Juli begonnen voor een 2de kindje, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wanna be mama, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creamams

Creamams Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sorry, ik heb even geen puf om te reageren. Ik zit even in een flinke dip. Hoe dat precies komt weet ik niet.
    Het temperaturen is niet echt gelukt dit keer. De eerste dagen ging het goed en daarna ben ik het steeds vergeten.

Ik denk dat ik het meeste moeite heb met mijn wisselende cyclus. Het idee dat ik weer die medische malle molen in zou moeten maakt me ook niet erg vrolijk.

Ik heb ook precies wat jij zegt cida84: de eerste keer had ik ook zoiets van we zien het allemaal wel. Maar nu ik inderdaad weet hoe mooi en speciaal het allemaal is, is de drang heel erg sterk. Ik ben er nu ook dag en nacht mee bezig en dat is natuurlijk ook niet heel erg goed.

Ik blijf hier meelezen en volg jullie. Hopelijk kan ik af en toe even reageren.
    Ik hoop voor jullie allemaal dat het bij jullie snel raak is!

2. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    @Creamams, wat naar dat je je zo rot voelt! :( Dikke knuffel voor jou! Begrijpelijk dat je zo denkt als je al eens in de MMM hebt gezeten. Hopelijk lukt het je om er toch iets positiever in te staan. Weet dat het makkelijk gezegd is, want zelf baal ik ook enorm van mijn cyclussen. Misschien kan je het je huisarts voorleggen?

@Hier, schiet mij maar lek! Mijn temperatuur was vanochtend 37.0...

3. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Creamams wat vervelend dat je je zo voelt! Kan me indenken dat die wisselende cyclussen onzekerheid geven, en het idee om straks toch weer die molen in te gaan...

Probeer af en toe even lekker met andere dingen bezig te zijn, lekker met een boek op de bank, doelloos internetten (ik hou er soms van ;)) of juist er lekker uit!

Waar heb je de meeste moeite mee? De onzekerheid van de cyclussen, of dat je straks misschien weer die molen in moet?
    Heb je het gevoel dat wat jullie nu doen misschien toch allemaal voor niets is, en dat jullie weer wat medische hulp nodig hebben?

Mltje, misschien dat toch je eisprong nu gehad? Zag dat je temp. daarna idd blijvend stijgt, dom, wist ik niet...

Heb je een idee hoeveel dagen voor je menstruatie je eisprong meestal is?

4. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    @Creamams: Ik kan niet echt meepraten over een wisselende cyclus, die onzekerheid lijkt me echt niet fijn! Hou moed en hou het ook vooral gezellig met manlief. Ik heb het deze maand een beetje losgelaten en ik voel me daar wel prettiger bij. Maar ja, we zijn dan ook net begonnen voor het echie...

@mltje: bloed verliezen bij je eisprong?? Nooit van gehoord, maar je temperatuur geeft wel een eisprong aan? Heb je wel kunnen profiteren van een mogelijke eisprong?

Hier nog steeds helemaal géén symptomen. Hoewel ik vanochtend weinig zin had in ontbijt, maar dat heb ik wel vaker. Ik zit nu op 8/9 dpo. Tsja, in mijn app staat een aantekening voor as donderdag: eerste test. Maar als ik geen symptomen heb vind ik het een beetje zonde...Ik heb vandaag wel weer 2 doosjes kv testen gehaald. Je kan ze maar beter in huis hebben! Vooralsnog geen testdrang.

5. Creamams

Bedankt voor jullie steun!

Wij doen het nu 6 maanden onveilig. We wisten 6 maanden geleden al dat we graag voor een tweede kindje wilden gaan. Maar we hadden toen zoiets van: worden we zwanger dan zijn we super blij, maar laat het nog even op zich wachten dan is het ook goed. Toen we in juli nog niet zwanger waren hebben we besloten om voor het eggie te gaan. Dit omdat de drang voor een tweede kindje steeds sterker werd en we vinden het leuk als er niet zo heel veel leeftijdsverschil tussen onze kindjes zit.

Maar ookal ben je nog niet voor het eggie bezig, toch denk je er regelmatig aan. Je let op signalen van je lichaam. En omdat mijn menstruatie zo wisselend is weet ik ook nooit wanneer ik zou moeten testen.

ik heb nu helemaal geen richtlijn. Wanneer kan ik een eisprong verwachten? Heb ik überhaupt wel een eisprong?

Ik zou heel graag spontaan zwanger worden, gewoon dat ik weet dat mijn lichaam het zelf kan. Dit klinkt misschien heel erg stom maar zo voel ik dat nu eenmaal.

Ik heb er al met mijn huisarts over gesproken. Ik had de keuze om een aantal maanden aan de pil te gaan, in de hoop dat mijn cyclus daarna normaal is. Alleen geloof ik hier niet in omdat mijn cyclus nooit echt normaal is geweest. En de tweede keuze was om weer naar de gynaecoloog te gaan. Maar daar wilden we toen nog even mee wachten.

Maar die keuze wordt nu steeds aantrekkelijker. Ik kan direct een doorverwijzing krijgen, maar dan heb ik het idee dat ik het te snel heb opgegeven.

Mltje, ik hoop voor je dat het een eisprong is geweest.

Fvk, spannend!! Ik hoop voor je dat het raak is.

6. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat balen zo creamams. .. moeilijk om los te laten ja. Proberen zoveel.mogelijk en ontspannen te "proberen" ik duim voor je (en jullie allemaal!)

7. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    @creamams, wat vervelend om te horen dat je je er zo rot over voelt. Aan de andere kant ook heel begrijpelijk. Hoop echt heeeeel erg dat je gewoon op een natuurlijke manier ,snel, zwanger mag raken. Vind het ook heel erg knap dat je ondanks dat jullie meteen doorverwezen kan worden het toch eerst zelf proberen. Gun het jullie van harte!

@hier, heb ik toch een eisprong gehad en heb ik inderdaad een ovulatiebloeding volgens de huisarts. Ik dacht dat het bloeden gestopt was, maar verlies nog steeds een heel klein beetje bloed gedurende de dag. Volgens de huisarts is dit niet ernstig en kan het inderdaad een paar dagen aanhouden. Mijn temperatuur is nu ook al 3 dagen hoog, dus dat is ook mooi. Al schat ik mijn kansen klein in deze ronde.. heb zelf toch het gevoel dat bloed geen goed teken is..

@fvk hoe voel jij je? Al tekenen van een evt zwangerschap of menstruatie? Hoop het eerste natuurlijk! ;)

@cida84, die fase duurt bij mij 12-14 dagen. Hoe gaat het temperaturen bij jou?

@ wanne be mama, hoe is het met jou? Is het besef er al helemaal? en al een echo gehad?

8. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Hoi dames,

ik zou graag meekletsen hier. Ook wij zijn begonnen in juli voor ons tweede kindje.
    Ik ben 31 jaar oud en getrouwd. Mijn man is 35 jaar. Samen hebben we al een zoontje van 3 jaar en we willen heel graag dus een brusje voor hem.

Ik zit nu dus midden in ronde drie. Vandaag een positieve ovulatietest, morgen verwacht ik mijn ei. Gisteren en vandaag geklust :D

Mijn cyclus blijkt tegen alle verwachtingen in regelmatig te zijn. Mijn ei precies optijd ook elke keer. Gezien de onregelmatigheid van mijn cyclus voor mijn de zwangerschap van mijn zoontje. Die stuiterde tussen 30 en 60 dagen.

Mijn NOD zal nu op 7 oktober zijn. Van wie nog meer?

9. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn emmie! Kun je tenminste een beetje gericht "proberen" top 7 oktober das al bijna ik ga duimen voor je.

Mltje ik heb dat ook nog nooit gehad een bloeding tijdens ovulatie. Zou ook heen idee hebben of dat positief of negatief is. Temp is zó te lezen positief! Duim duim...

Besef het helemaal nu ik de echo gezien heb 😃 geweldig weer!!!! En als ik er even niet aan denk dan herinnerd me gevoel (dooooood moe en misselijk) me et wel aan hihi voor misselijkheid nu medicijn werk aardig. En als de kleine slaapt slaap ik ook👍

10. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Oké, de ovutest was gisteren toch niet echt positief, al vond ik de lijnen even donker. Maar vandaag was de testlijn veel donkerder dan de controllelijn. Toch nog proberen vanavond te klussen (zijn bij vrienden op visite en zal laat worden). Morgen mijn ei dus.
    Had hem vandaag ook nog niet gevoeld, vond ik al raar

11. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Wanna be mama, wat fijn dat je een goede echo had! Heel bijzonder he, zo'n klein wonder!
    Ik krijg helemaal kriebels als ik aan die tijd terug denk!

Welkom Emmie83! Super dat je cyclus nu zo regelmatig is, fijn is dat!

Mltje, spannend, je temp.! Wie weet he! :)

Miss hebben we het er al eerder eens over gehad, maar hadden jullie symptomen voor NOD eerder?

Ik heb nu na mijn menstruatie 2 keer getempt, heb wel iets van, met een cyclus van 25/26 dagen (als dat zo blijft), kunnen we het beste nu al beginnen met 'klussen'. Naja, gaan zien hoe het deze keer loopt.

12. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Dames,

Vrijdag getest met een test die vanaf 10hcg/l test. Heel licht tweede streepje!! :D 5 dagen voor mijn menstruatie had ik ook getest, maar toen nog niks (had ca. afgelopen maandag ongesteld moeten worden). Mijn gevoel zei dat het raak was.

Nou heel pril dus, ik doe van de week nog een test om te kijken of ie knalt :) 2 rondes dus, wow! We wilden op tijd beginnen, ik word eind van het jaar al weer 34 en het zwanger raken van ons dochtertje duurder wat langer allemaal, 7 rondes.

Moet er weer even aan wennen, ben superblij, maar altijd zo spannend weer tot in ieder geval de 12 weken.

Mijn vorige zwangerschap ging voor mijn gevoel zooo snel voorbij zonder dat ik echt stil heb kunnen staan bij het feit dat ik zwanger was (ik had ook nauwelijks kwaaltjes). Ik had het zo druk met werk en privédingen en regelen. Ik had na de geboorte ook echt heimwee naar mijn buik, dat duurde maanden.

Deze keer ga ik echt proberen er meer bewust van te genieten.

13. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Gefeliciteerd Aliesje!
    Spannend weer allemaal he. Geniet er maar van!

Ik kan niet wachten tot ik ook die positieve test in handen heb.

14. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks Emmie,

7 oktober bij jou... bijna! :D Ik duim met je mee!!

15. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Creamams, zit net even je posts te lezen. Wat rot dat je je zo voelt. Blijf erin geloven!
    Qua onregelmatige cyclus... ik ga ervan uit aan dat je goed naar je lichaam kijkt natuurlijk.

Ik merk altijd wanneer het mijn vruchtbare periode is door erg dikke afscheiding, dit duurt ca. 1 dag (sorry... onsmakelijk). Ik gebruik daarom ook geen ovulatietesten en temperatuur me niet. Ik heb een hele regelmatige cyclus en merk dus overduidelijk wanneer er geklust moet worden!

Merk jij zoiets aan je lichaam? Kan me voorstellen dat als je zo onregelmatig bent het lastig is, maar zo'n eisprong als bij mij zou je zo herkennen.

16. Creamams

Emmie, welkom! Fijn dat je een goede cyclus hebt. Hopelijk heb je geluk deze ronde.

Mltje, hoe gaat het? Is het bloeden al opgehouden?

Wanna be mama, geweldig, een mooie echo! Nu kun je heerlijk van je zwangerschap genieten.

Cida84, ik had de vorige keer geen symptomen voor mijn nod. Tijdens mijn zwangerschap had ik ook nauwelijks symptomen. Ik wist de exacte datum van mijn menstruatie omdat ik met behandelelingen bezig was. Op die manier wist ik ook precies wanneer ik kon testen. En door het bloedonderzoek wist ik ook zeker dat ik een eisprong gehad had.

Aliesje, proficiat!! Probeer er lekker van te genieten.

Ik ken dat gevoel ook dat de eerste zwangerschap zo snel voorbij ging. Dat had ik ook. Misschien omdat alles nieuw is en je niet weet wat je kunt verwachten. Ik heb het idee dat ik nu ook wel meer zou gaan genieten omdat je een beetje weet wat je de komende maanden kunt verwachten.

Ik probeer heel erg op signalen te letten. Ik heb niet echt duidelijk slijm. Ik merk wel ongeveer een week van te voren dat mijn menstruatie er aan zit te komen. Mijn darmen gaan dan schoppen (net of er een baby schopt) en ik krijg kleine steekje bij mijn eierstokken. Dit heb ik nu ook weer gehad, dus ik ben benieuwd of mijn menstruatie volgende week weer door gaat breken.

Ik verwacht niets deze ronde, we hebben er niet heel veel aan gedaan. Dit omdat ik niet lekker in mijn vel zit.

17. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Even kort berichtje van mijn kant:
    vrijdag negatieve zwangerschapstest, +/- 10 dpo. Eigenlijk wel verwacht, voel me heel "normaal". Ik verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie. Eerst dat maar even afwachten! Maar ja, zoals ik al schrijf: voel me totaal niet zwanger, terwijl ik bij de eerste zwangerschap al snel blauwe aders op mijn borsten had en wat weeig in de maag voelde. We wachten af!

18. Creamams

Ohhh jammer fvk

19. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Aliesje gefeliciteerd!

Jammer FvK!

Hier weinig nieuws eigenlijk, zit denk ik zo rond (net voor nog), mijn vruchtbare dagen.

Verder vooral met de verjaardag van ons mannetje bezig, vind het zo leuk, zijn eerste verjaardag!

Mltje, ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat ja!

Creamams, hoe gaat het met jou?

Ik heb idd het gevoel, iig het voornemen meer van een tweede zwangerschap te gaan genieten, is waarschijnlijk ook meteen de laatste keer, wil het echt allemaal heel bewust gaan beleven!

20. Creamams

Ik kan het op dit moment alweer wat zonniger inzien. Ik ben nu ook zover dat ik gewoon door wil gaan en de medische molen nog even voor me uit wil schuiven. Lief dat je ernaar vraagt!

Spannend he, de eerste verjaardag. Ik was er al maanden mee bezig. Het grappige is dat de jarige job er zelf geen benul van heeft en papa en mama zijn op en top zenuwachtig, hahaha. Ga er lekker van genieten want ook die dag is weer heel snel voorbij. Wat gaan jullie doen op zijn eerste verjaardag?

Deel Deze Pagina