** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Tips... uhhhhhhhh

plan je maaltijden in... en dan bedoel ik vooruit.. zo voorkom je snaaien.
    koop geen chips of snoep of koek en bewaar de wijn voor het weekend..
    Je moest eens weten hoeveel calorien er in 1 wijntje zit!

Ik denk altijd maar zo.. heb ik het niet in huis dan kan ik het niet eten..

zorg dat je ontbijt de grootste maaltijd van de dag wordt.. dit scheelt je heel wat snaaizin de rest van de dag..

ik ontbijt altijd met 250 gram magere kwark en havermout en cruesli..
    eet om de 2 a 3 uur.. zo voorkom je dat je onwijze honger krijgt en dus opeens teveel eet..

drink water.. natuurlijk niet alleen maar maar als je frisdrank drink pak dan de zero producten en Niet de light!
    in de zero zitten namelijk Geen calorien!

als avondeten veel groente.. veel groenten zorgen voor vol gevoel.. aardappels niet of rijst niet vermijden maar pak niet te veel.. eet niet te snel.. je hersenen geven pas na 20 min door dat je verzadigd bent!

uhhh ik hoor het wel of er iets bruikbaars tussenzit.. haha

succes meiden!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Linnel, dat badje had ik ook gekregen en wilde hem vandaag gebruiken. Maar hij is lek. Baalde echt enorm. Net uit de verpakking bah. Uit ellende naar mn moeder gegaan en daar in het badje gespeeld.

3. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat is irritant, Mi! Misschien kan je het lek vinden en hem plakken.. Hoewel ik daar zelf geen zin in zou hebben, volgens mij...

Hebben jullie tips om Ise te helpen met leren gaan zitten, vanuit stand?? Als ze nu staat, weet ze niet hoe ze moet zitten. Ik dacht, dat leert ze zo, maar het kwartje lijkt nog niet te vallen..

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook niet linnel, we hebben haar veel op dr bank en dan gaat ze af en toe naar zit stand. Zostraks bij tafel staan liet ze zich achter elkaar op haar kont vallen, :p ze moest gelijk huilen maar deed het daarna nog een paar keer😂 en elke keer weer huilen hè hahaha

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Levi kan het ook nog niet en inderdaad op de bank wel.

Linnel, ziet er trouwens wel gezellig uit op de foto!!! Super leuk.
    Het badje is zowel lek bij de palmbomen als het badje zelf. Ik hou de aap en banaan wel hahaha die zijn grappig. Maar hij krijgt van oma een nieuwe. Ze had de bon al weggegooit.

Alyssa, tante Tilly hihi. Gezellig op de fiets. Vind ze het ook zo leuk? Had ze het niet warm zo? Levi heeft gister behoorlijk gezweet. En de hele dag vuurrode wangen.

Mvj, jaaaa ik zie een oertand ;) nou dan zijn wij de laatste denk ik hihi. Zit nog te wachten op een eerste tandje....

Hier gister even naar pipoos geweest voor katoen en haaknaald. Volgende week ga ik een poging dien tot haken...ahum. Krijg les van een erg handige vriendin. Ik wilde een gehaakte deken voor het ledikant. Bij Levi toen gekocht maar die dekens zijn duur!!! Nu zelf aan de slag. Het worden strepen: mint, licht grijs en antraciet afgewisseld.
    Ik stond bij de kassa af te rekenen en mijn oma was met hem naar buiten gegaan. Hoor ik hem heel hard gillen (van plezier)

Zat ie in zo'n autootje whahaha en druk aan het sturen!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh wat een lekker ding Linnel! Wat een bos haar!
    En dat buikje, hier ook hoor, hebben de meeste babies wel, heerlijk! Kan je lekker op blazen en in bijten :p

Jeetje, kruipen en lopen! Haha, dat gebeurt hier echt niet!

Ja erg he, die bulten! Op zich heeft ze er (gelukkig) geen last van, maar het is echt wachten tot de rest door komt. Onder is er nu 1 bij en die boven komt ook.

Haha, die Levi! Wat is het ook een ontzettend lekker ding he! De ondeugd straalt er vanaf :D

Oei oei, hier midden in een sprongetje! Mevr zet haar nagels in onze nek als ze ook maar vermoed dat we haar neer gaan zetten !

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Goeie tips Muts, grappig want een hoop ervan doe ik al, dus blijkbaar kan ik het wel:) Zoals water drinken, ik drink alleen sap op visite, en verstandig boodschappen doen. Alleen deed ik dan af en toe iets lekkers kopen, dat moet kunnen vind ik, en zo bleef ik gewoon op gewicht. Maar laatste tijd snoep ik toch iets teveel, dat moet ik maar gaan minderen, want ben er toch 2 kilo bij:( Ik eet ook graag fruit, dat probeer ik elke dag te doen. En ik heb geleerd om gevarieerd te ontbijten, dat schijnt beter te zijn (voor de spijsvertering) dan elke dag hetzelfde. En idd, na 15/20 min geven je hersenen pas signaal dat je vol zit. Maar ik eet al langzaam, ik kan niet eens snel eten haha, dus das een voordeel;)

Hé jammer van dat lekke badje Mi! Heb er toevallig net eentje gekocht, we waren toch op shoptour vanmorgen:) Gebruiken jullie zwemluiers trouwens? In zijn gewone luier of alleen zwembroekje gaat zeker niet?
    Haha wat schattig, zijn verbaasde koppie!
    Wat leuk dat je gaat haken! Supermooi vind ik gehaakte spullen, maar lijkt me wel moeilijk om te doen. Mijn moeder kan het ook en maakt de leukste dingen, helaas ben ik niet zo creatief... of tenminste, het lijkt me heel leuk, maar heb dan toch niet zo'n zin om er zoveel moeite en tijd in te steken aangezien ik nog niet weet hoe het moet ;)

Leuk Linnel dat ze nu ook begint te kruipen en stapjes te zetten. Dat zelf gaan zitten als ze staan komt vanzelf. Hier wist hij eerst ook niet hoe het moest. Maar nu kan hij het zelf, zonder dat ik het hem geleerd heb. It takes some times... :)

8. sneeuwklokje22

Oja verklaring voor m'n vermoeidheid is een ernstig vitamine D tekort. B12 was ook erg laag maar net op het randje. Maandag kan ik recept halen bij de apotheek. Het was zo laag dat ik een dosis krijg ook voor de wintermaanden :D ze vroeg zelf of ik last van hartkloppingen had :$ wist niet dat dat er achter weg kon komen.

Gister lag ik om 21:15 te slapen tot vanmorgen 7:00. Ik ben momenteel een gezellige partner savonds :D

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje vit. D tekort....toch vaker naar buiten dan maar haha! Of die drupjes van de smurf ook zelf maar innemen. B12 tekort heeft mijn moeder ook, als dat te laag is schijn je allemaal vage klachten te kunnen hebben die moeilijk ergens aan te linken zijn. Zij krijgt nu iedere maand een B12 injectie bij de huisarts. Veel van de klachten zijn nu weer weg bij haar.

Pfff...rijd ik net naar de Babydump in Sleeuwijk. Is die winkel opgedoekt..grrr....ik wilde een campingbedje gaan kopen want ze waren daar in de aanbieding. Wilde Casper lekker buiten kunnen neerzetten. Nu maar besteld via de website....

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, gelukkig een duidelijke oorzaak gevonden. Ik neem ook vaak druppeltjes vit. D als ik ze aan Levi geef. Volgens mij kun je gewoon dezelfde dosis nemen. En ze smaken naar anijs :D maar jij moet sowieso een hoge dosis hebben natuurlijk en geen standaard van de drogist.

Sandra, Mijn moeder had vit. B12 tekort en had dus al jaren last van duizelingen. Dat kwam daardoor.

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #4871 blauwoogje90, 6 jun 2015
    Laatst bewerkt: 6 jun 2015
    Zo! Flink tekort dus, goed dat je je bloed hebt laten onderzoeken Alyssa!
    Wel fijn dat je nu snapt waar die moeheid vandaan kwam... en nu hopen dat je je gauw weer fitter voelt! Wel gek eigenlijk zo'n tekort, kwam je weinig buiten of zou het een andere oorzaak hebben? Iedere dag 5 min zonlicht zou genoeg moeten zijn heb ik begrepen.

Hé bah, idd irritant als je voor niks rijd Sandra ;)

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ha grapig dat zitten.. T. laat eerst 1 hand los vd tafel en dan de andere, en met een plof komt ie op zn kont neer, pamper dempt goed blijkbaar, ik had eigenlijk ook verwacht dat ie wel zou huilen want af en toe ploft ie echt lomp neer hoor maar hij gaat gewoon weer verder ... geen idee of je dat echt kan oefenen of dat we de kleintjes met dit soort dingen juist niet te veel moeten helpen, want dan leren ze het niet zelf te doen en bezeren ze zich juíst als je ze een keer onverwachts níet opvangt. ik sleep wel de tafel vaak even weg van de bank, dat ie niet met zn hoofd tegen de rand van de tafel aan kan vallen.

Badje hebben wij ook, ook met een afdakje haha zo leuk, tientje bij de kruitvat. primaaaa... we zijn vandaag ff naar babypark geweest, inslaan voor aankomende vakantie (dan ben ik ff poosje van de radar hoor .. back to basics!). we hebben een baby carrier gehaald, we blijven terugvallen op stokke, had de beste opties voor onze wensen. kan hem straks voor en achter dragen. ook dvdspelertje voor in de auto, morgen haal ik sesamstraatjes op die ik via MP heb geregeld. ik dacht dat ik daar nooit aan zou beginnen maar voor lange autoritten is het ideaal, anders zit ie maar naar de achterkant vd bank te gapen.. ons is aangeraden tot 15 maanden de rijrichting omgekeerd te houden, ivm de nek. je hoofd kan geen whiplash beweging maken als je achterstevoren meerijd, maar wel als je recht naar voren kijkt en de wervelkolom is nog niet volledig ontwikkeld. in mijn werk zie ik regelmatig volwassenen met whiplashes en de gevolgen daarvan zijn vaak al ernstig, ik moet er niet aan denken hoe dat uitpakt bij kleintjes. Ik weet dat deze info mosterd na de maaltijd is voor velen maar ik wilde het toch maar even opnoemen, ik stond er zelf ook niet bij stil maar toen we voor een ander stoeltje gingen kijken zei ze het, en ik begrijp de argumenten wel.

ik ga me morgen eens lekker volvreten om het af te leren en dan maandag fris beginnen met een zelfgebakken broodje :p vanavond hadden we carpacciosalade gegeten, lekker en mager! ik ga vooral koolhydraten minderen, minder brood, pasta, en aardappel en meer gewoon kip en veel groente etc. of quinoa als rijstvervanger. mager rundergehakt ipv half om half... savonds na het avondeten helemaal niks meer eten/snaaien. eerst mn weegschaal es fixen, batterij is na járen nu leeg, go figure ...

13. sneeuwklokje22

Rustig hier!!!!

Ik heb net een zak chips gegeten, oh ja en patatjes vanmiddag :)

Morgen gaan we streng op dieet dames :D

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad rustig hier. Wij zijn vandaag druk geweest met schilderen buiten. De vorige eigenaar had de muur bij de achterdeur in een hele lelijke kleur geverfd wat inmiddels zijn glorie wat had verloren dus dat hebben we wit met een donkergrijze band geverfd....

Hier waren we halverwege met de witte verf...dit was vorig weekend...

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En vandaag de eerste laag van de grijze band er op gezet.

16. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Zo dat is wel een verschil ja! stuk beter!! fris.

17. sneeuwklokje22

Mooi Sandra! Netjes hoor!

Mijn startgewicht is 87.2 wie deden er mee?

18. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Mooi Sandra! Wat een verschil dat dan toch is, he!

Ik doe mee, maar ben vergeten te wegen vanochtend.. Doe ik morgenvroeg.. Heb alleen nog geen plan. Denk zo veel mogelijk koolhydraatarm eten. Heb allerlei dieten in mijn leven gedaan, en het lukt allemaal wel, maar het moet iets zijn dat je hele 'levensstijl' verandert. Door mijn zwangerschapssuiker heb ik tijdens mijn zwangerschap koolhydraatarm gegeten, maar toen had ik wel een héle goede motivatie ;)..

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, echt een onwijs verschil. Erg blij mee. Frist de boel aardig op.

Ik doe ook mee....startgewicht is 85.6 kg....dacht dat het meer was eigenlijk...dus weer een meevaller haha...

Heb ook nog geen plan. Maar heb wel de WW app nog op mijn mobiel staan, dus misschien moet ik die maar weer in ere herstellen en braaf invullen iedere dag....!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha doe ik ook mee! Startgewicht 75 kg.

Deel Deze Pagina