** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zie dat er toch wel een paar succesjes zijn geboekt ivm het zelf inslapen. Hopelijk komt het binnenkort vanzelf goed....

Hier eigenlijk niet zo veel te melden.....hij heeft vandaag een paar uurtjes verspreid over de dag heerlijk geslapen....af en toe even wakker, maar dan is het veelal een boertje die dwars zit....even oppakken, boertje laten en hij kan weer naar bed....

De nachten varieren nog van tot 06.00 uur doorslapen of om het uur wakker vanaf een uurtje of 3 tot de wekker gaat om 06.30 uur. Die nachten zijn wel een beetje vermoeiend....ik hoop dat binnenkort het kwartje wel gaat vallen en dat de nachten van het doorslapen tot 06.00 uur de overhand gaan krijgen....ik moet over twee weken weer werken...pfff...

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wauw roosjuh wat een goed nieuws zeg! De eerste stappen zijn gezet! Ik gun het je enorm!

Wauw die voetjes! Zo schattig!

Vandaag lange dag gewerkt, vanmorgen kwam mijn schoonmoeder een half uurtje oppassen, toen Yinthe haar zag kon ze alleen maar huilen! Ze wou alleen maar bij mij zijn. Op den duur was het gelukkig goed.
    Nu net thuis en lekker op bedje. Ik heb lekker weekend! ;)

3. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Wow sandra das echt killing zeg.m hoop dat je nachten snel beter worden...
    breekt echt op en vooral de lange tijd voor jou nu... pfff

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, ik merk dat ik overdag echt wel erg moe ben....

Afgelopen nacht ook weer veel wakker....en ik dus ook....maar hij heeft dan geen honger....meer last van zijn darmen denk ik....hij ligt wat te kreunen en perst er dan met moeite een scheetje uit.....dan is het weer even stil en zit er weer eentje dwars....dus begint het gekreun weer van voor af aan tot de scheet er uit is ;)

Hij gaat nu zo op bed, volgende fles om 11.00 uur, dus denk dat ik maar even met hem mee ga....:)

5. sneeuwklokje22

Sandra lossen jullie elkaar ook af? Ik denk dat ik echt stokjes nodig had gehad om mn ogen open te houden

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ineens een periode dat Levi moeilijk doet met de fled. Hij laat veel staan en halverwege de fles begint hij te geiten. Hoofd schudden, fles eruit duwen en dan grommend weer terug trekken en gillen van plezier.

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    mi sprongetjes tijd :p

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee we lossen elkaar niet af....niet echt nodig. Ledikant staat naast ons bed aan mijn kant......ook al gaat hij uit bed om de speen terug te doen, dan nog ben ik gewoon wakker.

Vandaag ook het pak Forte weggegooid.....zag ineens dat het maar houdbaar was tot 17/10/2014 :$....en heb het ook al zo'n 4 weken open :$....gekocht bij een klein drogisterijtje in Friesland.....zal daar wel niet zo veel verkocht worden als de pakken die hij had staan toen al bijna over de datum waren haha...

Net dus eerste fles weer volledig Standaard op.....hopelijk gaat het goed met de honger...benieuwd hoe laat ie nu zijn fles wil...ik ga voor 15.00 uur...;)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden ik lees alles wel hier hoor, maar de tijd ontbreekt om elke keer te reageren. Valt toch best wel weer zwaar om erbij te werken.

- in slaap vallen: de ene keer wel, de andere keer niet. 's avonds valt ze standaard in slaap aan de borst en legt papa haar in bed.
    Overdag valt ze soms zelf in slaap en soms wieg ik haar.

Het laten huilen op deze leeftijd druist ontzettend tegen mijn gevoel in. Mijn ervaring is dat het echt wel komt. Op deze leeftijd huilen ze omdat ze zich niet prettig voelen en warmte/liefde nodig hebben.
    Ik kan ook intens genieten van het wiegen van de kleine, lekker in het schemer, klein wormpje tegen me aan, zachtjes een liedje neuriën, heerlijk! De tijd gaat zo snel en er komt een tijd dat ze het niet meer willen :p

- Klieren tijdens het drinken: Echt wel!
    Hier ook steeds lachen en loslaten en dan laat ze het uit haar mond stromen. Ook klemt ze vaak mijn tepel tussen haar kaken en gaat dan trekken AUW :(

- Voetjes ontdekken: Jaaaa! Zo leuk is dat! Onze middelste sabbelte altijd aan haar tenen :D

- doorslapen: Denk dat ze van de 7 nachten er zeker 5 doorslaapt tot 6-7uur.

Sinds gisteravond ligt ze ook om 20 uur in bed ipv bij ons in haar wipstoeltje. Wat een rust hier weer....wel weer jammer dat deze fase ook weer voorbij is :)

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hey luitjes, paar dagen niet geweest dus het wordt wel weer tijd.
    Bij gelezen even kijken wat ik heb onthoudeN mijn hoofd is een zeef momenteel.

Het slapen, ook al houden we een ritueel maar zelf inslapen is moeilijk dus ik pak hem lekker bij mij en geef hem de geborgenheid en vertrouwen die hij nodig heeft, hij valt dus bij mij in slaap meestal 10 minuten is ie vertrokken na de eerst slaap signalen.
    Pas als hij zich bewust van alles wordt dan doe ik het net de 5 minuten plan, al werkte dat niet bij de oudste extreem verlatingsangst.

Gisteravond voor het eerst rijstebloem in zijn fles hij vond het lekker en geen last nergens van, gelukkig maar en een heerlijke nachtrust. Daar was ik aan toe na paar vervelende nachten met zieke kindjes.

Muts, wat een leuke foto, dat doet yuri nog niet! Die wiebelt constant zijn sokjes uit, dus ben maar overgestapt op maillots haha

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier pecies dezelfde nachten😐hij heeft in 3 maandne tijd 1x een nachtje doorgeslapen verder is hij steeds vanaf 3 of 4 uur wakker.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gaat allemaal veel te snel ja.
    Levi gaat nu ook tegen iedereen kletsen en gillen en lachen. Wildvreemden die boven de wagen hangen. Maakt niet uit. Iedereen krijgt een verhaaltje 😁

Sandra pfff vermoeiend klinkt het ja. Hopelijk snapt ie snel dat hij door moet slapen.

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, dat hoop ik ook.....heel af en toe valt het kwartje...maar dat is tot nu toe op 1 hand te tellen...

Het hangt volgens mij ook grotendeels samen met zijn darmpjes...want hij ligt echt te kreunen...soms pak ik hem even op en dan komt er ook gelijk een boer...en vaak horen we een dikke scheet uit het ledikant komen....dan hoor ik mij vriend gelijk grinniken hihi...

Nou ja, we zullen wel zien...hopelijk is het over twee weken wat beter....

Voetjes - hier wel een poging om zijn enkels te grijpen maar dat is meestal meer toeval dan dat het echt gericht is.

Verder veel lachen en geluidjes maken als hij in de box ligt of op de commode.

Hij slaapt tegenwoordig wel gewoon zelf in....net om 13.00 uur op bed gelegd, zie je nog even het voeteneind van de slaapzak boven de rand van het ledikant uitkomen, maar na 5 minuutjes ligt hij te slapen...en nu nog steeds....maar zal net na 2 uur wel afgelopen zijn....

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nog meer last van horrormonen?
    Licht tot zwaar ontvlambaar, haaruitval en pukkels damn voel mij net een puberrrrr

15. sneeuwklokje22

Horrormonen :D hihi mooi woord... Geen last, alleen maar moe!

Ik vind het soms ook wel pittig om werk/baby/huishouden/sociale contacten te combineren.

Pfff nog 1 nachtje en dan brengen we haar een nacht weg.. Hebben jullie dat al gedaan? En hoe ging dat?

16. Lalaura87

Lalaura87 Lid

16 apr 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Ik kijk al een tijdje mee maar vind het toch wel gezellig om mee te kletsen!

Ik ben 27 jaar en 27 augustus bevallen van een zoontje Finn. Bevalling was heftig met uiteindelijk een keizersnede..
    Leuk om te lezen dat iedereen met dezelfde puntjes en probleempjes zit!

Het lijkt me gezellig om mee te kletsen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,1 KB
      Weergaven:
      0
  17. sneeuwklokje22

Achgossie wat een schatje! Welkom! Leuk dat je mee wil kletsen!
    Heb je de bevalling een beetje kunnen verwerken?

Ik spam ook nog even een foto van mn hottie :D

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    welkom lalaura,...lekker manneke!

alyssa ja hier al 2x een nacht weggeweest.. maar beide keren sliep ze de nachten al door.. ik had er geen problemen mee.. ze had het super netjes gegaan..

19. sneeuwklokje22

Wat goed! Ik hoop dat het goed gaat.... Heel stom hoor maar ik ben zo bang dat ze me gaat missen, dat ze wakker word smorgens en mij. Schoonmoeder haar uit bed haalt en dat ze van slag raakt.... Ik ben volgens mij een overbezorgde moeder, zal ik vast nog last van krijgen

Ik merk ineens een verschil.. Kan komen van de prikjes maar normaal slaapt ze overdag in totaal 1/1,5 uur en nu slaapt ze tussen de voedingen gewoon al 1,5 uur! Wel even lekker :D

20. Lalaura87

Lalaura87 Lid

16 apr 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb t heel goed kunnen verwerken! Heb er zo'n mooi mannetje voor terug gekregen.hij slaapt al vanaf 6 weken door..dus savonds van 22.00 tot 7.30. Heel erg fijn!

Ik lees wel wat andere verhalen over het slapen gaan..respect voor de mensen die er meerdere keren uit moeten..pfff!

Finn is ook al 2x een nachtje weg geweest, is ook super gegaan! Ik ben blij dat we hier al mee begonnen zijn zodat het makkelijker gaaf voor ons beiden 😉

Deel Deze Pagina