Sterkte amber op deze moeilijke dag!! Vandaag weer 2 mensen die vragen of het een jongentje is.. verdorie, roze deken, rose jas
Oh leuk is dat he Alyssa! Hier vragen ze het ook wel eens hoor, ondanks de blauwe kleertjes Volgende keer gewoon zeggen: ja het is een jongen, maar ik wil graag dat hij denkt dat hij een meisje is en later een complex overhoudt aan het feit dat hij alleen maar roze kleertjes droeg, nou goed
Amber, vandaag heeft het hier heel hard geregend en geonweerd. Alsof het weer meedoet aan de herinnerin van vorihpge jaar. Heel veel sterkte meid! Alyssa, o ja bij mij word ook vaak gevraagd meisje of jongen? En dan draagt ie een donkerblauwe broek en het shirt van z8 met bretels en strik er op... En Levi heeft echt een jongensgezichtje... En ik vind Yinthe echt een meisjeskoppie hebben hoor! Maar inderdaad een beetje dom als ze roze draagt...
@Mi: Whihi, ik wou al vragen aan je of Levi een halfbloedje is.. Wat een mooi koppie heeftie Er zijn niet veel baby's die zo'n enorme bos krullen hebben.. dus het zou goed kunnen dat het daardoor komt! @marievs: ik weet niet of ze het kussen echt fijn vindt.. ze moet zo hard huilen voor ze in slaap valt! Vandaag was het echt een drama.. ze is ook wel echt heel verkouden ze slaapt wel goed in haar bedje! Ik denk dat ik er zelf meer moeite mee had! Dankjewel, laat jij ook nog een foto zien van de prinses? @amber: jeetje, wat heftig zeg! Heel veel sterkte deze dag en knuffel maar lekker met Niel..
Sterkte Amber! Hier gelukkig maar 1 x de vraag jongen of meisje gehad. Terwijl ze toen een rokje droeg! (OMG!)
Heel veel sterkte vandaag Amber! Dankjewel marie Hier ook een keer de vraag gehad of het wel een jongentje was terwijl hij in een felblauwe maxi cosi zak lag haha. Trouwens nog een tip voor onder de douche de kleine in een hydrofiel doek wikkelen dan is hij niet glibberig en het water kan er gewoon door heen komen de stralen ook niet zo hard aan.
Dank jullie wel 💗 Was een mooie dag hier 😊 veel kaartjes en bloemen en knuffels. Lig nu met haar knuffel in bed. Is goed zo. Hoe oneerlijk ook, heb beetje idee dat ze Niel aan ons geschonken heeft. En dat is het mooiste cadeautje ooit!! Lees morgen bij en reageer dan ook weer op jullie verhalen!! Slaap lekker moeders ☺️
Goedemorgen!!! Hier is Levi ineens anders sinds gisteren. Hij huilt nauwelijks nog. Jammert wat als hij honger heeft en kom je in beeld dan krijg je meteen de grootste glimlach ooit! Hij kletst er op los en nu kan ik hem dus zo in de box leggen. Hij kijkt om zich heen of lacht/brabbelt tegen de speeltjes en dan ineens is ie stil en is hij gewoon in slaap gevallen! Weet niet of het komt door de nieuwe voeding of het feit dat hij over de 6 weken grens is maar wat een makkelijk kind haha. Daarvoor kon hij best driftig en fel zijn. Ik las dat het huilen bij 6 weken de piek heeft en daarna weer minder word...
Idd, ik ben wel benieuwd naar die huilpiek... M. huilt max 10 minuutjes per dag, kennelijk wordt dat na 6wkn nog minder? Echt een groot contrast; de oudste was een huilbaby, ik kwam nergens aan toe en de nachten waren kort. En nu dus M, die is per dag een keer 2 uurtjes wakker. Ze meldt zich als ze honger heeft, daarna slaapt ze lekker verder. Afgelopen nacht een ruk van 6u gemaakt, dat deed de oudste bij 11mnd
Yinthe is ook rustiger! Ze jengelt wel eens wat maar echt huilen ? Alleen bij honger, heel af en noten nog eens een krampjes maar verder niet gelukkig meer! Ik merk zelf wel dat ik wat meer vermoeider word.. Waarschijnlijk meer tot rust nu
Zo Purk dan moet je soms wanhopig zijn met een huilbaby of niet? Alyssa, bij jou ook dus. De krampjes schijnen dan ook langzaam af te nemen he...
L. heeft vannacht 8 uur achter elkaar geslapen wist niet wat me overkwam was tussendoor wel een paar keer wakker geworden omdat je toch lig te wachten tot hij komt. Hij is ook een stuk rustiger huilt ook alleen bij honger of slaap of als hij moe is maar het slapen niet lukt.
Ikkie wat lekker zeg.. hier 21.00 laatste fles gehad en ze kwam n pas om 3.00 dus ook 6 uur en daarna pas om 7.15.. toen 12.00 en ze lig nu ook alweer 1.5 uur te slapen.. ze krijgt nu ook 180 +6... hier heeft ze vaak vanaf 17.00 tot ongeveer 20.00 der jengelmomentje heel irri want dan probeer je net een hapje te eten hihi
Ik hoop dat jullie misschien wat tips hebben.. Wij hadden gister een minder leuke dag! Ons meisje was volgens mij best ziek.. steeds kleine beetjes melk terug geven (doet ze normaal bijna nooit). Een dicht neusje, ging na 3 kwartier huilen pas slapen en ze sliep steeds maar een kwartier tot 20 min. De nacht ging heel goed vanaf dat we samen in bed lagen! Ze ligt normaal niet bij ons maar omdat ze niet goed in slaap kon komen toch maar hiervoor gekozen. Om kwart voor 10 gedronken en geslapen tot vanochtend half 8! Oh mijn god.. super lang dus. Ik had haar op haar zij gelegd maar halverwege de nacht lag ze op haar buik. Ze heeft al hele sterke nekspieren en draait ook met gemak steeds haar hoofdje! Nu wou ze vanmiddag weer niet lang in haar bed slapen. 10 min. Huilen en dan maar weer drie kwartier slapen. Dan krijst ze het uit en wil weer drinken. Na het drinken om half 2 heb ik haar in de box gelegd op haar buikje. Ze slaapt nu nog steeds. Dit is de eerste keer dat ze slaapt in de box, normaal ligt ze altijd in bed. Ze moet steeds zo hard en lang huilen om te gaan slapen dat ik er bijna niet meer tegen kan! Zou ze dan toch een buikslaper zijn?? Hebben meer mama's hier ervaring mee en gaat het huilen ook nog over? Dit doet ze namelijk al zo'n week of 3. Eerst sliep ze dan van voeding tot voeding en dan is het niet zo erg. Nu slaapt ze zo kort en wordt dan ook krijsend wakker! Nu is het misschien ook wel alles bij elkaar. Zou het dan ook misschien horen bij de 6 weken huil piek? Sorry voor mijn lange verhaal
Hey Phillys, het vele huilen en alleen bij iemand willen slapen is heel herkenbaar voor mij ;( ik word erg jaloers van alle verhalen over doorslapende baby's hier en het weinige huilen . Die van mij slaapt echt nog niet door en hij huilt veel en hard! Hij heeft echt een eigen willetje, maar ook krampjes we hebben nu medicijnen tegen reflux, maar ik vind het huilen eigenlijk nog niet minder... Ik denk bij jou misschien wel aan verborgen reflux. Verstopt neusje en goed op de buik slapen horen daar bij. Evenals het krijsen bij op de rug liggen... Ook het veel willen drinken om het zuur misschien weer weg te spoelen. Siem wil ook heeeeeel veel drinken en hij heeft ook steeds een verstopte neus. Hij drinkt heel gulzig en slikt dan veel lucht in en zijn eten komt steeds weer boven... Je kunt kijken naar de tips bij reflux en dat uitproberen? Wij hebben het boek je baby in een droomritme en bakeren Siem nu in, het slapen overdag gaat beter, ook hebben we zijn bedje opgehoogd. Succes!
Hier word ook niet doorgeslapen. Helaas alweer 2 nachten dat hij 0:00, 01:30, 3:45 en 6:00 kwam...erg vermoeiend maar inderdaad hier geen huilen/krijsen. Levi is ook een buikslaper. Op zijn rug word hij constant wakker. Dit doet hij al vanaf de geboorte en hier mag het alleen overdag. In de nacht heb ik het liever niet. Hij slaapt in de nacht wel in een trappelzak ( maat 56/62) en dan slaapt hij ook beter...misschien door de geborgenheid??? Maar alleen op zijn zij. Drinkt je meisje ook slecht? Dat kan van de verstopte neus komen. Dan krijg je geen lucht. Misschien zoutoplossing/babyneusspray proberen en dan zo'n neuszuigertje? En wat voor voeding krijgt ze? Kan er daar iets zijn?
@Doortje: dankjewel voor de tip! Ik heb het even opgezocht en het komt aardig overeen met de symptomen die ze heeft/laat zien! Zo zielig.. ik ga het woensdag meteen aan geven bij het cb! @Mi: dat is ook wel een goed idee.. alleen overdag op het buikje en 's nachts kan ze dan in het kussen op haar zij. Ze drinkt heel goed, ik geef borstvoeding. Ze drinkt wel altijd maar kort maar al vanaf het begin maar elke keer aan 1 borst Met haar neusje gaat het nu wel iets beter, inderdaad leeg gemaakt met het neuspompje en ik heb neusspray van vsm!
Ja overdag ben je altijd in de buurt en kan je vaker kijken of alles nog goed gaat. En misschien als ze overdag goed rust krijgt dat ze dan ook beter in haar vel raakt.
@MI87: Levi heeft ook echt een enorme bos zeg. Echt heel mooi. Oh wat leuk zeg. Ook maar eens naar de v&d dus. Heb eigenlijk al best veel kleren. Sommige bewaar ik ook voor een eventuele 2e, maar niet alles hoor. De rest gooi ik op mp. Ja, hier ook al L. Mn wasmachine draait overuren. Wat fijn zeg dat levi het zo goed doet. Heerlijk. @Madamev: Ja, wij gingen altijd rond half 10 naar bed. Behalve op vrijdag en zaterdag dan. Wij moeten er allebei rond half 6 uit, dus dan wil je wel vroeg liggen J. Haha en dan ook nog een rokje aan. Ehum ja het draagt een rokje. Wat zou het zijn??? En ze heeft toch echt een meisjeskoppie hoor. @Amber: Oh, heftige dag gister. Wat mooi die tekst. Dikke knuffel. @Alyssa: Misschien een bordje? Ik ben een meisje haha. Wat erg zeg. Vind haar ook echt niet op een jonge lijken hoor. Zou kunnen hoor dat je daardoor wat vermoeider wordt. Misschien ook tegen je menstruatie aan? @Phillys: Ik zal ook eens een foto plaatsten van mijn prinses J. Eerst even verder typen haha. Hoe ging het afgelopen nacht? Ja, ik had er toen ook veel meer moeite mee. Jij ga bv toch? Een beetje bv in haar neusje laten druppelen. Dat helpt tegen een dicht neusje. En ik denk dat je dus ook een buikslaper hebt. Had S. ook. Nu slaapt ze ook heerlijk. Op haar rug en zij was ze binnen no time weer wakker. Gewoon lekker op der buikje leggen. Probeer dat eerst eens even. Het kan ook bij de zes weken horen ja. Maar ga mee met je kleine. Wil ze op der buik? Nou, dan ook op der buik. Oh, lees dat doortje ook al goed advies heeft. Misschien even langs de huisarts? Gewoon bv in der neusje doen hoor. Is het beste medicijn. En nog goedkoop ook . @Ukkie: Wat een goede tip van die luier. @purk: Oh lekker zeg. Ook al zo`n langslapert. Oh wat erg dat de eerste een huilbaby was. Ik vind dat zo zielig. Je weet ook niet wat er aan de hand is. Durf het nu al bijna niet meer te zeggen, maar S. slaapt echt al een paar nachten heerlijk. Ook overdag. Vanmiddag samen geslapen in het grote bed. Was zelf ook echt op. Gister film gekeken bij een vriendin en het was nogal laat geworden. The fault in our stars. Of zoiets. Mooie film. Mijn man zit haar nu een flesje te geven, omdat ik het had uit gehaald. Wilde vanochtend naar de kerk gaan, maar was zo moe. Heb dus thuis geluisterd via internet. En heb haar dus zelf gegeven. Maar ja, het kwam uit de vriezer, dus het moest op. Straks dan toch maar weer even kolven. Verder gaat alles zn gangetje hier. Gister nog wezen hardlopen en het gaat steeds beter. Ik zal ook even een foto plaatsten. Ik haal hem op den duur wel weer weg. Wil namelijk niet dat iemand s. herkent. Denk dat ik bij een eventuele tweede mn gebruikersnaam toch ga aanpassen. Kan dat eigenlijk? Hoe komen jullie aan de namen van jullie kleintjes? De doopnamen zijn de namen van mijn vader en schoonvader. De roepnaam komt uit de doopnaam van mijn schoonvader.