** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Zo even alles bijgelezen maar de helft alweer vergeten.zag wel weer knappe kindjes voor bij komen. En kris wat een schatje zeg hij lijkt veel op jou op de foto.

Iemand had over zich heen gereden las ik hihi moes er wel even om lachen heb je verder geen pijn?

Hier vandaag ook de 2e prikjes gehad viel reuze mee vandaag wel wat jengelig maar verder eigenlijk geen last. Hij is nu 64.5 cm en 5880 gram. 4.5 cm gegroeid en 880 gram sinds het laatste bezoekje. Gewicht is gemiddeld lengte tegen de ene na bovenste lijn precies hetzelfde als zijn zus

wat voor werk doen jullie eigenlijk meiden?

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Omg 59 cm bij geboorte.. sjee krijg je bekant een peuter hahah

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ja beetje dom hè? ;) ik zette de kar in zijn achteruit en mijn been stond erachter hahaha ik ben soms zo'n domme koe hihi

Ik werk op een kinderdagverblijf, daar doe ik de na schoolse opvang

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pfff....of het aan het prikje ligt van vanmorgen weet ik niet, maar normaal slaapt hij elke avond tussen de 4e en 5e fles zo'n 2,5 uur en moet ik hem meestal even wakker maken voor de fles van 23.00 uur, maar vanavond is hij al twee keer wakker geweest, jengelen, even op schoot, nog een beetje jengelen, dan weer in slaap vallen, dus weer weg leggen....and so on....

Hopelijk slaapt hij vannacht beter....

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Had ik dinsdag middag na de prik ;)

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij hebben in april een bruiloft en zag zo'n leuk setje dat ik hem MOEST hebben! L. Is dan 8 maanden maar gezien zijn lengte heb ik 9-12 maanden besteld. (74-80)

Wat vinden jullie ervan?

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Super leuk hihi.. wij hebben in mei een bruiloft maar wacht nog maar even met bestellen hihi

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Erg leuk! Nu maar hopen dat het past hihi

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ahhh wat stoer!
    In maat 74-80 zit hij dan al wel hoor. Denk dat dat wel goed komt.

Pfff wat een rotnacht! Chalina ziek, sinds ze naar de psz gaat pakt ze elke virus mee 😢

10. sneeuwklokje22

Super stoer mi! Ik hou van giletjes bij kinderen!
    Vannacht is Yinthe voor het eerst in tijden weer wakker geweest. 0320 wakker en na een flesje sliep ze om 05:00 pas weer. Niet gewend van dr haha

Ik heb lekker weekend. Heerlijk zeg! Morgen haal ik het nichtje van mijn vriend op die is 8 en wil yinthe dolgraag weer zien. Ik heb dr zin in :D

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat een leuk setje MI!

@78Sandra: Charlotte heeft heel veel last gehad van de 2e prikjes. Was echt een paar dagen van slag!

Zo, weekend! Gister heeft ze 2 flessen van 100 ml leeg gedronken. Om 17.30 had ze het helemaal gehad en wilde niks meer. Ik moest nog tot 18.15 werken, maar had gelukkig nog een uur kolfrecht staan, dus ben naar huis gegaan om te voeden. Ze heeft toen tot 20.20 af en aan gedronken en is toen in slaap gevallen.
    Om 22.15 weer wakker gemaakt, pyjama aan, schone luier, voeden en lekker slapen. Tot vanmorgen 6.50
    Dus geloof wel dat ze nu weer lekker doorslaapt.

Vandaag een drukke dag....straks met de middelste naar peuterdansen, dan naar de tandarts, vandaag bloedprikken voor mijn schildklier, eten koken....pff hoop vandaag nog ergens te kunnen douchen...

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou vannacht is het in ieder geval goed gegaan, maar een oaar keer er uit voor de speen en de hond nu ook eens rustig voor de verandering haha...die maakt er tegenwoordig een gewoonte van om midden in de nacht aan het vloerkleed in de woonkamer te gaan krabben en daarna als hij eindelijk ligt te gaan blaffen om aandacht...pfff...

13. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames en nieuwe dames,

Ik lees mee maar ben vaak te druk of moe ok te reageren hihi!
    Hier mama van 2 kindjes, Malin* vorig jaar geboren na zwangerschap van 20 weken en Niel, geboren op 25/7/2014 met een ingeleide bevalling omdat ik het niet meer trok.

Heel leuk ventje van inmiddels 3 maanden, hij heeft veel last van krampjes gehad en van de week koorts en een darminfectie. Arm ding.
    Onze vreetzakje eet wel altijd 5x 180 op, omneo krijgt hij sinds hij 5 weken is.

Hier geen bedritueel, behalve in de puckababy. Hij slaapt inprincipe van 23-7, soms wil hij snachts zijn speen hebben.
    Ik zag allemaal erg leuke foto's langs komen! Mooie kindjes allemaal, wat groeien ze hard he?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,7 KB
      Weergaven:
      1
  14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een leuk ventje Amber.

Jeetje, een darminfectie.....hoe komen ze daar nu aan dan?

15. sneeuwklokje22

Wauw Amber wat een knapperd!!

16. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ohh wat is Niel al groot Amber.. en wat een knap mannetje! :)

Leuk setje hoor Mi, zo leuk om kleertjes te kopen voor een speciale gelegenheid!

Wat knap mamavanjuul! Fijn dat ze nu toch wat beter gaat drinken uit haar flesje.. lekker hoor ;)

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Beterschap voor de zieke kleintjes!

Mi: superleuk pakje!

Mamavanjuul, fijn dat het beter gaat met de fles!

Hier een update, vanmorgen bij de kinderarts geweest. Goh zegt ze: hoe gaat het? Eh... Waar zal ik beginnen . Niet zo best! Hele verhaal uit de doeken gedaan, verteld wat we zelf allemaal al geprobeerd hebben etc. Ze heeft Jonas onderzocht en constateerde verder niks geks. Wel viel haar op dat hij zo vreselijk onrustig was. Dat valt ons nauwelijks nog op maar is natuurlijk wel zo. Hij beweegt de hele tijd. Daarvoor heeft ze een hulplijn ingeschakeld en heeft ons direct doorgestuurd naar fysiotherapeut in zkh. We konden gelijk terecht en moesten daarna weer terugkomen. Bij fysio nogmaals het hele verhaal gedaan. Ze heeft hem onderzocht maar verder niks geks gevonden maar zag ook wel dat hij enorm onrustig was. We hebben het slaapschema meegekregen dat ze in het zkh gebruiken bij een reset van de babietjes. Ze hebben op het zkh namelijk ook een speciale slaappoli voor babies en kinderen. Vrijdag belt ze hoe het gaat en over twee weken terug voor afspraak. Dan gaat ze ook meer kijken naar de voorkeurshouding die hij heeft. Daarna weer terug naar ka. Die lijkt kma wel aannemelijk maar voor een provocatietest was het nog te vroeg. Daarvoor moet hij eerst een tijdlang deze voeding (pepti) gebruiken. Over 4 weken moeten we terugkomen. Misschien dat we dan ook overgaan op neocate maar dat horen we dan, ligt er aan hoe Jonas het gaat doen. Net direct slaaptraining toegepast. Na een uur huilen en om de 5 minuten troosten viel hij dan toch eindelijk in slaap. En ook hier weer: je hebt het lang volgehouden hoor. Tja. Wat moet je dan. Zie het werken wel steeds minder zitten, ben gewoon kapot. Ik ga het wel proberen hoor maar als het niet gaat, houdt het op.

Haha, en op het eind zegt ze: oh ja, de echo van de heupjes was goed trouwens. :D

Hij slaapt nog steeds trouwens... Al bijna 2 uur! Dat doet ie nooit op de middag. Hoe lang slapen jullie kindjes overdag? Fysio gaf aan dat hij op deze leeftijd nog wel zo'n 2/3 u over een slaapje overdag mag doen.

Oh en nog meer nieuws... Hij slaapt door... Hij heeft de afgelopen 4 dagen rukken gemaakt van 8, 7, 7 en vannacht zelfs 9.5 u gemaakt! Hij begint er alleen iets te vroeg mee dus hopelijk kunnen we daar nog iets mee schuiven dat hij er mee begint rond een uur of 11 oid.

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou dat klonkt allemaal wel goed toch, fijn dat er nu wat actie ondernomen wordt...hopelijk ga je vooruitgang zien met de slaaptraining...

Hier slaapt Casper overdag meestal 1 uurtje tussen de voedingen in...maar ik merk de laatste paar dagen dat het wat langer wordt....het is nu soms 1,5 tot 2 uurtjes....maar dat geld voornamelijk voor het slaapje in de ochtend en die meteen daarna.....tussen de fles van 15.00 en 19.00 uur is het maar een uurtje hoor....en dan over het algemeen weer vanaf ca. 20.00-20.30 tot zijn laatste fles om 23.00 uur.

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Kris, wat fijn dat ze hebben geluisterd en gelijk actie hebben ondernomen. Heel benieuwd wat er allemaal uit komt.
    Hier nog 2 Slaapjes s'middags van 13:00 tot 14:45 en van 16:30 tot 18:00 gemiddeld soms eerder soms later.

Hier weer een mijlpaal, Yuri is uit de wieg gegroeid dus hij heeft vanmiddag voor het eerst in zijn ledikant geslapen, ging goed.
    Wieg gaat op de zolder voor Chalina of Yuri zijn vrouw haha Mijn man met zijn opmerking ' moet dat nog minimaal 20 jaar op zolder staan' nog minimaal 20 jaar ja :-D

Knap ventje is Niel, Amber.
    Wat gaat het toch snel he. Ik wil nog steeds mijn baby terug.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, ik kan soms echt verdrietig zijn bij elke nieuwe mijlpaal: einde zwangerschap, einde kraamweek, uit maatje 50, laatste borstvoeding bij mij, laatste verlof dag....het gaat veel te snel!!!! En ondertussen kan ik alweer jaloers naar dikke buiken kijken terwijl ik echt nog wil wachten en van L. genieten....ben echt een sentimentele muts hoor...
    En ja, ook was ii verdrietig dat hij uit de wieg ging naar zijn eigen ledikant in zijn eigen kamertje ;)

Kris, mooi dat ze nu wat beter gaan kijken/dingen proberen. Het heeft lang genoeg geduurd voor jullie!

Amber, wat een lekker ding!!!

Ik ga naar bed. De echo van de heupjes was goed! Geen gekke dingen. Mijn man had een bedrijfsfeest dus ben naar mijn ouders gegaan. Mijn zusje met haar zoontje kwam ook dus hele dag daar 'gehangen' en gegeten. In de avond opgehaald en nu net thuis. L. Ligt alweer te maffen. Vannochtend kon hij niet slapen vanwege de echo, maar bij mijn ouders heeft hij van half 2 tot half 6 geslapen 😪toen even wakker en dan van 7 uur tot half 9!!! Hij was dus super vrolijk vanavond. Maar net werd hij toch moe en ligt nu in zijn eigen bedje!!!

Deel Deze Pagina