Vandaag weer wezen wegen op cb... wowww in 1.5 week tijd 550 gram aangekomen! Nu 4400!!! Schrok me dood.. we mogen de nachtvoeding af gaan bpuwen.. ben benieuwd of dat gaat lukken!
@Alyssa: wat fijn dat Yinthe is goed gekeurd @Muts: wauw! Wat goed zeg.. dat is best veel zeg! Moet je nu proberen dat ze helemaal geen voeding krijgt 's nachts of hoe gaat dat?
Ben je in M'tricht bevallen? Zo ja, dan waren we even vlakbij elkaar Ik ben de 14de ingeleid en lag sinds een week daarvoor opgenomen.
Amber doe je echt elke dag in badje? Hier ook geen vast ritme al begint het er steeds meer op te lijken. Na mijn idee door er zelf relaxt mee om te gaan komt er vanzelf ritme in. Ook doe ik haar overdag bijna nooit na bed. Ze slaapt in de box of bij mij als ik lekker een filmpje kijk of onderweg in de wandelwagenbak. Juist nu ze nog zo klein is kun je nog flexibel zijn. ( tenzij je kindje er onrustig van word ) maar ik heb het vanaf begin af aan zo gedaan en z is heel tevreden en relaxt. Hier nog niet weer ongesteld had ook niet anders verwacht heb altijd rot cyclussen gehad die lang duurden dus dit verbaasd me niks. Z is vandaag 8 weken oud.
Janmoeten haar gaan foppen denk hierbij aan 90 water en 2 scheppen.. dan 60 1 scgep zodat ze alleen maar water drintk strax en zoiets heeft van laatmaar
@madameV, ik doe bijna elke dag badje. Als ik er tijd voor heb in elk geval, hij ontspant zijn buikje goed in het water en dat vind ik en hij prettig 😜 en ik hou van lekker ruikende baby en vaak loopt et toch melk zijn nek in een brrr smelly. Nu moet ik wel zeggen dag ik okk een vriendin heb waarvan haar kindjes echt stinken. Haar zoon van 3 stinkt regelmatig HEEEL erg naar zweet. En ben daardoor misschien sneller geneigd toch maar te poetsen, vind dag zo smerig namelijk. @ muts, Niel weegt al zo een 5 kilo gok ik nu... (Met mijn man gewogen thuis dus niet heel nauwkeurig) nu wil ik ook graag van de nachtvoeding af want als ik overdag 150 aanbied drinkt hij dat lang niet altijd op... Hij zit nu op 6 voedingen 3 van 150 en 3 van 120. Hoeveel drinkt Silvy? @omneo, gisteren 2x voor luier en veel minder kramp... We gaan zo nog even door...
@Amber2007 hier 6 en soms nog wel 7 voedingen.. 5 x 150 drinkt ze niet allemaal op.. 1x 180 (laatste fles) ook deze drinkt ze op 20 ml vaak na niet op.. en 1x 90 nu dan.. gister en vanacht wast ellende .. ze sliep om 20.00.. toen werd ze om.0.15 wakker ( wehadden visite dus waren npg wakker) toen om 1.15 weer wakker en toen om 5.15 en nu net om 9.15 weer. Dag regelmaat! !!
Oh zo ja Amber, begrijpelijk. Tis ook niet dat wij Heek weinig doen hoor maar vind elke dag wel veel. Wij doen wel elke ochtend helemaal met een warm washandje wassen en opnieuw insmeren en haarolie, heerlijk haha
Ik zou wel willen elke dag maar vind het zo'n gedoe! Heb haar vanmorgen weer helemaal gewassen en samen onder de douche afgespoeld. Echt heeeerlijk. Ze geniet ook helemaal! Badje is ze vaak onrustig. Ineens drinkt ze haar flessen niet? Vanmorgen om 6:45 heeft ze 60 cc laten staan en om half 11 50 cc. Van die fles heeft ze ook nog behoorlijk gespuugd. Straks weer kraamvisite.. pfff ben er zo klaar mee! Heb nog wel veel bonnen van de hema dus ga straks even kijken jullie nog leuke aankopen gedaan?
Zo, hier nog even bijwerken en dan lekker weekend houden. Heb net het fotoalbum bij zitten werken voor S. Straks maar even haar wakker maken en voeden. Alweer bijna vier uur geleden. @Phillys: Wat heftig zeg en wat een spanning. Wisten jullie pas met de geboorte of het wel of geen kindje met syndroom van down was? Ja, ze is inderdaad erg klein. Vooral qua gewicht, maar als ze het super doet, ach wat maakt het dan uit. Hier was S. 3575 bij geboorte. Oh, wat goed zeg. Nu al omdraaien? Ja, dat klopt ook wel dat dag en nacht ritme, maar als je meisje beter slaapt, waarom dan niet? En het is niet pikdonker toch? @Muts: hoe is het gegaan vannacht? @Madamev: Nu wel ongesteld toch . Hier ook relaxt met de tijden enzo. Kan me wel druk maken, maar S. doet toch waar ze zelf zin in heeft. @voedingen: Hier meestal 6 voedingen en soms 7. @badje: Wij om de dag, tenzij ze natuurlijk alles heeft onder gespuugd. @aankopen: Gister een speelkleed. Vind ze helemaal geweldig. En natuurlijk weer kleertjes haha.
Marievs hmmm niet zon lkkre nacht eigenlijk.. om 20.00 naar bed en tot 12 geslapen fles gegeven en zelf naar bed... werd ze om 1.15 weer wakker.. ff geknuffeld en nog klein beetje gegeven aangzien ze om 00.00 50 og 60 cc over hsd.. in slaap gevallen tot 5.15 en toen 9.15 .. 12.45 en nu net bezig met fles..
Zo, tetterende muziek en heel veel lawaai want het was druk en er werd luidruchtig gekletst op de bruiloft. Meneer heeft alleen maar geslapen! Heerlijk! Handen boven zijn hoofd en pitten! Had er geen kind aan hihi en iedereen zwermde maar om die wagen. Hihi Het was anderhalf uur rijden dus om 11 uur wilden we naar huis. Dus heb ik hem verschoond en de fles daar gegeven. Dat deed meneer met de ogen dicht. En in de auto werd hij echt wakker. Kreeg meteen een big smile en hij lag een half uur in de auto geluidjes te maken en naar de mooie lichtjes buiten te kijken. Daarna viel hij weer in slaap. Half 1 waren we thuis. De fles gegeven en toen kon ik hem weer wegleggen want hij sliep alweer. Hij is ineens zoooooo makkelijk sinds we dat ritme aanhouden!! Ben gewoon trots op hem!
Wauw mi! Dat klinkt perfect! Wat lekker zeg! Kwamen vast veel mensen naar je toe... merk het wel met boodschappen doen ofzo, vorige week ben ik 3 uurtjes even weggeweest en heb 3 uur vragen beantwoord haha
MI81: Jij bent waarschijnlijk nu ook veel relaxer. En dat merkt Levi ook. Echt super dat hij het zo goed doet.
Jazeker ben ik relaxter! Ervaren jullie dat ook zo? In het begin als je op pad bent ben je als de dood dat ie wakker word of gaat huilen! En nu heb je echt zoiets van: ach ja we zien het wel en als ie huilt weet je toch snel wat er is en heb je hem zo weer stil. En zo niet. Nouja pech gehad. Vandaag heerlijk gewandeld en ons bij de fietsenwinkel laten informeren naar een mama fiets. Die krengen zijn duur!
Yep, herken het helemaal MI87. En ze zijn echt zo weer stil. Net ook even huilen, borst erin en weer stil hihi. Ja, die dingen zijn duur. Heb er 1 over kunnen nemen van een collega van mn zus. Een cortina, 7 versnellingen voor 350.
Ja tweedehands zat ik ook aan te denken. Hoe zien de nachten er uit bij jullie? Qua voedingen dan... Hier: ( allemaal rond dit tijdstip soms half uur eerder of later) 23:30uur 2:00uur 4:30uur 6:30uur Hij moet dan echt eten en vannacht om 5 uur zelfs 160cc op!!!! Kan niet rekken want hij is dan echt overstuur van de honger... Maar voor mijn gevoel is het zo vaak als ikvan anderen hoor... Door de regelmaat verzekerde de arts dat het in de nacht dan ook beter ging... Nou oke we hebben vanaf toen 2x gehad van: 23:30 5:00 7:00 Maar de meeste nog gewoon erg vaak hoor! Of hebben jullie dit ook?
Hier de nachten: -23.00/24.00 -4.00/5.00 -8.00/9.00 Ergens tussen die uren dus Maar over het algemeen komt hij 1 keer 's nachts al een tijdje, en nu vriend thuis zit kunnen we het goed afwisselen wie er in de nacht uit gaat, en wie vroeg op staat Alleen heeft M. behoorlijk last van zijn 8 weken sprongetje, gister absoluut niet te genieten We geven nu ook de comfort gemixt met de extra, hij zit namelijk aan zijn max van flessen, maar heb het idee dat hij er niet genoeg aan heeft...en dan dikten we de ha al in met nutriton hiervoor. Ben ook zo benieuwd wat hij weegt donderdag! Inderdaad je niet druk maken als ze gaan huilen als je ergens buiten de deur bent Sprak laatst iemand in de supermarkt, die gaf ook aan: als een kleine baby huilt vind ik dat helemaal niet storend, ik vind peuters die de hele boel bij elkaar krijsen omdat ze hun zin niet krijgen pas erg! Dus de komende twee jaar hoeven wij ons nog niet druk te maken hoor dames Laten die van jullie ook zo duidelijk weten wanneer ze gaan poepen? M. doet het het liefst als hij in de wipper zit, zodra ik rare gremlin geluiden hoor, weet ik dat het zover is En dat kan ik mooi rennen, want hij heeft af en toe last van spuitluiers en dan zijn we er nog net op tijd bij! Net alle foto's die we tot nu toe van hem hebben allemaal in een mapje op de computer gezet (fototoestel, en alletwee onze telefoons) pff wel weer heftig om de foto's te zien van de bevalling, er zitten ook foto's bij van toen ze hem zuurstof aan het toedienen waren, was wel weer even confronterend Nog leuke plannen voor het weekend allemaal?
Ja mi ik herken het, maar ik weet ook zeker dat ik haar zo zou kunnen troosten. Schema: Rond 23:00 Rond 06:00 Rond 09:00 Vannacht was het 00:15 en 07:30
Ja het blijft emotioneel he om de foto's van de bevalling terug te zien. Maar helemaal als het zo heftig was... Poepen: jep. Levi kan rustig de hele dag bezig zijn met zijn poepluier. Dan is hij constant aan het persen heel hard met de bijbehorende geluiden. En dan word zijn koppie heel rood! Soms als ik zijn luier verschoon poept hij ook. Lijkt wel een ijsmachine whahaha zo'n slinger poep. Wij zeggen ook altijd: levi is weer een macflurry aan het draaien! Nou vannacht viel het een keer mee 23:00uur 190!!!!! Vreetzak. Normaal drinkt hij 110-130 3:45 uur 110 7:00 uur 90 ( in de ochtend drinkt hij nooit zo veel) + een macflurry