Haha geweldig, allemaal kindjes op een speelkleed Superleuke foto's weer dames! Slapen... hier slaapt J. 9 van de 10 keer door. Vanaf 12 weken begon hij steeds langer en dieper te slapen. Zooo wat is dat een luxe zeg... ben best een slaapkop, voel me nu veeel energieker nu ik langer achter elkaar kan slapen! Het schema overdag is: 1,5 uur wakker, 1,5 uur slapen. Gemiddeld genomen. Heb dus best wel een goed slaapkindje. Maar ik moet eerlijk zeggen, dit was in het begin niet zo. Toen was slapen een drama. Hij heeft eigenlijk 'geleerd' om in slaap te vallen. Dat kreeg ik toen als tip van een vriendin, dat je je kindj dat kunt leren. Ben het gaan proberen, en het heeft hier echt gewerkt! Zou dat bij jou ook het geval zijn Kris? Kolven... ik kolfde gisteren na mijn werk 170 cc. J. dronk bij papa gisteren uit het flesje 180 cc, en bij mijn schoonmoeder van de week 190cc! Wooow heb echt een zuiglapje! Haha, zit wel in de familie van man's kant. Daar grappen we dan wel eens over Omrollen gebeurt hier nog niet... leuk dat er hier al meerdere kindjes dat kunnen! Ben benieuwd wanneer ik dat bij J. ga zien. Vraag voor de bvmama's...hoe vaak voeden jullie gemiddeld op een dag?
Mvj - haha, inderdaad wat een toeval, jij hebt de roze variant zie ik hihi....en inderdaad een iets kleiner hondje...grappig zeg!
Whaha Sandra, wij hebben precies dezelfde . Blauwoogje: absoluut, hij moet het ook leren. Wij brachten hem steeds al in slaap naar bed, zodat ie tenminste sliep... Dus nu is ie op slaaptraining . Begin al weer bang te worden dat we te vroeg hebben gejuicht. Meneer huilt alweer de hele middag, wil niet slapen. Vrijdag en gister ging het juist zo goed. Kan natuurlijk ook zijn dat hij nu bijgeslapen is en gewoon bijna niet hoeft te slapen overdag maar dat vind ik dan ook weer zo apart want als ik hem dan vast heb, begint het gegaap. Ratje.
Mooie babygym's en wat lief met de honden ernaast. Blauwoogje, geen idee op hoeveel voedingen ik zit, ooit de tip gekregen van eurolac niet meer te tellen. Ik gok dat ik tussen de 8 en de 11 voedingen zit.
Alyssa, jeetje wat een pech! Als je over jezelf heen rijdt met zo'n zwaar ding zal niet echt fijn zijn.. Wat een schatjes allemaal op het speelkleed! Ben zo jaloers dat ze lekker plat liggen allemaal :'( die van mij mag niet plat op haar rugje liggen.. ik merk dan ook meteen dat ze heel erg last krijgt van de melk die omhoog komt! Wauw, blauwoogje! Jij kolft veel! Zoveel komt er bij mij niet uit.. al heb ik het idee dat ze zelf meer drinkt dan dat ik kolf. Meestal kolf ik 100 cc uit het flesje drinkt ze ongeveer 140 cc. Hier voed ik de laatste weken 5 of 6 voedingen op advies van de osteopaat (vanwege haar verborgen reflux) om de minimaal 3 uur! Na de voeding tussen half 6 en half 8 gaat ze slapen en wordt ze 's ochtends wakker. Ze slaapt nu al een week 12 tot 13 uur de avond en nacht door! Overdag slaapt ze in totaal 2 uurtjes of net iets meer.. dus heeeeel weinig!
Dank voor jullie antwoorden Ik wist eerst ook niet hoeveel voedingen ik op een dag gaf, tot het cb er naar vroeg...toen ben ik er op gaan letten. Zit nu op 6 á 7 voedingen gemiddeld, maar dat is sinds hij doorslaapt. Maar ik weet ook, elk kindje is anders. Was zo eens benieuwd hoe het nu bij de andere mama's ging. Roosjuh, het heeft wel even tijd gekost het leren zelf in slaap vallen. Had ergens gelezen op internet dat je je kindje steeds iets wakkerder in bedje moet leggen, zodat hij er rustig aan kan wennen. Zelf zorgde ik er eerst voor dat ik zeker wist dat hij gevoed, verschoond en genoeg geknuffeld was. Dan ging ik erbij zitten als hij in bedje lag. Ik praatte of zong voor hem, aaide over zijn hoofd...zodat hij wist dat ik er was. Soms huilde hij dan best hard en oh wat een moeite kostte het me dan hem niet uit bedje te halen. Soms deed ik dat wel, als hij echt hysterisch huilde. Maar op een gegeven moment huilde hij steeds korter. En nu huilt hij bijna nooit meer als hij naar bedje gaat, soms wel even 'jengelen'. Dat vind ik een heel schattig geluidje haha Misschien dat sommige mensen zeggen, hoe kun je je kindje laten huilen... dat dacht ik eerst ook, maar ben nu zo blij er in 'geinvesteerd' te hebben. Doordat hij zo goed ging slapen werd hij ook veel vrolijker als hij wakker was! Misschien werkt het niet voor ieder kindje, ik ben geen expert hoor.
Ooh phillys wat vervelend van de reflux! Mag ze ook niet bijv een uurtje na de voeding op haar rugje? Zooo jouw kindje slaapt lang door 's nachts! Knap hoor met bv! Ja, kindjes kunnen zeker meer uit de borst halen dan je zelf kunt kolven... en het mooie van bv vind ik dat het helemaal op jouw kindje is afgestemd! Dus het lijkt misschien meer omdat ik meer kolf, maar dit mannetje drinkt gewoon ook best veel denk ik. Lijkt op zijn vader haha Maar weet niet of ik altijd 'zoveel' bv heb hoor. Vorige week kolfde ik namelijk iets van 60 cc ofzo... snap nog niet helemaal hoe dat dan zit. Maar was wel blij dat ik gisteren meer kolfde moet ik eerlijk zeggen, was even bang dat mijn productie gekelderd was doordat ik weer aan het werk ben...
Dank blauwoogje, ik overweeg hetzelfde. Mijn vriend heeft vanmiddag geprobeerd hem in slaap te krijgen maar het lukt niet, ook al zit het buikje vol en gaapt ie, 3 huil uren later zaten we er allebei doorheen. We proberen hem zo goed mogelijk te troosten maar ook tijdens het troosten gaat het van jengelen naar huilen, en van huilen naar krijsen. Uiteindelijk sta je er zelf ook nog bij te huilen, bah. Verschrikkelijk vooral omdat hij ontroostbaar is. Aangezien ik straks toch weer een paar dagen moet werken geeft dit zoveel stress, dat ik bang ben dat ik er ook aan moet geloven hem in zn bedje te moeten houden als hij moe is. pff... zie er nu al tegenop....
hier ook tussen de 50-100 cc wat ik meestal kolf hoor Phyllis, snachts heb ik de meeste voeding gek genoeg en overdag het minst, niet zo handig maar heb t niet voor het kiezen .. daarom zal mijn mannetje ook nog niet zo snel snachts doorslapen vrees ik, kon er ook nog wel bij
Ach meid dat snap ik zo goed! Heb hier ook soms meegehuild als hij zo ontroostbaar was... verschrikkelijk is dat hé? Ik hoop dat mijn verhaal dan hoop mag bieden... wat ik trouwens vergeet te vertellen... de 3 rrr's hielpen daarbij ook heeel goed. Rust, reinheid en regelmaat. Hier is het echt, slapen, voeden, spelen/knuffelen en weer slapen. Maar misschien deed je dat al? En zoveel mogelijk prikkels vermijden, hielp en helpt hier nog heel goed! Wanneer moet je weer gaan werken? Wie weet lukt het je nog om voor die tijd een goed ritme erin te krijgen!
Ja vanaf dat hij 6 weken is probeer ik al zoveel mogelijk voorspelbaarheid voor hem te hebben op de dag. De voeding doe ik altijd als laatste, maar dat komt vooral omdat het zonder de borst te geven hem nooit lukt om in slaap te vallen. Dan is hij moe, heeft ie zitten gapen, wrijft in zn oogjes, en dan doe ik hem zn slaapzakje en pyama aan, zacht slaapliedje op en meneer ligt lachend in zn bed, klaarwakker .... tot het dus huilen wordt uteindelijk. Naar beneden nemen en het later weer proberen loopt uit op hetzelfde. Weer klaarwakker of huilend in bed. Prikkels vermijden lijkt hem wel wat rustiger te houden, en volgorde houden we erin. Heb al de sleep sence program in huis maar zie erg op tegen slaaptraining, vind het zo moeilijk hem zo overstuur te zien. maar zoals je zegt, als jouw kindje nu juist des te vrolijker is, is dat hetgeen waar je het voor doet. knap van je hoor,
Ja dat begrijp ik heel goed Roosjuh! Nou, daar ligt het dus niet aan, want je bent al heel goed bezig met die regelmaat. Denk dat het dan echt is dat hij nog niet weer hoe hij zichzelf in slaap kan laten vallen. Kan me voorstellen dat je tegen de slaaptraining op ziet... het is ook alles behalve leuk je kindje zo te zien! Maar het loont echt, tenminste hier dan, en als ik het over kon doen was ik er eerder mee begonnen! Dat ken ik niet, de sleep sence program. Wat houdt dat in?
En dit stuk kreeg ik toegestuurd, deed me realiseren dat het bij ons echt 5 voor 12 is, voor de tweede keer al... Misschien heb je hier ook iets aan, gewoon qua achtergrond info. Ritme en regelmaat voor uw baby - Patiëntenfolders - 6121 - Isala