** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Zo, even weer tijd ;)
    Al die sprongetjes ook! Hier nog geen last. Ze is dan ook 2 week te vroeg geboren dus zou misschien nog komen.
    En mi hoe is het gegaan? ( misschien overheen gelezen hoor)

Top corina dat je mag blijven! Jeej!

De spruw is hier weer terug dus kuur 2 nu. Over 2 week eerst laatste prikjes!

Hoe doen jullie dat met sociale contacten? Pfff heb amper tijd! (En geen zin)

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Wejja, tenzij je het zelf niet vertrouwd. maar als ik je reactie teruglees is het CB ook tevreden toch? als je kindje gewoon tevreden is na het drinken dan is dat je beste graadmeter denk ik. Hongerige babies laten echt wel van zich horen anders na het drinken.

Sociale contacten, tja, meeste mensen komen naar mij toe ipv omgekeerd, en dat vind ik nog wel even prima zo. Veel te veel bezig nog met zn middagdutjes. er valt simpelweg niks te plannen.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij mij gaat het sociale leven nu voorAl via de whats's app en sporten met een vriendin.
    Op de app met 3 vriendinnen een kletstapp en zo hebben we dagelijks contact ;)

@corina: als hij tevreden is, lijkt me dat een prima graadmeter ;)

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja cb is tevreden.
    Hongerig is ie niet, hij drinkt wat trager gemiddeld duurt een voeding ook 45 min.

Sociale contacten, hmm ik spreek mijn vriendinnen amper. Tijd te kort helemaal sinds ik weer werk al is het maar 3dagen.
    Gelukkig is er whatsapp en een telefoon voor een gesprekje.

5. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    45 min is best een poosje, met borstcompressie kun je wellicht de `flow`wat meer stimuleren, zo zorg je ervoor dat alle `vettere`achtermelk ook goed naar voren komt en krijgt je lichaam de prikkel om weer nieuw aan te maken. Hoeft natuurlijk niet, maar misschien is hij dan wat sneller klaar met drinken...

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Poeh 45 minuten is wel lang jah... Hij neemt het er lekker van!
    Ach je hebt nou eenmaal langzame en snelle drinkers. Charlotte doet er ongeveer 10/15 minuten over. Behalve 's avonds, dan kan het wel 30 minuten duren

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja die tip kreeg ik ook al en hebben we paar keer uitgeprobeerd, het blijft 45 minuten in totaal beide kanten. En als ik pech heb een uur want meneer heeft uiteraard zijn zuigbehoefte haha.
    Terwijl ik als ik kolf ben ik in no time klaar.
    Luie drinker en idd hij neemt het er van, lekker genieten knuffelen bij mama haar warme lijf en een tiet in je mond, wat wil je nog meer :) roept mijn man altijd :D

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Corina wat fijn dat je mag blijven! Geen ervaring met bv maar zou denken als je hem zelf ziet groeien hij toch voldoende krijgt hoor.

Sociale contacten hier ook veel via de app en anders komen ze na mij. Ga af en toe ook wel maar dan alleen hier in het dorp. Het is al een hele race om op tijd bij de psz te komen na het dorp te gaan of om simpelweg te gaan wandelen ;)

las iets over sap simplex afbouwen ik ben vandaag ook beginnen hij heeft nu 2 flesjes op met 10 druppels en even afkloppen tot nu toe nog geen last ben met het laatste flesje bezig en heb ook geen zin om weer bij te bestellen hopelijk gaat het goed zonder:) fingers crossed!

9. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hey ukkie hier gister heel de dag maar 5 druppels.. ik ga het straks alleen in de eerste fles dorn ivm de rijsterbloem... ben benieuwd. .

heb het idee dat we het krampentijdperk af hebben gesloten .
    tenminste dat hopen we..

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou hier was het drama! Hij heeft gisteravond gekrijst! Niet huilen, nee gekrijst! En niks wat ik deed hielp. Hij was moe maar wilde niet in bed, had geen honger, had een schone luier. Speentje hielp niet... Met hem rondgezeuld en vastgehouden en zelfs dat hielp niet. Na een uur ononderbroken krijsen merkte ik dat ik boos begon te worden. Ik voelde me zo machteloos. ( man was niet thuis) dus ik heb hem met pijn in mijn hart in bed gelegd en de deur dicht getrokken. Ik moest even afstand nemen voor ik iets ging doen waar ik later spijt van zou krijgen.

Een half uur met een naar gevoel in mijn maag laten krijsen in bed. Met mijn handen in het haar probeerde ik maar op de computer een spelletje te doen om weer kalm te worden zelf.

Na dat half uur krijsen werd het ineens stil. Dus ik spits mijn oren... Slaapt ie nu dan?
    Maar 1 minuut later begon hij te gillen! Niet normaal! Korte uithalen en echt gillen! Toen ben ik naar hem toe gegaan en opgepakt. Hij was nat van de tranen, rode ogen...hij klampte zich aan mijn nek vast en viel snikkend in slaap. Toen brak mijn moeder hart. Heb een potje gehuild. Vond het zo zielig. Had mijn man ook al gebeld om naar huis te komen maar hij sliep net in mijn armen toen hii binnen kwam.
    Wat er nu was...ik weet het nog steeds niet...

Gister wel gewerkt en voor het eerst naar de oppas geweest...

Hopelijk was dit eenmalig.
    Vandaag is meneer weer het zonnetje in huis. Hij heeft van 21:00 tot 4:00 geslapen. Toen 180/6 op en weer geslapen tot 8:00

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje, nou dat klinkt als een lekker avondje gisteren.

Sinds we hier volledig op de Forte over zijn, wordt hij wakker rond 23.00 uur voor zijn laatste fles, voorheen moest ik hem meestal wakker maken:( Daarna gaat hij naar bed om vervolgens om 03.30 uur weer wakker te zijn en dan met een speentje tot 06.30 uur nog wel zoet te houden is, dus hij wordt mijns inziens niet wakker ivm honger ofzo anders zou hij wel beginnen te huilen....

Wel irritant, want op de Nutrtilon Standaard was hij minder wakker s'nachts....pfff...nou ja, vandaag komt de Rijstebloem binnen, dus misschien vanavond maar eens even een half maatschepje proberen...???

Gebruiken jullie gewone eetlepels hiervoor of ook het maatschepje van de nutrilon?

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #1352 78Sandra, 31 okt 2014
    Laatst bewerkt: 31 okt 2014
    Nu ik er trouwens beter over nadenk, slaapt hij s'nachts minder goed sinds zijn sprongetje zo'n dikke week geleden....toen kwam hij s'nachts echt voor een voeding...nu gelukkig niet meer, maar lekker vast doorslapen is er niet echt bij.

Hij is vandaag al weer 12 weken oud....jeetje wat gaat de tijd toch snel.....!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat een hongerlapje Sandra! Die van mij laat nu al twee dagen tussen de 40 a 60cc staan. Heb eerder sprongetjes gehad maar het lijkt wel of die 12 weken sprong het ergste is!

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanmorgen liet hij ook 40cc staan van de fles....dit deed hij twee dagen geleden ook bij de eerste en laatste fles...maar gisteren ging alles schoon op dus had hij gewoon een liter Forte op....pfff.....

Maar goed, vanavond ga ik dus voor het eerst rijstebloem proberen.....heel klein beetje om te kijken of het wat doet....zou een half maatschepje voldoende zijn voor de eerste keer of is een hele beter?

Ik heb hiervoor ook een Difrax fles met speentjes M en L gekocht, want ik begrijp van meerdere dat een Dr. Browns fles geen succes is met rijstebloem.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Trouwens, oefenen jullie al met een lepeltje. Ik heel af en toe. Dan geef ik het laatste restje melk met een zacht lepeltje. Hij doet wel al zijn mondje ervoor open maar de helft van de keren duwt hij de melk dan weer naar buiten hahaha. Maar dan kan hij vast een beetje bekend raken met een lepeltje.

Het sprongetje: hij kan ineens een beetje dingetjes grijpen. Nog niet heel soepel. Eerst sloeg hij met zijn dichte hand overal tegenaan. Nu doet hij dat subtieler en opent zijn handje al. Klaar om wat vast te pakken. Kom ik dichterbij dan voelt hij aan mijn wang en kin en neus heel nieuwsgierig.
    En als ik hem rechtop houd slaat hij zijn arm om mijn nek en houd me vast.

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Sandra, ik doe een eetlepel nu maar ben begonnen met een theelepeltje en om de paar dagen 2 theelepeltjes, dan een hele schep van de voeding inderdaad en daarna een eetlepel.

Maar ik houd het maar even zo.

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schattig is dat he, als ze nieuwe dingetjes gaan doen.....

Hier heeft hij nu steeds zijn handjes ineen geslagen op zijn borst, ziet er erg vroom uit....hihi. Ook kan hij nu ook dingetjes grijpen, maar je moet hem wel een beetje helpen hoor, het gaat nog niet volledig vanzelf.....en zijn hoofdje kan hij nu echt heel lang rechtop houden als ik hem tegen mijn borst aan hou.....en super nieuwsgierig, steeds om zich heen kijken en vooral naar het flikkeren van de televisie...

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En strijk je het theelepeltje dan af, want er zit natuurlijk nog een hoop verschil tussen ;)

Ik heb nog wel ergens van die maatlepeltjes voor een theelepel, koffielepel, eetlepel etc....die kan ik wel gebruiken...die moet je namelijk afstrijken...mijn gewone theelepeltjes zijn nogal plat haha..

19. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Zo, weer even alles bij gelezen snel :D

Roosjuh, hoe is je gesprek met de opvang gegaan, klikte het een beetje?

MI, wat ontzettend belachelijk dat ze gelopen hebben! Jou een beetje met een rotgevoel opzadelen om niks :x Hoe is je gesprekje gegaan met de particulier? Als het goed is valt de tweede keer prikjes mee, dan krijgen ze niet die gemene. Wachten tot 41 graden koorts is echt een raar advies, bij 42 stollen je eiwitten :$ En wat een rot avond heb je gehad!!! :( Goed dat je op een gegeven moment bent weg gelopen, maar kan me voorstellen dat je hart op zo'n moment breekt! Wij hebben als advies gekregen van de fysio, dat als M. ontroostbaar was, hem op een bepaalde manier vast te houden. Poging tot uitleggen ;) Hou hem met zijn rug tegen je buik, pak hem stevig vast in zijn kruis met je ene hand, en met je andere hand langs zijn borst bij zijn schouder. En dan schudden met zijn beentjes, totdat die ontspannen zijn. Niet schudden met de hele baby dus :p Zijn beentjes laten wiebelen zeg maar. En als dat niet helpt, hem op dezelfde manier vast pakken, maar dan dat hij als het ware ligt met zijn gezicht naar beneden en dan laten wiebelen met de beentjes. En als dat niet helpt...tsja dan wist zij het ook niet meer ;) Maar dat haalt de spanning uit hun lijfjes. Gelukkig is hij nu weer vrolijk!

Muts, fijn is dat he, een cb waar je vertrouwen in hebt :) Spannend hoor, de eerste hapjes!!! Volgens mij heb ik dat al drie keer gezegd ;) Hier ook al een hele voorraad hapjes, ben helaas niet het type om zelf alles klaar te maken :) Gaat het nog steeds goed met het afbouwen van de sab?

Sandra, als 3 om 3 werkt, prima toch! Waar je uk zich het beste bij voelt, dat is het belangrijkst! Oh lees net dat je waarschijnlijk toch helemaal over gaat op de forte :D Lukt dat een beetje? Misschien is het alleen de eerste paar dagen even wennen? En klopt inderdaad van het aantal schepjes, het mag max 30 per 24 zijn...hoewel als je een keer niet uitkomt, dat ook echt niet zo'n ramp zal zijn hoor! Wat je eventueel nog kan doen, is 10-20 extra water aan zijn fles toevoegen, als hij niet meer genoeg heeft aan de 6x180.

Corina, wat fijn dat je mag blijven!!! Al die stress om niks :) En zoals meer gezegd hebben, elk kindje groeit op zijn eigen manier hoor. M. zat eerst met hoofd en lengte 1 lijn boven het gemiddelde, en met gewicht op gemiddelde. Vorige keer zaten hoofd en gewicht 1 lijn boven het gemiddelde, en lengte ineens op het gemiddelde. Als zij zich geen ernstige zorgen maken, zelf ook niet doen! :)

Kris, ohh wat verschrikkelijk kl*te dat de pepti ook niet lijkt te werken :( Als jij een afspraak wilt met een ka, gewoon een verwijzing vragen hoor! Wel super lief en attent van je man zeg!

Alyssa, balen dat de spruw weer terug is! :(

Ukkie, hoe gaat het bij jou met het afbouwen? Een hoop hier trouwens die sab gebruiken eigenlijk :)

Rijstebloem...hier vanaf drie maanden begonnen op advies van het cb. Wij geven elke fles een schepje (wij gebruiken het schepje van de flesvoeding), ik heb wel het idee dat zijn voeding iets meer omhoog komt, dus wil nog niet teveel rijstebloem geven. Maar eigenlijk nooit gemerkt dat M. er extra krampjes van kreeg gelukkig! Hij krijgt nu 5 flessen van 180/6 op een dag en tot nu toe red hij het er mee.

Prikjes...wij kregen als advies om of geen zetpil te geven, zolang hij onder de 39.5 bleef. Of elke vier uur een zetpil de eerste 24 uur, om eventuele koortsstuipen te voorkomen. Eerste keer was 39.2 op zijn hoogst, tweede keer nergens last van gehad!

Ongesteld...al 2 keer :( Hoewel ik na de eerste keer aan de pil ben gegaan, dus de tweede keer is dan niet helemaal meer eerlijk ;) Had wel dat de eerste keer echt heel weinig was, en de tweede keer alles blijkbaar werd ingehaald :$

Sociale contacten...veel via whatsapp inderdaad, en facebook enzo. Maar ben sowieso niet iemand die iedereen elke week hoeft te zien, en dat weten mijn vrienden ook :D

Hebben jullie wel eens jullie kleine uk in de maxi cosi als kinderwagen zeg maar? En hoe gaat dat bij jullie? Ik ben er nu achter, M. heeft echt HAAT naar alles waar hij zich niet in kan bewegen haha. Puckababy was haat, maxi cosi is haat, zodra meneer niet kan bouncen wordt hij woest :D

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Noelle - hij zit,nu inderdaad helemaal op de Forte. Vandaag is dag 3. Daarvoor een dikke week 3 om 3. Vooralsnog gaat het goed, weinig krapjes meer gelukig, wel veel kreunen en steunen, vooral s'nachts waardoor hij niet meer zo goed doorslaapt als voordat we met de Forte begonnen....nou ja, hopelijk ligt dat ook aan de wenfase.

Ik geloof dat ze zo'n twee weken moeten wennen aan nieuwe voeding. Komende maandag zitten we op die twee weken, dus hopelijk gaat het vanaf volgende week weer wat beter in de nacht...

Ps...hij zit nu op 5 flessen van 180/6 en daar doe ik zo'n 10cc extra water in en nog gaat het schoon leeg....

Deel Deze Pagina