wat vervelend muts gelukkig dat ze nu slaapt. als je de fles schud zie je echt de luchtbellen verdwijnen
Lastig indd Alyssa, misschien zou je haar na de fles vast kunnen houden en met 1 hand de kinderwagen voortduwen totdat je denkt dat ze er wel in kan liggen? of 1 van de 10 vrouwen kan dit vast wel even doen... dan kun jij je lekker met haar bezig houden en loop je met haar in je armen als je uit de auto komt (als ik het goed begrijp). Groetjes
Trouwens welkom Roosjuh We hebben een ostheopaat gebeld en kunnen maandag om half 6 terecht! Ik hoop dat dit ook een beetje rust brengt! Tip van het cb was om plat op mijn rug te gaan voeden omdat ze maar 5 min. Of 10 min. drinkt en dat vonden ze wel erg weinig! Nu een paar flesjes afgekolfde melk gegeven en het gaat al ietsje beter.. Maandag komen ze zelfs om te laten zien hoe we haar kunnen inbakeren! :O @Alyssa: ik hoop dat ze het fijn vindt.. zo lekker om met een draagzak te lopen als ze dat toelaten! heel veel plezier! @Mamavanjuul: oh ja.. lekker druk en veel te doen naturlijk! Zoiezo heel veel respect voor jullie met 3 kindjes! @Ukkie: wat was er precies met jullie mannetje aan de hand? Klopt het dat hij ook last had van een reflux? Zoiets heb ik volgens mij wel zien staan ergens in het begin.. @Muts: wat vervelend! Het zal toch wel in de lucht hangen! Het was ook wel een sombere dag, in ieder geval hier! @Babymassage: het was mega leuk en heerlijk om te doen! Na de massage viel ze bij mij in slaap.. wat bijna nooit voorkomt! Ze sliep wel 5 uur! Helemaal zen.. was super gezellig en allemaal even verteld over de bevalling! Hopelijk allemaal een goede nacht! Slaap lekker..
He meiden, wat rot dat het bij jullie ook zo shit gaat! Hopelijk kan de osteopaat helpen Phyllis. Wij zijn er ook al geweest, helaas kon zij niets vinden. Nou ja, fijn dat alles goed was maar ja, je hoort soms van die mooie verhalen. Hier vandaag ook ronduit k*t. Hij slaapt gewoon niet. Nu is ie eindelijk k.o... Sinds vanmorgen 8 uur. Wil alleen maar bij mij op arm slapen, pff, dat houd ik niet de hele dag vol. En dit gaat nu al een paar dagen zo. Schudden doen we niet, maar ik roer ze er wel flink door... Misschien toch ook maar eens schudden dan. Slaap lekker allemaal, hoop op een goede nacht voor jullie!
Even snel een tip Alyssa, een handdoek of iets dergelijks onder je matras in de kinderwagen onder het hoofdeinde. Zo hebben wij het gedaan in het begin. Alleen wel opletten, want ze kunnen dan wat meer naar beneden zakken in de wagen (dus niet een badhanddoek eronder ). Morgen weer even verder reageren, hopelijk heeft iedereen een beetje een goede nacht!
Pfff gister een behoorlijk vermoeiend dagje zeg....iedereen was hier lekker chagrijnig. Zo fijn die vrijdagen...de kinderen zijn dan aan het einde van hun latijn, vooral de oudste. Die zit nu in groep 3 en leert zo veel op het moment. Baby is snotverkouden en wilde niet slapen, alleen maar bij mama liggen. Ik had gisteravond afgesproken met vriendinnen, maar omdat lot de hele dag al niet geslapen had en vaak als troost wilde drinken, heb ik haar maar mee genomen. Volgens mij vond ze het geklets wel,relaxed, want ze heeft de hele avond geslapen! Was om 00'30 thuis, toen gevoed en om 7 uur was ze pas weer wakker! Dus vanaf 20 uur, tot 7 uur geslapen! Nadeel was wel dat ze om 7 uur echt wakker was dus al met al een kort nachtje voor mij De laatste paar dagen slaapt ze zowiezo wat moeilijk overdag....veel gemopper hoor ik door de babyfoon....
Goeiemorgen! Phyllis, wat naar is dat altijd he, als ze ontroostbaar zijn en als je op zo'n moment samen gaat douchen, helpt dat niet een beetje door het warme water en huid contact? En een hoop mensen hebben baat bij een osteopaat, je kan het altijd proberen toch En volgens mij hoef je daar geen verwijzing meer voor te hebben tegenwoordig, hoeft ook niet meer voor de fysio in ieder geval. Is een puckababy anders niet een goed alternatief voor inbakeren? Het werd hier in ieder geval door de fysio afgeraden Fijn dat de babymassage zo'n succes was! Mamavanjuul, balen dat ze verkouden is! Het is ook wel heel irritant weer momenteel, dan weer warm, dan weer koud, kan begrijpen dat die kleintjes daar niet zo goed tegen kunnen Wel lekker dat ze zo heerlijk heeft geslapen en jij met je vriendinnen hebt bij kunnen kletsen Ukkie, fijn dat het slapen 's nachts steeds beter begint te gaan! 1 Keer in de nacht is nog wel te overzien Muts, ze hebben ook een inwendige wekker hoor, ik weet het zeker Maar wel prettig dat ze dan ook vanaf 10 uur tot 5 door slaapt, dan kun je zelf ook nog een beetje op tijd naar bed Alyssa, heel veel plezier vandaag, je hebt in ieder geval mooi weer! Zit er iets in de lucht ofzo, dat ze allemaal de laatste week overdag niet meer willen slapen?? M. loopt ook al zo te rommelen met z'n slaapjes overdag! Hoewel het voordeel: hij heeft nu al twee nachten doorgeslapen van half 12 tot kwart over 8 Dan mag ie van mij wel gewoon overdag wakker blijven hoor Nee grapje, want hij stort op een gegeven moment helemaal in. Moet ook wel zeggen dat het gister een raar dagje werd, we zouden lekker ontspannen thuis blijven, maar moesten met spoed naar de dierenarts. Poes was ineens helemaal wankel en kon amper nog op dr pootjes staan Nou was het al een kwakkelpoesje, maar ze is ook nog eens behoorlijk afgevallen. Voel me best schuldig dat ik het niet eerder door had Nu in ieder geval bloed afgenomen, en een anabolenprik en krachtvoer mee voor het weekend. Hopelijk komt er nu een keer iets uit het onderzoek, want we zijn nu al zo'n twee jaar bezig met haar! Nu ligt meneer vrolijk in de wipper te spelen en verhalen te vertellen tegen het aapje op z'n speelboog En nog wilde plannen voor het weekend iemand?
Haaaaa niet te geloven mijn kleintje slaapt nu howww ben zo trots. Daarbij moet gemeld worden dat we vanaf 9.30 met hem bezig waren geweest, speentje hielpt goed! maar ja toen raakte hij die kwijt na een kwartiertje... maar goed nu 2 uur later ging hij uit zichzelf gewoon slapen zeg (heb hem niet laten huilen hoor), ik moest beneden even mn broodjes verder afmaken voordat ze weer de prullenbak in konden wegens uitdrogingsverschijnselen, en ik wil terug lopen maar merk dat het wel érg stil is. Ligt dreumes gewoon een beetje te dagdromen en is nu blijkbaar lekker in slaap gevallen. Zo fijn ... S`nachts is hij ook tot 2 x toe wakker in zn bedje gelegd waarna hij uit zichzelf weer in slaap viel. Verder is hij wel 4 a 5 x wakker geweest hoor, heel veel kramp gehad. ik heb gisteren zo`n flesje nu van dr brown gekocht, ben heel benieuwd!! ik kolf dan maar af en doe het daarin. Gisteren wel een redelijk dramatische dag, de hele dag was hij wakker en maar huilen van vermoeidheid maar slapen ho maar ... ja 2 x een kwartiertje. Je kan ze helaas niet uitleggen hóe ze moeten slapen. Op een gegeven moment ging hij helemaal uit zn stekker . hij is dan op geen enkele manier te troosten, gewoon afwachten dan. Maar goed kijken hoe de dag vandaag loopt, ben in ieder geval supertrots dat hij ook uit zichzelf in slaap kan komen nu, ook al is het maar een paar keertjes nu.. Ik denk dat het ons daarbij geholpen heeft om hem als hij érg moe was, hem halfwakker in zn bedje te leggen. Dan is hij te moe om helemaal wakker te worden, maar nog wel alert op zijn omgeving en moet hij alleen zelf het allerlaatste stapje nog zetten naar slaap toe. @Noelle, zielig van kwakkelpoes onze kat kwam binnen een week goed aan van technical voer, alleen dan niet die met vissmaak.. ik merk nu dat hij afgevallen is als in zn ruggengraatje voel. aan zn buikje kon ik het niet duidelijk zien. @ mammavanjuul; als T. een snotneusje heeft gebruik ik een `neuspeertje`(ja ik weet t ... stomme naam). je kan ze bij de hema halen voor 3 euro geloof ik en daarmee zuigt dat ding snot weg toch fijn ... weer beetje adem erbij. Wel goed dat ze al zolang kan slapen zeg, ben stiekem beetje jaloers... nee.. niet eens stiekem ben héél jaloers. @phyllis; spannend maandag! ik werk zelf in de paramed. zorg en weet dat osteopathie best vaak goed helpt bij de kleintjes, uiteraard afhankelijk van wat de oorzaak van het huilen is maar goed het is aan hun om te onderzoeken of er een lichamelijke reden voor te vinden is. @Kris; wat vermoeiend he! de eerste 6 weken heeft T. alleen maar overdag op mijn schouder geslapen, geen 1 keer in zn bedje. iedere keer als ik hem erin legde werd het brullen, maar snachts kan het niet anders en door het halfjes-wakker wegleggen heeft dat na (vele ...!) keren toch wel wat geholpen denk ik. We zijn er nog lang niet maar hij heeft een aar dutjes al gedaan... naja het begin is er. Hoop dat dat voor jou misschien ook wil lukken. @muts; ik deel je leed met middagdutjes... snap er weinig van waarom dat nou zoveel moeilijker gaat dan savonds... schijnt met hun bio-klokje te maken te hebben dat ze het meest moe zijn savonds. `pressured tiredness` of zoiets ... overdag is dat minder. @ ukkie; ik heb er maar één maar mn huishouden is al een verschrikking. je moet door het wasgoed ploeteren om het behang op de muur nog te kunnen zien op zolder.
Ze zijn allemaal lekker bezig overdag zeg. L. heeft gisteren ook niet veel geslapen overdag. Vannacht was het drama hier heb te hard geroepen denk hij had om half 2 de fles op en vanaf 4 uur was hij aan het krijsen heb hem bij me gelegd en zolang de speen in zn mondje bleef was hij stil maar om 6 uur was hij echt ontroostbaar toen is manlief met hem na beneden gegaan en heeft hem in de wipstoel gelegd en toen ging die heerlijk om zich heen liggen kijken haha. Nu ligt hij weer lekker in zn bedje te slapen. En lachen dat hij doet joh zodra hij me ziet krijg ik gelijk een big smile zo lief dat smelt je gewoon! phyllis heerlijk zeg dat de babymassage zo goed geholpen heeft. Euhm ja we dachten eerst aan verborgen reflux maar toen hebben we z'n voeding nog wat dikker gemaakt en het bedje omhoog gezet en daarna heeft hij geen last meer gehad. Daarna heeft hij een tijd heel veel last gehad van krampjes. 2x na de osteopaat geweest bleek zn nekje ook vast te zitten daarna is het huilen 75% minder geworden en nu heeft hij steeds last van scheetjes laten en harde ontlasting dus het blijft elke keer wat helaas. Hij is vandaag gewoon alweer 7 weken waar blijft de tijd toch
Ben super blij dat het hier net enorm druk is. Anders zou ik het echt niet bijhouden. Heb echt mega druk met van alles. Ach Roosjuh, er mag zoveel niet, maar als S. daar beter van slaapt vind ik het prima. Wij hebben dan wel aerosleep en ze is al heel sterk in der hoofdje. Vroeger moesten ze op hun buik. Fijn dat de bevalling oke ging. Nee, hier geen bepaalde dagstructuur. S. bepaald heel mijn dag dus ach. Net wat MI87 zegt. Dat is hier ook eigenlijk het ritme. Soms is het borst, spelen, borst slapen. Misschien is het wel zuigbehoefte wat hij heeft ipv honger. Probeer eens een speentje? Dat werkt hier echt super. Weet niet of jij dat wil hoor, maar ik vind het een uitkomst. Ook snachts. S. komt wel eens snachts, maar dan heeft ze echt geen honger. Speentje erin, aai over de bol en slapen. Als ze echt honger heeft hoeft ze der speen niet eens. Zie dat al meer mensen die tip geven . Je kan hem ook op zn buikje proberen te leggen en dan als hij diep in slaap is omdraaien als dat kan. Met krampjes is het helemaal fijn om op je buik te liggen. Ga zelfs maar eens met kramp op je rug liggen. Ben een beetje te laat voor tips voor jou alyssa. Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Een tip voor als de babys door het lint gaan. De baby en jezelf helemaal uitkleden. Behalve de pamper, anders wordt je nat. En dan lekker zo samen op bed gaan liggen. Helpt hier heel goed. Binnen no time is S. dan weer rustig. Misschien ook een goede voor jou Kris. Misschien wordt hij daar minder gestrest van. Phillys. Wat vervelend zeg voor jou en sneu voor je kleintje. Ik zou ook gewoon gaan hoor. Wat vervelend zeg. S. slaapt sinds kort wel lekker over dag. Heeft dat ook een tijd niet gedaan. Gister was ze wel een beetje jengelig, maar sochtends waren we weg geweest en smiddags ook weer. Is niet goed voor der. Het liefst slaapt ze ook gewoon in der bedje of bij ons in bed. Hier ook een verkouden dametje. Heb al bv in der neusje gedaan en vanochtend een badje met adem vrij van zwitsal. Mag pas vanaf 3 mnd weet het, maar ach. Ze is al bijna drie maanden.. ehum.
Ongelofelijk... madame gister zon lastige dag achter de rug.. 21.30 laatate fles en toen lwam ze pas weer om 05.30! Nieuw record.. gister eilde ze overdag niet slapen en vandaag doet ze niets anders. . Om 12.00 voeding gegeven toen met der naar de stad.. alleen maar liggen slapen.. toen heb ik der om 16 00 wakker gemaakt en fles gegeven.. was zelf nog iets vergeten dus moest nog even snel naar winkelcentrum hier.. haar in de box gelegd.. pappa wastpch buiten aant klussen.. kom ik tthuis stil.. logt ze te slapen in de box . Pappa zegt zelfs ze is zo makkelijk... pfffd hij moest eens weten.. ohja dames het isnprijzencircus bij v en d.. en dus kon ik me niet inhouden.. zulke leuke kleertjes van frendz gehaald... vanavond voor de eerste x met der naar een verjaardag van vrienden.. ik ben benieuwd. . Als het niet gaat zijn we zo thuis..
Wat leuk muts. Echt helemaal mijn smaak Waar heb je het gekocht? Oh haha ik lees het al. Bij de vend. Echt super leuk.
Jaaaaaa super leuk he... wat zal ze shinen vanaaf.. lkkr zo trots als een pauw wezen haha.. op vd.nl ook verkrijgbaar!
@Kris: van de ene kant geluk dat er niks aan de hand is.. maar soms wel frustrerend omdat je graag een oplossing of bevestiging zoekt! Hopelijk gaat het beetje bij beetje beter @Noelle: waarom raden ze inbakeren af? Ik heb er nog niet veel over gelezen.. wel weet ik dat een puckababy gewoon een wat lossere baketzak is waar ze hun armpjes wel nog een beetje kunnen bewegen! @Roosjuh: ik ben heel benieuwd naar de ostheopaat want je hoort ook vreemde verhalen over dat het ook helemaal mis kan gaan! Daar raak ik ook wel lichtelijk van in paniek! Wat doe jij precies voor beroep? @Ukkie: super fijn dat het wel heeft geholpen.. tuurlijk blijven er mindere dagen! Gelukkig gaat de tijd van krampjes ook weer over! Ze zijn alleen o zo vervelend en zielig! Het matras hebben we ook al omhoog gezet bij het hoofdeinde voor de zekerheid! @Muts: super leuke kleertjes! Mijn man zei eerst ook dat ze heel makkelijk was.. tot hij gisteren thuis kwam! Ik hoop dat jullie een gezellige verjaardag hebben en dat ze het goed doet! Hier was het een super dagje! Dus al twijfels over wat we nu moeten doen.. we gaan toch maandag maar naar de ostheopaat voor de zekerheid.. als we het afzeggen dan gaat het vast weer slechter! Afgekolfde melk uit de medela fles of plat op de rug voeden werkt tot nu toe super! ze heeft bijna de hele dag gedronken, geslapen en natuurlijk gepoept!
@ phyllis; fysio/manueel th. Een osteopaat behandeld vaak hoog in de nek of bij de organen. Maar de één is de ander niet, er zijn veel onderlinge verschillen qua behandeling & invalshoek. Hoog in de nek is erg kwetsbaar, zeker bij baby`s dus hoort het uiteraard met zorg behandeld te worden. Dat gebeurd natuurlijk gewoonlijk ook, gewoon dicht bij je kindje blijven en als het voor jou niet oké voelt dan smeer je hem een goede osteopaat legt ook uit wat hij/zij gaat doen en dat moet vertrouwen geven. En plat op je rug voeden, wat een apart maar goed idee
Ja de v&d heeft leuke kleertjes nu he!! Maar ik had vorige week al ingeslagen hihi uiteraard allemaal stoer spul. Het zat inderdaad in de lucht! Gister wilde Levi inderdaad ook niet slapen. Van 14:00 tot 22:30 wakker geweest. Strondchagrijnig was hij want hij was moe...maar hij hield de ogen wijd open. Mijn ouders kwamen nog even afscheid nemen want ze gaan op vakantie. Gaat ie naar ze lachen en kletsen! Donderkont. Doet ie vaker. Huilen huilen huilen, pak je hem op krijg je een brede glimlach. Stouterd Levi drinkt nu al twee dagen elk anderhalf uur en flessen afwisselend van 120 tot 200cc. Vannacht ook 200cc op!! Ik wacht nog ff af of het geen regeldagen zijn en anders misschien toch voor hongerige baby's halen... Maar heb je ook spugen/krampjes en hongerige baby's? Hij weegt gok ik 4,8kg ofzo... Laatste weegsessie was 3 weken terug. Toen was ie 4.5kg Het is echt een hongerlap. Ondertussen gaat hij wel doorslapen. Vannacht was het 22:30 - 4:00 - 7:30!!!!