Nou, met al die kindjes die geen melk meer drinken, ga ik eens testen wat er gebeurd als ik de middagfles weg laat! Ise is van het type "ik eet/drink alles op wat ik voor mij krijg", dus misschien stopt ze uit zich zelf wel nooit met de fles! Ik hoop alleen dat de avondfles er nog even in blijft, dat vind ik zo gezellig! Dan wordt ze toch weer eventjes een beetje baby, haha. Ben ook aan het werk, maar ga vandaag wel vroeg stoppen en Ise vroeg van het kdv halen. Kan ze ook nog lekker even in het badje of misschien gewoon in de tuin spelen. Klinkt wel heel goed, Mi!! Leuk ook dat jouw zusje een zoontje heeft van ongeveer dezelfde leeftijd. En dan die tandjes.. Pff, ik HAAT tandjes.. Ise heeft er ook altijd wel veel pijn aan. Ik hoop dat er nu voorlopig geen meer komt. Komende week moeten we naar het cb, krijgt ze ook weer vaccinaties. Vorige keer heeft ze er best last van gehad. Qua afvallen heb ik het idee dat ik goed bezig ben! Ben bezig met de methode "Muts", een en ander uitgerekend en probeer mij te houden aan het maximaal aantal calorieen wat er uit de berekening kwam! Alleen, gisteren gaan uiteten (wel carpaccio-salade gekozen, de light-keuze van het menu) en vanavond ga ik wéér uiteten. Maar ja, twee keer een afspraak die al even geleden is gemaakt. Vanavond komt de oppas en dan gaat ze voor het eerst Ise de laatste fles geven en in bed leggen. Ze is al vaker geweest, maar dan lag Ise altijd al in bed. Nu weer een nieuwe mijlpaal voor mama, haha. Qua schouder is het nog niet goed trouwens, maar het kraken van de nekwervels heeft wel al veel geholpen. Dinsdag weer terug naar de fysio..
hahah linnel.. methode "muts" hahahaha wat lief hahahaa werkte voor mij echt heel goed.. en nog steeds.. groot nieuws hier: ********* ZE LOOPT********* gister 1,5 meter gelopen ik ben zooo trots... gaan het nu zo vaak mogelijk stimuleren.. want niet meer sjouwen is wel echt ideaal...
Ach gos.... Levi is vandaag echt niet in zijn hum. Hij is dus verkouden en denk dat het tandje en eentje ernaast vervelend doen. Hij is wel ontzettend moe maar zodra hij zijn bed ziet is het brullen. Zoiezo hele dag al af en aan huilen en jengelen. Net even bij ons oo bed en zelfs daar was het huilen. Hij was doodmoe maar niks hielp. Uit pure wanhoop maar op bed gelegd. Deur dicht getrokken en drie kwartier met pijn in mijn hart en de tranen erg dicht bij mijn ogen (sterk zijn!) naar hartverscheurend gehuil geluisterd. Beetje rommeltjes opruimen, op zp kijken. Pffff ging door merg en been. Net toen ik het op wilde geven werd het stil. Denk dat hij slaapt. Af en toe hoor ik nog een snik... ga zo even om het hoekje gluren. Gads...niks aan dit en zeker voor Levi...die doet dat echt nauwelijks... is dit nu echt het tandjes debakel?
Muts, die Silvy is zooooo snel!! Komt zeker door de sportieve ouders. Hier houden we het op kruipen en staan aan de bank/tafel.
Jeetje Mi, hoe gaat het nu met Levi? Nog wat geslapen vandaag? Misschien tandjes in combi met de verkoudheid? Hier heeft Casper inmiddels 6 tanden, 3 boven en 3 onder....maar heb nog steeds niet de indruk dat hij er echt last van heeft. Tenminste niet zoals de verhalen die je meestal hoort over tandjes krijgen....hij kwijlt gewoon veel en knaagt veel op zijn handen haha. Maar echt pijn of veel huilen....niet echt....gelukkig. Jeetje Muts....Sylvie is echt enorm snel. Knap hoor!!! Wel een hele mijlpaal hoor! Hier begint hij sinds vandaag door te krijgen hoe hij van zit naar zijn buik kan en weer terug.....en hij gaat op zijn handen en knieen staan en dan naar voor en achter wiegen.....kruipen doet ie niet, maar begint steeds rapper te tijgeren.....haha....moet hem constant bij de houtkachel weghalen omdat die wel heel erg interessant is haha....wel vermoeiend hoor.... Afvallen is deze week niet zo goed gegaan....had nog Magnums Pink en Black in de vriezer....ja die kan ik niet laten liggen....dus.....nieuwe ronde nieuwe kansen......
Zo ik heb weer een heel eind bijgelezen! Wat leuk om de verschillen van de kindjes te lezen. Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen van Rubens verjaardag op 6 juli, we vieren het 5 juli. Ruben loopt sinds 2 dagen een heel eind los! Ik schrok er zo van dat ik spontaan begon te huilen haha! Zo snel had ik dat niet verwacht. De middagfles hebben wij nu ook weg gelaten, hier krijgt hij dus in de ochtend een bordje pap (150cc) en in de avond een fles van 180cc. Wat kan je als moeder toch super trots zijn he op je kind! Nog eventjes dames, dan zijn onze baby's geen baby's meer
Jeetje wat gaat dat snel meiden met het lopen. Het gevoel van trots had ik ook toen ze ineens ging staan. Toen keek ze me aan ging ze zwaaien en zei dah. Snik. Vannacht 2 keer wakker geweest en om half 6 weer wakker. .. Dat ben ik niet meer gewend. Maar goed ik heb vakantieeeee
Hier komt inderdaad tand nummer 2 door. Dentinox, zetpil, neusspray voor de verstopte neus erin. Veel huilen, hangen pffffff Hij is veel moe maar elk slaapje is een brulbui inmiddels. Maarrrrr we laten hem gewoon huilen nu en nu geeft het ipv 45 minuten al na 5 minuten op en slaapt dan. Denk dus dat hij niet lekker is, pijn heeft aan zijn mond en misschien ook even in een sprong zit. Hij wil gewoon niet dat we uit zicht gaan. En zijn bed is dus nu echt genoeg voor een flinke huilbui... Vannochtend 6 uur begon hij te huilen en heeft hij tussen ons in gelegen. Even bij papa op zijn hoofd geklommen, aan neus trekken en aan de haren trekken en daarna toch nog tot half 9 gaan slapen. Hij zit steeds met zijn duim op zijn tandvlees te duwen. Nu heeft hij 1 tand en ernaast is bijna door en boven ook 2 bulten... pffff 4 achter elkaar. Arme vent. Mama vind het niks. Ben zelf op het moment vrij emo. Hormonen gieren door mn lijf en kan zomaar in huilen uitbarsten. Dus als Levi zielig is voelt mama met hem mee. Pffff heel gezellig hier
Dag lieve mama's Tijdje geleden, erg druk. En wanneer ik thuis gauw de huishouding en dan op de bak ploffen, erg vermoeid en waar het aan ligt? Gelukkig is mama helemaal opgeknapt Alyssa, las tussen door dat je vitamine D gebrek hebt, ik neem nu dagelijks wat druppels van Yuri. Maar zag dat je die tip vaker krijgt. Mijn b12 is ook nog steeds niet om van te lachen dus nog steeds om de 6 week prik. Mi, hier ook doorkomende tandjes, Yuri is er gewoon ziek van. Fijn dat je geen zwangerschaps suiker hebt. Zo die meiden gaan hier wel erg snel zeg, vooral Silvy! sodeju. Tjah en afvallen, pfff niet best sta al 3 week stil argghhh. maar even mijn macros laten aanpassen. ondanks ik het zo druk heb gehad wel steeds wezen sporten. Misschien krijg ik toch weer wat teveel carbs binnen.
Woww knap zeg die kindjes die al kunnen lopen! Dacht ik het niet bij Silvy, snelle meid hihi Ha Corina, leuk dat je weer ff van je laat horen. Fijn dat je mama weer is opgeknapt! Hoeist met je kleintjes? Hier nog niet afgevallen, maar dat had ik ook niet verwacht Ik eet gewoon normaal, maar het snoepen heb ik fors verminderd. Ik hoop dat ik dat kan volhouden! Hier is mijn eisprong geweest 3 dagen terug, nu afwachten tot mijn nod. Ik temperatuur, dus weet precies wanneer mijn ei is geweest, en het klopt precis met bepaalde symptomen Mijn man vind het spannender dan ik (nog wel hihi)
Spannend blauwoogje! Hier gaat Charlotte ook opeens staan ! Net als haar grote zus lijkt ze het kruipen over te slaan. Ze zit nog steeds wel in een sprongetje... Vooral in de avond is dat te merken. Heel onrustig en veel huilen...
Corina, goed dat je moeder is opgeknapt!!! Blauwoogje, oooo spannend! Dus jullie gaan er toch voor? Mvj, Gast ze zelf staan? Trekt ze zich op? Knap hoor. Die meiden hebben er allemaal haast mee hihi. Hier is vandaag mijn andere kereltje enorm druk. Al de hele dag bounced mijn buik alle kanten op. Dan weer de hik, en trappen. Ene keer beneden, dan boven dan opzij...salto's maken. Deze is toch wel drukker dan Levi in de buik... o, o!!!
Gisteren zette één van de leden van de zwangerschapsclub-groepsapp een filmpje op de app, die ik precies een jaar geleden had verstuurd van mijn golvende, zwangere buik. Nu een jaar later hebben we al zo mogen genieten van ons kleine meisje, wat steeds meer mens wordt! Time flies! Vannacht weer koorts getemperatuurd bij Ise, ze heeft toch wel regelmatig koorts, zou ik daar wat mee moeten? Nou ja, vraag het woensdag wel even na op het cb. Vandaag gewogen ipv dinsdag, omdat ik maandag een fijnere weegdag vind. Resultaat: 2,4 kilo eraf! Vorige week op dinsdag gewogen, maar met kleren aan, dus hopelijk klopt het wel een beetje, anders houd ik het toch maar aan, want het is wel goed voor de motivatie! Afgelopen week ging namelijk eigenlijk helemaal niet zo denderend, met twee keer uiteten, een feestje met bitterballen, wijntjes op terras .. Verder echt fijn, Corina, dat je moeder weer goed gaat! Geeft jezelf ook weer wat rust. Blauwoogje, er breekt weer een spannende tijd aan.. Tassie, hoe gaat het met jou/jullie? Mi, jouw buik groeit natuurlijk ook gewoon door, is het allemaal nog te doen met Levi? Oja, voor degene die aan het nadenken waren over een verjaardagscadeau. Ons speeltoestel staat nu zover dat Ise in elk geval kan schommelen en ze vindt het toch leuk!! Ze moet echt al heel hard lachen als we haar in de schommel zetten. Misschien een tipje? Wij hebben inmiddels bedacht wanneer we de eerste verjaardag gaan vieren, maar het is in de zomervakantie en we nodigen al niet zo veel mensen uit, maar daarvan zijn er ook nog wel een aantal op vakantie.. Zo wordt dat de rest van Ise's leven, wat betreft betreft had ze betere en maandje eerder geboren kunnen worden..
Oja, wat ik nog wilde vragen. Gebruiken jullie altijd de slaapzak, ook met die warme dagen? Ik heb al een paar keer overwogen om de slaapzak dan achterwege te laten, maar doe het steeds maar niet, omdat Ise dat niet gewend is (dus altijd slaapzak)...
Heb net een zomerslaapzak gekocht zonder mouwen. Doe Levi dan alleen een romper korte mouw met een pyjamatruitje aan. Geen broek. Mannetje is sowieso warmbloediger en zweet snel. Linnel, waar heb jij hem gehaald? Zo'n speeltoestel? Aan de andere kant, zo'n verjaardag. Veel mensen, aandacht, cadeaus etc. Ik denk dat zo'n kleintje het fijner vind om het zo simpel mogelijk te houden. Ze snapt het concept 'jarig zijn' toch nog niet. Al die poeha die sommige mensen eromheen doen is meer voor de ouders zelf Men!!!! Mijn buik!! Deze is zooooo druk. Volgens mij slaapt hij nauwelijks. Vannacht ging het ook door. Nu ook weer. Nadeel is dat Levi altijd met de voeten omhoog lag (dus schopte altijd in mijn zij) maar deze ligt in stuit zeg maar en trapt mijn ingewanden bond en blauw. Soms voelt het alsof de gynaecoloog daar beneden bezig is. Heel raar gevoel hahaha. En dertig keer per uur omdraaien. Schopt meestal beneden maar ook boven, opzij... of twee kanten. Dan voel ik boven en beneden tegelijkertijd... hyperdepieper.
Ons speeltoestel is gemaakt door mijn schoonvader. Ik wilde graag twee schommels en een glijbaan. Onder het 'huisje' van de glijbaan zit een zandbakje. Qua maten helemaal afgestemd op onze tuin. Op dit moment kan Ise alleen wat met de babyschommel, maar het is een lange termijn-ding! Ik gebruik ook een zomerslaapzak zonder mouwen, met alleen romper met korte mouwen, nu niet eens een pyjamatrui. Maar, het wordt bij ons snel warm... Je hebt gelijk Mi, wat betreft haar verjaardag. Voor nu vind ik het ook niet zo erg, maar als ze wat groter wordt, is het natuurlijk niet zo leuk voor haar!
Hier komt ook een speeltoestel Willen we heel graag, voor hun alle 3 en haar verjaardag is een mooi excuus. We hebben al zo veel speelgoed met 3 meiden en nu kunnen we met de hele familie iets duurzaams kopen. Hier slaapt Lotje altijd in een slaapzak, anders is ze veel te onrustig. Ze slaapt nu gewoon in een zomer slaapzak van de Wibra, pyjama aan, dekentje met lakentje. Pff...de halve nacht opgeweest, heb last van mijn darmen. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. 2 jongsten zijn nu bij opa en de oudste is op schoolreisje. Die ga ik zo lekker ophalen.
Hihi ja we gaan er nu echt voor Mi! Dacht dat ik het hier al verteld had, maar weet het niet meer zeker Zo, jij hebt ook een lekker druk ventje in je buik! Oh oh dat belooft wat straks Ben je er al uit met de naam trouwens? Goed zeg Linnel al wat afgevallen! Raar van die koorts steeds, zou het ook even vragen op het cb. Zomerslaapzakje heeft hij hier ook aan, zonder mouwen. Hij heeft wel gewoon een romper met lange mouw en pyamabroekje aan. Bij ons in huis is het niet superwarm, nog niet in ieder geval. Ha, heb zwemluiers gescoord bij de Kruidvat! Thanks nog voor de tip Nu vind ik het buiten nog een fris windje, moet nog even iets warmer worden voor ik hem buiten zet in het badje.