Jezus, ik vergeet de hele tijd de helft te typen! @Mi: jeetje wat vervelend van het kraambezoek. Ik herken het wel maar gelukkig gaan de meeste toch wel redelijk op tijd! Wij zouden gister bezoek krijgen om 19.00 uur maar ze waren er pas om 20.45!! Ook erg fijn.. Hier trouwens géén last van extreem haarverlies :O @mamavanjuul: wat gezellig zeg! Wat fijn dat het live voeden zo goed is verlopen Wel heel zielig van de muggenbulten @madamev: klopt, gezellig maken kan ook! Hebben wij gisteravond ook gedaan.. maar zin naar "de daad" is er ook wel! Alleen toch nog maar even wachten, het is toch nog wel wat gevoelig..
Muggenbulten, wat sneu! Zo'n lief onschuldig babytje prikken! Hier een dag die helemaal goed ging! Vannacht om half 2 viel ze in slaap weer tot half 8. Weinig krampjes en weinig maagzuur, wel wat meer spugen. Lekker gewandeld en visite gehad, mijn oma.. die liet dr bijna vallen! Gelukkig zat ik naast haar en ving haar hoofdje op... pffff doodeng! Ik weet niet meer wie maar er was iemand die dacht aan spruw? Drink ie ook slecht? Hier vandaag onder de douche maar eens gevoeld of we eerdaags eens even gezellig kunnen doen, maar ik voel een soort blokkade? Durfde niet verder te voelen. Sindsdien bloed ik even weer.. heel lichtjes
Hier was het in de kraamweek ook drama. De volgende keer zeg ik gewoon dat wij op tijd naar bed willen. Soms zaten ze er om tien uur nog. Gelukkig had mijn man bouwvak, maar dan nog is het niet fijn. Vooral omdat je straks ook je oudste dan aandacht moet geven. Verder ging het wel. Wilde een dag inplannen zonder kraamvisite, maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Het beroerde was dat ze smiddags kwamen en dan rond vijf uur weggingen. Dan moest het eten nog gemaakt worden of in de oven. Alles opruimen en om zeven uur stonden er weer mensen op de stoep. Niet erg handig. Moedermelk op muggenbulten doen. Schijnt te helpen.
Ja zo zielig die muggenbultjes, lijkt wel of ze de waterpokken heeft. @Marie: Haha, volgens mij helpt het overal voor. Heb het trouwens niet geprobeerd....kan het nu nog wel eens doen. @gezellig maken: De daad nog niet....voelt nog niet oke. Heb nog last van de binnenste littekens. (bij een keizersnee hechten ze meerdere lagen). Hier trouwens een hele goede dag en nacht! Gister kwam ze om de 4 uren, in de avond wat meer. Maar om 22.45 de laatste voeding en om 6.15 was ze pas weer wakker! Nu haalt ze het weer in om 9.30 was ze er weer. Ik heb groen licht gekregen om te sporten van de gyn...nu een beetje aan het oriënteren. Misschien ga ik wel hardlopen....nog nooit gedaan!
Naar het cb geweest! Onze man slaapt nauwelijks overdag en is dan in de avond zo vermoeid en overstuur dat hij de slaap niet te pakken krijgt. Hij is dus gewoon zo nieuwsgierig en eigenwijs. De arts vond het een ondernemende enthousiaste baby. Maar ik moest hem na de fles en spelen als hij moe werd boven leggen. Beneden is het te gezellig voor hem. En ik moest hem maar even laten huilen dan... Dus hier zit ik dan. Ik beneden, boven een kind dat huilt. Hij is moe. Was aan het staren en gapen maar hij geeft het nog niet op. Net naar cb geweest en vrolijk gelachen en gebrabbeld daar. Net flesje en nu echt slapen hoor!! Vind het zooooo moeilijk! Ik geef het 10 minuten hoor. Arm ding... Oje ik ga proberen te lezen pffffff
Ah mi, wij moeten dat ook maar eens doen, vind het zelf ook soms iets te gezellig , Levi goed gegroeid?
Ja levi was in 1 week tijd 300 gram gegroeit! Weegt nu 4,5 kg...Nee ik heb mamavanjuul nog niet ingehaald Levi is 56cm lang. Dus precies in de kledingmaat haha Alyssa, blokkade? Nou hier ben ik echt weer ongesteld volgens mij dus moet mijn man nog maar even langer wachten maar we kunnen wel andere dingen doen. Alleen de tunnel is nog onder constructie whahaha Ik heb ook dat het litteken op de plek van de knip hard aanvoelt. Heb er nog niet naar gekeken. Durfde vorige week onder de douche een keer te voelen. Heel raar hoor. En af en toe prikt het nog. Hechtingen waren bij mij oplosbaar. Nou Levi was na 10 minuten nog hartverscheurend aan het huilen. Ben naar boven gegaan. heb gewoon niks gezegd maar even over zijn bol geaaid. Lach hij daar met dikke tranen en gebalde vuistjes op zijn rug te huilen. Toen ik hem aaide en zijn traantjes wegveegde hield hij op en keek me snikkend aan. Moest bijna huilen. Vond het zo sneu...maar ik moet er even doorheen. Heb hem in stilte zijn speentje aangeboden. Die pakte hij en toen viel hij eindelijk in slaap! Af en toe nog een snik. Hij slaapt nu al een uur heerlijk met zijn armpjes boven zijn hoofd. Nu half 5 weer zijn fles en ik ga proberen ritme aan te houden. Fles, even spelen, moe? naar boven en naar bed. Volgens de arts zou er als er regelmaat komt in de nacht waarschijnlijk ook meer tijd tussen komen. Hoe meer rust op de dag hoe beter de nachten zouden gaan. ik ben benieuwd.
Sorry dames, ik heb ff geen tijd om uitgebreid te reageren. Chalina is ziek, super verkouden met koorts. Yuri heeft de spruw, hij drinkt goed maar moet hem vaak aanleggen soms jammert hij wat tijdens drinken, mijn tepels beginnen nu ook te prikken en te branden dus ik denk dat we toch een kuurtje moeten. Hoop maar dat mijn productie op orde blijft zie er gewoon tegenop dat hij aan de borst moet, niet leuk :x
Mi87 hier ook begonnen met rust en regelmaat.. slapen, verschonen en eten, knuffelen of ff in de box.. slaapsignalen naar boven naar bed.. en al verschillende keren zelf in slaapen gevallen.. ook al duurt het soms wel 1.5 uur.. gelukkiv niet huilen maar gewoon om zich heen blijven kijken..
Leuk Marie! Wat ga je doen? Pittig zeg! Hier vandaag giga ongesteld geworden zeg! Vanavond weer aan de pil beginnen.
Hbo rechten deeltijd. Daarnaast werken, maar nu even niet. Zit in mn derde jaar nu. Oh balen zeg. Ik nog steeds niet, maar kan nog wel even duren door de bv.
Ahh corina wat zielig Beterschap met de kids! mi wat fijn dat hij toch lekker in slaap gevallen is. En super dat hij goed gegroeid is, klinkt als een ingewikkelde studie marie succes! muts wat fijn dat ze het zo goed doet nu! Hier een heel ander kind sinds gisteren maandag naar de osteopaat geweest en ook begonnen met sab simplex en hij was gisterrn echt heek rustig en lief hij heeft ook super geslapen. Laatste fles gisteren om 11 uur daarna kwam die om 5uur en 9uur weer ik hoop dat het zo blijft!
Hier voel ik bij de knip een klein bultje het is volgens mij ook nog niet helemaal dicht is ook nog gevoelig als ik eraan zit meer die dit herkennen?
Bah wij hebben spruw ;( vandaag heeft Siem ook zijn inentingen gehad, hij hield zich heel goed, maar heel even gehuild! #Trotse mama!
Ook spruw doortje? Wij ook Doet het bij jou ook zon pijn als hij drinkt? Want jij geeft ook bv toch? Medicatie gekregen? Ik moet bellen als de pijn ondraaglijk word en yuri niet meer goed drinkt. Muts dat is lekker, hier beginnen we ook zo langzamerhand ook als hij zijn middagslaapjes doet maak ik het helemaal donker op onze kamer. Gek genoeg gaat het slapen savonds nu ook beter. Ukkie, ik herken het ik voel nog steeds een bobbeltje van een van de hechtingen van chalina haar geboorte. Super dat de osteopaat gewerkt heeft, heerlijk genieten nu ipv alle stress ervaren. Mi, ahhh wat fijn, en hij is zeker netjes gegroeid. En dat allemaal van je gekolfde melk?
Ukkie89.. wat goed nieuws.. ook sab simplex lees ik.. ik heb het idee dat dat hier n ook goed werkt.. ben wel benieuwd of we vandaag weer een krampvrije dag hebben
Corina? Huh? Wachten tot de pijn ondragelijk word? Krijg je dan pas een kuur of heb je die al? Lijkt mij dan een beetje laat... Kan het dan uit zichzelf weg gaan? Hier had de arts wel gezegd dat Levi beginnende spruw had...naar mijn idee gewoon melk op zijn tong maar goed. Ik moest alles even sterreliseren ( spenen/flessen) en zijn tong even schoon maken met een gaasje met hele sterke afgekoelde thee. Levi vond het lekker haha. Zat te proeven hihi Nog dames waar heupslijtage in de familie voorkomt? Hier aan mijn man zijn kant en we mogen met drie maanden een echo van zijn heupjes laten maken... Ze voelde aan de buitenkant niks bijzonders maar denk dat we het toch even laten checken... Doortje, aaaah de prikjes. Jasses. Geen reactie gehad? Hier is oma langsgeweest. ( mijn moeder) ze heeft Levi in bad gedaan, de fles gegeven en is nu naar haar eigen huis aan het wandelen met hem. Dan kom ik er straks met haar fiets achteraan en blijf ik daar gezellig een dagje. Kan oma ook even genieten van haar kleinzoon Levi vond het reuze gezellig en was aan het lachen en geluidjes maken. Soms kraait hij een beetje hihi. Maar meer per ongeluk tijdens het lachen hahaha. En ik geb super mooie foto's gemaakt van Levi met oma. Hebben jullie ook een goede band met de oma's? ( moeders) Hier ook wel met schoonmoeder maar dat is zo'n apart eigenwijs type. Wij zitten zo op een andere golflengte... Die vind haar kleinzoon niet zo bijzonder. Zo lijjt het tenminste. Ze is nog maar 2x langsgeweest terwijl ze niet echt ver weg woont. Maar ja... Mijn familie is heel liefdevol en enthousiast en zijn familie koud en weinig onder de indruk. Toen we meldde dat we gingen trouwen en in verwachting waren krijg je zoiets als: oja, leuk. En thats it. Ach ja, we kijken er niet meer van op. Verwachten ook niet anders maar ik vind het wel eens moeilijk hoor.
Dat ken ik dat ritme Phillys. Eindelijk ritme, maar dan gooit S. dat weer helemaal door de war. Hier ook als ze last heeft van krampjes dat ze meer wil drinken. Dat snap ik zeg dat je mega blij bent als je er zolang op heb moeten wachten. Hoezo verliep jou zwangerschap niet helemaal onbezorgd? @mamavanjuul: Heerlijk hoor hardlopen. Ik geniet daar enorm van. Je moet wel even doorzetten hoor in het begin. @MI87: Sneu he. Ik leg S. ook bijna altijd boven. Heel soms niet, maar ik wil dat ze weet dat ze in der bedje moet slapen. Fijn dat Levi het goed doet. Hoorde van mijn moeder dat ze vroeger eten kregen, 20 min spelen, vast houden en dan weer naar hun bedje. Dat vind ik echt sneu. Kinderen willen ook liefde en dat krijgen ze door huid op huid contact. Wanneer ben je getrouwd? Nee geen slijtage hier in de familie. Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. @corine: Beterschap. Wat zielig zeg. Voor beide trouwens. Je hebt het dus even zwaar. Hopelijk gaat het snel beter. @Ukkie: Valt mee hoor. De studie is te doen. Het 1e jaar was het heel pittig. Oh wat fijn zeg dat de osteopaat heeft geholpen en ook de sab simplex. @spruw: Heel veel met spruw. Hoe krijg je dat eigenlijk? Hier gelukkig nog niet. @Familie: Met mijn moeder een hele goede band. Wij zijn ook 13 jaar samen geweest. Mijn vader is overleden toen ik bijna 12 was. Dus 13 jaar op elkaar aangewezen zijn versterkt de band wel. Heb drie zussen, maar die waren allemaal al getrouwd toen ik acht was. Met mijn zussen ook een hele goede band. Ook met mn neefjes en nichtjes. Heb ook al wat oudere neven en nichten. De oudste is 26 en de jongste 5. Was dus al tante toen ik 9 maanden was en nu zelfs al oudtante. Met mn schoonfamilie heb ik veel minder. Ik kan er niet zo goed tegen dat ze S. overladen met kusjes e.d. En het gaat alleen nog maar over S. Ik ben niet zo goed met heel veel aandacht. Bij mij familie gaat het eerst over kleinkind 1 en dan over kleinkind 4 enz. Gelukkig is mn schoonzus ook bijna uitgerekend, dus wordt de aandacht een beetje verdeeld. Snap dat je het moeilijk vind MI87. @bevalling; Wat hebben jullie gedaan tijdens de eerste weeën? Ik heb zitten haydayen op de wc haha. Had ook enorm veel tijdschriften op de ipad staan, maar heb er weinig kunnen lezen. Na drie uur normale weeën al persweeën, dus ja he. Dan heb je je aandacht daar bij nodig.