** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Lastig hè mamavanjuul, het liefst maak je ze niet wakker. Wij maken haar alleen snachts niet wakker, voor de rest van de dag houden we Max 4 uur aan

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hoi dames!

Ik ben op 29 juli voor de tweede keer mama geworden van een lieve kleine meid. Dysmatuur geboren (ingeleid) bij 38 weken 2490 gram. Derde dag in het ziekenhuis mochten wij naar huis.

Zou het leuk vinden om hier mee te kletsen. Ik geef volledige borstvoeding en dat valt me af en toe wel zwaar zeker de korte nachten. Fijn om te lezen dat hier ook mama's zijn die borstvoeding geven.

Morgen en vannacht ga ik wat teruglezen en mee reageren.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Doen wij ook zo! Overdag minimaal 2 uren en maximaal 4.
    Ze heeft nu om 20.00 gehad en "normaal" komt ze standaard om 21.30 weer. Maar nu dus niet, haha!

Vandaag was het:
    4 uur
    8 uur
    11 uur
    15 uur (wakker gemaakt)
    17.30 uur
    20.00 en .....

Maar ondertussen sta ik wel op ontploffen :p

Welkom FmT!

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    2 x in Delfzijl geweest voor de 20 weken echo.
    En de rest in Winschoten. Maar dezelfde gynaecologen werken ook in Delfzijl hoorde ik toen ik werd ingeleid. Met Chalina 2 jaar geleden hadden ze een compleet andere team maar was het echt een bende..

Pfff manlief is naar verjaardag van zijn broertje geweest, komt mij even net laveloos thuis, iets te diep in het glaasje gekeken.
    Haha my oh my. Gelukkig drink ik geen alcohol, en morgen lach ik hem nog meer uit dan heeft ie waarschijnlijk een vreselijke kater :)

5. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag mama's!
    Heeft even geduurd maar we hebben een beetje een ritme, de krampjes onder controle en ik kan weer zitten zonder al te veel pijn :)
    Is alleen nog gevoelig aan het einde van de dag. En ik moest natuurlijk even bij lezen!

Leuke foto's! Mooi is je eigen kindje he :) ik geef fledvoeding omdat ik de puf na 1,5 zwangerschap en alle stress niet de puf kon vinden om met bv. te beginnen.

Zal mij even voorstellen voor de "nieuwe" mama's erbij, gezellig groepje! Ik ben Amber 29, 3 jaar getrouwd met B. Zijn 8 jaar samen. vorig jaar september mama geworden van Malin na zwangerschap van 21 weken (zwangerschap afgebroken ivm vele hartafwijkingen) en de maand er op was ik dus zwanger van mijn zoon Niel die geboren is op 25/7 na een heftige korte ingeleide bevalling met 38+5 omdat ik er helemaal klaar mee was... En alsnog bang was om met lege handen nar huis te gaan. Ik woon in omgeving van Amsterdam en werk als bestralingstherapeute.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, de trend van 6 uren slapen zette zich niet door......ze meldde zich keurig weer om 3.30 en 6uur.

Qua kilo's er deze week niks af...beetje balen! Heb er nog 10 te gaan.
    Maar goed, beweeg ook nog amper natuurlijk, de eerste 12 zijn er af gevlogen!

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @amber heftig hoor zo'n tweede zwangerschap dan he.. Hier hetzelfde bij mijn twee meiden ingeleid bij 38 weken door dezelfde reden als jij. Meer dan 70 afspraken/controles en echo's en wekelijkse hormooninjecties proluton ivm dat mijn 1e zwangerschap helemaal fout liep bij 21 weken, te korte baarmoedermond, weeën activiteit 4 weken plat en bij 25 weken is de placenta losgescheurd..

Na drie zwangerschappen had ik juist wel de behoefte nu wil ik alles geven, maar valt me echt vies tegen. Ik geniet van de momenten maar vannacht bijv van 2 tot 4 af en aan gedronken en toen om 6 uur weer..

Mamavanjuul hoeveel kilo was je in totaal aangekomen? Ik 15 maar zie het niet echt als een probleem die extra kilo's je bent toch mama geworden. Nu scheelt het dat ik voor de bevalling ondergewicht had.. Jammer dat de kleine niet doorgeslapen heeft..

Corina handig van je man, zal wel een flinke later hebben vandaag of niet ? Dat is de reden waarom ik niet drink ik kan Zooo slecht tegen die kater hahaha!

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Leuk, al die nieuwe mamma's die er steeds bij komen :D Wat heeft iedereen dan in verschillende topics gezeten!

Mammavanjuul, ja dat zweten komt me bekend voor :) Hele zwangerschap geen last van gehad, nu na een klein stukje wandelen al bloedheet...conditie is blijkbaar niks meer van over haha. En hier gaan de kilo's ook niet meer zo hard hoor helaas! Zal inderdaad wel goed komen als je meer gaat bewegen (zit hier ook nog veel stil vanwege stomme knip die maar niet geneest :x).

Amber, is het bij jou ook niet goed gegaan met de hechtingen, dat je nog steeds niet zonder pijn kan zitten? Fijn dat je weer van de partij bent :D

MadameV, ik ben ingeleid vanwege het vermoeden van een grote baby (viel uiteindelijk mee met 52 cm en 3370 gr ;)), extreem veel vocht vast houden en de dag voor ik ingeleid werd, knalde m'n bloeddruk ineens omhoog naar 140/90 en die bleef alleen maar stijgen. Bij het toucheren bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben, dus zou het inleiden alleen nog een kwestie zijn van vliezen breken en infuus :)

Ook even voorstellen! Ik ben Noelle, 29 jaar en samenwonend met mijn vriend, ook 29 jaar. We wonen volgende maand 6 jaar samen (officieel dan, mijn klerenkast en tandenborstel lagen al een paar weken bij hem :p) in het andere noorden, in Alkmaar. Dit is ons eerste kindje samen, en waarschijnlijk ook gelijk ons enigste kindje :D Met 38 weken ingeleid, zware zwangerschap en heftige bevalling gehad, en blij dat onze kleine man het nu goed doet! Verder werkte ik in de detailhandel, had net een nieuwe baan toen ik zwanger bleek, dus kan straks weer op zoek naar een nieuwe baan ;)

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Fmt haha yup mijn reden is dan borstvoeding, wijntjes op zijn tijd vind ik lekker.
    Hij is idd wat ziekjes haha en ik lach m uit.

Zweten? Toen ik zwanger was wel ohhh wat had ik het warm. En nu heb ik geen warmte over, echt koud. Gister was get in de woonkamer 17°c ik heb de cv aangezet.. :) koukleum brrrr

Volgende week naar de huisarts voor een implanon, iemand ervaring hiermee?

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Nou hier een ander soort nacht dan vannacht. Om de beurt op gezeten met Siem dan dan wel heerlijk heeft geslapen ;). Hij huilde gisteren erg veel en ik voelde als ik mijn pink gaf gewoon de spuug boven komen en dan slikte hij het weer weg. Toch wel erg duidelijk reflux dus. Nu moest hij erna vaak huilen! In bed ook weer kreunen, piepen en roggelen. Ik vertrouw het gewoon niet meer, ik zag hem liggend gewoon spugen, maar het weer doorslikken. Ben bang dat daar het roggelen ook vandaan komt. Ik ben heel bang dat hij het zuur in zijn luchtpijp krijgt en dan te weinig lucht krijgt, dit kan in extreme gevallen gebeuren bij reflux. Vandaar dat hij bij ons rechtop heeft geslapen. Dan maakt hij geen geluid en zodra we hem wegleggen al die nare geluiden. In de box vanochtend heeft hij het dan weer niet... Ik snap er niks van! Ik denk dat ik nu toch gewoon de huisartsenpost ga bellen want ik wil eigenlijk niet nog zo'n nacht en heb of geruststelling of een oplossing nodig!
    Ik zal me trouwens ook even voorstellen ;). Mijn zoontje is met 36 weken geboren vanwege pre eclampsie. Het was een goede bevalling en hij deed het ook erg goed en heeft maar 2 dagen in een warmte bedje hoeven liggen. Hij is nu 6 weken en ik denk dus de oudste hier in het topic, maar ik herken heel veel in de jongere baby's en volgens mij komt dat dus doordat hij te vroeg geboren is en moet ik daarvoor een beetje compenseren... Ik ben 32 jaar en al 15! Jaar samen met mijn man. We hadden al een tijd een kinderwens, maar het wilde niet lukken, onverklaard verminderd vruchtbaar! :(. Uiteindelijk is het gelukkig toch met ICSI gelukt!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Doortje, je gevoel en constateringen zijn genoeg. Ik zou naar de dokter gaan ja. En voor nu, kun je niet wat handdoeken onder zijn matras leggen dat hij zo wat hoger ligt met zijn hoofd?

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Idd doortje op je eigen gevoel vertrouwen! Zou gewoon even bellen.

en corina heeft hij een kater? Haha lieve foto van je kids! Is chalina al wat minder opstandig geworde? Elise heeft nu ook wel eigewijze buien.

Dames die fv geven drinken jullie kids alles op? Lucas laat sinds gisteren steeds 20cc staan.

zal me ook even voorstellen. Ukkie ben 25 getrouwd alweer 4 jaar en in totaal 9 jaar samen we hebben al een dochter elise van 2 en nu een zoon lucas. Ik ben sinds de zwangerschap thuis mama

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ah arm mannetjeidd Doortje gewoon bellen.

Yup grote kater hij is zo zielig :p

Volgens mij herft yuri een regel of cluster dag elke 2 uur aan de borst ipv de 3 uur.

Ukkie. Chalina is met momenten opstandig maar ze plast zich gelukkig niet meer in de broek.

14. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat een gezellige drukte hier:). Op dit moment nog even zo druk met ons kleine mannetje dat ik meer meelees dan schrijf maar dat komt nog wel.

Wat vervelend zo'n reflux doortje. Hopelijk kunnen ze bij de hp helpen.

Hier gisteren besloten over te gaan op fv, ging de bv ineens een stuk beter. Nu toch nog maar even aankijken en eventueel de lactatiekundige nog een keer laten komen voor het aanleggen.

Even voorstellen: kinderwens87, 27 jaar en net bevallen van ons eerste kindje. Mijn vriend en ik zijn ondertussen ruim 10 jaar samen, waarvan we er 7 samenwonen.

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Poeh dit is wel het topic elke dag lezen, druk hier!

Kaatje ook al de 18e bevallen! Waarom had je keizersnee als ik vragen mag?

Maggie fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad.

Leuk die voorstelrondjes te lezen!

Kris hier ook uit het oosten, Achterhoek. Jij?

Mi87 zou ie straks weer terug willen in de jgz? Of vind je het prima zo voor nu?

Amber jij hebt een turbulent jaar achter de rug zeg. En vrij snel achter elkaar. Rustig aan nu lekker genieten he! Bestralingstherapeute wat houdt dat precies in?

Haha corina en heeft ie een kater? Zoals fmt zegt kan een reden zijn om niet te drinken zo'n kater. Ik persoonlijk ben er niet vies van, denk bij het uitgaan eerder in de trant van de kater komt later haha.

Noëlle iedereen heeft idd in verschillende topics gezeten! Ik zat in juli mama's en in 16 tm eind juli, en heb het idee dat ik nu bij een groepje aansluit die al een tijd een groepje is maar weer een ander topic.... Vervelend he zo'n knip. Hier net zo. Had er weinig last meer van en sinds deze week weer af en toe last met zitten of als ik veel heb gedaan. Heb het idee doordat de hechtingen nu beginnen op te lossen zou dat kunnen? Dat er weer meer spanning op komt ofzo...... Vandaar ingeleid. Hier bijna hetzelfde verhaal! Heel herkenbaar. Ik ben met 39,3 opgenomen ivm extreem hoge bloeddruk en ineens heel veel klachten, pre eclampsie ( zwangerschapsvergiftiging ) 3 dagen in het zkh gelegen. Ze wilden inleiden beter voor mijn gezondheid. Maar inwendig gekeken en ik zat juist nog helemaal potdicht! Inleiden zou rammen op een dichte deur worden volgens hun; hele dag weeen en dan nog geen kind. Met medicijnen werd alles onderdrukt en geen gevaar voor mijn meisje dus ze wilden toch nog even afwachten. mocht ik na drie dagen weer na huis omdat er nog steeds niks geen ontsluiting was of verstreken bmm. Uiteindelijk kwam ze weer drie dagen daarna alsnog uit zichzelf dus gelukkig niet lang " ziek " geweest. Maar een herkenbaar verhaal. En hield ook zoooo veel vocht vast. Moet nu nodig na de pedicure want heb last van eelt door het op blote voeten lopen haha kon niks meer aan hebben.

Hier ook geen zweten. Ben altijd al een koukleum geweest. In de zwangerschap wel, met blote voeten buiten de dekens slapen. Maar nu is het alweer als vanouds hoor haha.

Doortje heb je al gebeld? Ik zou het ook doen hoor. Die nachten zijn slopend en als je het niet vertrouwd altijd bellen. Jij ook pre eclampsie dus. Bij 36 weken ook ontdekt of al eerder? Ben je ingeleid of?

Ukkie ben je sinds je dochter thuisblijfmama of sinds deze zwangerschap? Hier ook fv. Ze drinkt overdag niet altijd alles op snachts wel altijd maar dan zit er ook meer tijd tussen.

Hier een geweldige nacht gehad, Vl heeft de nachtvoeding gedaan hihi. Nu kon het nog, morgen moet ie weer werken dus heb er nog 1 x gebruik van gemaakt. Vandaag lekker een relaxt bbb dagje zoals wij dat noemen ( bed bad bank dagje )

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo, volgende week maar eens wat daagjes vrij laten. Elke dag 2 keer visite tot nu toe. En tuurlijk ben ik blij met de belangstelling en cadeaus maar ik wil ook een keer een dagje niks. Als het een keertje lekker weer is een rondje kunnen wandelen. De tijdens dat het uit zou kunnen komen ( rond tienen en vieren, verder zijn we druk met badje/voeden/zelf eten etc.) die tijden staan elke dag vol gepland!! Ik laat hem vaak expres al in zijn bed, ze kijken maar met de ogen haha.

Je wilt ook weer dat je huis een beetje toonbaar is als er visite komt en je gaat tussen 1 en 3 ook nog even slapen...

Hoe gaat dat bij jullie? Ik vond het steeds wel gezellig en leuk maar begin het nu een beetje zat te worden... Ook als je zit te voeden en er beneden visite binnen komt die zitten te wachten om hem te zien. Dan zit ik ook niet ontspannen meer en dan juist besluit Levi om bijna 3 kwartier tot een uur te drinken...

Maar ik weet dat er nog heeeeeeeeel veeeeeel meer komt...

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier vandaag een lekker hangochtend. Daarna lekker op pad geweest met de kids en de hond. Papa met de oudste en de hond lekker uitwaaien op de dijk, en ik met de 2 jongsten lekker naar een cafeetje en appelgebak eten ;)

Vandaag ook voor het eerst gevoed in het openbaar. Vorige keer was ik daar niet zo'n held in en heb ik het amper gedaan. Maar nu....tja ze moet toch drinken! Dus hydrofiele luier over mijn schouder en mijn man ging even achter me staan, want het gaat nog niet zo soepeltjes met aanleggen, haha! Maar daarna ging het best goed. Ze was in ieder geval weer tevreden.

@MI: Qua bezoek doen wij het heel rustig aan, 1 afspraak per dag.
    Of in de ochtend, of na 16 uur.

Morgen is de vakantie hier voorbij....oudste gaat morgen weer naar schoo, groep 3 :$:) Natuurlijk eerst even zusje showen :p

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @MadameV, Twente :D.

@Kinderwens, hier ook! Ik begon net te neigen naar overstappen op compleet fv en ja hoor... Nu heeft ie het door en gaat het goed... Maar, ik ga voorlopig overdag 2/3x aanleggen en 's nachts flesje. Hij krijgt ook niet genoeg binnen met alleen bv, hij drinkt nog zo een fles van 100cc voor 60/80 cc leeg! Kleine vreetzak.

Net beet ie me weer erg hard. Ik schrok er zo van dat ik hem echt bruut van mijn borst trok... Barstte meteen in huilen uit, het was een instinctieve reactie. Hij lijkt er gelukkig niet van geschrokken te zijn... :(.

@Amber en FmT, wat hebben jullie al veel meegemaakt zeg. Wat heerlijk dat jullie nu wel een gezond kindje hebben gekregen.

@Doortje: idd aan de bel trekken hoor!

@rest... Ik weet het niet meer :D.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo ja dat lijkt mij ook erg spannend in het openbaar. Ik vind ook niet dat anderen mijn borsten hoeven zien. Hydrofiel is dan inderdaad wel een idee!!!

Ik heb voor de bevalling mijn man de taak gegeven om de agenda bij te houden qua visite en gezegd om de dag! En dan 1x. Maar dat was hij vergeten en hebben dus nu twee weken al elke dag 2x soms 3x visite.... Net mijn beklaag gedaan en hij was het er wel mee eens. Volgende week was dus ook al zo ingepland. Hij heeft meteen iedereen gebeld, verschoven en gedaan en nu hebben we een paar dagen niks aankomende week., even bijkomen met zijn drietjes. Heb nog geen eens tijd gehad om lekker te genieten van het badje omdat het telkens haasten is voor de visite.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Mag ik ook nog meeschrijven?

(Hoi madamev ;))

Deel Deze Pagina