** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Fijn Kris dat je zo snel doorverwezen bent in het ZH.
    tja ons mannetje is ook niet het beste slaapvoorbeeld denk ik, maar als hij eenmaal slaapt dan helpt het met inbakeren (nouja... beetej zwachtelen met een dekentje of in de puckababy ...) om hem langer door te laten slapen. dan maait ie zichzelf niet wakker, aangezien jij ook een beweeglijk tiepje hebt, is het denk ik het proberen waard. mijn vent slaapt op goeie dagen 2 x 2 uur ongeveer, en nog een uurtje in de kinderwagen als ik alles goed plan qua tijd .... hij is tot anderhalf uur wakker en dan begint hij te gapen en drukker te doen > moe > slapen ...

Is het niet juist fijn dat hij wat eerder op de avond al zn slaap start? als hij pas om 11 uur slaapt kan ik me voorstellen dat dat een hele ruk is om wakker te blijven tot die tijd? en hebben jullie ook je avond niet voor jezelf, ook niet onbelangrijk.
    ze hebben gemiddeld 15 uur slaap geloof ik nodig dus mooiste zou zijn als hij het meeste nachtslaap pakt als hij smiddags zo slecht slaapt?

nouja, ongetwijfelt makkelijker gezegd dan gedaan, zit hier ook regelmatig is de slaap-stress... eergisteren weer 5 x eruit ..boehoe..

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Jeetje wat slapen sommige kindjes goed! Hier max 3 kwer een half uur overdag.

Ah wat fijn kris er komt schot in! Nou dat hebben jullie ook wel verdiend dacht ik!

Ik heb te hard geroepen dat Yinthe goed door slaapt. Deed ze wel, eergister van 3 tot 5 wakker en vanmorgen was het half 6 toen nog even wen half uurtje tot 7.. geen 8 tot 8 meer even :p

Hier ook een emotioneel mens. Mijn vriend word er soms niet goed van!
    Soms kan ik om de domste dingen huilen, als yinthe helemaal lacht en mij diep in de ogen kijkt.. heerlijk haha

3. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier slaapt ze ook bijna overdag niet meer.. s ochtens na de eerste fles nog 2 uirtjes en smiddags hooguit nog een uurtje.. maar dan zit ze dus al aan de 15 uur aangezien ze snachts 12 uur slaapt... dus ze zal er wel genoeg aanhebben..

Eerste werkweek zit erop en is me 100% meegevallen.. s ochtends tijd over heerlijk alles n opt gemak kunnen doen haha.. alleen na het ophalen is het even haasten om te zelf te eten .. en silvy in bad fles en om.20 uur op bed te krijgen..maargoed dan hebben we vanaf 20 uur wel de avond voor onszelf.. das ook wel.erg lekker..

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, ik dacht dat het al aan ons lag dat ze overdag niet zo veel slaapt, maar zoals ik het nu lees doet geen een van de kleintjes dat...

Hier is het meestal van 9 tot 11 en van 14.30 tot 16.30.
    En dan wakker tot 19.30 ongeveer. Dan bij papa of mama buidelen en verder slapen in het wipstoeltje tot 22.15.
    Laatste voeding en dan slapen tot ongeveer 7 uur.
    Dus dan zitten wij op...13-15 uur per dag slapen. Dus dat klopt dan ook wel weer :D

Grrr...vandaag al het zoveelste flesje gekolfde melk kunnen weggooien, zo raar! Staat er sinds donderdag in en vanmorgen al een beetje zurig. Tenminste zo rook het...

Zijn hier nog mama's die kolven? Hoeveel kolven jullie en hoeveel drinken jullie kleintjes?
    Afgelopen week heeft ze 100 ml per flesje gehad, maar daar haalt ze geen 4 uren mee. Dus toch te weinig. We gaan nu naar 120 ml.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mamavanjuul, toen ik nog combineerde kon hij op flesvoeding 3 uur teren, gaf ik hem dezelfde hoeveelheid gekolfde melk dan kwam hij na 2 uurtjes al. Maar bv is toch licht verteerbaar? Dus zal daar wel aan liggen.

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Gekolfd zit Yuri nu op _120cc ong 3,5 uur volgens schoonmoeder ik vind het netjes.
    Op wat voor temperatuur staat je koelkast mvj?

Pff Yuri was vanacht aan het klauteren geweest hij lag helemaal bovenin zijn ledikant. Vanavond maar dikke slaapzak aan doen, hij voelde zo frisjes aan.
    Even voeden en kijken of meneertje weer wil slapen, hij was vroeg vanmorgen.

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Zei ik laatst nog wow over maat 68..

vandaag kleren 68 aan.. Bekijk bijlage 427677

gaat het toch hard!

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ahhh cute!!

Ik heb ook een winterslaapzak aangetrokken.. ik denk dat ik de mouwen er vanavond ook maar aanrits ze was zo koud!

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ha hier ook ineens koude handjes, denk dat hij er zelf van wakker werd, steeds huilen bij het terugleggen, misschien wel te koud. Vanavond ff lekker instoppen.

T. pakt inmiddels het flesje een stuk beter. 60 ml gedronken net, niet genoeg maar hij is net als aan de borst gewend denk ik frequent kleine hoeveelheden te drinken. 100 ml zou makkelijk moeten lukken, liefst nog meer.

Dat zurige is volgens mij het omzetten van enzymen hoor mammavanjuul, niet te snel weggooien! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Zure en andere moedermelk kijk maar eens bij de stukjes over geur en smaak van de melk.
    je kan t evt ook gewoon invriezen en snachts in de koelkast gooien als je het de vlg dag nodig hebt? die vetten drijven altijd omhoog he, ziet er beetje rabbig uit...

lieve meid heb je muts :) en leuke kleertjes!

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yeah, Casper is druk bezig met oefenen voor het omrollen.....hij ligt in de box met zijn beentjes recht omhoog en dan gooit hij ze naar 1 kant....hij lag net al op zijn zij hihi....en een lol dat ie had...

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Casper slaapt trouwens al een paar weken in de Newborn Bag van Puckababy, en dan de teddy variant....met de mouwen er aan....eerst zonder dekentje, maar de laatste paar dagen met een dekentje er over heen.....in onze slaapkamer koelt het namelijk nu al af s'nachts naar 16/18 graden.

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Wat een hoop geklets weer hier zeg. Wel alles gelezen, maar weet niet of ik alles onthouden heb.

Las ergens over emoties. Nou, hier hetzelfde. MI zei dat volgens mij. Ook ik kan nu alweer jaloers naar dikke buiken kijken. Ik mis haar zo in mn buik. Ik mis mn kleine kacheltje. Ik mis de bevalling, ik mis de kraamweek en nu mis ik mn verlof. Van de week dan begonnen en het ging goed hoor, maar ik kan ook niet wachten op een 2e als die ooit mag komen. Hoe ik ook geniet van S, het gaat zo hard. En ik geniet echt volop hoor. Nu ik werk lig ik savonds als ik thuiskom eerst een hele hort met haar op mn borst of ik ben aant keuvelen met der. De rest komt later wel. Nu zit ze ook lekker bij me terwijl ik dit typ.

Fijn dat de echo`s van de heupjes goed zijn. DAt is wel even een opluchting. Je weet nooit natuurlijk.

Ik hoop dat je nu ook kan gaan genieten Krisje. Lekker dat hij nu al zo lang slaapt. Hier is het verschillend ene dag slaap ze heel de middag, andere dag maar een uurtje iedere keer. Vanmiddag heeft ze lekker geslapen en mama dus ook even. Heerlijk even bijtanken. Was best moe namelijk.

Hier slaapt ze al lang niet meer in de wieg, omdat ze er niet lekker in sliep. Madame wil ruimte en die had ze niet meer.

wat een schatjes zijn er weer voorbij gekomen. Ik zal er ook weer eens 1tje plaatsen. Haal ze altijd wel weer weg na een aantal dagen ivm bekendheid. Wil namelijk niet herkent worden hier :(. Liever niet tenminste.
    Hier pas weer een aantal dingen van z8 gekocht. Ook iets maat 74 voor het voorjaar :). In de opruiming off course haha. Ben echt van de opruiming hoor.

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    hier geen puckababy of wat dan ook. Ze slaapt op der buikje. Dus dan is dat niet fijn.

Oh niet weggooien mamavanjuul. Dat is echt niet nodig. Hier ruikt dat ook zo, maar ze drinkt het met smaak op. Dit schijnt zo te horen. Je kan het echt een dag of vijf in de koelkast bewaren en anders binnen 24 uur invriezen. Dus niet weggooien meid. NErgens voor nodig.
    Hier krijgt ze een 100 - 125 cc. Ligt er net aan welk moment van de dag. Ik kolf sochtends 200cc ongeveer uit beide borsten. Om half 10 rond de 140cc en om half 2 rond de 110cc. Om hafl 5, 5 uur leg ik S. aan. Ik werk van 7 tot 4. En dan begin ik om half 8 en stop ik om half 4 en dan 2x een half uur kolven. Dus 2 uur kolfrecht per dag. Hier komt ze om de drie uur ongeveer en heel soms om de vier en soms om de twee.

Anders eerst even eht bedje voorverwarmen met een kruik roosjeh. Hier is het ook vrij koud op der kamertje, maar ze is echt een kacheltje, dus het moet ook niet te warm zijn. Dat wil ze niet. Ze slaapt in een romper met lange mouwen. Dun slaapzakje van katoen. Ze ligt onder een koekadeken. Die is wel wat dikker.

S. gaat jengelen, dus ik ga er een eind aan breien. Wilde ook nog iets aan mn moduleopdracht doen, maar daar is niets van gekomen :(. Maandagochtend maar vroeg uit de veren om er iets aan te doen.

Oh enne sandra, hier hetzelfde. Ook beentjes de lucht in en op der zij. Ze is al een keer van buik naar rug gerold.

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
  15. Netmama

Netmama Lid

19 sep 2014
    50
    30
    18
    Nou lekker is dat, wil ik eens reageren, verdwijnt mijn bericht! Dat is ook een vd redenen waarom ik niet reageerde, het gaat allemaal zo snel ;).

Wat fijn dat de kindjes die een beetje moesten wennen steeds beter uit de fles drinken. Dat is al een hele geruststelling als je aan het werk moet.. Borstvoeding is inderdaad licht verteerbaar, maar op de een of andere manier merk ik hier weinig verschil (combineer borst en kunst). Hij drinkt meestal 150 cc, en er zit qua tijd weinig verschil in.
    Ik vind jullie foto's echt geweldig! Kies er zelf voor om ze niet te plaatsen, ook vanwege het feit dat ik graag anoniem blijf.

Wat slapen sommige kinderen lang! snachts gaat het prima (vaak 1 keer wakker), maar overdag komen we meestal maar aan 1 uur slaap. Aangezien hij zichzelf vrij aardig kan vermaken, neem ik aan dat hij die slaap niet nodig heeft.. Sinds de prikjes valt hij overdag niet meer in bed in slaap, huilen, pak ik hem op en is hij vertrokken. Terwijl als ik hem laat huilen, hij dat lang vol kan houden.
    Bevalt de newborn bag Sandra? Ik zat er ook voor te kijken.

Wat leuk al die omrollers, het gaat inderdaad heel snel allemaal! En bij mij zijn de emoties ook veel meer aan de oppervlakte dan voorheen. Niet alleen bij mijlpalen, maar ook met bijvoorbeeld tv programma's. Vooral als het over zielige kindjes gaat ofzo :(

Fijn weekend allemaal!!!

16. Netmama

Netmama Lid

19 sep 2014
    50
    30
    18
    Het verbaast me trouwens dat een aantal van jullie de echo al heeft gehad! Hier zeiden ze steeds met vier maanden. Nu met drie wel al een verwijzing gekregen, maar duurt nog even voordat we heen mogen. Top dat de uitslag goed was bij jullie :D

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Netmama - ja, hij bevalt prima....is alleen wel maar tot 6 maanden / 70 cm....en ik vind hem nu al wat kort worden, hij heeft nu nog ongeveer 10/15 cm over aan de onderkant. Maar qua warmte voldoet hij nu nog prima.

Ik heb voor de echte kou deze winter twee Ergo Pouch slaapzakjes van 3.5 Tog gekocht, daar schijn je helemaal geen dekentje bij nodig te hebben. Ze zijn wel mouwloos, maar je kan er een soort van slaapvestje met lange mouwen bij kopen die je dan over de slaapzak aantrekt zodat de armpjes toch bedekt zijn, mocht het nodig zijn.

Onze slaapkamer is op de begane grond en is een soort van "serre" idee (don't ask, ideetje van de vorige eigenaar, staat op het lijstje van nog te slopen dingen ;)) en wordt dus in de winter ijskoud en in de zomer bloedheet.....en aangezien de bovenverdieping en daarmee Casper zijn kamertje nog niet klaar zijn, slaapt hij voorlopig nog even bij ons...

Wij hebben trouwens a.s woensdag de echo voor de heupjes.....er werd ons destijds in het ziekenhuis verteld dat het bij 3 maanden werd gedaan...

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij moeten dinsdag naar het cb, dan ook verwijzing voor de heupjes.

Hier slaapt ze ook in een winterslaapzak, maar de mouwtjes zijn veel te lang. Dus ze heeft een romper met lange mouwen aan, shirtje met lange mouwen en pyjama. NU heeft ze tenminste niet meer van die ijskoude handjes.

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Fijn dat bij jullie echo vd heupjes ook goed was Mi!

En nu we het toch hebben over dingen die te snel gaan en waar ze niet meer in passen... Jonas past bijna niet meer in zijn badje. Hij vindt het ook leuk om zich steeds af te zetten en dan stoot ie met zijn hoofdje tegen de andere kant natuurlijk. Wij hebben geen bad... Nemen jullie ze dan mee onder de douche oid? Heb ook nog een badinsert, dus daar kan ie dan ook nog gewoon in.

Ik vind trouwens het nageltjes knippen ook niet zo tof!

@Roos, hij sliep ook wel in de avond, het was voornamelijk overdag dramatisch, meestal vanaf een uur of 6 's morgens tot ongeveer 6 u 's avonds. Inbakeren helpt idd. En dat deden we dus ook al alleen tja... ik kon de strijd met hem gewoon niet meer aan overdag, dus ik gaf toe.

Hm... Allemaal niet zulke grote slapers dus!

Wow, wat goed van Casper Sandra!

Slaapzakje wil hier ook nog niet zo goed. Had een kleintje gekocht maar die armpjes zeg... krijg hem er zo lastig in! Maar ja, wij zijn nu voorlopig toch over op de pacco, dus dat slaapzakje wordt niet meer gebruikt. Weer een kledingstuk dat te weinig gebruikt is haha, hij wordt ook zo lang! pakjes in maat 62 worden al te klein bij de beentjes, echt maf. Hij heeft best lang in 56 gezeten maar ik ben nu heel fanatiek hem alles in 62 aan het aandoen voordat het niet meer past. Koop er ook maar niks meer bij. Ik heb het vermoeden dat ie al richting 64/65 cm gaat. Hij weegt maar 5.5e kilo, lange slanke vent haha.

Marievs, wat een schatje! En ik ben ook van de opruiming :D!

Netmama, wij hadden zelfs al een uitnodiging met 2 maanden. Die heb ik maar verzet, vonden ze ook wat vreemd bij radiografie. Zal wel een foutje zijn geweest.

Hier ondertussen twee dagen bezig met het strakke slaapschema. En na de eerste keer een strijd van ruim een uur (wat mij nog reuze mee viel), slaapt hij nu steeds al na 1 of 2 keer 5 minuutjes huilen en troosten... Soms ligt ie nog 20 minuten te jengelen maar da's ook niet erg. Ik ben echt in shock. Ik durf nog niet superenthousiast te zijn, we hebben al te vaak gedacht dat het met een paar dagen heel goed ging maar altijd kwam er weer een terugslag. Het doorslapen doet hij ook nog... Al bijna een week!

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zojuist evenCasper zijn nieuwe baby gadget uitgeprobeerd....hihi....onze hond Joep vond het ook wel wat....;)

Deel Deze Pagina