Wow, ik moet echt vaker meelezen hier, zo veel geklets dat ik de helft alweer vergeten ben waar ik op wilde reageren . Joppie, echt walgelijk dat gedrag! Het is geen wedstrijd idd, iedereen doet het hartstikke goed, met of zonder pijnbestrijding. Hier trouwens een beetje het omgekeerde... Mijn hoofd praat mij aan dat ik me er 'gemakkelijk' vanaf heb gemaakt met de ks en mijn omgeving probeert dat uit mijn hoofd te praten . Ik zag er verschrikkelijk tegenop maar het is me zo 100000x meegevallen dat ik (als ik een keuze zou hebben) er de volgende keer weer voor zou gaan. Dus nu voel ik me een valsspeler. Tel daarbij op dat ik bv heb opgegeven na 2 weken onvoldoende productie, gefrustreerde baby, kloofjes en gek te worden van het kolven zodat elke voeding 2 uur duurde... Complex in the making . Gelukkig worden die gedachtes nu wel iets minder. Maar bah... rotopmerkingen zijn dat. Ehm.. wat zag ik nog meer voorbijkomen... O ja, oppas: moeders aanstaande woensdag, ik MOET naar de kapper, uitgroei van hier tot Tokyo . En 5 oktober hebben we een feestje. In de kraamweek heb ik bijna alleen maar filet americain gegeten . Vorige week bij schoonouders een half wijntje gehad (totdat Jonas begon te huilen en niet meer ophield), maar heb wel zin in meer! Oh, en de sigaretjes... nog geen behoefte gehad (jeuj) maar eens zien hoe dat gaat zodra er weer meer drank in gaat, die twee gingen hand in hand bij mij . AC: ik ga weer aan de pil. Ik heb er nooit problemen mee gehad en na het stoppen had ik direct een normale cyclus (ik was daarvoor ook al eens een tijdje gestopt, toen duurde het wel 6 weken voordat het op gang kwam). Hier is ook wel de wens voor een tweede. Huiluurtjes: ja, absoluut, ook in de vooravond. Soms om gek van te worden. Nu met de sab simplex, de dr. Brown's fles en het inbakeren is dat min of meer voorbij. Ok, hij ligt wel een tijdje bij ons te snikken maar geeft zich vrij snel over aan de inbakerdoek . Dat persen herken ik hier ook wel. Hij kan me ook scheten laten! Niet normaal zeg, doet niet onder voor een volwassene haha. Mamavanjuul, niet leuk! Misschien heeft iemand je gemeld of zo?
Fijn dat het nu beter gaat met jonas kris! @leeftijd ik ben 25 en heb er 2 bij de eerste was ik net 22 en bevallen met 23. @marie gisteren was hij de hele dacht super rustig en vandaag is hij weer alleen maar aan het krijssen maandag naar de osteopaat mijn laatste optie hij is vandaag al 4 weken en heb nog weinig kunnen genieten had me dit zo anders voor gesteld hoop dat het snel beter gaat dit vreet emotioneel ook aan me dat gehuil steeds
Ukkie89 hier exact hetzelfde uren aan stuk krijsen.. hebben dan nu nutrilon pepti. . En duurt natuurlijk even voordat het aanlaat maar anders is dat ook onze laatste kans .. ik ksn ook niey genieten en zeggen er ook steeds visite voor af.... soms wil ik gewoon mee gaan brullen... hoe doe jij dat leg je ze dan alsnog op bed of?
Ja je moet het 2 weken de tijd geven zeggen ze ik laat de visite wel gewoon door gaan maar vaak krijst hij dan ook en dan kan ik zelf ook wel mee gaan zitten huilen je wordt er zo moedeloos van ik wil hem zo graag troosten maar niets helpt. Ik leg hem vaak wel gewoon in bed want op mijn arm huilt hij ook en dan loop ik maar steeds naar boven om hem de speen te geven of even te troosten. Heb hem ook een paar x in de doek gedaan zolang ik blijf lopen is hij dan stil maar als ik ga zitten dan begint hij weer. en hoe doe jij het?
Ja idd.. dus we hebben nog even ja ik voel me zo schuldig dan als ik haar laat huilen.. dus was echt heel de avond met haar bezig.. loop mezelf voorbij.. gelukkig neem mijn vriend het af en toe over.. ook schoonmoeder past een aantal x op zodat ik lkkr kan gaan sporten. Je kunt gewoon helemaal nix doen tegen het gehuilm. Wat hier af en toe helpt onde wip stoel onder de afzuigkap zetten op de hoogste stand.. valt ze lekker in slaap. ben je al bij huisarts geweest?
Ah das lekker dat je af en toe even tijd voor jezelf heb. Mijn man die geeft het na 5 min al op en dan kan ik het weer overnemen kan hem ook niet laten huilen hoor, laat hem in bed ook niet langer dan een paar minuten huilen vandaar dat ik dan steeds op en neer loop. en dan loopt onze dreumes ook nog erbij rond heb totaal geen tijd voor mezelf me dochtertje of iets anders ben alleen maar met L bezig ja ben geweest want we dachten eerst aan verborgen reflux dat moesten we 2 weken aankijken toen dacht ik aan kramp en nu heb ik geen idee meer wat het kan zijn. Hihi je wordt wel creatief met oplossingen zo autorijden werkt ook goed
Oh, wat herkenbaar . Eerst waren het hier de krampjes, dus andere fles, druppels, inbakeren... Leek aardig opgelost. Maar elke keer lijkt er wel iets anders op te spelen. Verborgen reflux ook al aan gedacht, dinsdag even bespreken op cb. Vanmiddag vanaf 4 u tot 9 u huilen, huilen, huilen. Ik hoor dat hij last heeft van z'n buikje, hij laat ook enorm veel scheetjes. Dus pijn, dus niet slapen, dus veel huilen, en dat in een cirkeltje. Hier werkt lopen ook af en toe maar ja, dat gaat niet de hele dag. Frustrerend is het .
Zo.. nog niet bij gelezen, doe ik morgen vanavond voor het eerst weg geweest. Van 9 tot 12... ik heb zitten huilen in de auto haha.. softie! Ze heeft ook nog eens heel veel gehuild ook! Ach na 2 goeie dagen en nachten van 00:00 tot 6:45 mag dat ook wel . Ben zo blij dat ik weer thuis ben! Morgenmiddag een vergadering en verder lekker niks! Heerlijk
Ik schrik me rot vanmorgen! Ze heeft gisteren bij mijn tante om half11 een fles gehad, heb d'r opgehaald om 12 uur en ze lag om 1 uur thuis weer te slapen, werd ik vanmorgen wakker, kijk op mijn telefoon.. Half 9!!!!! Ik kijk op de camera en ik zie niks bewegen, rende er naartoe en ze lag gewoon in coma! Kreeg d'r gewoon amper wakker! Ze heeft het een fles gehad maar ze ligt alweer te slapen... Pfff schrikken
Weer een deel terug gelezen. Gek genoeg heb ik niet erg veel tijd over buiten: voeden, knuffelen het huishouden doen en dan nog af en toe op stap met het kleine meisje! Bah Joppie, wat erg van jou bevallingsverhaal! Iedereen heeft een andere bevalling en kan trots zijn op hoe haar bevalling is geweest en dat je een heel mooi klein mensje op de wereld hebt gebracht!! Dat is toch het belangrijkste?? @krampjes: ja, hebben we ook wel eens een "avondje" last van. Meestal tussen twee voedingen in en dan wil ze heel graag al na 1 of anderhalf uur weer drinken (bv). Toch heeft ze dit niet elke avond en gaat het meestal wel weer snel over. We hebben denk ik in totaal 4 avonden gehad dat ze wat langer last had en wat gehuild heeft. @slapen: ons meisje moet vaak echt even huilen als ze gaat slapen. Dit gaat soms al best hard en ik vind het soms wel moeilijk. Hebben jullie hier ook wel eens last van of gaan ze gewoon rustig liggen en vallen vanzelf in slaap? @kinderwens: wij willen misschien nog wel een tweede kindje. Ik vind het moeilijk om te beslissen wanneer. Het liefst niet heel snel op elkaar maar ook zo'n 3 jaar ertussen. Aangezien ik pcos heb en we hormoonbehandelingen hebben gehad is het lastig om te zeggen wanneer we willen gaan beginnen. Maar daar hoeven we voorlopig nog even niet over na te denken. Misschien een gênante vraag maar wanneer waren jullie hechtingen eruit en hebben jullie voor de eerste keer seks gehad? De eerste keer lijkt me best spannend en doet hopelijk geen pijn.. @Ukkie & Muts: wat vervelend dat jullie kleintjes zo moeten krijsen! Ik hoop dat het snel minder word en er eventueel iets helpt..
Jeetje Alyssa, schrikken zeg!!! gelukkig dat je haar wel wakker kreeg, maar kan me voorstellen dat je hart dan even stil staat pff! Kris, ukkie en muts, meiden wat balen dat jullie kleintjes zo overstuur zijn!! Kan het niet gewoon heftige krampjes zijn die bij de ontwikkeling horen? M. heeft tussen de drie en vijf weken daar ook behoorlijk last van gehad en dat wordt nu steeds minder...hopelijk groeien die van jullie er binnenkort ook overheen! Maar probeer toch een beetje te genieten, ze zijn maar zo kort zo klein en neem tijd voor jezelf!! Die kerels moeten dan maar leren meer geduld op te brengen, jullie hebben negen maanden en een bevalling moeten doorstaan, daar is een huilende baby nog niks bij hoop dat het snel beter gaat voor jullie!!!
Ja ukkie en muts, af en toe is het hier ook zo, uren krijsen... Mijn vriend zei laatst nadat ik van de bank af ging om haar uit de box te pakken, je gaat toch niet met haar gooien? Ik keek hem aan, nee tuurlijk niet! Maar af en toe is het enorm frustrerend! Soms loop ik met Yinthe op mijn arm, druk met m'n mond een speen erin en hou die tegen tot ze hem goed kan pakken en sla ondertussen tegen haar billen aan, zacht uiteraard dan word ze wel rustiger, en inbakeren en dan heen en weer. Nou phillys, wij hebben nog niks gedaan, ik ben echt bang! We gaan het eerdaags wel proberen, romantisch hè?
Phyllis, hier nu eindelijk een genezen knip, maar nog wel heel gevoelig...maar wel heel veel zin haha. Condooms en glijmiddel worden maandag gehaald, maar wanneer ik het dan aan durf? Vind het ook heel spannend hoor! net alsof je weer een beetje ontmaagd moet worden ofzo en ren kennis van mij had ook pcos, drie jaar voordat ze voor de eerste keer zwanger werd, maar toen ze voor een tweede gingen was het binnen drie maanden raak, hopelijk gaat het bij jullie de tweede keer ook makkelijker, dat kan dus wel
Kan het vele huilen naast de krampjes en reflux etc ook niet vvoor een deel het verwerken zijn van alles wat ze meemaken? Mischien zijn sommige baby's daar erg gevoelig voor? Levi wel hoor. Word wel minder maar een badje en een wandeling was al veel. Visite ook steeds. Maar voor zo'n kindje is alles nieuw! En ze worden steeds meer bewust dus er komt steeds meer bij! Ze zijn dan zelf ook nog hard aan het groeien... Na 9 maanden duisternis in je buik en alleen jouw hartslag/bloedstroom/darmen te horen is de buitenwereld erg overweldigend. Ze verwerken de prikkels door te gaan huilen. Ze weten geen andere manier. Zo even een gedachte wat het misschien ook kan zijn
Zou kunnen mi maar er komt bijna geen visite en ga ook amper ergens heen door al dat gehuil. Hij is vandaag ook weer lekker bezig seks hier nog geen behoefte aan gehad door al dat slaap gebrek maar het is ook nog een beetje gevoelig.
Misschien even na laten kijken bij een osteopaat? Wij zijn hier na een chiropractor geweest ( net zoiets ) en bleek dat haar nek helemaal vast zat. Al na 1 behandeling was het vele huilen eraf. Soms hoeft het maar iets simpels te zijn waar ze veel last van kunnen hebben. Vaak kun je ook wel horen of ze huilen om eten krampjes oid of dat er meer aan de hand was.
Klopt verschillen in huiltjes herken je wel.. hier tot nog toe goed dagje.. ook gisteravond ging al stuk beter.. ben benieuwd naar vanavond.. dat julle nog zoveel last hebben van beneden zeg.. jeetje komt dat allemaal door die knip.. moet er niet aan denken om nog steeds niet actief te zijn met mn ventje.. hier al na 2 weken weer gezellig met zn 2 hihi.. osteopaat is hier laatste hoop.. maar goed we zien wel.. eerst dit ff afwachten
Vannochtend heerlijk met de kleine op de hei gewandeld en daarna bij mijn oma op de koffie. Zit nog ff te kolven voordat we zelf visite krijgen zo. Had ineens weer mega harde borsten en nu loopt het behoorlijk! Toeschietreflex werkt ook nog steeds als het etenstijd is voor Levi. By the way... Had 2 weken terug het idee een eisprong te hebben. Dat voel ik altijd heel goed...en al een paar dagen nu menstruatirkrampen. Vandaag ook en ik ben weer meer aan het vloeien... Heb ineens maandverband nodig!!! Dus ik denk dat ik alweer ongesteld ben... Jammer. Miste het niet hihi
Haha, dat kan ik me voorstellen Mi . Wel vlot zeg! Hier vandaag ook geen goede dag. Kleine man heeft de hele ochtend gehuild, uiteindelijk hebben we samen nog even geslapen tussen 12 en half 2. Vannacht was redelijk, hoewel ik er na de fles van 3 u wel weer uit moest omdat hij weer hysterisch in bed lag. Het is gewoon lastig omdat je niet weet wat er aan de hand is. Gister en vandaag waren het duidelijk krampjes, ook al 3 volle luiers gehad. Maar soms denk ik weer aan reflux en soms is het ook gewoon: ik ben moe maar ik geef lekker niet toe. Was het maar vast dinsdag, dan mogen we naar het CB . Vandaag ook weer bezoek afgezegd. En het is hier al niet eens druk, dus te veel indrukken denk ik ook niet dat het is...