** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Dankjewel Alyssa en Madamev!

Wauw wat een mooie baby's allemaal!! :)
    Zo schattig om te zien..

@Mi: pff wat lijkt me dat lastig zonder persweeën!! Mijn moeder heeft bij één bevalling ook geen persweeën gehad! Ik heb alleen maar persweeën gehad (bijna zonder pauze er tussen). Waren ook maar 7 minuten dus dat ging super snel..
    Ook wel een voordeel dat je ze niet hebt hoeven ophouden.. dat scheelt ook weer een hele hoop ;)

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Alyssa, dit was nog niet eens op z'n ergst qua vocht, ik hield zelfs op m'n buik vocht vast...wist niet eens dat dat kon haha. De dag voordat ik werd ingeleid, was de gyn aan het toucheren en had ze dr hand op m'n buik, toen ze hem weg haalde stonden al haar vingers erin haha. Voordeel was wel dat die kilo's er ook weer snel af waren :D

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Erg leuk die lachende fotootjes!

Hier ging de placenta ook makkelijk. Ik was ook heel ergens anders met de gedachten totdat de gynaecoloog zei de placenta moet er nog uit dacht ik Ohja!!

Erg he dat vocht. Hier ook heeeel erg! Had een paar slippers dat ik aankon en die waren notabene van mijn moeder die extreem brede voeten heeft haha. Maar lang leve de zomer kun je ook lekker op blote voeten. Idd vocht drijft wel mooi snel af oh heerlijk is dat weer. Vind mijn voeten nu gewoon mooi haha

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo je been!!! Ik voel het gewoon! Auw!! En wat een lief neusje heeft M Noelle!

Aaaaw Alyssa wat een droppie!

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nu wil ik ook ff showen hoor!

Mijn ventje kan heel bedenkelijk kijken hihi

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Yes!!!!

Heerlijke nacht gehad!!

0:00uur - 6:30uur geslapen!!!

Hij heeft ook een sprongetje gemaakt want hij drinkt ineens 150cc sinds gisteren!!! Trots op mijn mannetje!

Straks omkleden en hem in badje doen en dan wandelen naar zijn tante en neefje. Gezellog een dagje hangen daar, lekker shoppen en Levi mag met zijn 3 weken oudere neefje spelen.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Wat een droppie MI! En inderdaad, hij kan heel bedenkelijk kijken haha. Super dat hij zo geslapen heeft! En het is heerlijk weer om te wandelen :D Waar ga je shoppen? Of gewoon lekker alle winkels in en uit?

M. heeft van 22.00 tot 3.00 en daarna tot 8.00 geslapen, eindelijk een keertje op tijd naar bed :$ Meestal kreeg hij rond twaalven nog een fles en dan kwam hij om een uurtje of vier, vijf, maar vind dit toch fijner hoor :D En hij slaapt nu al 2 nachten in zijn eigen bedje yay! Hij sliep eerst nog in zijn kinderwagen (wel op zijn eigen kamertje), maar kan me niet voorstellen dat dat nou erg lekker ligt :p M. heeft alleen jammer genoeg zijn 'poepschema' om gegooid...voorheen poepte hij altijd 's middags, maar nu dus of 's nachts of 's morgens, daarvan wordt hij dus wakker :(

Vanmiddag naar het cb, begin er steeds meer tegen op te zien :$ Nu wordt ik elke ochtend begroet met een grote glimlach en geklets, ben bang dat hij dat straks niet meer doet van de schrik :( Wel spannend om te zien hoeveel hij gegroeid en aangekomen is!

Geniet nog even van de mooie dagen dames!

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh heerlijk zeg mi! Hier vanacht ook weer van 11 tot half 7 heerlijk ! Wat een mooi kindje!

Noëlle komt goed bij het bureau! Ik zag er ook heel erg tegenop en mijn dochter had er ook wel echt even flink last van maar uiteindelijk is dat maar even en viel het me reuze mee

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ook een heerlijke nacht! Van 22 tot 5.30, heerlijk!
    Konden we er alleen uit voor de andere 2, haha! Zal je altijd zien.

Ik zal vandaag eens aan de grote schoonmaak!

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Zo de prikjes zitten er weer op!!! Echt zo sneu om te zien :( En hij was al ontzettend moe, want hij had de hele ochtend nog niet geslapen en was echt net 5 minuutjes in slaap gevallen toen we bij het cb aan kwamen. Maar hij heeft het hartstikke stoer gedaan, alleen een klein beetje gehuild toen de prikjes werden gezet en daarna lekker in slaap gevallen in de kinderwagen...nu maar hopen dat hij er verder ook niet te veel last van krijgt, de bijwerkingen gaan ze pas na ongeveer drie uurtjes last van krijgen. Meneer deed het verder keurig, hij is nu ongeveer 59.6 cm (en vorige afspraak was ie nog 54 :$) en van 4055 naar 5230 gram, grote bink :D Hij mag zelfs nog wel een beetje aankomen zei ze haha en ik vond hem nu al van die worstenbeentjes krijgen :D Net lekker de fles gehad en hij zit nu heerlijk bij pappa te spelen en te lachen, wat is het toch een knapperd hoe hij alles door staat, zo trots! :)

Iedereen is hier aan het genieten van het mooie weer? Het is zo stil :p

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Haha ja lekker in de achtertuin met de kiddies.

Zo te lezen hebben veel een lekkere nacht gehad, wij ook van 22:00 tot 5:40 hij slaap zo lekker op zijn buikje.

Zielig he prikjes, yuri moet volgende week. :( hij is goed gegroeid, ben ook zeer benieuwd wat yuri nu weegt.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb de keuken uitgesopt....en als je eenmaal begint ;)

Hier ook nog een leuke foto :D

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Zeg dat wel. Heftige bevallingen. Wat mag ik dan van geluk spreken zeg. Jij bent ook snel naar 10 cm gegaan purk. Heftig is dat he. En ze is zeker groot voor die termijn. Kun je nagaan hoe groot ze was als ze 40 w was blijven zitten. Hebben ze wel goed gemeten met de termijn echo? Dat je stiekem niet al verder was. Oh, wat heftig zeg dat je nog naar de OK moest.

@Phillys: Mooie meid zeg. Ook lekker snel zeg. Wilde je ook naar het ziekenhuis voor de bevalling? Of liever thuis?
    Ik hoop het mee voor jullie. Dat jullie bij een 2e zo zwanger zijn. Nee, he ik kan me daar ook totaal niets bij voorstellen.

Zijn er trouwens wel mensen thuis bevallen hier? De meeste lees ik in het ziekenhuis.

@madameV: Ja, dat was echt niet fijn he. Ze moest komen. Dat was voor jullie beter, maar wat deed madame??? Die bleef lekker zitten.

@kraamvisite: Yep, volgende week weer een aantal. Zucht. Ben er echt klaar mee. Maar zolang ik nog verlof heb vind ik het minder erg.

@papbenen: Hier niet echt last van gehad. Ben na het hechten en voeden e.d. lekker onder de douche gegaan. Mijn man is erbij gebleven. Heerlijk was het zeg. Het was ook maar 30+ op de slaapkamer waar ik bevallen ben. Was maar vijf minuten en toen werd ik draaierig, maarh heerlijk zeg, even het zweet van me afspoelen. Ik schrok ook echt van de hoeveelheid bloed zeg. Verder viel het vloeien bij mij gelukkig mee. Had ook frambozenblad thee gedronken. Daar schijn je minder van te vloeien.

@noelle: Ja, hier hetzelfde. Ik had echt zoiets van, moet dit pijn doen? Fijn is het niet hoor, maar zeer? Nee, dat kan ik ook niet zeggen. Haha, klinkt als mijn verhaal met de placenta. Ze kwamen aan met een spuit en ik vroeg waarom. Ja, je placenta moet er nog uit. Oh zei ik is die er nog niet uit dan. Ze vroeg of ik even wilde mee persen om het nog 1 keer zo te proberen en ja hoor, daar kwam tie.
    Oh, ik hoop dat S. dat ook doet de volgende keer. Ze hoeft gelukkig pas 17 oktober. Heerlijk.

@corina: Hier ook op der buik. Op der rug slaapt ze echt maar even.

@mamavanjuul: Oh wat een verschil zeg. Mooi.

Wat een lieve foto`s allemaal.

Overmorgen is S. alweer twee maanden. De tijd gaat echt zo hard.

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Even een snelle vraag tussendoor (krijg zo visite en typ met mn telefoon) voor de dames die hun kleintje op hun buik laten slapen...hebben jullie allemaal een speciaal matras/overtrek of durven jullie het gewoon aan? Ik wil m. ook liever op zijn buik laten slapen, dan is ie veel rustiger, maar heb geen speciaal matras er voor :( en vind het eng om hem 's nachts alleen te laten dan

Mammavanjuul, leuk om te zien hè aan de kleertjes hoe hard ze groeien!! Een droppie om te zien ook weer :D

15. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nee geen speciaal matras Yuri ligt nog in de wieg naast mijn kant.
    En hij kan zijn hoofd goed optillen en naar beide kanten draaien. Ook maakt hij een hoop herrie als ie wakker is, dus ik 'durf' het gewoon aan.

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb zo'n speciale toplaag over de matras heen. Anders had ik het ook niet gedurfd hier beneden in de box doe ik het alleen als ik ook in de kamer ben. Vind het ook een beetje griezelig

17. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wauw mamavanjuul en mi! Knapperds hoor!

Heerlijk weer hè? Heb gisteren een uur gewandeld en vandaag 2 keer visite. Nu net met d'r gedoucht. Heerlijk! Soms vind ik het alleen een beetje eng omdat ze zo glibberig is, douchen jullie ook met jullie kleine?

Ik als chaoot is het groeiboekje kwijt... Grrrr!
    Morgen een verjaardag van mijn neefje en zaterdag van mijn moeder.... En dan nog 1 week en lekker shoppen! :D

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Haha, zou ook iets voor mij zijn Alyssa.

Ik heb wel een speciaal matras in het ledikantje, maar ook zonder zou ik het aangedurfd hebben. Ze slaapt ook regelmatig op ons bed en daar is geen speciaal matras. Dan leg ik zelf het dekbed een beetje over der heen. S. is heel sterk in der nekje en ze kruipt ook alleen maar naar boven ipv naar beneden. In haar eigen bedje heeft ze nu een lakentje met een dun dekentje.
    Als zijn nekje sterk zat is, zou ik het gewoon doen hoor. Het is misschien 1 nacht dat je angst heb, maar daarna echt niet meer. Hou gewoon alle deuren open en dan hoor je hem echt wel als het niet gaat. Moederinstinct noemen ze dat. En wiegendood is nog nooit bewezen. Vroeger sliepen ze allemaal op hun buik.

Ja heb ik ook dat glibberige. DAarom laat ik mijn man altijd met haar douchen. Maare, je hebt speciale handschoenen daarvoor. Google maar eens op douche handschoen baby.

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik denk ook omdat dit mijn 2e is dat ik wat makkelijker ben. En wat marie zegt als hun nekje sterk genoeg is en ze hun hoofd zelf beide kanten op kunnen draaien dan zie ik het probleem niet.

Douchen met hem durf ik nog niet ook vanwege het glibberige dus daar wacht ik nog ff mee en hij vind zijn badje zoo lekker.

Phoe net gelukkig een poepluier 6 dagen niets!
    Steeds gebeld met ha maar er werd gezegd normaAl met bv, uhhhh is dat zo? Meer bv mamas ervaring mee? Kan mij het bi van chalien herinneren.

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij bv kunnen ze inderdaad wel 10x per dag poepen maar ook eens per week; allemaal normaal!

@douchen; hier gaat het badje weer naar zolder, vind douchen veel makkelijker en fijner. Of even samen in bad. Kleine badje vullen en weer leeg maken vind ik zo'n gedoe :eek:

@buikslapen; hier zou ik het wel aandurven, maar ze slaapt beter op haar zij. Rug betekent spugen en proesten.

@marie s; hier op verschillende echo's door verschillende mensen (vk, echoscopist en gyn) niet gezien dat ze flink was (80ste percentiel uiteindelijk), ze hadden met 36+5 verwacht dat ze rond de 2700gr zzou zitten, maar dat was dus 600gr meer in werkelijkheid ;)

Deel Deze Pagina