Graag Kris, ben wel benieuwd. Sleep sense program is eigenlijk wat jij ook hebt gedaan blauwoogje. je kan bij je kleintje bij t bed blijven zitten en troost geven in zn bedje, of je verlaat de kamer en gaat iedere zoveel minuten weer terug. Ik wil dan wel bij hem blijven, als ikzelf maar niet de "prikkel" wordt wat hem wakker houdt of gefrustreerd omdat ik hem niet oppak. Heb net ook maar het boek 'baby in een droomritme' besteld, kreeg wel goede recensies en wil het voor elkaar krijgen op zon zacht mogelijke manier.. fijn dat het jou zo goed geholpen heeft blauwoogje, wat zul je het lastig gehad hebben maar nu slaapt je kleintje lekker... ben stiekem jaloers
Goed artikel Kris! Staan veel goede tips in. Ah okee Roosjuh Je zal zien, als jouw kleine straks begrijpt dat het ook veilig is in bed zonder papa en mama, ook jij echt mag genieten! Ik gun het je! En alle andere mama's ook die hetzelfde probleem hebben. En je doet het hartstikke goed als mama, omdat je met zoveel liefde alles wilt doen voor je kindje!
Inderdaad goed artikel! Ik ga hier ook eens war mee doen. Goed zeg alle kindjes die omrollen! Yinthe rolt wel van zij naar zij maar absoluut niet naar buik! Ik geef yinthe nu sinds vorige week een probiotica van dophinus ofzo. Aangezien ze overal schimmels kreeg en snotverkouden steeds is zei de drogisterij dat we haar imuunsysteem moeten aanpakken. Groot verschil al.. spruw bijna weg. Schimmel op haar schaam lippen zo goed als weg.. amper verkouden. Alleen ze spuugt vaak! Niet veel gewoon een mondje terug maar wel zo'n 10/12 keer op een dag. Zou dat hier van komen? Of misschien van de pap door haar fles. Hadden meerdere hier last van?
Herkenbaar Kris, hier is het badje ook te klein! Hij is al ruim 65 cm en beweeglijk, dus dan worden de voor- en achterkant al snel geraakt . Wij hebben ook een tummytub waar hij nu heerlijk in kan zitten en hier ook echt van geniet. Onder de douche doe ik eigenlijk alleen als mijn vriend ook thuis is, omdat ik het anders zo lastig vind met afdrogen/omkleden. Stiekem laat ik de nageltjes ook door mijn vriend doen, want daar hebben mijn zoon en ik allebei een hekel aan . Als je volgens die slaaptraining werkt, hoe doe je dat dan als ze na de voeding meteen in slaap vallen? (Dan mis je je schema van voeden-spelen-slapen en leg je ze niet wakker weg). Of wat doe je als ze na het voeden-spelen/knuffelen geen slaaptekenen vertonen, evengoed in bed leggen na een bepaalde tijd? De meeste kinderen zijn nu rond de drie maanden of ouder, ik kan me voorstellen dat ze niet meer na iedere voeding slaap nodig hebben? (Ook wel afhankelijk van hoeveel voedingen ze nog op een dag krijgen misschien). Ik hoop dat de ervaringsdeskundigen hier een antwoord op kunnen geven
Wat vervelend vd spruw en schimmels Alyssa!! Goed dat je nu verbetering ziet. Geen ervaring met het vele spugen, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Hopen dat het snel weer overgaat.
Ik ga ook maar eens beginnen met die slaaptraining. Ik vind het heel lastig want ik leg haar in bed als ze moe is. Dan slaapt ze een half uur en is weer wakker! Het duurt best wel even voor ze in slaap valt. Ze moet ook huilen en steeds op en neer voor het speentje! 's avonds is ze kapot moe en valt ze bijna direct in slaap na haar voeding. Dan een half uurtje recht op bij mama en dan het bedje in! Dan slaapt ze tot 's ochtends! Netmama, het antwoord op jouw vraag heb ik niet maar wil ik ook graag weten Alyssa, wij gebruiken ook de abc dophilus! Het helpt heel goed en is echt super fijn spul. Ze spuugt inderdaad ook vaak op een dag. Dat had ze daarvoor maar heeeel af en toe! Ik hoop dat alles nu weg gaat en dat ze meer weerstand krijgt. Ook fijn is dat als ze last hebben met poepen dit ook helpt
Zo kon lekker veel lezen! Niet alles kunnen onthouden. Maar ik kon gisteren niet op de site komen... Gaf steeds 'error' aan....????? Speelkleed: super leuk! En die van Casper met de benen in de lucht, hilarisch!!! Levi is ook gek op de babygym. Wij hebben er eentje van de leeuwenkoning. Gekregen van mijn vriendin en haar man. Met hun gaan we ook in maart naar Center parcs en zij past elke dinsdag op Levi. Zelf wil ze dolgraag kids maar kiezen ervoor dit niet te doen omdat ze erg last heeft van fibromyalgie. Ze vind het heelijk om voor Levi te zorgen maar is bang het niet full time te redden met een kindje. Phillys??? Was jij dat???? Dat je kindje niet plat kon???? In ieder geval kan ze dan nog steeds onder de babygym hoor! Wij doen het wel eens met het voedingskussen eronder! Dan leg ik Levi daar half rechtop in en dan kan hij wat beter bij de speeltjes komen. Slaapschema klinkt goed! Hoe gaat dat in zijn werk?? Kris, Levi doet hetzelfde in badje! Afzetten met de voeten en dan moet ik hem tegen houden anders knalt hij met zijn hoofd tegen de bovenkant haha. Hij word ook te groot maar meneer is bang voor de douche... Dus ik weet niet hoe ik dat straks ga doen. Kan moeilijk telkens naar mijn ouders in het grote bad. Levi heeft een nieuw geluidje ontdekt sinds gisteren! Ik hoorde hem oefenen in bed en later deed hij het beneden ook steeds. Heel hoog pieperig lachen. Hij kan het zachtjes, dan lijkt het net of je een muis in huis hebt. Of hij doet het heel hard. Dan krijg je een lach-gil. Erg grappig. Slapen: ik merk dat Levi langer wakker gaat zijn overdag en minder gaat slapen. Merken jullie dat ook? Zaterdag met mijn vriendin en man een dagje wezen shoppen in Utrecht. Heerlijk! Mijn man werkt daar op het project nieuw hoogcatherijn dus had uitrij kaarten. Gelukkig want het kost daar 1 euro als je binnenkomt en daarna 0,50 per 10 minuten. Of 30 voor een dagkaart!!!! Lekker in winkels geneusd. Zelf laarzen gekocht, een winterjas voor mijn man. Bij KFC gelunched, bij de winkel van sinkel terrasje gepakt en bij de v&d een fotoshoot gedaan met Levi. Hij was het mooiste kindje van die dag vonden de medewerkers ( mijn vriendin hoorde ze dat fluisteren met elkaar toen wij binnen waren voor de shoot) dus ik natuurlijk trots als een pauw! Hij is natuurlijk apart met zijn rode krullen en felblauwe ogen haha. Met Levi ging het prima. Overal een flesje kunnen maken. Gewoon even achter de bar mogen kruipen of een bediende gevraagd water in de fles te doen en op te warmen. En gewoon in de wagen verschoond. Hij kon lekker kijken of spelen in de wagen en werd hij moe dan draaide ik hem op zijn buik en ging hij slapen. Was dus een geslaagde dag!
Mi wat fijn zon dagje.. hier vanmorgen al lekker wezen sporten op de sportschool hebben ze opvang ideaal en mamma kan zo weer strak int velletje komen hihi de 21 kilos zijn er bijna af!!
Muts, wat voor oefeningen doe je allemaal op de sportschool? Hier nog steeds een buikje. Heb wel oefeningen geleerd van zw. gym die ik elke avond hoor te doen...maar ik vergeet het steeds of ii ben te moe. Pffff ik krijg er maar geen regelmaat in. Zou wel weer willen stijldansen/salsa dansen. Heb het 4 jaar gedaan. We hebben goud nog gehaald. Maar de cursussen zijn ineens zo duur!!! 200 p.p. en dat voor een half jaar....
Hihi wat een lekker vrolijk koppie mi! En wat leuk dat hij zijn stemmetje steeds meer ontdekt. Hier vind ik het al schattig als hij om me moet lachen, maakt ie zo'n grappig lach-geluidje. Heerlijk zeg zo'n dagje uit, knap dat Levi zich zo makkelijk aanpastte! Haha, wat geweldig als je dat te horen krijgt over je eigen kindje hé! En trots mag je zijn hoor! Ik kon gisteravond ook even niet op zp, er stond een berichtje dat ze bezig waren met onderhoud. Had ik net een berichtje getypt, kon ik hem niet verzenden... Geen idee Alyssa, heb geen verstand van fv. Maar wat fijn dat de schimmel, de spruw en de verkoudheid bijna weg zijn!! Zooo goed bezig muts! Knap zeg, 21 kilo bijna eraf! Hier was ik na 2 maanden op oude gewicht, maar wellicht dat het wel mee hielp dat ik bv geef. Ik doe niets aan sport, dus respect voor jou dat jij het wel doet! En merk je al verschil Kris met het nieuwe slaapschema?? Ben erg benieuwd! Als het goed je al een paar dagen bezig toch? Is het een beetje vol te houden? En hoe gaat het bij jou Roosjuh? Ben je al aan het proberen met de 'slaaptraining'? As donderdag hebben wij een babyfotoshoot gepland. Ben erg benieuwd, hopelijk worden het leuke foto's! Jij had toch pas of binnenkort een fotoshoot Alyssa? Is het geslaagd?
Ik merk hier juist dat Casper overdag wat meer gaat slapen.....een paar weken geleden sliep hij overdag bijna niet, maar sinds een weekje slaapt hij tussen iedere voeding minimaal een uurtje en soms wel 2 uur! (En tussen 19.00 en 23.00 uur wel 2,5 tot 3 uur). De afgelopen twee nachten sliep hij van 23.45 tot 06.00 uur, zonder tussentijds wakker te worden! Heerlijk! Hopen dat dit zich doorzet...! Normaal word hij vanaf 4 uur wel een paar keer wakker en is hij heel makkelijk zoet te houden met een speentje tot 06.30 uur als de wekker gaat. Hij ligt nu ook heerlijk te maffen, dus ga hem zo even wakker maken voor zijn flesje
Mi ik fiets altijd eerst 10 km daarna zware krachttraining... ik verbrand zon 900 calorien per traing hihi dus zwaar maar oh zo gaaf.. wil weer terug naar mijn buikje van voor zwangerschap en dat ist bijna alweer gelukkig
Strak buikkie muts!! fijn dat je alweer bijna terug op gewicht bent zo! ik denk niiiiiiet dat ik een foto van mij buik ga plaatsen hehe ( jullie zouden alleen maar jaloers worden *kuch*) Nou blauwoogje ik heb vandaag een start gemaakt hoor, met mn moeder als sidekick hebben we beneden even de eerste minuutjes afgewacht en toen hij hard moest huilen ben ik naast zn bedje gaan zitten en maar beetje fluosteren of even hand op zn buikje gelegd, dat hj in ieder geval wist dat ik hem niet zomaar in zn uppie zou laten. Ik merkte dat hij mijn blik niet eens zocht, hij was helemaal met zichzelf bezig. Knap overstuur, eerste keer 5 kwartier hard grhuild en nu net maar een kwartiertje, zo raar ineens! gisteren hebben we hem wel 3 uur hulend vastgehouden om op een gegeven moment maar naar beneden te gaan omdat we het voor zon kleintje te gek vonden worden. Blijkbaar hebben wij hem wakker gehouden en kon hijj niet slapen omdat we hem steeds oppakte, of dan weer wiegen, dan weer speentje aanbieden, dan weer fles/ borst geven, dan weer dit of dat. Het arme kind wilde misschien wel gewoon met rust gelaten worden ipv steeds maar heen en weer gezeuld. Ik zag het als troosten maar ja, als hij in onze armen net zo hard brult als in zn bedje, dan is het natuurlijk geen troosten meer. Ik hoop dat het zich zo goed voortzet... hij sliep vanmorgen 2 uurtjes en nu ook al anderhalf uur en counting! kon ie zl wel, maar nu helemaal uit zichzelf in slaap gevallen! fantastisch. Netmamma ji vroeg naar de voeding enzo, tja, ik voed wel voor het slapen gaan om hem alvast slaperig te krijgen, en met een warm vol buikkie slaapt een kindje ook lekker denk ik. Als hij is slaap dreigt te vallen dan beweeg ik iets, ik ga hem niet grof wakker maken natuurlijk maar ik probeer hem wel wakker genoeg maar slaperig te houden om in ieder geval goed te drinken, om zo goed aan zn rust te komen als hij slaapt. Meestal volstaat het om even met hem op te gaan staan, of zachtjes tegen hem te praten dat hij weer even oplet.... Maar goed speentje is net als de borst geven ook een hulpmiddel om in slaap te komen hem heb ik niks op tegen maar dan lukt het je kleintje alsnog niet uit zichzelf.
Wow muts wat een buik! Zo heeft die van mij er nog nooit uitgezien. Ben wel flink aan trainen nu, maar de kilo's gaan er nog niet af, merk wel dat mijn lijfwacht strakker begint te worden. Zag leuke babygym foto's!! Niel is van buik naar rug en rug naar buik gerold! Trotse mama! Helaas vandaag... Na sporten gisteren weer eens last van de knip... Werd steeds erger dus huisarts maar gebeld en die vond een bobbel...en die heeft ze open gesneden aaaaaaahhhhhh allema troep eruit!! Hopelijk trekt het nu weg, anders moet ik misschien weer geopereerd worden 😢.
A gedsie Amber, daar heb je echt geen zin in! Wat een gedoe... Hebben zo dan zo slecht gehecht? Ik heb echt nul last gehad van de knip...
Trainde daar ook 6 dagen in de week voor hoor amber hihi.. gaat nu natuurlijk niet meer.. ik ga nu minimaal 2 dagen in de week sporten soms 3.. Sjee dat zal pijn hebben gedaan.. hoe komt het dan?
Even kijken wat ik onthouden heb. Kris, toch te vroeg gejuigd? Hoop echt zo voor je dat het gauw beter gaat. Mi, lekker geshopt dus. Hihi en uiteraard jullie manneke is zeker knap. En wat een lieve foto, tuurlijk is je dag goed met zo'n mooie smile. Wauw muts! Knap hoor. Hier nog steeds 4,5 en dan de rest nog. Minimaal 20 kilo. Ik ben veeeeeeeeeeeel te zwaar maar afvallen gaat moeilijk met mijn schildklierafwijking. Binnenkort weer naar de diëtist, maar eerst nog minimaal 3 maanden bv. Tot die tijd 3x per week 30day shred en stallen mesten. Roosjuh, hopelijk gaat het op deze manier beter. Knap, Yuri is een korter slaper. Ik zei vorige week nog anderhalf uur, nou doe er maar een half uur vanaf. Amber, ohhh jakkes dat meen je niet. Pfff en als het niet goed komt operatie? Daar zit je ook niet op te wachten. Hier brief van het zkh gehad, 25:11 krijg ik mijn implanon. Geen gedoe meer met de pil.