** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook nog even een foto spammen van de pretletter....
     
  2. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En vanmorgen was hij in slaap gevallen tussen ons in na zijn fles....dus eerst vl douchen en daarna ik.....na mijn douche lag ie nog steeds te slapen, dus nog ff gauw een foto kunnen maken. Niet lang daarna werd meneer wakker haha....
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh heerlijk Sandra! Zijn van die heerlijke momentjes!
     
  4. Phillys

    Phillys Actief lid

    15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Wat een prachtige foto's allemaal!
    Heerlijke kindjes hier :)

    Mooie buik heb je al Mi.. groeit goed ;)

    Spannend hoor Blauwoogje, hoop dat jullie snel blij nieuws kunnen vertellen!

    Tassie, wat een goed nieuws zeg! Nu hopen dat het snel raak is.. echt enorm Respect dat je nu alweer bezig bent.. ik moet er nog niet aan denken om weer te beginnen met al die hormonen! We vrijen wel al 7 maanden zonder iets maar nog geen behoefte om echt aan de slag te gaan in het zkh! Heel veel succes en geluk! :)
     
  5. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo meiden...

    Hier gaat het redelijk. Maandag avond/nacht was het raak. Ik kom geen oorzaak ontdekken en dacht dus aan tandjes. Ook kwijlt hij heel heel erg. Twee keer per dag shirtje verschonen is niks zo veel. Ik had zijn tandvlees in gesmeerd en ja hoor tandje. De volgende dag dinsdag dus was hij de hele dag van streek. Huilen , mopperig, niks was goed. Ik kijk eens goed naar zijn mondje. Is dus aan de andere kant het tandje ook aan het doorkomen. Ik denk dat hij daar meer last van had want deze was net nog niet door , die ander wel.

    Hij heeft zijn twee onderttandjes waarvan 1 nog maar net aan het groeien is. De nieuwe tanden zitten boven aan de zijkant is net een Dracula nu 😂😂
    Zo heb je er geen 1 en dan in een paar weken tijd 4 ;)

    Ik heb het idee dat hij er vanaf donderdag minder last van heeft. Dat die ene kant goed door is gelukkig. Hij slaapt ook steeds beter weer.

    Wel is hij ineens heel driftig. Als ik wat geef gaat het met een rot gang naar beneden op de grond. Overal mee gooien en mee slaan. Klein driftkikkertje haha.

    Hij heeft ook een nieuwe hobby : de plakpleister van het laminaat los maken en er mee weg kruipen. Met de lange stukken kei hard op se grond mee slaan 😂 gevolg : de plak strip plakt niet meer goed. Gelukkig heb ik beneden hoge plinten en geen plak plinten.

    Eten gaat dus super goed , heel blij mee. Echt alles eet hij :)

    Maar naast een driftkikkertje is hij ook heel erg lief. Kan echt heerlijk kroelen en kussen. Is tegenwoordig heel erg blij als hij mij weer ziet na het werken. Elke ochtend is een feestje als ik hem uit bed haal : gelijk een big smile.

    Hij begint ook ineens te brabbelen. Hij gilt enorm veel haha maar hij maakt ook echt hoorbare klanken.

    Het gaat ineens zo snel : van tijgeren naar kruipen , zitten en staan , van geen geluid ineens bahbahbah whahaha papapapapapaapa mamamamaam , eten hihi alles ineens.

    @alle meiden die op vakantie gaan fijne vakantie.

    Wij gaan 23 juli 14 dagen naar Italië heel erg zin in !! Zouden eigenlijk niet gaan financieel niet haalbaar. Zijn net verhuist en nieuwe auto. We hadden wel zakgeld maar geen geld voor de vakantie zelf of juist andersom net hoe je het wil zien ;) nu betaald mijn schoonvader het verblijf super lief dus wij gaan ook lekker weg :) moet er ook bij vertellen wij zijn al 4 jaar niet op vakantie geweest ; 2x verhuist helaas , miskramen , zwanger etc. Kwam er gewoon niet van. Financieel ook heel moeilijk gehad dus hij gunde ons dit echt. Zo lief !!
     
  6. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat lief Pluisje!

    Pfff....ik ben echt mega ongesteld en heb er zo'n last van :)
    Voor mijn idee bloed ik bijna leeg...giga buikpijn en hoofdpijn.
    Besloten om maar weer aan de pil te gaan, misschien voel ik me dan beter.
    Heb hoofdpijn en buikpijn tijdens mijn eisprong en een dikke week als ik ongesteld ben. Dat is samen bijna 14 dagen in de maand :(

    Nou ik zal met de dames een vaderdagontbijt maken :p
     
  7. Corina1985

    Corina1985 Fanatiek lid

    29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat lief van je schoonvader Pluisje, lekker extra genieten :D

    Pff ik weet er alles van Mvj, bij hele erge dagen slik ik zelfs naproxen ervoor.
    Sterkte!
     
  8. MamR

    MamR Actief lid

    10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Hi meiden. Hier zijn we druk bezig met de voorbereidingen van de eerste verjaardag die gevierd word op 5 juli. Alle versieringen zijn gekocht en de uitnodigingen zijn de deur uit. Ruben loopt al een heel stuk los en heeft nu 6 tandjes. De tijd gaat me iets te vlug. Bijna geen baby meer :( ik ben wel super trots!

    DSC_0230.jpg
     
  9. Linnel

    Linnel Actief lid

    12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dag dames,

    Ben ik ook weer even!

    Muts, wat is eigenlijk een gezond/gemiddeld vetpercentage? Ben deze week weer 0.7 afgevallen, iets tegenvallend resultaat, maar goed, zo komen we er ook ;).

    Inderdaad MamR, het gaat veel te snel.. Ik zou de baby-tijd ook nog wel eventjes willen laten duren.
    Aan de andere kant is het wel heel grappig wat ze allemaal leren en kunnen nu. Hier een fotootje van Ise, waarop ze bezig is met 'gekke bekken' trekken. Met deze foto was ik net iets te laat, maar het is echt supergrappig als ze dat doet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. muts4011

    muts4011 Bekend lid

    20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    zo even vanaf Bruinisse een berichtje..

    afgezien van het slechte weer is het genieten hier.. kleintje wordt erg verwend door mijn ouders. en wij hebben der net een loopauto van sofia het prinsesje gegeven.. door het dolle toen ze het zag.. iedere avond is hier verschillend qua bedtijd momenteel. gister lag ze er pas rond half 10 in.. en vanmorgen om 8 werd ze gelukkig pas wakker.

    iedere ochtend loop ik hier ongeveer 3 km hard.. moet iets zonder sportschool. verder staat hier een groot klimrek waar ik veel lichaamsgewicht oefeningen kan doen.. kortom die sportschool mis ik amper..

    VetpercentagesIndelingVrouwenMannen
    Ondergrens10-12%2-4%
    Atletisch14-20%6-13%
    Gezond21-24%14-17%
    Gemiddelde Nederlander25-31%18-25%
    Overgewicht / Obees32% plus25% plus

    alsjeblief @linnel
     
  11. Lalaura87

    Lalaura87 Lid

    16 apr 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie kindjes ook zo bezig met staan? Finn doet eigenlijk niks anders op een dag tegenwoordig! Het maakt niet uit waar of waaraan, als ie maar kan staan! Zelfs spelen of een momentje voor de tv moet wijken voor staan. Hij kan ook gerust in de box 20 minuten staan en gewoon rondkijken of mij aan kijken en lachen..herkenbaar?

    Ik vind het wel vermoeiend op een dag hoor! Vooral als hij net als vandaag maar een uur slaapt. Je kunt niet zomaar meer even wat doen, want voor je het weet zit ie ergens aan of valt ie😁
     
  12. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ow heerlijk Sandra! Lekker uitslapen in het 'grote' bed :D

    Ruben is echt een ontzettend schattig mannetje!!!

    En Linnel, wat een draakje heb jij hihi. Levi kan ook gekke bekken trekken. Aandachtstrekkers ;)
     
  13. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat een leuke kindjes allemaal geweldig... !!

    En inderdaad super lief van mijn schoonvader... Ben er zo blij mee lief hoor!!

    Nou B. Slaapt overdag ineens zoveel. Ben ik echt niet gewend van hem. Sinds een week of 2/3 slaapt hij sochtends van +/- 9.15 , 9.30 tot 11.30/12.30 en dan rond 14.30 een uur , anderhalf uur.

    Vandaag sloeg alles : op het kdv geslapen van 9 uur en om half 1 hebben ze hem wakker gemaakt. En thuis van 14.30 tot 16.20.

    Maar nu moet ik zeggen dat hij vooral op het kdv zo lang slaapt. Thuis is het vaak ruim een uur. En bij mijn moeder ook. Hij zal daar wel veel actiever zijn en hij was vanochtend vroeg wakker.
    Zal ook wel met sprongentje te maken hebben , volop in ontwikkeling namelijk.

    Morgen zijn id kaart ophalen bij de gemeente ... Dat gezichtje op de foto hihi lijkt wel een crimineeltje 😂😂

    Zo nu pootjes op de bank en lekker vroeg naar bed. Vanochtend was draakje net voor 5.30 wakker Pfff...ghaaap ghhaaap...
     
  14. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Zo, terug van een weekend centerparcs, even flink bijlezen :)


    Ah pluisje inderdaad wat lief zeg! Super gebaar !

    Wat weer een mooie kindjes, prachtig!

    Nou, weet niet alles meer wat hier geschreven is maar zal jullie mijn verhaal vertellen. Vrijdag zijn we aangekomen, super leuk huisje. Yinthe moest erg wennen aan een andere omgeving en was erg jengelig. Slapen deed ze niet alleen op den duur bij mij op de bank. Zaterdag idemdito. Zwemmen was wel leuk nadat ze even gewend was. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat het drama was met af en toe een leuk moment. Zo veel huilen, 3 keer per nacht wakker en dan ook overdag maar heel even slapen. Ze sloeg zichzelf het hele weekend tegen haar hoofdje en greep weer naar haar oren. Vandaag dus naar de dokter geweest en jawel hoor, weeeeer een middenoorontsteking. Ze is zo overstuur, dit heb ik nog nooit gezien. Ik kan haar niet op mijn arm nemen dan word ze helemaal gek. Ze bijt gewoon van woede. Zo overstuur heb ik haar nog nooit gezien, het snot loopt overal en het kwijl zit over haar hele gezicht. Ik hoef niet te proberen haar in bed te leggen want direct is het krijsen en staan, ze gooit haar hoofd gewoon tegen net bedje en is zo overstuur dat ze er in stikt. We zitten echt met onze handen in het haar, ik ben zo verdrietig dat het allemaal niet lukt en dat ze steeds ziek is. Ze heeft nu in totaal 6 kuren gehad met 11 maand. 2 bij de geboorte direct en al 4 keer voor een oorontsteking.
    Snik, sorry voor m'n droevig bericht
     
  15. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ach jee alyssa wat ontzettend naar:(. Arm meisje, en voor jullie ook ronduit vervelend:(. Kunnen ze naast een kuur niets voor haar doen? Ze is nog erg jong, maar worden buisjes overwogen? Of kan dat nog niet? Lijkt me onwijs naar je kindje zo overstuur te zien.
     
  16. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    He jakkes Alyssa! Kan je idd niet voor buisjes gaan?
    Of laat eens kijken naar de neusamandel....ik heb zelf tot mijn 12de heel vaak oorontsteking gehad en later bleek dat mijn neusamandel te groot was en er dus constant troep achter mijn oren bleven.

    Na je 12de verschrompelt die.

    Op mijn 18de mijn keelamandelen laten verwijderen en sindsdien nooooooooit meer oorontsteking gehad!

    Zo naar het cb....hoop dat man zo thuis komt met de auto want het is shit weer!
     
  17. Linnel

    Linnel Actief lid

    12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Echt supersneu Alyssa, voor Yinthe, maar ook voor jullie. Je wil helemaal niet dat je kleintje ergens last van heeft en als ze zo'n pijn heeft, is het helemaal niet meer te verdragen.. Op zich wel fijn dat het in elk geval haar 'gedrag' van de laatste tijd verklaart, voor wat het waard is..

    Het begint spannend te worden voor jou, Blauwoogje, of niet? En Tassie, weet jij al meer te vertellen?

    Manlief heeft gisteren de taart voor de eerste verjaardag van Ise al gemaakt, haha. Staat nu nog een maandje in de diepvries. Het is een soort van replica van het geboortekaartje. Voor de eerste keer dat hij zo'n taart maakt, vind ik het best wel goed gelukt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. blauwoogje90

    blauwoogje90 Bekend lid

    5 feb 2013
    920
    0
    16
    Achhh gut, wat ontzettend zielig voor je meisje Alyssa! :( Dat verklaart het slechte slapen natuurlijk... voor jullie ook niet leuk zo allemaal hé! Ik zat ook al te denken aan buisjes ofzo, maar heb er verder geen verstand van. Gaat het vandaag al iets beter nu het kuurtje begonnen is?

    Wauw, gave taart!!!! Superknap van je man, Linnel :D Hoe maak je zo'n taart, is dat nog moeilijk?

    Ja, wordt zeker spannend hier... morgen officieel m'n nod, dus krijg al aardig kriebels nu. Mijn temp is wel hoopgevend, maar kan morgen zo ineens omslaan en dat ik dan ongesteld word. Lief dat jullie meeleven! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

    Ben benieuwd hoe het met jou gaat Tassie?

    En ik duim voor jou Phillys, ik gun het jullie ook van harte!! Zou zo heerlijk zijn als het zonder hulp lukt hé.

    Vanmorgen naar cb geweest. Gewicht 10.460 gram, lengte 76 cm, hoofdomtrek 46 cm. Hij zit iets bovengemiddeld, net als vlak na de geboorte. De maanden erna steeg hij helemaal naar de bovenlijn, met 6 maanden zijn we voor het laatst op cb geweest. En nu is hij weer gezakt naar het lijntje van iets bovengemiddeld. Allemaal keurig dus, ze waren tevreden! Prikjes weer gehad, hopelijk vat het weer mee. Volgende keer weer met 14 maanden en dan pas weer prikjes met 4 jaar, heerlijk!

    Meiden, de pagina is bijna vol... wie maakt er een nieuw topic? Ik heb het nog nooit gedaan hihi:)
     
  19. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oeee blauwoogje, duim duim duim :D je weet het he! Er moet iemand zwanger zijn voordat ik beval

    Alyssa, ach arm meisje. Ik zat ook meteen te denken aan buisjes... dit is voor haar niet leuk en voor jullie ook niet.

    Linnel, Mmmmmmmmmm!! Zou er zo een hap uit nemen!! :D Of misschien de hele taart...;)
    Waar heb jij je kaartje vandaan trouwens? Vind hem wel eeerruuug leuk! Wij hebben katten en kippen dus zou goed bij ons passen.
     
  20. blauwoogje90

    blauwoogje90 Bekend lid

    5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha ja voor jou is het wel zo gezellig hé Mi nog iemand die zwanger is! Nou, hopelijk zijn we allemaal zwanger voor degene die het hopen en willen!! :)

    En wat zag ik trouwens superlieve foto's weer, schattige mooie kindjes!

    Hier eindelijk weer eens foto's van ons.
    Oh en morgen wordt ein-de-lijk mijn fiets bezorgd!!!!
    Hoeraaa ;)
     

Deel Deze Pagina