** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hoi hoi!!!!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Word gezellie hier!!!

Vraagje: mijn ventje komt vaak moeilijk in slaap, hij maait verschrikkelijk druk met de armen en benen en dat heel veel en vaak. Kan hij nog last hebben van de vacuum? Of hoort dit er gewoon bij? Inbakeren is geen optie want dan word hij nog bozer en raakt meer overstuur...

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Welkom! :D

MI, M. loopt ook vaak te trappen en te doen als we hem in bed leggen (behalve als hij echt al in slaap is), meestal zijn het bij hem krampjes...denk ik ;) Ik heb ook iets gelezen over dat het kan komen dat er een wervel if iets dergelijks niet goed zit,en dat kan inderdaad door een vacuümpomp komen. Zit er ook aan te denken om langs een ostheopaat te gaan, dat schijnt goed te werken! Zal het morgen eens bij de huisarts navragen hoe dat zit en dan laat ik het je weten! :)

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Is het trouwens minder als je hem op zijn zij of buik neer legt en alleen op zijn rug?

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee, op zijn buik kan hij zijn hoofd al om draaien en gistetren draaide hij van rug naar zij waar we bij stonden!!!

Ben benieuwd of je wat info krijgt bij de osteopaat...

En hoe doen jullie dat met borstvoeding en in slaap vallen? Heb zo vaak dat hij niet wakker te krijgen is na 15 minuten drinken...dan verschoon ik hem of even boeren en dan andere borst. Maar vaak na die tweede borst is hij knock out maar wil na 5 minuten slapen in bed weer aan de borst!!!!! Ik word daar een beetje moe van steeds weer aanleggen...nog ideetjes???

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hier is dat ook heel erg MI, wij gaan vanavond proberen hoe het gaat wanneer hij de fles krijgt in plaats van de borst. Gister van 23.00 tot 1:30 druk geweest met hem, dus we hopen dat hij nu sneller genoeg heeft. Mijn productie is al niet optimaal, en in de avond waarschijnlijk nog minder. Ik kolf deze voeding in plaats van hem aan te leggen. Zo heeft hij net ook beide borsten kort gedronken, waarbij hij steeds in slaap valt, dus nu de fles proberen en de volgende voeding alleen de fles. Vannacht krijgt hij dan wel weer de borst, en eventueel bijvoeding met de fles.

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mi hier ook vacuüm, dochter had last van dr nek en onderrug bleek later. Dat was bij haar reden om zo om zich heen te "maaien" en ze was ook vaak erg overstuur. Wij zijn nou bij chiropractor geweest 3 x gaat nu veel beter. Ook bakeren we haar in vond ze op het begin ook niet leuk maar cb zei dat we het even tijd moesten geven. En toen ook zo opeens gaf ze zich over en gaf het d'r veel meer rust nu stribbelt ze helemaal niks meer tegen Savonds als we d'r inbakeren alsof ze zelf goed doorheeft dat het haar meer rust geeft.

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wat een gezelligheid hier! Druk haha.
    Ik heb het idee dat het johannesbroodpitmeel en infacol hier wel wat werkt *klop af*
    Visites hebben we nu ook wat minder gedaan, mijn vriend is nu zijn eerste nachtdienst in gegaan dus moet nu alles zelf doen en dan trek ik geen 2 keer visite op een dag.
    Zo nog even friends terug kijken, voeding en dan lekker op bedje :D

9. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukkie89, Niel drinkt hier pas sinds vandaag "alles" op. Maar hij is nu ook pas net van 9 naar 8 flessen per dag dus mama is allang blij met wat meer rust!

@ madameV bestralingstherapeute houd ik dat ik de bestralingen bij patienten voorbereid en uitvoer, de meeste patienten hebben vorm van kanker. Heel dankbaar beroep, hoop ooit werkloos te worden maar met de huidige situatie dat iedereen steeds ouder wordt zit dat er niet snel in. Gelukkig zijn veel mensen te genezen of effectieve vorm van pijnbestrijding.

@fmt, heftig dat jij ook zo iets heb mee moeten maken... Vond de wereld ZO hard dat gun je niemand! Vorig jaar zat ik gewoon thuis in een soort kraamtijd met lege armen en wel bevallen en alles er op en er aan zoals stuwing... Zo confronterend. Vond ook heel moeilijk om toe te geven dat ik op was, dacht ik krijg ik wel een baby ga ik die niet eens bv. geven. Maar achteraf met heftige bevalling en alle pijnmedicatie die ik nodig had, had ik anders snel moeten stoppen. Dus is maar goed zo nu.

Kleine man ligt lekker bij mij te tukken na een fles. Weekend is eel lekker zeg met manlief erbij! Nu weer op naar hopelijke een goede nacht met ook wat nachtrust haha.

10. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niel slaapt met een zijslaapkussen, daarvoor maaide hij ook erg met zijn armen en benen. Ook heb ik een puckababy, is soort light versie van inbakeren, misschien is dat wat?

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik zal me even kort voorstellen.
    Ik ben 27 jaar en woon in een klein dorpje vlakbij den bosch. 20 juli bevallen van een prachtige dochter. Zij is ons eerste kindje. De bevalling was geweldig en ook de kraamweek was top. Zit nu te kolven omdat ze mn borst nirt helemaal leeg had.

Ik ga straks reageren op jullie.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nog meer met dezelfde problemen!!!
    Toevallig laatste twee voedingen drinkt hij 20 minuten ene kant, 10 tot 15 andere kant. Maar in de nacht gaan de voedingen hier zoiezo beter...

Inbakeren, manneke weet zich los te wurmen...is zooooo sterk! En hij zit echt strak ingepakt!! Niet normaal maar misschien toch even door proberen....

En de fles ook wel ns erbij gegeven. Vandaag ook weer. Maar daarna steevast heeft ie zichzelf en zijn bed helemaal natgespuugd... Doet ie alleen bij fles. Echt maf!!!!

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Madamev sinds de zwangerschap van lucas ben ik gestopt met werken volgde een opleiding waarbij ik tegelijk werkte dus 32uur maakte met een 2e op komst vind ik dat echt te gek worden wie weet pak ik het in de toekomst weer op.

Marie welkom! Ik woon ook in de buurt van den bosch!

mi groot gelijke heb je je wilt ook lekker wat tijd voor jezelf en de kleine overhouden! Hier ook meestal in de ochtend en avond visite vind het erg gezellig maar zal blij zijn als iedereen geweest is.

Gist er en heeft hij al zn flesjes op en vannacht heeft hij van 3 tot 8 geslapen en daarna dronk tie maar 50 en kreeg ik hem niet meer wakker, gek kind heb ik toch haha hopelijk drinkt hij de volgende weer leeg.

Maaiende armpjes- e had dit ook die sloeg zichzelf steeds wakker we hebben toen een puckababy gekocht is net als inbakeren maar ze kunnen nog vrij bewegen ideaal hielp echt super nu bij l gebruiken we hem weer zodra er in ligt wordt hij helemaal rustig

14. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Pff vannacht van 2 tot 4 druk geweest met de kleine man, en dan kreeg hij een fles (bewust) en heb ik gekolft. Meer dan genieg voeding gehad, maar bleef maar vragen om meer. Ook toen hij echt niet meer wilde drinken bleef hij onrustig. Jeetje, dat is echt zwaar, zie er nu al tegenop dat ik het vanaf vrijdag alleen moet doen s nachts omdat vl dan weer aan het werk gaat. Standje zombie vandaag

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    MI, net bij de huisarts geweest om te overleggen over een osteopaat, en zij zegt: baadt het niet dan schaadt het niet, dus gewoon proberen! Dus ik ga vandaag maar een afspraak maken en eens kijken of het een positief effect heeft op de kleine man.

Doortje, ben je nog bij de ha geweest?? Hoe is het afgelopen?

Amber, waar kan je zo'n zijkussen halen? Want M. slaapt ook niet graag op zijn rug, en dat zou wel ideaal zijn als hij dan niet meer per ongeluk op zijn buik kan draaien!

Ukkie, hier wordt er 's nachts ook minder gedronken hoor! Overdag kan hij zo 120cc wegdrinken, en 's nachts gaat er soms met moeite 80 in :)

Kinderwens, geef je hem wel eens een foppie? Soms hebben ze nog heel erg zuigbehoefte, en hoeven ze eigenlijk geen voeding meer...en je gaat het echt wel redden in je eentje hoor! Je lichaam is ingesteld op de korte slaapjes, dat went snel genoeg ;)

Sinds gister gestart met jbp in combinatie met de medicijnen, kijken of dat een goeie combinatie is en helpt tegen de reflux! Hij moet in ieder geval tot hij drie maanden is de medicijnen blijven slikken, maar omdat hij maar 0.5ml krijgt en zelf zwaarder wordt, bouw je het op die manier op een makkelijke manier af :) Alleen krijgt hij de voeding niet goed door de speen, zelfs een M gaat amper...hij zuigt zich een ongeluk tot ie uitgeput is, en dan is hij nog niet eens op de helft van z'n fles (en wel al een kwartier bezig ofzo), dus vandaag nog maar een maatje groter halen :$

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wakker houden tijdens de borst: moeilijk ik ben hem altijd aan het plagen. Oortjes en handjes friemelen. Sokjes uit.
    Geef ze eens ongelijk zon lekkere warme lichaam tegen je aan wat lekker ruikt en rustgevend is.

Hier ook een zijligkussen babydump heeft ze.

17. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @mi: Wat vervelend zeg. Ik zou ook de puckababy piep proberen. Dit is niet echt inbakeren, maar het lijkt erop. Of een slaapzak proberen. Ik heb voor mijn dochter nu een slaapzak en dat werkt erg goed. Ook zo ik toch even bij een ostheopaat langs gaan.
    Kun je hem misschien niet gewoon laten slapen naar de 1e borst? Misschien heeft hij daar wel genoeg aan en is de 2e borst teveel. Dan krijgt hij teveel binnen en krijgt hij daar ook weer last van. Probeer hem eens weg te leggen na het drinken van de 1e borst. En verschoon alleen als het echt moet.

@alyssa: fijn dat het helpt. Ik gebruik cinebaby. Geen idee of het helpt, maar mn dochter heeft minder last van krampen. Wij hebben vorige week ook geen visite gehad en nu hebben wij ook niets gepland staan gelukkig. Was er echt helemaal klaar mee naar een week.

@amber: Wat een dankbaar werk heb jij. En net wat je zegt: Hopelijk wordt je ooit een keer werkloos met dit beroep. Mijn vader is 15 jaar geleden aan kanker overleden. In welk ziekenhuis werk jij? Of werk je niet in een ziekenhuis. Oh wat erg Amber wat je heb meegemaakt. Geef toch niets dat je geen bv geeft. Je kan beter goed voor jezelf zorgen. Daar heeft je kindje ook veel meer baat bij. En snachts kan je man het ook geven. Ik moet alle voedingen zelf doen, maar doe het wel met liefde en plezier hoor.

@ukkie: Oh lekker. Je bent dus thuisblijfmoeder of hoe ze dat ook noemen. Ik “mag” over een week of 10 weer aan het werk en heb er zoveel zin in…. NOT. Haha. Zie dat jij ergens in het midden woont. Ik ook. Ik woon nog net in Gelderland aan de rand van brabant.

@kinderwens: Oh wat vervelend zeg. Weet ook niet wat je het beste kan doen. Wil hij ook niet tussen jullie in liggen? Anders kun je dat nog even proberen. Dan leg je hem op het aankleedkussen met een lakentje en dekentje. Hij is pas 2 weken en hij heeft natuurlijk altijd bij jou in je buik gezeten. Hij heeft misschien gewoon mamahonger.

@noelle: Volgens mij zijn die te koop bij de prenatal enzo. Oh ja, goed idee een speen voor kinderwens. Dat werkt hier ook goed. Mijn dochter ligt ook gewoon op der zij hoor. En soms zelfs wel eens op der buik. Als zij dan lekkerder ligt, maakt het mij echt niet uit. Ze is al zo sterk in der nekje dat ik dat wel vertrouw.

Is het misschien een idee om een lijst te maken wie allemaal mee praten en of ze een zoon of een dochter hebben en wanneer deze geboren is? Ik vind dat altijd wel fijn. Kun je het snel terug zien. Maar weet niet wat jullie daarvan vinden.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Goed idee, maar wie is er zo handig en heeft de tijd???? Tijd lijkt namelijk een luxe sinds de geboorte hahaha

Ik ga eens kijken voor de puckababy of inderdaad een slaapzakje/trappelzakje... Mijn vent kan ik na 1 borst terugleggen maar onderweg naar zijn bed begint hij al te friemelen en zuigt op zijn handjes. Leg ik hem neer dan blijft ie huilen tot borst nummer 2. Dus hij moet echt twee borsten en vannacht gemerkt dat het beste is om hem te laten drinken uit de tweede tot hij knock out is. Hij laat dan zelf de tepel los en is helemaal slap. Dan leg je hem zo werg en slaapt hij 2,5 tot 3 uur. Maar goed, dan zit ik soms 3 kwartier tot een uur met hem. Zuipschuit!!!

Noelle, ben beniewd wat de osteopaat gaat doen bij jullie kleine en of het helpt.

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja mi, dat had ik in het begin ook hoor. Zat ik ook zo drie kwartier tot een uur. probeer in een lekkere houding te gaat zitten en al doe je zelf je ogen even dicht is ook geen ramp. Ik lag in het begin heel vaak op mn zij en mn dochter ernaast. ik viel ook regelmatig in slaap. Nu ben ik een kleine 20 minuten bezig. Dus het komt goed.

Ik wil wel zon lijst maken. Ik kijk even hoever ik kom qua gegevens.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Marievs: Dochter 20 juli - 27 jaar - 1 kind.

Afspraken
    Marievs: 5 september CB.

Deel Deze Pagina