens de zwangerschap, maar was bang dat het door de hormonen zou mislukken haha.

Oeh ben ik heel slecht als ik vanmiddag vriend heel hard heb uitgelachen? Hij moest naar het ziekenhuis, omdat hij al een paar jaar last heeft van keelklachten...heeft ie last van reflux! En die kleine van ons natuurlijk ook, dus ik schoot in de lach bij die arts van hoe krijg je het voor elkaar om ook precies weer dat te hebben ;)

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Whahaha jullie hebben gelijk wat dom zeg! *schaam*

Muts hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan!

Tot nu toe gaat het goed hier hij boert veel beter ook vandaag en hij heeft rustig geslapen ben benieuwd na de nacht!

Haha noelle ik zou hetzelfde gereageerd hebben!

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Noëlle ik ben ook kapster haha. Heb ook gewoon mijn haar gekleurd toen ik zwanger was. Tis echt een fabeltje dat dat niet kan. Je wortels worden nl niet gekleurd dus het komt niet in je hoofd en haar is dood materiaal. ( al klinkt dat wel erg haha )

Reflux bij je vriend jeetje wist niet dat dat ook bij volwassenen voorkwam. Krijgt hij er nou wat voor?

Ik heb een dag na mijn bevalling weer carpaccio gehad. Heb ik echt zoooooo gemist! En Malibu trouwens ook Marja was zo duizelig door laag hb dat ik daar nog wel even mee heb gewacht haha

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier nadat de kraam weg was ging mijn man zogenaamd even een boodschapje doen rond etenstijd. Kwam hij terug met een enorme schaal carpaccio! Had ie ff gehaald bij het restaurant van een oom van mij. Heeeeeerlijk! Speciaal voor de geboortr had hij de schaal extra groot gemaakt, twee turkse broden en een bekertje knoflooksaus erbij om te dippen. Mmmmmm!!!
    Oja en filet americain volgens mij na twee dagen gehaald hihi.

Alcohol nog steeds niet op omdat ik nog kolf...

15. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Biefstuk, broodje rosbief, metworst,.broodje zalm haha zo gemist dus heerlijk genoten in de kraamtijd.

Heel gek Yuri moet ineens boeren na de bv, hij had er ook echt last van.

Nu gauw weer slapen..

16. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ah mi wat lief zeg! Leuk als ze dat spontaan doen!

Ik heb mijn haar ook 1 keer geverfd tijdens de zwangerschap. Vandaag weer.

Haha Noëlle dan zou ik ook lachen, hoe heeft hij er last van?

Hoe was je degelijke feest corina?

Hier gaat schoonmoeder vanmiddag even oppassen als ik naar de kapper ben, pfff vind het nu al eng! Vanavond komt mijn schoonmoeder hier, die was gisteren alleen erg verkouden. Dan ga ik vanavond voor het eerst 3 uurtjes weg. Vind het zo spannend!

We hebben gisteren zo'n lekkere dag gehad met d'r! Hele dag rustig geweest, veel geslapen. Laatste fles om half 12en nu net weer wakker! Heerlijk! Eergisteren ook laatste fles half 12 en kwart. Oor 7 wakker! Misschien ligt het aann de nieuwe voeding?

17. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Alyssa, dat klinkt heerlijk! Ben benieuwd wanneer Vigo er meer dan 3 uur tussen laat zitten...:\ Ben wel toe aan meer slaap. Vriendlief de voeding laten doen is ook geen optie. Op een of andere manier spuugt hij dan vaker als dat hij bij mij doet. En ook loopt vriendlief steen en been te klagen en dan zit ie weer niet goed of de kleine smeert met de fles...kortom hij moppert wel net zo hard dat ik er nog niet van kan slapen.

Gistermiddag toen vriendlief thuiskwam heb ik mijn eerste Jillz 5% gehad. Toen ik hem op had ben ik meteen als een blok in slaap gevallen op de bank hahaha. Werd wakker gemaakt door de oudste die vriendlief intussen opgehaald had van het kinderdagverblijf.

Moet wel zeggen dat de alcohol er wel insloeg. Heb het dus ook maar bij 1tje gelaten want voelde me licht aangeschoten. Terwijl ik normaal bij 3 flesjes nog niks verneem haha!

Vandaag een beginnetje maken om de kleine te laten wennen aan zijn eigen kamertje. Hij lag voorheen altijd in de wieg bij ons bed. Ben benieuwd hoe dat gaat. Na de laatste fles ligt hij daar nu wel heerlijk te slapen :)

18. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Erg gezellig had ik niet verwacht. Ik was de enige nuchter (bob) en ik heb zo gelachen!
    Hahaha ze hadden allemaal te diep in het glaasje gekeken geloof ik.

Oh heerlijk lekker nieuw kleurtje en vanavond ff weg. Waar ga je heen?

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    @corina: Oh, haha zwangerschapsvergiftiging ken ik dan weer wel. Ja he, hele mooie afstand, maar terug gaat dan ook net iets te ver. Gister ook nog even hardgelopen. Ja, het was echt heerlijk weer. Nu weer niet L. Fijn dat het goed gaat met de bv.

@CB: Gister cb geweest en ze is nu 4910 en 56 cm. De kinderarts heeft der ook nagekeken en alles was goed. 17 okt pas weer en dan krijgt ze prikjes. Heb het een beetje uit kunnen stellen.

@maggie: hier geen huiluurtje tot nu toe. Dus kan je ook niet helpen. Sorry.

@mamavanjuul: Heftig zeg. Vooral de 2e dat je het eerst geprobeerd heb en dan alsnog een keizersnee. Klopt ja dat je dan niet meer gewoon mag bevallen. Dat heb ik ook wel eens gehoord. Is het ook zo dat je nu eigenlijk geen kinderen meer mag bij drie keizersneden? OF is dat een fabel.

@MI87: Oh lastig zeg een regelnacht. JE kan het beter overdag hebben. Het lijkt er wel iig op. Oh, jammer zeg van het kolven, maar ik snap het wel. Ik zou dat ook niet trekken. Kolven is ook mijn hobby niet. Haha, ja ik ken het. Hier ook. Heb een schommelstoel die beweegt en geluid maakt. Wilde dat eerst niet, maar heb hem gehad en vind het ideaal. Of ik leg der op de doomoo voor nick jr. Ik kom ook echt niet toe aan dutjes overdag.

Thanks voor de felicitaties. Bedacht me gister ook ineens dat we vorig jaar begonnen zijn voor een kleine. 10 jaar samen vonden wij genoeg. Een jaar later is er dus gewoon al een klein meisje in ons gezin. Wat een dankbaarheid en rijkdom zeg.

@noelle: S. juist savonds. Zij wil savonds veel meer drinken dan overdag. Ik zou je vriend ook echt niets laten ondertekenen. Eerst maar eens goed uitzoeken. Heb daar ook weinig verstand van, ook al studeer ik rechten. Ik heb dat wel gehad, maar niet zo diep. Haha, die vriend van jou. Geweldig zeg.

@joppie: Fijn zeg lange nachten. Nou ja zeg. Hebben ze dat tegen je gezegd dat je niet ontspannen genoeg was? Dat maakt toch helemaal niets uit. Hoe kunnen wij nu iets fouts doen? Je kan er toch weinig fout aan doen? Of je moet echt niet meewerken, maar dat is meestal niet het geval. Ik loop daar niet tegenaan, maar wel dat iedereen zegt: Wees blij dat je een snelle bevalling heb gehad. Die van mij was ook enorm snel voor een eerste, maar ook daar heb ik geestelijk last van gehad. Een bevalling is echt geen wedstrijd hoor. Iedere bevalling is anders. En waarom geen ruggeprik als je er 1 wil? Wat maakt dat uit? Ik wilde het zelf niet, maar meer omdat ik het gewoon een eng idee vind. Maar misschien dat als het echt te heftig wordt ik er ook gewoon om zou vragen hoor. Tenzij ik thuis ben natuurlijk. En mensen kunnen wel zeggen dat ze het zwaar hebben gehad, maar is dat ook werkelijk zo?

@Ukkie: hoe gaat het met hero comofort?

@madamev: Wat is jong? Mij vinden ze ook jong (27 jaar). Kinderen krijgen heeft niets met leeftijd te maken, maar met je eigen gevoel. Mijn nichtje die was vrij jong, (22). Dat kan, maar ze was er nog helemaal niet aan toe. Daar kun je beter naar kijken dan naar leeftijd hoor. Lekker zeg die tijd tussendoor. S. Slaapt nu ook al een tijdje. Kan ik mooi even mn zwangerschapskleding uitzoeken. Een vriendin is zwanger en aan haar leen ik mijn shirtjes e.d. uit. Mn broeken krijgt ze nog niet hoor. Die heb ik zelf nog regelmatig aan.

@eten: Nee, hier niets. Heb pas alleen een keer een broodje zalm op en net na een voeding een bodempje ammereto. Verder eigenlijk niets. Wat lief zeg van je man MI87.

@Vrolijke mama: hopelijk lukt het zeg. S. ging ook gauw naar der eigen kamertje.

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ben bijna 25 Marievs.

Corina fijn dat je het zo leuk hebt gehad zeg!

Vrolijke mama je vriend komt er zo wel makkelijk vanaf met het voeden haha.

Deel Deze Pagina