Juli begonnen voor een 2de kindje, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wanna be mama, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Wat een relatieve rust hier! Allemaal een beetje tussen de babydansjes en de wachtbankjes in?
    Hier volop aan het dansen, komende dagen sowieso. Niet dat het erg is. Haha! Wel redelijk veel vruchtbaar slijm, dus ik verwacht binnen nu en een paar dagen mijn ei. Alleen er komt een keelpijn aan. Bah. Komende weken erg druk, dus het komt niet bepaald goed uit :( Hoewel zoiets nooit goed uit komt...
    Als de kleine man wakker wordt, naar een verjaardag en een rustig avondje. Heerlijk. Fijne zondag!

2. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Oh, balen FvK!

Ik ga zo eens Googlen op vruchtbaar slijm, let er idd altijd op, en denk dan ook wel te zien dat mijn eisprong eraan komt, maar helemaal precies weten doe je dat dan natuurlijk niet, maar ben benieuwd hoelang dat blijft enzo, en tot wanneer na de eisprong...

Wij hebben ook echt een heerlijk rustige Zondag, vanmorgen een stuk gefietst met het kleine mannetje, dat vind ie zo leuk! En vanmiddag en vanavond gewoon lekker thuis, lekker eten vanavond en tv kijken!

3. Creamams

Creamams Niet meer actief

Wij hebben ook een rustig weekend gehad. Ons mannetje was bij opa en oma logeren waardoor wij even heerlijk de tijd voor ons zelf hadden.

Ik ben nog steeds aan het temperaturen. Ik zit nu op cyclusdag 11. Ik heb alle dagen 36.5 gehad, maar vanochtend ineens 36.7. Kan dit iets betekenen? Of is dit normaal?

4. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Dat zou kunnen dat je eisprong is geweest, dan stijgt je temperatuur, 0.2-0.5 graden volgens mij, blijft het hoger? Of weer gezakt vanmorgen?

Ik zit nu op dag 24 van mijn cyclus, ben heel benieuwd, heb niet het gevoel dat het raak zou zijn of iets, maar wie weet!

5. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Fvk, Al je ei gehad?

Creamams, als je temperatuur vandaag weer hoog was dan heb je denk ik wel je ei gehad. Maar als die nu weer 36,5 is dan niet.

Cida84, spannend zeg. Donderdag is je Nod! Nog maar 2 dagen...

Hier nog steeds wachtende op mijn ei. Hopelijk komt die morgen, dan heb ik 2 rondes achterelkaar, eindelijk, een cyclus van 35 dagen. En dan is mijn NOD waarschijnlijk 1 oktober, de eerste verjaardag van ons zoontje. :)

6. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Mijn temp is vanochtend gestegen! Zou zomaar kunnen dat ie zondag is geweest, of misschien gisteren. Dat zou mooi zijn, met donderdag/vrijdag/zondagmiddag en gisterenavond pret in bed te hebben gehad :D Betekent ook wel weer opnieuw een redelijk korte cyclus van opnieuw ongeveer 25 dagen!
    Dus ja, de temp is morgen dus wel even spannend! Ik had wel wat vruchtbaar slijm dit weekend en gisteren. Denk ik. Ik blijf dat lastig vinden om te beoordelen.
    Spannend dames, gaan we weer wachten...het lange wachten...
    Ik zou dan de 29e of 30e mijn NOD hebben.

7. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Yes! Dikke streep in FF, zondag zou mijn eisprong geweest zijn. Dat is dus op dag 13 in de cyclus, dus de 30e mijn NOD. Denk ik.
    Ik ga weer wachten....

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Mag ik me nog bij jullie aansluiten? Wij zijn ook in juli begonnen met proberen voor een tweede kindje. Tot op heden niet gelukt dus, maar kan wel een paar meiden gebruiken om de spanning mee te delen!

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Fijn FvK! En rond je eisprong het gezellig gehad! 😉 Spannend!

Welkom hoor MotherMary! Wat leuk, ook een zoontje! Was je bij hem vlot zwanger?

Wanna be mamma jullie hebben vandaag de echo (gehad)? Hopelijk een hele mooie!!!

Ik zou morgen mijn NOD (kunnen) hebben, nu geen zeurderig gevoel in mijn buik of iets, wel heb ik, nu ik er meer op let, wat meer nattige afscheiding, sorry voor de details, maar dat schijnt voor je menstruatie te zijn... Heb dat weleens vaker, maar ga eens opletten of dat vaak net ervoor is, verder ben ik weer lekker poetserig, en heb ik steeds zin in ongezonde dingen, heb ik ook vaak voor mijn menstruatie, dus vrees dat ie er de komende dagen gewoon aankomt..!! Helaas!

10. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Dank voor het welkom CiDa84!
    Je kan wel zeggen dat ik van mijn eerste zoontje vlot zwanger was, 3 weken nadat ik mijn vriend hadden leren kennen! Kwam er pas na 3 maanden achter, had er niet bepaald op gerekend (tenminste niet zo snel, maar heb altijd een sterke kinderwens gehad)! Toch was dat het beste wat me ooit hadden kunnen overkomen, nu heb ik een fantastische zoon en de liefst vriend en alles gaat supergoed met ons 3en. En nu is dus de tijd om dit keer bewust te kiezen voor Nog een kindje. En nu begeef ik me op onbekend gebied: die spanning van 'gaat het weer lukken?' En hoe snel dan en zal alles ook in die eerste weken goed blijven gaan?
    Ik zie dat iedereen hier druk bezig is met ovulatietesten. Ik durf er nog niet aan, hoop dat het niet nodig is. Verwacht zo rond 30 september mijn eisprong, dus met voldoende gezelligheid rond die tijd hoop ik dat t lukt.

Liefs!

11. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Dat is wel heel erg snel ja! ;)
    Maar heel fijn dat het zo goed is uitgepakt, en wie weet gaat het weer heel snel!

Nog geen menstruatie hier, wel wat steken af en toe in mijn onderbuik, ben benieuwd, wacht het nog even af, vandaag op mijn werk vaak naar de wc geweest... Toch wel spannend nu, maar durf nergens op te hopen.

12. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Welkom Mothermary! Hopelijk snel een positieve test in je handen :)

@Fvk, ah voor jou is het lange wachten begonnen. Spannend!

@Cida84, wow, weet je welke dag jij je eisprong had? Wat zou het fijn zijn als je nu al zwanger bent! Ben benieuwd wat het morgen gaat doen. Hopelijk blijft je menstruatie weg natuurlijk :)

Hier nog steeds geen ei ontdekt :( Baal er echt ontzettend van. Zit nu alweer op dag 24...

13. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Wat balen Mltje! Inmiddels al wel?

Ik ben vandaag ongesteld geworden, ga een deze dagen weer een nieuwe temperatuurpoging doen, kijken of het me deze ronde beter af gaat.

Mijn cyclus is wel iets korter als voor mijn zwangerschap, toen was het meestal 28-32/33 dagen, nu 25-28/29.

14. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    #234 mltje, 22 sep 2014
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014
    Ahh, jammer cida84 :( Wel goed dat gaat proberen te temperaturen. Opzich is je cyclus redelijk netjes toch?

Hier ondertussen op dag 28 en nog steeds geen eisprong :( Terwijl ik naar mijn gevoel op dag 25 mijn eisprong heb gevoeld. Had toen 2 dagen last van mijn onderug, steken in mijn buik en menstruatie-achtig gevoel in mijn buik. In de middag was dat opeens weg. Mijn temp blijft ook redelijk stabiel.

Dit is mijn kaartje:

Bijgevoegde bestanden:

15. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Uhm ja, dat temperatuurkaartje ziet er wel verdacht rustig uit! Lastig zeg...jouw cyclus is dan ook wel behoorlijk uiteenlopend. Ik denk niet dat je ei al geweest is, gezien je temperatuur. Dus ik zou het toch nog maar even heel gezellig maken met je man!
    Hier is het rustig. Ik zit inmiddels op 8 dpo, denk ik. Ik ben gestopt met tempen 2 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Ik was het 2 x vergeten en het waren wat rommelige ochtenden. Dus ik laat het maar even op zn beloop. En ik moet zeggen dat het wel bevalt! Dus als ik me in kan houden, volgende ronde niet tempen. Hoewel ik natuurlijk hoop dat er geen volgende ronde komt :) Op de één of andere manier denk ik niet dat het deze ronde raak is. Maar de komende dagen zijn wel spannend. De reden dat ik bij mijn eerste zwangerschap 11 dpo ging testen, waren de aderen op mijn borsten. En een weeig gevoel. Dus ja, we zien wel!

16. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    fvk, heb je nu al iets van symptomen? Altijd spannend rond NOD he?!

Heb net bij het afvegen wat bruin bloedverlies gehad.. snap er echt helemaal niets van! :( Ga binnenkort maar eens naar de huisarts. Hopelijk kan ik doorverwezen worden naar de gyn om het even te checken. Gelukkig doet mijn huisarts nooit moeilijk met doorverwijzingen. Maar baal wel enorm natuurlijk. Mijn lichaam doet nu wel erg raar...

17. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Helemaal geen symptomen! Vorige ronde had ik meer symptomen...:(

Goh zeg, toch wel apart. Denk je dat het bruin bloed van je menstruatie is? Heb je ook buikpijn?

18. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Soms is helemaal geen symptoom ook een symptoom ;) Nog eventjes afwachten. Ben je van plan om eerder te testen of wacht je tot of na je nod?

Nee helemaal geen buikpijn of iets, daarom vind ik het ook raar. Heb het nog steeds bij het afvegen, dus denk toch het begin van de menstruatie. Of een tussentijdse bloeding, maar dat heb ik nooit eerder gehad. Innestelingsbloeding kan het denk ik ook niet zijn. (Heb immers geen eisprong gehad). Maar ik ga morgen maar de huisarts bellen. Zelfs mijn man begint zich nu een beetje zorgen te maken.

19. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Wat balen Mltje, dat het zo raar loopt nu...

Maaruh, geen idee hoor, maar het zou niet kunnen dat je op het moment van dat kleine piekje je eisprong hebt gehad en nu je menstruatie eraan komt? Zie dat je een keer eerder een korte cyclus hebt gehad? Maar dan zou dat al op dag 9 geweest zijn... Misschien ook een beetje onwaarschijnlijk... Lastig en onzeker zo he, niet prettig!

Goed dat je de huisarts even gaat bellen, hopelijk stuurt ie door!

Spannend he FvK, die laatste dagen vooral! Hopelijk is het raak!

Ik heb op zich wel een redelijke regelmatige cyclus, maar ja, dat had ik voor mijn zwangerschap ook, wel iets langer, maar over het algemeen redelijk regelmatig, maar toen duurde het ook vrij lang... Merk dat ik daar weer een beetje bang voor begin te worden... En dan is het nu pas ronde 3...

Toen wij voor een eerste gingen, stond ik er zo in van, we zien wel hoe het loopt, maar nu merk ik dat ik het echt heel erg graag nog een keer mee wil maken allemaal, nu weet ik hoe bijzonder het is, en wil gewoon dolgraag een broertje/zusje voor ons mannetje!

Naja, we gaan gewoon door! ;)

20. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    cida84, hmmz lijkt mij niet, dan zal mijn temperatuur blijvend omhoog gegaan moeten zijn en dat is het niet. Het bloeden is nu trouwens alweer voorbij. Heb een beetje zitten googelen het zou een ovulatiebloeding kunnen zijn. Dus wacht nog even wat mijn temp morgen gaat doen. Zit er zo er over in..

Precies wat jij zegt, dat je alles nog een keer wilt meemaken is bij ons ook zo. De wens lijkt alleen nog maar groter nu we hier zo'n heerlijk ventje hebben rondlopen.

Deel Deze Pagina