Noël, Niel slaapt al een tijd in de puckababy. Binnenkort past hij er niet meer in hihi. Ga dan kijken of hij een slaapzak ok vind, anders ga ik maar de volgende maat puckababy kopen. Maar Niel slaapt er heerlijk in. Ik vind het wel fijn dat hij wel zijn armpjes en beentje kan bewegen maar hij maakt zichzelf niet wakker. En hij is lekker warm in de zak. Hoop dat het voor jullie ook werkt!! Mi, gecondoleerd... de wereld is echt zo hard... Wanneer moeten jullie weer aan het werk? Ik 13 oktober alweer gaat zo hard nu!! En er zitten nog dikke 5 kilo's extra aan... Hardlopen gaat, fitness deed echt mega zeer aan de onderkant (al die zitjes zijn zadelvormig) dus dat doe ik voorlopig maar even niet meer. Heb maar ee paar jurken gekocht en bij de hema corrigerende leggings (werken top!!) geen hangbuik in de jurk.
Aah MI, gecondoleerd. Ma dat zijn van die dagen dat alles even binnen komt hè. Lekker aan toe geven hoor, hoort ook bij het ontzwangrren. Nou hier geen harde poep, juist heel waterig! Ze knalt het er ook uit en dan moeten we ook meteen verschonen, anders zit alles er onder. Maar dat is echt bv poep. Hier ook geen tot weinig krampjes. Als wij de stad ingaan met de kinderwagen, dan doe ik er standaard een xl hydrofiele luier overheen. Scheelt enorm in prikkels en ze slaapt dan veel beter. Gister hadden we steeds 3 uren tussen de voedingen, ik hoop dat het zo blijft. Ga er nu zelf wel een beetje op aan sturen. Nog 5 weken en dan weer werken....dan vind ik het wel fijn als ze in een ritme zit. Dan weet ik hoeveel ik ongeveer mort kolven. De vriezer zit hier vol, dus zal binnenkort wat bij de oppas brengen. Qua lijf.....cup f is nu wat aan het afzakken naar e, gelukkig! Buik neemt gestaag af, elke week 0,5 tot 1 cm omtrek er af. Moet er nog 6,5 kg af, dan zit ik op mijn oude gewicht. Pas sinds vandaag wel weer in 1 oude spijkerbroek, die heb ik nu al 5 jaar!
Hoi allemaal, Mag ik met jullie mee babbelen? Ik ben 28 juli moeder geworden van mijn eerste kindje, heerlijk kind Omdat hij niet zo makkelijk slaapt overdag en snachts de laatste dagen om het uur komt hangen mijn wallen inmiddels ergens ter hoogte van mijn knieen.. en ik heb dringend behoefte aan een ritme en tussentijdse 'break' van mijn eigen babybrabbels in de loop vd dag
Hoi Roosjuh, en welkom Wat vervelend dat hij momenteel zo slecht slaapt Heb je enig idee hoe het komt dat hij niet wilt slapen? En probeer af en toe echt ff een momentje voor jezelf te nemen en tot rust te komen, is niks mis mee om je kleintje even uit handen te geven Mamavanjuul, M. had er ook een tijdje last van, van die heerlijke spuitluiers Meestal als we een gremlin horen, weten we dat M. zit te poepen en nemen we hem gelijk mee om te verschonen, zodat hij niet kan doorlekken (lesje wel geleerd na twee keer poep tot in z'n nek ). En je gaat lekker met de kilo's, net als Amber Hier ook nog een kilootje of 6.5 te gaan, maar de cm's gaan er langzaamaan af...schiet alleen niet op Oude broeken worden het voor mij nog even niet, pas ze wel om de benen en heupen, maar die buik zit nog behoorlijk in de weg haha. Was ook wel een beste buik die er weer af moet Amber, balen dat het nog steeds zo gevoelig is, je onderkantje En als je je handdoek op zo'n zadel legt, scheelt dat niet iets?
Haha, geen idee Kris. Ik ben zelf al kei moe en dan een kleintje die niet wil slapen? Maare misschien een andere slaaphouding proberen? Als S. heel moe is dan leg ik der op der buikje en is ze zo vertrokken. Terwijl ze op de rug blijft mopperen. Misschien kun je haar ervoor geven? Dat jij het op jouw verzoek doet? Doe ik ook weleens hoor. Als ik weg moet of wil gaan hardlopen, dan geef ik der gewoon. @beginnen: Hier officieel 13 oktober, maar heb nog 3 weken vakantie gepakt. Dus begin nu begin nov. Heerlijk. Okt is altijd zo`n drukke maand bij ons. Oh wat vervelend corina. Hopelijk is hij nu een beetje opgeknapt. Haha, hier ook. Mn buikje hangt ook nog steeds en ik heb veel last van haaruitval op mn hoofd, maar de rest? Dat groeit als kool Zucht. Ja, vind het ook echt een K ziekte zeg. Nogmaals, heel veel sterkte MI. Oh, ook maar eens kijken naar die leggings. Moet eigenlijk helemaal een nieuwe garderobe qua onderkleding. Had altijd maatje xs/s en nu neig ik nog steeds meer naar de m. Maar goed. Is ook niet erg. Kga ook niet heel erg mn best doen om weer in s te passen. Aangezien ik hoop volgend jaar weer zwanger te worden. Mocht het niet lukken, kan ik altijd weer gaan proberen. Maar nu moet ik even aan mezelf en S. denken. En lijnen met bv mag toch niet. Oei cup f? Wauw. Das wel heel huge haha. Hier een cup c ongeveer. @Roosjuh: welkom. Wat fijn. Een weekje jonger dan mijn uk. Ik ken het gevoel van een break van de babybrabbels. Zucht. Probeer ook eens een andere houding met slapen? S. Slaapt dan veel langer. En het is een jongen dus . Leuk. Alles goed gegaan verder? Hoe jong ben je? Ja die buiken van ons he. Hier ook een mega grote buik gehad en nu heb ik een buikje alla 14 weken zwanger ongeveer. Zucht. Hopelijk gaat dit nog een beetje weg en anders ach. Mn rokende (hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot) schoonzus is ook bevallen. Met 41w. Een 6 ponder. Dus niet heel groot en dat met 41w. Kan altijd natuurlijk wel hoor. Een collega had ook een kleintje, maar haar placenta werkte maar voor de helft. De vk had tegen mn schoonzus gezegd dat ze een 8 ponder zou krijgen bij 40 w. Oeps. Scheelt maar ene kleine 2 pond. Haha. Ze zat er dus flink naast. Maar goed. Alles opzich wel goed gegaan. Alleen het had in het vruchtwater gepoept, dus toen moest het ineens heel snel gaan. Met knip en pomp gehaald.
Op de buik is wat lastig met inbakeren . Pff idd, ben echt verrot vandaag. Jonas heeft gister uiteindelijk tussen 8-12 geslapen. Dus toen ik net lag, werd hij weer wakker. Daarna feest tot half 3. Ik dacht: nu slaapt ie wel even lekker door tot een uur of 8. Helaas, 6 u weer wakker. En hij viel pas weer tegen half 9 in slaap. Lang leve krampjes :x. Ik begin 10 november weer. Wel met 2 dagen per week, vanaf januari 3 dagen. Moet nog 4 weken vakantie wegwerken .
Gezellig Ik zal ons even voorstellen. Ben zelf 28 jr, en ga in november weer terug aan t werk. Mn hummeltje is nu 8 1/2 week. Hij was 10 dagen over tijd, en ik kon uiteindelijk nog net thuis bevallen. Voor zover een bevalling goed kan gaan, ging het oké @ marievs; op zn buikje slaapt hij indd beter! maar ja, dat mag weer niet dan blijf ik erbij zitten smiddags maar ja dat is ook niet echt de bedoeling.. @ noelle; af en toe komt mn moeder gezellig langs en heb ik even mijn handen vrij, heeeeerlijk Hij slaapt als een ster in mn armen, maar in zn co-sleepertje vind hij er niks aan. Als ik smiddags zie dat hij moe is dan leg ik hem in zn bedje maar hij lijkt dan alleen maar wakkerder te worden in plaats van slaperig, tot het huilen wordt uiteraard.. in de namiddag is het het ergst dan lukt het helemaal niet hem op bed te leggen, na 5 en zijn nu standaard huiluurtjes geworden omdat hij evengoed wel moe is. tegen mij aan slapen lukt dan ook niet meer helaas. Zó jammer, hij is zo lekker vrolijk als ie goed geslapen heeft. Snachts heeft hij krampjes sinds een week of twee, érg veel lucht in zn darmpjes. Fijn om even te schrijven, ben soms zoooo moeeee, mn huis is een zootje. hebben jullie een bepaalde dagstructuur? groetjess
Ik leef met je mee Kris81 zo zielig om je kleintje te zien wurmen van de pijn. die van ons wordt wakker als wij letterlijk binnen sluipen en daarna wordt het met geluk iedere 2-3 uur, en met pech de afgelopen drie dagen ieder uur howww. luier verwisselen help de kleine wel even van de kramp af op dat moment. hij kan dan beter bewegen/wurmen en dan raakt ie lucht kwijt. Maar ja dat zul je vanzelf ook wel hebben gedaan..
Welkom! Ik zag twee nieuwe mama's!!! Niet slapen: hebben jullie al een vast ritme geprobeerd? Ik bedoel dan niet vaste tijdstippen maar een vast riedeltje. Levi sliep ook erg slecht en sinds we dit ritme aanhouden gaat het super! Riedeltje: wakker worden fles knuffelen en spelen gapen/staten/moe? Naar bed wakker worden fles knuffelen en spelen Werken: ik heb verlof t/m 28 oktober... Heb er nog geen zin in.
Dankjewel! Sinds een weekje doen hummeltje en ik een 'avondroutine', ik was er zo mee aan dat ik van pure ellende een slaapprogramma heb gekocht om maar een beetje inzicht te krijgen in hoe dat slapen werkt bij babietjes waarom komt er toch geen handleiding bij? het liefst hield ik hem de hele dag vast om lekker in mn armen te slapen maar daar doe ik hem natuurlijk geen plezier mee als hij aan mij plakt als er straks oppas komt en alles... en ik móet zeggen dat ik aardig wat opgestoken heb van dat programma. Nu dit nog even matchen met mn eigen gevoel en vooral niet overdrijven omdat hij nog zo klein is. Maar dingen als halfjes wakker in zn bedje leggen enzo wist ik niet, nu smokkel ik daar regelmatig mee maar goed. en dat hij vaak aan de borst in slaap valt is ook niet zo handig, want iedere keer als hij wakker wordt kan hij niet zonder borstvoeding zelf in slaap vallen. dus dat is 5-6 keer voor kleine beetjes voeding zitten afgelopen nacht, mn eigen schuld dus *zucht*. ik zie nu wel dat hij moe wordt na een klein uurtje, nog voordat hij hangerig en jengelig wordt leg ik hem in zn bedje maar dan blijft hij gewoon wakker, en wordt het daarna huilen. hoe krijgen jullie het voor elkaar jullie kindjes een middagdutje te laten doen? daar zit toch ook geen ritueel aan vastgeplakt? Is Levi nu 7 weken MI87? geniet nog lekker van je verlof, zorg voor veel verveling dan gaat de tijd langzamer
Hier ook weer een dondersteen die de hele middag niet wilde slapen hoor wij doen wel een vast avondritueel, maar middag proberen we in te spelen op wat hij wilt. Gelukkig maakt hij wel meer duidelijk wanneer hij moe is, dan gaat hij op zn handjes sabbelen, maar dat betekent nog niet dat hij gaat slapen. Box, bed, kinderwagen, van alles geprobeerd maar hij houdt zichzelf echt wakker. In de avond ligt hij altijd bij mij, ff ons momentje samen, en in de ochtend vaak bij pappa en dan slaapt ie wel. Aan de andere kant, ze groeien zo snel, en dan ga je het juist missen, die momentjes samen (op het slechte slapen na dan ). Dus ik zou zeggen, probeer die er wel in te houden. Misschien een foppie een idee? Dat hij niet zozeer honger heeft, maar gewoon heel veel zuigbehoefte?
Roosjuh, voor de krampjes gebruiken wij druppels van sab simplex en de flessen van dr. Browns. Dan komt er minder lucht binnen tijdens het drinken. Pff, het is idd echt zo shit! Hij slaapt nu eindelijk, na weer de hele dag bijna feest. Op een gegeven moment is hij zo in paniek dat het me echt bijna een uur kost om hem tot rust te laten komen. Ja, als ik hem uit zijn bedje haal is hij direct stil maar vandaag was bleef hij er in. Niet huilen maar heel gestrest zijn, oogjes wagenwijd open, lijfje op spanning. Zielig. Hopelijk doorbreken we deze spiraal snel .
Welkom roosjuh! Gezellig hoor! Hebben jullie nog tips voor mij Morgenvroeg rij ik met 10 vrouwen naar almere, we gaan rond half 8 weg (gaap ) Ik geef yinthe daarvoor een fles.. dan moet ik haar daar later weer een fles geven en even rechtop houden, ik kan haar natuurlijk niet gelijk weer in de kinderwagenbak leggen.. wat dat betreft kan ze beter in de maxicosi rijden... maarja ze zit ook al 2 uur in de auto. Hebben jullie dit al gedaan? Tips?
Even een snelle update: Drama hier! Vannacht ook enorm moeten huilen en in geen enkele positie kon ik haar troosten. Ik typ op google in: verkrampte houding baby. Er komt een hele lijst te staan over chiropractor en osteopathie. Pfff.. ik lees op websites en zie gewoon staan wat ons meisje allemaal laat zien! Ik ben gebroken en kan alleen maar huilen! Gelukkig komt mijn mannetje nu naar huis en gaan we samen kijken wat we kunnen doen! Hij belt nu net en zegt dat hij het cb al gebeld heeft! Die bellen straks even terug.. Nog gecondoleerd Mi.. heel veel sterkte in deze moeilijke periode!!
Ah phillys wat sneu! Logisch dat je helemaal kapot bent! Cb zal je wel niet doorsturen naar een osteopaat, tenminste hier vinden ze het kwakzalverij. Ik zal als ik jou was even googelen naar waar er 1 in de buurt zit en die bellen. Zo kan dit natuurlijk niet doorgaan! Hele dikke knuffel voor jullie! Ik heb net een draagzak gehaald eens kijken of dat een goed idee is voor morgen!
Gewoon idd zelf bellen met een osteopaat! Hier een zeer verkouden meisje, snotteren en kuchelen. Een hyperactieve peuter erbij en mijn energielevel is -10
Hier met L. ook 2x bij de osteopaat geweest heeft echt super geholpen het huilen is 75% minder geworden. Kris schud je de fles als je de sab simplex erin heb gedaan? anders gaan de lucht bellen er niet uit namelijk. Hier gaat het snachts slapen gelukkig steeds beter hij slaapt na de laatste fles 6 uur en daarna 4/5 uur weer. nu vanmiddag wilt tie eigenlijk alleen maar bij mij slapen in bed was het gelijk huilen dus geniet nu maar even lekker van hem. dames met meerdere kindjes hoe verdelen jullie de tijd tussen je kindjes heb het idee dat ik alleen maar met de oudste en het huishouden bezig ben wil zo graag ook vollop van l. genieten de tijd gaat toch al zo snel.
Wat een drama dag hier.. wilde gewoon niet naar bed vanaf 11 uur.. toestrax om 16.00 in bed gelegd weer aangezien madame wel continu aant gapen was.. 15 min liggen krijsen en uiteindelijk slaapt ze nu.. hier maakt het s avonds niet uit hoelaat je der op bed legt.. als ze om 20.30 de laatste fles krijgt slaapt ze tot half 5.. krijgt ze hem om 22.00 dan ook half 5.. lijkt wel een wekker ofzo.. moet je de fles persee schudden met die sab simplex? Hebben wij nog niet eerder gedaan..