** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja indd zwemluiers, little swimmers kun je voor 7,99 bij de kruidvat halen. geen idee of er nog ergens goedkopere zijn, er zitten er 12 in een pak, met nemo erop ;)

hij vond het héél leuk, lekker spetteren! zo vermaakt ie zich een poosje op één plek, anders banjert ie steeds door het hele huis heen :)

ik ga morgen voor een batavus mambo kijken uit 2014, vond die kleur zo mooi dus het was ff zoeken! beetje metallic blauw/zilver is het... beetje lila achtig zelfs. als het m wordt, kom ik ff showen.
    morgen ff naar de campingwinkel nog, gezellige vakantie camperen met gezinnetje, hoe burgerlijk!

spannend tassie! ik help je mee duimen, fijn zo vlot allemaal achter elkaar he? en voor je het weet is het maandag :)

wel handig die wasmachine fascinatie blauwoogje, je kan niet vroeg genoeg beginnen met wasjes leren draaien :)

mooi meissie Alyssa, maar oh oh 3 uur lang staan en zitten?? iemand zei wel laatst tegen mij dat als kindjes last hebben van hun oren dat ze ook niet plat willen liggen of is dit echt ouderwets sprongenwerk denk je? :) 3 uur ben ik niet meer tegen opgewassen hoor.. díe hormonen zijn gevlogen.
    die foto van Levi moet je evht in je kamer hangen Mi hij is zó leuk.

way to go pluisje, al een hoop kwijt! hoe gezonder, hoe vruchtbaarder toch :) en des te lichter ga je ook weer je zwangerschap straks in, wel zo fijn!
    ik laat koolhydraten wel meer staan, maar nietballes. gewoon mager eten, water drinken, weinug brood/pasta/aardappel, veel fruit en vis. oja T. heeft vandaag ook ern broodje avocado en makreel gegeten :p alles uitgeplozen op graatjes uiteraard, hij vond het lekker! ik gebruik nu vaak avocado als een soort smeerboter, groene broodjes! klinkt wel als beetje dubieuze combinatie he..

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Tientje bij de KV, je hebt ze ook met glijbaantjes en sproeiers en alles haha, die kregen we toevallig vd week cadeau! altijd leuk

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, wat is ze toch een knappert!!!

Linnel, hoe is je schouder?

Roodjuh, leuk joh! Wij gingen vaak naar zuid Frankrijk of Italië. Namen dan een tent van vacansoleil.... was altijd super leuk! Al zou ik nu een caravan willen. Wil toch een eigen wc en douche....nu krijg ik de kriebels van die gezamelijke hokjes brrrrr.

Dat zwembadje is echt leuk! Kind erin ook ;) maar die word niet bijgeleverd??? :D
    Ga hem vrijdag opzetten.

Blauwoogjes, ijsjes zijn voor vrijdag. Nog niet geprobeerd dus.

Foto was van een bbq van bet weekend. Was een erg grote groep kennissen/familie en Levi was lekker aan het uitsloven en kreeg ook alle aandacht. Bij iedereen op schoot knuffelen. En toen hij weer zo gek aan het doen was had iemand deze foto geschoten hihi.

Levi wil dus geen flesje meer....in denk ochtend krijg ik er niks in en in de avond laat hij een bodempje over. Ik bied het aan maar daarna kan ik steevast een broodje smeren want anders eet hij niet genoeg voor mijn idee.
    Weet iemand wanneer je langzaam gewone melk gaat introduceren? Zit re denken om dat dan bij het brood straks te geven ipv zijn flesje standaard 2...
    Weet niet wat anders. Thee lust hij niet. Alleen diksap en sapjes verdund.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo vergeten.

Klap eens in de handjes...dat liedje :D
    Levi kan nu het eerste en tweede gedeelte zelf.

Klap eens in de handjes blij blij blij (klapt hij in zijn handen)
    Op het boze bolletje allebei (dan legt hij zijn handjes op zijn hoofd)

Erg schattig

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Dames, even een korte update: een zeer mooie opbrengst tot mijn en de arts verrassing van wel 12 rijpe eicellen. Die dubbele dosis Menopur heeft toch echt goed effect gehad t.o.v. van vorige keer met maar 3 stuks opbrengst.
    Nu wachten op het telefoontje morgen.....ik hoop uiteraard op een goed bericht, maar weet dat het ook slecht nieuws kan zijn ongeacht het aantal eicellen.
    Ik heb dit keer echt pijn in mijn buik en voel me brak/draaierig. Helaas lukt lekker liggen niet.....een eigen bed ligt altijd prettiger.

6. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Spannend hoor Tassie!! Ik vond het wel een slim plan om daar op de camping te gaan, maar inderdaad, het is niet je eigen bedje.. Zet 'm op!

Hier nog alleen deel 1 van 'Klap eens in je handjes', maar wel heel enthousiast ;)..
    Schattige foto's hoor!!

Wij hebben ook zwemluiers, van het Kruidvatmerk. Doe er voor de leukigheid zwembroekje overeen, maar dat is eigenlijk niet nodig.. Heb voor de zomervakantie, is maat 86, zo'n uv-werend pakje gekocht. Ise heeft een lichte huid,dus we moeten goed opletten!

Mij nek is gisteren gekraakt bij de fysio. Het is nog zeker niet pijnloos, maar wel al een stuk soepeler!

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vandaag voor het eerst gefiets met mijn kleine man hoe leuk is dat ben nog aan het nagenieten 😉 was zo leuk !! Hij heeft echt gegild van pret elke keer gillen , scherm vast houden , omkijken of mama er nog wel eens in handjes klappen haha. Van mijn schoonvader fiets zitje gehad zo lief want was bij elkaar allemaal toch 110 euro.

Hier kan B. Ook klap eens in de handjes nu net doet hij ook bij op het boze bolletje zijn handjes op zijn hoofd maar meneer denkt dat hij dan ook hard moet klappen op zijn hoofd dus kijkt dan daarna helemaal verbaasd naar mij ;)

Leuk zwembadje zag ik voorbij komen ! Hier hebben we de paddenstoel variant van de kruidvat voor €15 euro. Helemaal blij mee. Maar tot nu toe niet gebruikt want op de warme dagen werk ik ;)

En ja ben al lekker wat afgevallen. Al denk ik dat het voor mijn vruchtbaarheid niet echt veel uitmaakt. Volgens mij heb ik het al eerder verteld dus doe de korte versie ;) op mijn 13e kwamen ze er achter dat ik allemaal cystes heb in mijn eistokken , wat dus pcos bleek. En tot mijn 19e was ik echt heel slank ;) bij mij is het de erfelijke variant maar wie weet denkt mijn lichaam na 20kilo lichter straks hup we gaan het gewoon doen ;)
    Ik wil graag in iedergeval 10 kilo vast kwijt zijn voor ik zwanger wordt. Alles wat extra is , is natuurlijk welkom :)
    Grappige is wel niemand zelfs de diëtiste geloofde niet dat ik zo zwaar was. Ik heb best goede benen , geen dikke armen ofzo. Het zit vooral bij mij op mijn buik. Een aangezien ik altijd wat wijdere kleding aan heb valt dat minder op. Wel heb ik een bolle toet , en een rond gezicht dus dat valt wel op ;) tuurlijk ben ik stevig maar niemand gelooft het echt. Heb ook 44 bovenkleding 42 broek dus dat valt opzich ook mee. Tuurlijk te zwaar , groot en heb liever maat 38 ;)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ik had van de week topic geopend omdat B. Maar twee flessen wil. Sinds gister drinkt hij geen fles leeg dus ben ook erg benieuwd wanneer hij een bekertje gewone melk mag. Hij eet nu echt heel goed dus ik maak mij niet echt zorgen...

Wat een verschil haha eerst niet eten en nu giga veel eten...eerst gek op melk nu het weer niet drinken :p

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou, hier nog gewoon 2 of 3 flessen per dag hoor.

De ochtend fles drinkt hij schoon op. De middag fles bij het brood geef ik pas vlak voor zijn middagdutje anders wil hij het niet. Bij zijn brood drinkt hij dus meestal wat fris uit zijn rietjesbeker.

De avond fles drinkt hij soms wel, soms niet, afhankelijk van of hij nog even wakker wordt s'avonds.

We zitten in ieder geval iedere dag nog op minimaal 2 flessen.

Tassie - Je hebt wel een spannende vakantie zo! Hoop dat het lukt allemaal! Succes!

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    We moeten trouwens zeker binnenkort ook een deel 2 gaan openen van dit topic...zitten bijna op de 5000 berichten....!

11. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    dames.. hier ook nog 2 flessen..
    aangezien madame der brood en der warm eten momenteel erg slecht ..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier geen enkele fles :p
    Bij het eten drinkt ze nu water of limonade uit een bekertje. Andere weet ze niet wat ze er mee aan moet, haha!

13. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hier nog 3 flessen (500 cc totaal). Moeten die flessen er af dan? Er wordt bij het eten en tussendoor ook water gedronken, maar elke fles gaat over het algemeen gewoon helemaal op!

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha, lust ze geen kv? Die van mij niet, ze zijn ook veelste veel verwend door onze zoete moedermelk :cool: Geef je nog steeds bv mvj?

Hier ook geen flesje, hij krijgt pap uit een bordje :p 's Morgens lust hij een flink bord en 's avonds een klein bordje. En tussendoor lekker sappies uit de rietbeker, hij drinkt als een malle! Wel blij mee hoor:)

Oehh wat spannend allemaal Tassie! Leuk dat je ons zo op de hoogte houd, ik blijf je volgen!:)

En wat jammer Pluisje dat je weer ongesteld bent geworden.

Hoeist nu je met je pijnklachten Linnel?

Idd, alweer bijna op pagina 500! :$
    Stel kletskousen!! :p

All right... I'm guilty too! ;)
    Maar het is en blijft een leuk en gezellig topic :D

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmm nou hier krijg ik er elke fles amper 20cc in... hij duwt de fles weg en wil echt niet. Alle andere gaat prima. Geef hem nu een extra yoghurtje hier en daar om toch wat zuivel binnen te krijgen.
    Ze mogen nu rond 300ml per dag. Maarja daar kom ik niet aan hoor.

Tadadaaaaaa Levi zijn eerste tandje is door!!!! Toch sneller dan zijn moeder :D
    (eerste tand 1 jaar oud) de tweede zit ernaast en komt ook bijna door. Ein-de-lijk!

Ooo maakt iemand nog een kopie of zo van dit topic? Altijd leuk terug te lezen.

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Jeeee gefeliciteerd met Levi's eerste tandje! Hihi
    En meteen echt baby-af? ;) Al vind ik dat onze baby's al zo groot worden, tja, het zijn natuurlijk bijna dreumesjes...
    Ja idd een kopie van dit topic is misschien wel leuk, toch een soort van dagboek geworden met alle mijlpalen en weetjes over je baby:)

En, Roosje, nog een fiets gescoord? Ben benieuwd hoor :D

17. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Linnel, schattig zo in het badje!

Alyssa, wat een lekkerding :)

Mi, wauw.. echt een prachtige foto van Levi! Jeeeeej z'n eerste tandje.. niet de laatste hoor, bij ons nog niks te bekennen ;)

Hier is het schema al een tijdje redelijk hetzelfde. Ze drinkt alledrie de flesjes meestal wel leeg.. ze dronk eerst heel goed water maar dat is er helemaal vanaf. Diksap drinkt ze helemaal niet.
    6.30/7.00 pap + flesje 120cc
    Tussendoor fruit + wafeltje
    12.00/12.30 1 boterham + flesje 120cc
    Tussendoor rijstwafeltje met 2 druppels water
    17.00/17.30 warm eten
    19.00 flesje 180cc

Moet ook weer snel een fotootje plaatsen maar dat gaat via de telefoon helaas niet ;)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ze krijgt nog steeds bv. 's morgens en 's avonds om 22 uur nog.
    's Ochtends slaap ik nog half en dan liggen we zo gerust een uur, als het kan natuurlijk haha! Vandaag ben ik vrij, dus heeft ze van 6.30 tot 7.15 bij me gelegen. Kan er nog zo van genieten.

Dit topic blijft bestaan hoor! Als je de link in je favorieten zet, kan je het altijd terug vinden. Ik heb het tot nu toe gebruikt om Lotjes babyboek bij te werken!

Jeej het eerste tandje! Dan is niemand hier meer tandloos volgens mij, haha!

Lotje heeft er trouwens nu 3! 2 boven en 1 onder!

Aaah Phyllis bij jullie nog geen tandjes dus!

19. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Gefeliciteerd mi met Levi zijn eerste tandje, cute hè :D
    Hier komt Yinthe gaar 6 de tand Door. Ze kwijlt heel veel haha
    Jaa een deel 2! Nou ik blijf schrijven hoor! Vind het enorm leuk om jullie verhalen te lezen!

Flessen : hier al zo'n 3 maand op 2 flessen. Tussen de middag en savonds. Nu rond 12 uur 120 cc en savonds nog 180.
    Eten gaat hier momenteel ook moeizaam maar dat zal ook wel komen Door haar tandje.

Corina Hoe gaat het?

Vandaag nog werken ( Tuurlijk het is weer mooi weer )
    Tot half 7 en dan heb ik een week vrij! Ik ga lekker uit eten met vriendinnen zondag en dinsdag en donderdag lekker winkelen. Yinthe gaat dinsdag bij het kinderdagverblijf spelen smiddags. 1 middag gaat ze heen in die week. Anders ben ik bang dat het die week erop drama word. Volgend weekend zitten we op centerparcs de hutteheugte, ik heb er zo'n zin in !

Hier blijft het een drama Queen die ik soms echt achter het behang wil plakken. Ook een dikke lieverd die ik helemaal plat wil knuffelen :D

Hoe gaat het met afvallen dames?

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha Alyssa, en van wie heeft ze die karaktereigenschap?? ;)

Nou, ik heb de tuinstoelen klaar, kleden over het terras, badje staat opgezet met speelgoed (nog geen water in) en ik heb de droogmolen om was op te hangen bedekt met een oud dekbedovertrek zodat het gazon voor een flink deel in de schaduw staat.

Straks komt mijn zusje met haar zoontje (11 maanden) en dan gaan we gezellig bij mij hangen. Lekker spetteren, fruitijsjes eten en koffie drinken, zonnen. Gezellig gezellig!

Maar nu eerst doet meneer een tukkie...in de wipstoel. Hij maakte voor het eerst in tijden drama en wilde niet in bed...nu ligt hij beneden te snurken...
    Nouja, tandjes en verkouden (cadeautje van zijn neefje) dus hij is niet zo in zijn hum. Hopelijk genoeg plezier vandaag.

Deel Deze Pagina