** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier echo van de heupjes ook ivm de stuitligging inderdaad...gewoon ff kijken of het geen nadelige gevolgen heeft gehad dat hij vanaf week 26 tot en met het einde in een stuit heeft gelegen....standaard procedure bij stuitliggers...

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Casper heeft nog steeds zijn beentjes omhoog, waar je hem ook neerlegt haha....en pakt nu soms per ongeluk zijn enkels beet.....dus slowly getting there haha...

En hij wil steeds rechtop zitten...constant aan het oefenen als je hem op schoot hebt of in de hoek van de bank hebt neergezet...hihi

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En maar oefenen.....ooit gaat het lukken haha...

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hahaha grappige foto Sandra! Hier wil J. ook heel graag rechtop zitten. Dan houd ik zijn handjes vast (kan beter zeggen dat ie mij vast houd:p) en help ik hem naar voren. Vind J. wel leuk.

3 prikjes komen hier als J. 4 maanden is. Hopelijk komt Yinthe er goed door heen Alyssa!

Ahhh ik leef helemaal mee met de mama's en kindjes die zoveel huilen! Wat is dat zwaar hé? Heb ook respect voor jullie! Al weet ik uit ervaring dat het behoorlijk moeilijk is... hoop zo dat jullie kindjes snel leren inslapen en ook dat ze langer gaan slapen. Sterkte Kris en Roosjuh! Houd moed, want het komt goed... ook al lijkt dat nu niet zo!

Badje... hier gaat J. in de tummytub. Heerlijk vind ie dat. Hij is erg nieuwsgierig, kijkt alle kanten op en zijn lichaampje gaat dan helemaal mee... het is maar goed dat ik hem wel stevig vast heb;)

Hier zo werken... J. mag gezellig naar opa en oma. Ben benieuwd hoeveel ik dan vanmiddag weer kolf.

Fijne dag dames!

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ze is nu 60 cm en ze weegt 5915 gram en hoofdomtrek is 41, 7 wat is jullie stand van zaken? :D

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Stand van zaken d.d. 6 november....dus al weer een weekje geleden...;)

63 cm, 6.250 gram, hoofdomtrek 42.4 cm

Echo gehad vanmiddag van de heupjes en volgens de echoscopiste was er niets bijzonders te zien. Officiele uitslag is volgende week woensdag, maar verwacht dus dat het gewoon goed is....mag ie ook wel telefonisch doorgeven...hoef ik niet weer naar dat ziekenhuis....pfff..

Casper heeft het trouwens goed doorstaan, lag een beetje de charmeur uit te hangen naar die dame, beetje naar haar kijken en maar lachen....geen huiltje gehoord...hihi

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    wat goed nieuws Sandra.. kun je ook weer afvinken..

dames de 4e sprong is weer aan de orde 14,5 tot 19,5 week.. ben benieuwd wanneer we weer wat gaan merken.

uhh stand was 27-10-2014 hier 61 cm en 5800 gram.. hoofdomtrek vergeten...

2 dec. prikjes dus dan zal ik de stand weer posten...

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat een geklets hier:)

Hier ook een echo van de heupjes ivm stuitligging. Gisteren gehad, donderdag worden we gebeld voor de uitslag, maar er werd al even gezegd dat het goed was. Wel flink brullen, hij vond het maar niets dat hij zijn beentjes niet mocht bewegen.

Onze uk was afgelopen maandag (13+6) 62,5 cm, 5735 gram en hoofdomtrek 40 cm.

Voedingsschema is hier geen touw aan vast te knopen. Eerste fles meestal tussen 5 en 7, daarna ongeveer iedere 3,5 a 4 uur, en de laatste fles meestal tussen 19.30 en 20.30. We bieden 5x180/6 aan, maar deze drinkt hij eigenlijk nooit allemaal leeg. Komt hij toch een keer s nachts, dan 6x 150/5.

Ik las ergens iets over mogelijk rs virus, gelukkig was het dat niet:). Gewone verkoudheid is al vervelend genoeg.

Draaien: onze uk draaide met ruim 2 maanden voor het eerst van buik naar rug. Dat deed hij een paar keer, en nu niet meer.. Ligt zich vooral op te winden als hij op zin buik ligt. Van rug naar zij en weer terug doet hij hele dagen, heb het idee dat hij wel door kan rollen naar buik, maar gewoon echt niet op zijn buik wil liggen:p. Ligt ook regelmatig op zijn kop in bed, of helemaal boven in zijn bedje.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier zelfde als Casper ;)

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Yinthe is nog een stuk kleiner hihi. Alleen haar hoofd is te groot zei cb, niet zorgelijk.. ik zei dat dat komt omdat ze net zoveel hersenen als haar mama heeft. . Kon ze niet om lachen :D

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hahaha Alyssa, geen gevoel voor humor dus? Beetje jammer;)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha! Moet je de volgende keer zeggen: Oeps, weer vergeten in te binden!

Laatst ook iemand waar ze tegen hadden gezegd: Uw kind is te groot ;)
    Wat moet je er mee?

Gelukkig zijn ze hier niet zo dom en zeggen ze gewoon: boven gemiddeld.
    Al onze meiden zijn qua lengte en gewicht boven gemiddeld, maar wel in verhouding. Volgen gewoon hun eigen lijntje.

Vanmorgen "ruzie" met de oudste....ze wilde een andere mama:)
    Toen ik zei dat ze er dan vanmiddag na school maar een uit moest zoeken op het schoolplein realiseerde ze pas wat ze had gezegd en kwam ze met een tekening aanlopen en "sorry mama" :p

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha mamavanjuul, en waarom wilde ze een andere mama? Grappig dat ze zich schuldig voelde. Doe je toch wel iets goed ;)

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    tis rustig hier :(

dan maar even spammen.. wat zijn die voetjes toch interessant..
    Bekijk bijlage 428727
    ohja meiden het is bijna weekend!!! :D:D

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaaa wat een drolletje!😍

Tja weinig te melden... Levi ligt lekker te slapen sinds half 5.

Gisteren trouwens heeft hij van half 10 tot half 12 geslapen en van half 1 tot half 4!!!! Om 7 uur lag hij ook alweer te maffen... Tot 8 uur vannochtend
    Heeft het zeker nodig!

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Nou gisteren 130cc gekolfd, dus toch minder als de vorige keer... J. blijft tevreden, dus zal allemaal wel in orde zijn.

Vanmiddag fotoshoot gehad. Das nog best een onderneming met zo'n kleintje! Wij alles uit de kast trekken om hem aan het lachen te krijgen... werkt niet op commando bij een baby van nog net geen 4 maanden haha:p Hij kijkt meest verbaasd in de lens, maar ach er zaten toch best leuke bij!

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat schattig dat ze zo haar voetjes ontdekt muts!

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    :D Voetjes in de lucht, olé! cute

130cc kolven per keer vind ik best veel hoor blauwoogje! hoog botergehalte doet ook wonderen ;) leuk zon fotoshoot, en inderdaad lachen op het moment dat je nét een foto wilt maken kan nog wel eens lastig zijn, dat ruiken ze gewoon ;)

Hier pasr succesjes, gisteren is hij voor het eerst helemaal uit zichzelf in slaap gevallen, evenals vanmorgen en gistermorgen! heel trots...
    valt dan wel weer tegen nu we er deze avond weer anderhalf uur van moesten maken maar ja... vanmiddag 2 uur gewandeld, kon meneertje 2 uur slapen :) heerlijk weer was het ervoor.
    Slaap "training" even laten rusten, kan er niet tegen hem zo te laten huilen zonder op te pakken, wordt er zelf helemaal naar van dus even weer op de eigen manier... Wel bedankt voor alle adviezen, heb ik zeker wat aan en scheelt al je een beetje gesteund te voelen als t even weer tegenzit.
    volgende week 2 wen ochtendjes bij een lieve oppas, ben benieuwd..

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ooooh wat mooi dat hij gisteren uit zichzelf in slaap is gevallen Roos!! Fijn om weer een update te horen! En lekker helemaal je eigen ding doen hoor meid, jij weet wat het beste is voor je kleintje! Het is ook allemaal niet zo zwart-wit, weet je, ik heb ook momenten gehad dat ik er niet meer tegen kon en hem uit bedje haalde... je hoort het vaak ook wel aan de manier van huilen hé? Het komt goed, zeken weten! Hij kan het wel... dat heeft hij in ieder geval laten zien:) En... het heeft gewoon tijd nodig. Hij moet ook wennen aan het zelf in slaap vallen. Las op die link over het slapen en ritme van Kris dat gewenning zo'n 2 weken duurt. Gewoon lekker hier 'spuien' hoor als dat nodig is!

Spannend bij de oppas vlng week! Is dat helemaal voor het eerst dat hij 'uit' gaat? Moet je weer werken? En je hebt gelijk hoor, 130cc is ook niet weinig. Hij vaart er wel bij, dus maak me ook geen zorgen hihi.

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Haha ja ja hij kan het blijkbaar wel, maar drabbertje vind het allemaal veels te gezellig. vanacht was hij tussen half twee en drie wakker en zat alleen maar te lachen en te spartelen, hij kijkt je dan superlief aan met zo' n blik van ' ik ben er klaar vooorrrr, pak me op!', hoge schattigheids factor maar het nachtelijke element zorgt voor minder plezier :) raar jochie..

Oh well, ik moet inderdaad weer werken binnenkort dus vandaar de wen ochtendjes. Ben benieuwd, morgen is mn moeder er, kijken of zij hem dit keer ook in slaap krijgt, zij gaat ook oppassen en het is nog niet gelukt de laatste weken :( ze kan moeilijk de hele dag gaan wandelen met hem.

nou ik ga even een film kijken, wordt moe van mn eigen gezeur :) nog nooit zovaak over slapen nagedacht!

Deel Deze Pagina