Hahaha gele klei. Hier noemden ze Het mosterd bij het cb hihi Hier viel het mee met Het weer vanacht. Maar idd van dat wandelen komt zo niks! Ik had ook al die goede voornemens. Wanneer ik terug na mijn werk ga is het weer tijd voor nieuwe werkkleding. Hoop dan iets minder overtollig vel te hebben haha Vandaag hebben meisje en ik lekker tot 9 u in bed gelegen. Bezoek dat kwam half 11 en bleef tot half 2 daarna boodschappen gedaan en dan is de dag zo weer om! Gaat wel hartstikke goed gelukkig kan me goed redden en dochter is meestal heel makkelijk en relaxt tot nu toe. Ukkie je kleintje drinkt nu mooi zeg. Hier drinkt ze bijna altijd de 120 op maar ze is wel al 4,5 week oud. En vaak om de 4 u ( redt de niet altijd maar steeds vaker ) Corina fijn dat de nacht zo goed ging! Kris fijn dat je achter je keuze staat. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Pff hopelijk kan ik de fles vanavond zo regelen dat ze niet voor 11 u de laatste krijgt. Gister kwam het net rot uit, half 10. De avond ervoor ook al. Tegen die tijd hoeft ze niet meer om de drie a vier uur maar kan het rustig vijf. Alleen is het dan pas 2 u snachts weer 4 a 5 uur later is het 6 uur a half 7 nog steeds midden in de nacht na mijn idee. Hoop dus dat ik het vanavond weer anders kan krijgen. Eerst kwam ze namelijk rond 4 a 5 u snachts en dan sochtends rond de klok van 8 vond ik iets schappelijker haha. Tis net of ze aanvoelt dat mijn vriend moet werken ofzo. Net nu we de nachten niet meer afwisselen gooit ze haar schema nadelig om hihi😁 vanacht was het 2 u ik zei tegen mijn vriend geef anders even speentje misschien valt ze nog weer in slaap. En toen deed meneer BAM! De grote lamp aan toen kwam er natuurlijk van dat slapen ook niet meer wat haha.
Kris, mooi dat de keuze goed voelt. Ja ik wil ook dat het lekker loopt en geen gehannes maar voor nu wil ik er nog even voor knokken.
Hee meiden. Morgen alweer de laatste (1/2) dag van de kraamhulp. Ik vind het stiekem erg spannend met 2 kinderen alleen zijn...ik voel me dan ook nog niet zo fit. Sinds vannacht verschrikkelijk veel last van hoofdpijn. Of het nou door de onweer komt?! Ik weet het niet... Vanmorgen heeft onze kraamhulp een paar fotootjes gemaakt van onze knul. Ze doet het voor de hobby en vroeg of ik het leuk zou vinden. Nou! Dat vind ik wel! Moet je zien hoe schattig! Deze foto heb ik trouwens met de telefoon gemaakt. Die van haar gaat ze nog bewerken en zijn ook mooier van kleur...
Wat een mooie foto vrolijkemama! Idd spannend met 2 kids alleen ben blij dat mijn man nog even thuis is. Hoofdpijn heb ik tot gisteren ook heel erg gehad komt door je hormonen. Hoort allemaal bij het ontzwangeren hoorde ik. Mi fijn dat het vandaag weer beter ging! He jammer mamavanjuul die regen ik kijk er ook na uit om lekker naar buiten te gaan hopelijk knapt het snel nog wat op! Kris goed zo meis dat de keuze goed voelt! Je moet lekker doen waar jij je het beste bij voelt! Kleine man slaapt hier al de hele dag op zijn voedingen na heeft mama ook lekker even tijd voor zichzelf
@madameV: Haha, ja jou gegevens weet ik wel ja . Bij ons ligt ze ook regelmatig beneden hoor savonds. Al proberen we haar nu wel vaker in haar bedje te liggen. Oh, wat lekker zeg dat ze pas rond een uur of vier a vijf komt. Hier maak ik me er ook niet druk om wat ze binnen krijgt. In het begin wel, maar ze groeit goed en ze is tevreden. Met bv is het toch niet te controleren. Hier ook nog overtollig vel op mn buik. Oh die vriend van jou. Grote lamp is echt funest. @mamavanjuul: Ik was gister ook voor het eerst alleen. Mijn man had vier weken bouwvak. Echt zo ideaal. Goed gepland van ons hihi. Al kun je een zwangerschap niet plannen gelukkig. Het kwam wel mooi uit. Wat geweldig zeg dat je drie meiden hebt. Zo leuk. Komt er ooit een keer een vierde?? @corine: Oh das niet handig zeg onverwachts visite. Hou ik nooit zo van. Vervelend he als ze continue aan de borst willen. Heb ik ook al een paar dagen gehad. Ik heb gelukkig ook geen klagen qua voeding. Net wat mamavanjuul zeg, ook ik mag in mn handjes echt dichtknijpen. JA klopt ja, avent heeft van die speciale spenen. Ik heb die ook. Wist niet dat koffie, chocomelk en cola je productie kunnen verlagen. Ik drink dat gelukkig allemaal niet. Hier ook al een slaapzakje hoor. Heerlijk. Dochter trappelde zich de eerste weken al bloot. @Kris: geen ervaring met flessen sorry. Gebruik zelf die van avent, omdat ik daar ook de kolf van heb. Bij ons werkt in de maxicosi en dan een rondje gaan rijden altijd erg goed. Net of alles dan los komt. @Alyssa: Hier hetzelfde hoor. Ben nu iets minder lang bezig. Gelukkig laat manlief haar altijd boeren. Dat scheelt echt enorm veel. Hoe is het vandaag gegaan met de krampjes? @Joppie1: Hier ook zo`n plotselinge jammerkreet. Het is gelukkig geen jankbui. @amber: oh wat vervelend zeg. Heb er ook geen tips voor. Hopelijk iemand anders wel. Oh, trouwens op het buikje leggen. Dat helpt vaak wel. Las je verhaal over je 1e kindje. Wat erg zeg. @vrolijke mama: Ik ga eens kijken naar die methode van dunstan. Klinkt echt interessant ja. Oh, jij zit nog in je kraamweek. Wat lekker zeg. Leuke foto zeg. @Noelle: Ja ik wil ook zo graag wandelen, maar het komt met bakken uit de lucht. Volgende week hopelijk wel weer gaan hardlopen. Mag eigenlijk pas over 2 weken, maar wil eind volgende week toch al een poging wagen. Voel me qua lichaam ook best goed al. Heb ook echt geen rot bevalling gehad en heb er weinig last van gehad. @ukkie: Die zak zag ik vandaag ook ergens staan. Lijkt me echt ideaal zeg. Denk dat ik hem ook maar eens ga halen. MI: goed van je dat je het nog wel gaat proberen. Ook goed dat je een limiet heb gesteld. Je moet ook echt om jezelf denken. Je niet schuldig voelen. Het is juist goed dat je kan kiezen voor je kleintje. Honger leiden is echt niet fijn. @ego: vanmiddag eindelijk ook weer eens naar bed geweest. Was het echt zo zat en moe. Kan dan weinig hebben en dat is niet echt handig met een kleine. Hebben jullie kleintjes ook vaak de hik? Hier wel. Zo irri voor haar. Hier gaat de BV ook heel goed. Had ik echt niet verwacht. Ben daar erg blij en dankbaar voor. Tobben is echt niet leuk en had het dan ook niet vol gehouden hoor.
Madamev: Dochter 18 juli - 24 jaar - 1e kind Noelle85: Zoon 18 juli - 29 jaar - 1e kind. Marievs: Dochter 20 juli - 27 jaar - 1e kind. Corina1985: Zoon 22 juli - 29 jaar - 2e kind. Yuri Amber: Zoon 25 juli - jaar - 2e kind. Niel Alyssa: Dochter 26 juli - 25 jaar - Yinthe Mutss4011: Dochter 27 juli - 26 jaar - 1e kind. Silvy Maggie: Zoon 28 juli - 27 jaar - Mamavanjuul: Dochter 28 Juli - 31 jaar- 3de kind Manuela82: Dochter 1 augustus - 32 jaar - 1e kind. MI87: Zoon 4 augustus - 27 jaar - 1e kind. Levi Kris81: Zoon 8 augustus - jaar - 1e kind. Jonas. ukkie89: Zoon 9 augustus - 25 jaar - 2e kind. Vrolijkemama: Zoon 13 augustus - jaar - 2e kind. Vigo Afspraken Manuela82: 25 augustus CB. Corina1985: 26 augustus CB. Alyssa: 28 augustus CB. Mutss4011: 2 september CB. Maggie: 4 september CB. Marievs: 5 september CB. MI87: 9 september CB. Madamev: 9 september CB. Noelle85: 18 september CB.
Hier heeft l. Ook vaak de hik meestal kort na zijn flesje. Ja die puckababy is echt ideaal hij wordt zo rustig als hij erin ligt en dan slaapt hij als een roos. In de ochtend leggen we hem vaak beneden in de box zonder de zak maar dan slaapt hij heel onrustig.
Ooow haha hoofdpijn dus van de hormonen?? Okee dat verklaard een boel. Ik zit inderdaad nog in de kraamweek. Morgenochtend is ze dus voor het allerlaatst. Ik ga haar wel missen. Ze was zo lief voor ons! Moet er maar niet te veel aan denken...snif snif! Zijn er meiden die ook een ruptuur aan de bevalling hebben overgehouden? Hoe lang duurde het voordat dat prikkende gevoel weg was bij het plassen? Sorry voor de details maar mijn linker binnenste schaamlip is gewoon door de helft. Er is wel een gedeelte gehecht maar de scheur zit er nog wel. Was volgens de vk niet nodig om te hechten. Maar nu prikt het nog zo dus vroeg me af hoe lang het genezen ongeveer duurt. Oja, voor de lijst: Ik ben 28 jaar
Ld is vanavond dus geweest en heeft meegekeken met het aanleggen wat super goed ging mijn gevoel is bevestigd ik behoor tot het percentage waarvan het melk niet vet genoeg is maar wat niet is kan nog komen. Yuri was wel een trage drinker maar zijn tongriem alles zag er goed uit. Ze zag ook dus dat Yuri gewoon het flesje bijvoeding van 30 cc nodig is pas dan is ie verzadigd. Maar als ie goed en krachtig dronk was er ook niks op aan te merken. Dus ik ga nog sowieso verder tot de 7 weken en dan zie ik het wel verder. Moet morgen eerst de tandarts bellen tijdens broodje eten is een vulling in mijn kies gescheurd en heeft geloof ik ook wat van het gezonde kies meegenomen het brgint een beetje aan mijn kop te zeuren het voelde als een stroomstoot en daarna een hevige pijnscheut. Pfff knijp hem nu al ben bang voor de tandarts.
Nou wat een nacht gisteren. . Vanaf 11 uur savonds wakker tot half 6!! Mijn god. Nu net laatste fles gegeven dus ben benieuwd. Oh corina de tandarts! Weet precies hoe je je voelt. Op de dag dat mn vliezen braken ben ik heen geweest na 6 jaar. . Moest zo snel mogelijk terug komen om iig 2 wortel/zenuw kanaalbehandelingen te doen.. en een kies trekken... ik durf ook niet! Hoop dat je vannacht geen last hebt! Morgen hebben we een uitje naar de prenatal etc voor iig een browns fles. Misschien is zo'n puckababy ook wel wat voor ons! Eens even kijken! Wauw vrokijke mama wat een mooie foto! En mooie baby! Knap hoor met een telefoon zo'n foto!
Hey meiden, ik loop mega achter! De dokter kon niks raars vinden bij Siem. Ik denk dat hij zoveel lucht binnen krijgt bij het drinken, zowel bij borst als bij de fles dat hij daardoor zoveel kramp krijgt en gaat spugen. Wat doe je eraan? Ik heb al een d'r Brown en met aanleggen hapt hij zelf iedere keer weer verkeerd. Als ik hem dan dwing beter te happen laat gij los en zuigt mijn tepel weer lekker naar binnen... Pffff Vanochtend werden we wakker van wel 50 scheten, niet overdreven! Hij kronkelt en huilt er dan ook bij, zooo sneu. Vanochtend de borst gegeven om vervolgens onder gespuugd te worden. Om wanhopig van te worden! Hij is nu wel vrolijk . Vannacht heeft hij ook anderhalf uur lopen keten! Super schattig, maar niet de bedoeling.
Misschien bij de lactatiedeskundige vragen om tips en ideeën? Klinkt zo zielig! Hopelijk gaat het snel beter!
Hoi allemaal, mag ik meekletsen met jullie? Ik ben op 14 augustus bevallen van een dochter na 36+5 weken zwangerschap; we hadden een september-baby verwacht, maar het werd dus augustus! Ik merk nu dat ik echt behoefte heb aan ervaringen uitwisselen met moeders die rond dezelfde periode zijn bevallen! Ik heb ook een dochter van 2,5 dus nu druk druk met de twee dames
Welkom purk tuurlijk mag dat! Ik heb ook een dochter van 2,5. Is jullie dochter ook zo'n kleine moedertje?
Ah Alyssa klinkt pijnlijk. Ik mag morgen in de stoel gelukkig ni veel last maar het is irritant met drinken en eten Pff. Ben benieuwd wat er aan de hand is met mijn kies.
Welkom bij de club hier ook een dochtertje van 2! Idd behoorlijk druk met 2 kids is je 1e dochtertje ook te vroeg geboren? Corina succes bij de tandarts ik moet binnenkort ook weer
Vanmiddag hebben we een browns fles gekocht, wat een drama! Ze kreeg er niks uit haha. Straks maar proberen zonder johannesbroodpitmeel en anders de speen iets groter maken. We hebben weer zoveel leuke dingen gezien bij de prenatal ! Man o man wat ook duur allemaal! Hihi kunnen jullie je allemaal een beetje in houden?
Doortje, hier ook gedoe met dr Brown fles. Ik heb een smalle difrax fles met een dental speen (maat s) tijdje gebruikt. Hij dronk daar heel rustig uit, nu we de voeding hebben opgehoogd proberen we de avent fles want met de difrax waren 40 min bezig met 99 cc. En de M dental speen was weer te groot. Vind de gebroken nachten nu na een maand niet zo leuk meer hihi, Niel kwam vanacht om 1 en weer om 4 en was beetje onrustig tijdens de "slaapuurtjes" meneer slaapt nu in de puckababy en volgens mij vind hij dat wel wat. Hij heeft vanacht 2x 120 gedronken en net "maar" 80 maar wel met bijna 4 uur er tussen! Terwijl we vorige week nog om de 2,5 uur bezig waren.
Ik heb mij tijdens de zwangerschap helemaal uitgeleefd in alle babywinkels haha! Na zijn geboorte heb ik alleen veel maat 50 bij moeten kopen omdat 50/56 echt veeeel te groot was. Verder heb ik een schommel wippertje gekocht, zodat als ik boven ben ik hem niet alleen in bed kan leggen maar ook in de schommel kan zetten. Verder heb ik alleen 4000 verschillende flessen en spenen gekocht 😋 Welke luiers gebruiken jullie? Ik heb Ah geprobeerd, lekte, pampers, lekte en had al maat 2 kruidvat in huis maar die zijn veel te breed voor slanke meneer dus kruidvat maat 1 zweer ik bij momenteel.