** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Haha macflurrys...die kan ik nu nooit meer normaal eten zonder hier aan te denken :D

Alyssa, lekkere nacht heb je gehad zeg!!!

Hier was het vannacht:
    23.00 180
    04.00 150
    08.30 180

Dacht dat hij misschien met de 180 langer verzadigd zou zijn, mooi niet dus ;) Maar hij is wel een stuk gezelliger nu met een voller buikje en dat is het belangrijkst :)

Vanmorgen hier ook ongesteld geworden...vroeg me al af waarom ik de afgelopen paar dagen zo uit m'n humeur was haha. Wel weer wennen ineens na bijna een jaar niet meer ongesteld te zijn geweest bah, had van mij nog wel wat langer weg mogen blijven :p

Nu weer even One born every minute aan het kijken, jeetje wat kunnen sommige vrouwen schreeuwen :$ Hebben jullie ook zo geschreeuwd tijdens de bevalling?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo...moest even wat bij lezen ;)

Man is een beetje druk met werken etc, dus dan is het wel even aanpoten met 3 kids.

Maar ik zal op een paar dingen reageren, die ik onthouden heb :p

-ongesteld: Nee nog niet, verwacht het niet eerder dan dat ik stop met borstvoeding, was vorige keer ook zo.

- ritme: overdag ligt ze vrijwel de hele dag boven in bed. Ik merk dat ze na de 3de voeding...zo rond 11-13 uur niet meteen wil slapen, dus dan neem ik haar mee. Om de dag, of om de 2 dagen lekker in bad of in de emmer.
    Als ik alleen ben dan lekker in de emmer, vindt ze zo lekker, zijn de kinderen erbij en willen ze helpen, dan lekker in badje.
    Dan rond 14 uur weer lekker naar boven om te slapen of in de wandelwagen om de oudste op te halen en daarna naar bed.
    Meestal tot 17.30 boven slapen en daarna is ze er klaar mee :p
    Even in de box, wipstoeltje als wij eten, dan bij de kinderen op schoot en dan tot 22-23 uur bij papa en mama liggen en dan weer terug naar bed.

- nachtvoedingen:
    Varieert, meestal komt ze rond 4 uur, daarna om max 8 uur.
    Soms komt ze om 5 uur.

Hier ligt ze dus vrij veel alleen in bed boven, maar ik ben heel erg van de RRR. En we merken dat ze op deze mannier veel minder prikkels binnen krijgt, waardoor ze gewoon een hele rustige baby is.
    De periodes dat ze wakker zijn krijgen zo al zo veel prikkels te verwerken, dat ik het minimaliseer zodra we thuis zijn.
    Ook als we er op uitgaan met de kinderwagen, heb ik er vaak een doek overheen hangen om prikkels tegen te gaan.

3. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    @Purk: nee, ik ben toch gewoon in Venlo ziekenhuis ingeleid en bevallen.. De bevalling ging super goed en was een reuze meevallertje gelukkig ;)

@Marievs: we wisten inderdaad pas na de bevalling of alles goed zou zijn! Gelukkig mocht ze heerlijk meteen op mijn buik liggen en na een paar minuten werd ze weg gehaald en helemaal nagekeken (niet veel anders dan normaal) mijn mannetje is mee gegaan!
    Ik zag al meteen dat ze er heel goed uitzag en gelukkig huilde ze bijna meteen waardoor mijn gevoel al zei dat alles gelukkig goed was! :)
    Ze is echt een vechtertje en doet het mega goed..

@Voedingstijden: al een paar nachten drinkt onze prinses om half 9/9 uur en dan komt ze rond half 4/4 uur! Wow wat was ik de eerste keer geschrokken.. dit is geen toeval want dat heeft ze al 3x gedaan.. De eerste keer heb ik haar wakker gemaakt en dronk ze enorm weinig en viel meteen weer in slaap! Ik probeer haar niet wakker te maken omdat ze eigenlijk vanaf de geboorte zich al meld om te drinken ;)

Hier nog niet ongesteld! Maar vanwege pcos kan dit natuurlijk ook nog veel langer duren.. wel spannend ik hoop wel dat ik snel ongesteld word. Niet vanwege de ongesteldheid maar dat ik weet dat alles goed is :)

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook pcos! Ik schrok ook dat ik zo snel ongesteld werd, ben ik niet gewend :p

Haha mcflurry! Die is leuk!

Heerlijk hè Noëlle! Dit doet ze meestal elke nacht. Ik mag van geluk spreken denk ik!

Schreeuwen... Hier niet, met de persweeen bij 8 cm kreunde ik wel, soms ook wat harder.
    Het valt me echt op dat in Amerika/Engeland heel veel lachgas gebruikt word, vooral in Engeland. En bijna standaard een ruggenprik.
    Er zitten wel wat exemplaren tussen zeg! Goedemorgen!

5. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    @Alyssa: heeft het lang geduurd voor je zwanger was? Is het natuurlijk gelukt of met een beetje hulp? Ik heb al twee dagen van zo'n ongesteldheids rugpijn maar dat zegt misschien nog niets ;)

@Weeën: ik heb niet hoeven schreeuwen en was heel erg in mezelf. Met persen heb ik wel een hard pers geluid gemaakt maar geen een keer hoeven gillen :p Er wordt inderdaad heel veel lachgas gebruikt!

6. sneeuwklokje22

In oktober ben ik naar de gynaecoloog geweest omdat we graag wouden beginnen.. ik was een jaar van de pil af en we gebruikteb condooms. Ze zei dat de kans dat ik natuurlijk zwanger kon worden nihil was. Ik moest een half jaar aan de medicijnen en dan met ivf beginnen. We hadden besloten in januari te beginnen maar deden geen condooms meer. 1ste keer gelijk raak! We schrokken ervan!
    Nu ben ik straks ook wel heel erg benieuwd of het weer lukt. En jij?

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier min of meer gegilt. Ik was van 4cm naar 8 gegaan in 2 uur tijd. En dat voor een eerste. Ik was compleet in paniek. Ik zat op de grond op handen en knieen en smeekte dat mijn man iemand van de gang trok om me te verlossen van de pijn!
    Wat hij niet deed...flauw hoor.
    Ik was op een gegeven moment mijn uitademhaling alles eruit aan het gooien met mijn stem. Daarna kwam de verloskundige om me op weg te helpen met puffen en daarna heb ik niet meer geroepen.
    Maar er zaten gelijk maar 30 seconden tussen de weeen dus ik begon al te gillen van ellende als de ene afzwakte en de volgende alweer opkwam.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb wel een ruggenprik gehad. Heerlijk!! Hij werkte pas na drie keer de dosis opvoeren maar zo lekker! Ik heb de eerste 3 cm twee dagen en twee nachten over gedaan. Dus was compleet uitgeput. De weeen deden niks maar waren zo pijnlijk dat ik een heel weekend inclusief de nachten grommend over de overloop heb lopen ijsberen.
    Ik denk dat ik het daarom niet meer trok toen het zo pijnlijk werd...
    Al heb ik wel 2,5 uur moeten wachten op de anesthesisten!!! En toen ik er om vroeg trok ik het al niet meer. Dus die 2,5 uur waren hel! Tis me een raadsel hoe ik die ben doorgekomen...
    Dus toen ze kwamen had ik 9\10cm!!! Toch kreeg ik hem! En maar goed ook want ik moest namelijk toen nog een uur op mijn zij liggen omdat meneer zijn hoofd verkeerd lag.

9. sneeuwklokje22

Echt mi? Ik heb ook gesmeekt om een ruggenprik! Woensdag nacht voor het laatst geslapen , donderdag nacht gingen we op bed en toen braken m'n vliezen en zaterdag ochtend ingeleid. Ik had zaterdag ochtend om 5 uur, 3 cm ontsluiting en om half 10 4!!!!!! Ik heb gesmeekt!!! En om half 12 mocht ik naar boven naar een anesthesist en toen had ik 8 cm... En toen mocht het niet meer!!! Dus in 2 uurtjes 4 cm erbij gekregen en ik dacht dat ik dood ging hahaha, inderdaad wat je zegt , weet echt niet hoe ik het ben doorgekomen.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo vreselijk Alyssa! Wat erg! En al die tijd zonder te slapen??

Mijn laatste nacht was vrijdag op zaterdag... Zaterdag avond begon het hier en maandag avond bevallen.

Jeetje wat stom. Bij mij kwamen de anesthesisten naar de kamer toe gelukkig. Maar mij verbaasde het ook dat ik nog gewoon kreeg.

Heb je het allemaal al eens opgeschreven? Ik ben er nu mee bezig. Wat ik vooral het pijnlijkst vond was dat ik vanaf dat ik gek werd van de pijn ( ergens tussen de 4 en 8 ) ik dat hoofdje zo voelde drukken naar beneden. Men!!! Daar werd ik helemaal niet goed van.

11. sneeuwklokje22

Pfff dat is ook pittig mi!! Nee heb het niet allemaal opgeschreven, wel een idee trouwens! Is dat voor je persoonlijk? Of ga je het hier op zetten?

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee voor mezelf. Ik wil ook een beetje een dagboekje voor Levi bijhouden omdat de tijd zo snel gaat. Kan ik nog eens teruglezen.

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    @ongesteld: Ben er nu onderhand al weer vanaf. Heel vreemd. Nog geen drie dagen. Al moet ik zeggen dat ik anders ook altijd maar een dag of vijf was hoor. Het maakt toch niet uit hoelang je ongesteld bent? Ook niet qua vruchtbaarheid toch?

Hier ziet het er zo uit:
    Savonds is ze best veel aant clusteren. Helemaal niet erg. Ze krijg altijd rond half 10 eten. Wij gaan dan meestal ook naar bed en dan voed ik haar op bed. Daarna gaat ze zelf ook slapen. Meestal wordt ze dan tussen 3 en 5 wakker. 5 vinden wij helemaal super, mijn man moet er toch om half 6 uit. Soms is het dus drie uur. En dan komt ze rond 7 a 8 uur. Ligt er net aan hoelaat ze snachts op heeft. Hier meestal ook 1 keer per nacht en soms een paar nachten achter elkaar niet.

Ja, een dwarse peuter in de winkel. Dat is veel erger ja. Lijkt me verschrikkelijk ook.

Haha, ja hier ook. Hoor het meteen aan S.

@foto`s: Ja, snap ik dat het heftig is. Vooral omdat jij ook echt een heftige bevalling heb gehad. Oh, dat lijkt me helemaal confronterend zeg. Mijn bevalling was gelukkig niet heftig. Ja heftig snel. Ook hier emo tijdens het kijken van de foto`s. De volgende keer wil ik nog meer foto`s.

@schreeuwen: Nee, hier niet geschreeuwd. Alleen gekreund bij de persweeen toen ik nog niet mocht persen. Maar ook niet hard hoor. En onder het persen zei ik steeds sorry als ik met mn mond dicht perste of wat geluid maakte. Ook zonde van de energie haha. De eerste keer dat ik auw zei was toen ze een hechting zette die ze niet kon verdoven.
    Ja een ruggenprik is heel normaal in alle andere landen. Behalve in NL. Daar is het echt bij uitzondering onderhand. Al geven ze het wel steeds meer geloof ik.

@mamavanjuul: Wat goed van je. Hier ook wel rust en regelmaat hoor. Reinheid ook ;). Ik probeer haar zoveel mogelijk ook boven te leggen. Savonds wel vaker beneden, maar dan eet ze ook heel vaak. Nou ja, drinken. Hier nog geen andere kinderen, dus veel minder prikkels. Dat scheelt denk ik wel een hoop of niet?

@phillys: Oh wat fijn zeg. Super dat ze het zo goed doet. Ik hoop dat het nu regelmatiger komt. Dat kan toch naar een bevalling? Of niet met PCOS? Mmm. Kan best zijn dat je dan ongesteld wordt hoor met die rugpijn. Had ik ook. Ik duim met je mee.

@alyssa: Ik las oktober en toen dacht ik, nou dat is dus gelijk raak haha. De rest had ik toen nog niet gelezen. Wat fijn zeg dat het gelijk raak was. Echt super. Ik de 2e ronde raak. Dus ook vrij snel. Ben ook benieuwd hoe het bij een 2e zou gaan.

@MI87: Oei wat heftig zeg. Hier van 4 naar 10 in anderhalf uur tijd. De vk was net goed en wel thuis toen mijn man haar weer belde dat ze terug moest komen. Bij mij zat al vanaf het begin maar 3 min ertussen en dan een wee van anderhalve minuut. Gelukkig waren ze niet heftig. Tenminste dat denk ik, want ik vond ze niet heftig.
    Oh echt? Dat lijkt me echt vreselijk zeg als je dan nog 2 en een half uur moet wachten. Ik moest 20 min op de vk wachten en die waren al drama, maar niet zo erg als dat van jou als ik dat zo lees. En zolang niet geslapen? Net als jij Alyssa? Wat erg zeg. Oh, wat een geluk heb ik dan gehad. Voel me echt een beetje schuldig daarover. Ik heb maar 24 uur niet geslapen. Half 4 snachts begonnen. Half 10 was ze der. Die nacht erna wilde ze niet slapen en om half 4 sliepen we eindelijk. Dus maar 24 uur wakker geweest.
    Wat goed dat je het aan het opschrijven bent. Als je wilt, mag je het hier altijd delen hoor. Ik heb het ook opgeschreven, voor mn eigen verwerking. Bij mij ging het zo snel dat mijn hoofd het nog niet verwerkt had. Daar heb ik echt veel last van gehad. Dat gevoel van dat hoofdje heb ik niet gehad geloof ik.
    Oh lees nu dat je het voor jezelf doet. Heel goed van je.

@bevallingsverhalen. Vind het trouwens fijn om te bevallingsverhalen te lezen. Ben benieuw hoe andere het hebben ervaren en hoe de bevalling was. Dus als iemand het wil delen, dan mag dit. In de groep 15-31 juli bevallingen hebben wij allemaal ons verhaal gedaan. Zo fijn om dit te lezen.

Wisten jullie wat jullie kregen? Wij niet. Had sterk het gevoel van een meisje en dat was het ook.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier wisten we ook niet wat het wad! Maar ik heb vanaf het begin een sterk gevoel gehad dat het een jongen was! En dat heb ik ook tegen iedereen gezegd als ze vroegen wat het werd: we weten het niet maar ik denk een jongen.

En ja hoor! Het was geen verrassing toen we tussen de beentjes een piemeltje zagen ;)

15. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist bij Malin dat het een meisje was (gevoelsmatig) en toen ik met mijn bij mijn zus op bezoek was die in Zwitserland woont zei ik: ik ben weer zwanger denk ik, en het is jongen. En dat was Niel 😊 bij de 16 weken echo (wij kregen in het begin om de 2 weken echo's vanwege Malin) konden wij het heel duidelijk zien! Ben meteen los gegaan in de winkel haha 😁

Nog niet ongesteld hier, ben gisteren gaan hardlopen. Pff alles doet zeer. Maar voel echt dikke prop... Ben al niet heel slank van mezelf (78 kilo bij 1.73cm, en was Malin der extra kilo's waren er maar 3 nog niet kwijt toen ik zwanger werd van Niel en nu moet ik er nog 6 kwijt om op mijn gewicht voor Niel te komen en dan wil ik er nog 7/9 af. Maar goed bezig, let erg op wat ik eet.

Bevalling... Hels vond ik het. Werd opgewekt, ik was compleet in paniek. Wou niet alleen zijn, mijn man vertelde dat het afdelingshoofd was ingeschakeld om met mij mee te puffen. Waten namelijk 6 bevallingen tegelijkertijd bezig! Was een pijn die rug en been weeen. Wat dat betreft nooit meer, maar wil denk ik nog wel graag een broertje of zusje erbij... Dan maar meteen om een ruggenprik vragen haha!

Krampjes zijn stuk minder dank zij de omneo!!

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Gek he die moedergevoelens. Ik wist het ook echt zeker dat het een meisje zou zijn. Had het wcht raar gevonden als er een piemeltje tussen de benen zat ;).

Oh die beenweeen. Die zijn het heftigst. Heb ze ook gehad. Kon bij het persen mn benen amper meer omhoog houden. Man en kv hebben mij daarmee geholpen.

Fijn dat de krampjes minder zijn.

Ook hardlopen. Heerlijk. Ik ga morgen weer :).

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zie nog hele nette schema's voor de nacht bij sommige!! Ben jaloers!!!
    Vannacht was het:
    23:30
    3:00
    6:30

Dus redelijk....langzaam gaan er eens vier uur tussen zitten ipv 3!
    Maar de fles van 23:30 wilde meneer ook weer 190cc drinken... Alleen maar goed! Des te langer slaapt ie door dan.

Deze week eens shoppen voor maat 62! Hij past daar nog niet in maar ik wil het wel klaar hebben liggen! Heb wel wat dingen gekregen maar geen setjes...losse broeken en shirts en truitjes en ik heb graag dat het matched! Dus neem ik de boel mee of maak ff een foto en dan kijk ik ff wat ik er op kan doen.
    Zoals t-shirtd...erg leuk maar als hij in maat 62 zit straks neem ik aan dan het daar te koud voor is. Dus even ook vestjes of een effen trui voor er onder...

Zijn jullie al wezen shoppen?

18. sneeuwklokje22

Ik wil mijn bevallingsverhaal best neerzetten hoor, ga ik er vanavond even voor zitten haha.
    Ik ga 27 september shoppen. Sommige kleertjes in maat 56 zijn te klein en sommige nog te groot haha. Begrijp er niks van. Ik heb ook giga veel kleren gekregen in maat 62/68 maar ik wil zelf graag ook nog leuke setjes uitkiezen.

Nou schema valt mee toch mi? Gisteren om 10 uur fles gegeven en vanaf torn gehuild tot 12 uur.. Heb d'r toen nog 30cc gegeven en toen werd ze vanmorgen om 8 uur wakker!!! Ik schaam me bijna om te zeggen dat ze zo goed slaapt

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Schaam je maar heel diep Alyssa :p

20. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hoi dames, ik ben weer aardig terug in the land of the living.
    Pff wat een virus zeg!

Hoop bij te lezen zie ik wel, zal even kijken hoeveel ik heb onthouden.

Bevalling: ik kijk er zo goed op terug. In het andere topic al eens het verhaal getypt, ik zoek hem wel ff op. Ook kwam ik laatst het verhaal van chalina tegen die was erg confronterend..
    Idd ik kijk ook altijd tlc maar jeetje sommige vrouwen gieren en schreeuwen echt, terwijl je die krachten beter ergens anders voor kunt gebruiken.

Schema, yuri doet het echt goed, slaapt snachts 5,5 uur en dat alleen op de bv.

Shoppen, ik heb heel veel gekregen in maat 68 dus daarmee zit ik gebeiteld.
    62 moet wel even wat bij dus, heb net via mp paar nieuwe setjes met kaartjes gekocht, en wil nog even naar de h&m en met vriendinnen naar de primark in bremen.
    Daar shop ik ook graag voor Chalina.
    Met korte mouwige shirtjes doe ik er een blousje of lang mouwige romper onder.

Wij wisten met 20 week wat we kregen al had ik een sterk voorgevoel dat het een jongen werd.
    En ik had gelijk.

Ongesteld, nee nog niet ook nergens last van. Nu wel weer sinds een week aan de bv pil.

Deel Deze Pagina