** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik probeer Yinthe smiddags ook op bed te leggen, nog geen succes.. Ze slaapt wel in de box, heel slecht haha. Gisteravond heb ik haar wel op bed gebracht maar dat was krijsen!! Uiteindelijk om half 12 op bed, 4 uur fles en 9 uur fles.

Met mijn moeder heb ik altijd een gekke band gehad.. Weinig contact, vanaf het moment dat ik vertelde dat ik zwanger was komt ze vaker, nu ze geboren is al helemaal. Hopen dat het contact weer een beetje hersteld. Met mijn schoonmoeder kon ik heel goed, die heeft mij vroeger ook een beetje opgevangen. Mijn vriend en ik zijn bij elkaar gekomen toen ik net 14 was. Maar vanaf mijn zwangerschap kon ik heel moeilijk over haar, hormonen? Nu nog wel... Te enthousiast , als ze haar vast heeft en ik wil haar een schone luier geven dan is het " ik vind het zo moeilijk om haar weer terug te geven, kan wel huilen" etc. Ze rent nog net niet naar binnen om te kijken waar ze is en dan heel overdreven doen (kots) . Ik ben meer van doe maar gewoon.
    Ze is wel een heel lief mens daar niet van.

In het begin van de weeën heb ik gewoon veel gekletst met vriend en zusje. Uiteindelijk heeft het in totaal 38 uur geduurd helaas ;)

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Oei, klinkt een beetje als mijn schoonmoeder alyssa en als mijn situatie. Kon ook echt enorm goed met haar overweg, maar door de hormonen en hun gedrag en dergelijk iets minder. Ik herken het echt helemaal. Doe maar gewoon ja, dan doe je al gek genoeg.

De 2e gaat meestal sneller Alyssa haha. Sorry flauw grapje. De VK zei dat ook tegen mij.... Ook al duurde die van mij maar 5 uur, dat wilde ik toen echt niet horen. Nog korter??? Ik ben echt een rare hoor, maar heb niet echt van de bevalling kunnen genieten. Het ging echt veel te snel.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik krijg wel medicijnen voor de spruw, vind het gek Corina dat jij het niet krijgt nog. Ik geef ook bv ja.
    Mijn moeder en schoonmoeder zijn hier beiden niet weg te slaan. Aan allebei irriteer ik me wel eens, ze willen hem bijvoorbeeld overnemen als hij huilt omdat ze denken dat zij hem wel stil kunnen krijgen of willen hem niet afgeven ;). Verder ben ik heeeeel blij met ze, want ze helpen veel en gaan ook allebei oppassen.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Zo weer een hoop bij te lezen hier, leuk dat iedereen toch actief blijft hierzo :D

Spruw...wat vervelend!!! Maar ik dacht dat je dat zo snel mogelijk moest behandelen, omdat je anders elkaar continu blijft besmetten? Lijkt me ook niet echt de bedoeling dat je moet wachten tot je ondraaglijke pijn hebt :$

Sporten...hier ook sinds deze week weer mee begonnen. We hebben op zolder een hometrainer en gewichten en boksding hangen, dus kan M. lekker op zolder neer zetten en dan trainen :) Hardlopen lijkt me ook weer heerlijk, maar nog iets teveel last van m'n rug en bekken dus lijkt me nog niet echt verstandig ;)

Knip en nacontrole...hier wel na de bevalling nog drie keer op controle geweest (2,4 en 6 weken) om naar de knip te laten kijken, ook deels zelf aangekeken dat ik dat erg op prijs zou stellen, omdat ik als de dood was dat het zou gaan ontsteken. Maar verder nog niet zelf aan de binnenkant durven te voelen :)

Ongesteld...nog niet, maar wel al een paar dagen het gevoel alsof ik het moet worden. Hoe was het bij de dames die wel al ongesteld zijn geworden, voelde het nog als voor de zwangerschap? Of ben je nu heftiger of juist minder ongesteld? En hadden jullie ook al een tijd van tevoren het gevoel alsof je het moest worden?

Krampjes...hier werd het van de Infacol juist nog erger, was ineens krijsen! Dus gauw weer mee gestopt. Gister ook geprobeerd om de jbp af te bouwen, maar dat was ook nog niet echt een succes, dus gauw maar weer een pak gehaald ;)

Haarverlies...nergens last van, viel er maar wat uit! Had al genoeg haar haha, nu is er helemaal niks meer mee te beginnen ;)

Ritme...de ene keer denk ik, ja we hebben een ritme! En na twee dagen besluit meneer dat hij toch een ander ritme wilt :p Gelukkig slaapt hij wel goed, alleen zijn eigen bedje vind hij nog eng. Hij slaapt nu nog in de kinderwagenbak op zijn eigen kamer, en proberen hem aan zijn bedje te laten wennen. Hoe hebben jullie laten wennen aan het bedje?

Douchen...gister voor het eerst samen met kleine man gedoucht, hij vond het heerlijk! Alleen weet ik niet helemaal hoe het nu het makkelijkst is om samen te douchen, hoe doen jullie dat? Staand of zittend?

Oma's...mijn eigen moeder komt zo'n beetje 1 keer in de week langs (woont iets verder weg en heeft reuma, dus voor haar nog best een tocht aangezien ze alleen met de fiets kan komen :)) en heb ik een hele hechte band mee, mijn vader heb ik geen contact meer mee. Schoonmoeder uhm...irriteert mij mateloos :( Ze heeft nooit echt naar haar eigen zoon omgekeken en nu lopen ze ineens te pochen met M. Ze hebben hem sinds we thuis zijn (nu bijna 7 weken) pas twee keer gezien, maar wel gelijk een foto vergroot in hun huiskamer hangen. En dat alleen maar, omdat hij op die foto op het boxkleed wat zij gehaakt heeft ligt ;) En m'n schoonouders hebben ook echt gewoon schijt aan wat wij zeggen, doen alleen hun zin en als je er wat van zegt, wordt het gewoon genegeerd. Toevallig kwamen ze van het weekend langs, en ik was M. net de fles aan het geven, schoonmoeder zat zowat op m'n schoot (en ze is niet bepaald de kleinste ;)), had bijna de neiging om te zeggen: gaat het niet met je. Ze hebben M. toen ook pas voor het eerst vast gehouden, gaat ze lekker met hem zitten schudden terwijl hij net de fles op had :$ Gelukkig pakte vriend M. vrij snel over, denk dat ze alletwee hem nog geen 3 minuten vast hebben gehad ;) Toen begonnen ze nog, ze waren naar de dierentuin geweest, ja daar kunnen we M. ook wel mee naar toe nemen. En het floepte zo m'n mond uit, 'M. gaat helemaal nergens mee naar toe!' op een beetje botte manier misschien :) Maar lees dat ik niet de enige ben die moeite heeft om z'n kleintje uit handen te geven :D

Zien de meiden die straks weer aan het werk (of studie) gaan, hier erg tegen op?

Ohh en vriend zit nu definitief thuis! De winkel waar hij werkte, is nu helemaal dicht. Hij kreeg nog wel even een vaststellingakkoord onder z'n neus geduwd, onder hem mom: als je dit tekent heb je recht op WW. Gister nagevraagd bij het UWV, mooi niet dus! Want het voldoet niet aan de juist eisen, echt sneaky hoe ze je daarmee dan proberen te naaien :x En zijn baas was hier maandag (om dat akkoord te brengen), en nog niet inzien dat hij het aan zichzelf heeft te danken, hij vind dat andere mensen hem eerder hadden moeten waarschuwen. Het was zijn eigen winkel, zijn verantwoordelijkheid, maar niet zijn schuld? Onbegrijpelijk vind ik het, maar goed! Wordt wel even puzzelen dus eind deze maand met de financiën, aangezien zijn baas beweerd niet meer bij zijn bankrekening te kunnen :( Gelukkig zijn we goeie puzzelaars :p

Vinden jullie trouwens ook dat de tijd zo hard gaat???? Voelt alsof ik pas een week geleden bevallen ben, en die kleine is vrijdag gewoon alweer 8 weken :$ Hij wordt ook echt groot ineens, mis het kleine wel een beetje :)

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Noelle hier heeft de infacol een week geholpen en daarna begon hij er van te spugen dus gauw gestopt en toen overgegaan op cinababy van vsm werkte ook maar een tijdje en nu overgegaan op sab simplex en die werkt super! Waarom wou je de jpb afbouwen?

Corina wat raar dat je er niets voor krijg zeg.

MI hier opzich wel goed contact met moeder en schoonmoeder maar niet echt close ofzo we wandelen gewoon regelmatig bij elkaar binnen.

Marie ik ben ingeleid dus lag bij de eerste wee al in het ziekenhuis heb toen een beetje liggen dommelen op bed toen ik goede weeën kreeg deed ik niets meer behalve me vastgrijpen aan het bed hahaha mocht gelukkig na 3 kwartier al gaan persen.

Muts en hoe gaat het? Hier heeft hij nu wel last dat zijn poep dik is hij zit echt te persen en te kreunen en steunen als hij moet poepen. Denk dat zijn darmpjes nog even moeten wennen aan alle nieuwe veranderingen. (hoop ik)

Morgen voor het eerst naar het CB ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is vind het nog steeds zo`n klein dun mannetje haha maar komt misschien omdat ik mijn dochter gewend ben dat is een groot stevig dametje.

6. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ukkie89 hier gister krampvrij geweest.. poep is hier nu groen.. dit komt door de nutrilon pepti.. komt wel goed.. hoop dat we het niet meer gaan zien die ellendige krampjes... bah bah

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik vind het ook nu raar omdat jullie het zo raar vinden.
    Yuri zijn hele tong is nu wit uitgeslagen, eerst had hij een groepje punten maar nu niet meer.

Kreeg alleen de tip zoveel mogelijk mijn borsten wassen met lauwwarmer water, zo wel voor als na de voeding. Niet te strakke kleding aan en vaker de flessen en de spenen uitkoken.
    Maar vrees dat het niet zo over gaat.

Ik ga nu bellen!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan spruw bij jezelf ook gewoon behandelen met miconazolnitraatcreme van bv Kruidvat. Gewoon na iedere voeding heel dun opsmeren bij jezelf.

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Oke, ik krijg nu ook iets gelukkig, moet ik zo halen bij de apotheker.
    Hoop dat het snel zijn werk doet.

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Goed Corina! Mijn tepels gaan eigenlijk steeds branderiger voelen ;( vandaag maar veel gekolfd en de fles gegeven...

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nystatine gekregen.
    Net voor de voeding gesmeerd, tepels voelden al een stuk beter. Voelt net of ze in de fik staan en prikken phoe.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, heb je ook wat voor Yuri? Anders heeft het geen zin want dan blijf je elkaar besmetten.

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Jazeker. Zelfde 4xdaags op zijn tongetje smeren. Hopen dat het snel werkt.

14. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Marie, vervelend hè! Ik voel me ook wel schuldig naar mijn vriend toe moet ik zeggen. Al dat overdreven gedoe inderdaad, niks aan!

Jeetje Noëlle wat een gedoe met je vriend zeg! Balen dat hij nu thuis zit maar er komt vast weer iets op zijn pad! Wat verschrikkelijk hoe zijn baas met hem omgaat! Die wereld kan echt keihard zijn!

Ah. Corina hoop dat jullie je snel beter voelen !

Hierin Yinthe de hele avond overstuur geweest. Behalve toen ik ging douchen, zat ze in wipstoel bij me :D heb d'r om 10 uur flesje gegeven en toen is ze uiteindelijk rond 1 uur in slaap gevallen... Net om half 7 melde ze zich weer, lekker geslapen :D moet straks met d'r naar de kinderarts voor een check up

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Claimende schoonmoeders... Gelukkig is mijn moeder niet zo. Maar ik zou ook haast willen bijten als een valse hond als de oma's mijn kind af willen pakken omdat ze denken dat ze hem of haar beter kunnen troosten.

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Noelle, dus toch! Wat een smeerlap die baas! Laat hem dat contract ergens steken waar de zon niet schijnt!

Ik heb ook het idee gisteren te zijn bevallen... Lichamelijk niet haha maar het gaat zoooo snel inderdaad! Nu is het ook leuk met de lachjes en je ziet ze groeien elke dag! Maar ik zou zo graag even de speciale tijd vast willen houden van mooie bolle buik en trappels daar binnen en trots en verliefd dat eerste moment dat je baby er is, en die heerlijke kraamweek....

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Heerlijke nacht gehad van 10 tot 2 en van 3 tot 8:15 hij slaapt zo lekker op zijn buikje.

Schoonmoeders, ik ben heel blij met mijn schoonouders. Onwijs goede band met beide.
    Claimen doen ze niet of nauwelijks soms heeft sm wel uitspraken waarvan ik denk euhmmm
    straks als ik weer aan het werk ga, gaan ze beide naar oma. Dus dure kinderopvang kosten heb ik niet.
    Ze wil ook geen geld dus ik verwen haar altijd met een lekker geurtje of schoenen een mooie tas of een bosje bloemen.

Tijd gaat veel te snel. Ik verlang soms terug naar de zwangerschap ook al was ie gecompliceerd.

Ik wil graag fietsen met de kids ik zit er over na te denken om een bakfiets aan te schaffen lijkt me zo leuk.

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Haha, nou zo fel ben ik ook weer niet, maar toen mijn schoonzus het laatst ook deed, werd ik wel boos, maar ik weet me altijd goed in te houden en de lieve vrede te bewaren. Ik ben ook wel conflict vermijdend ;). En ik denk dan het is goed bedoeld en het is omdat senior gek zijn op hem. Maar tenenkrommendnkan het wel zijn haha

19. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's, hier een mama die advies nodig heeft! Krampjes krampjes krampjes is de modus hier weer, nu heeft Niel gisteren gegild en gekrijst van 17:00 tot 22:00, hij werd pas rustig nadat hij gepoept had. Nu geven wij HA voeding, en ben ik aan het twijfelen of we over moeten naar een comfortvoeding. Hij spuugt ook weer stuk meer de laatste tijd... (Vandaar weinig tijd om op jullie te reageren sorry!!) heeft er iemand van jullie ervaring met overstappen? Wil hem ook niet nog meer krampen bezorgen. Help! Het CB zei gisteren via telefonisch consult, ja ach ze moeten er door... Terwijl de arts die ik eerder had comfort had voorgesteld mocht het niet beter gaan, nu dien we al extra water bij de fles dus de poep is niet meer hard. Wat moet ik doen? Toch maar comfort in huis halen??

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach wat sneu Amber....helaas geen tips voor je!

Deel Deze Pagina