Juli begonnen voor een 2de kindje, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wanna be mama, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creamams

Creamams Niet meer actief

Jammer! Mocht het niet gelukt zijn dan gaan we de volgende maand met volle moed weer verder. We mogen de hoop niet opgeven!

2. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik die 2 set van etos

3. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    creamams, inderdaad! En het is nog maar ronde 1..

4. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!

Mltje, je menstruatie al doorgezet?

Denk het niet hoor, dat het bij ons zo'n vaart zal lopen, hoop het wel natuurlijk, maar vorige keer duurde het ook best even, zou te raar zijn als het nu wel zo snel zou zijn. Afwachten, afwachten...

Ik heb de vorige keer alleen getest, en denk dat ik dat nu miss wel weer zal doen.

5. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Nee nog niet, maar heb altijd van die ongi krampjes een paar dagen voor dat het doorbreekt. Maargoed, we zien wel :)

En je weet het niet, misschien ben jij nu snel zwanger terwijl het de vorige keer lang duurde en doen wij er nu lang over terwijl het de vorige keer in 1 keer raak was. Denk dat je daar niet veel over kunt zeggen. Ervan uitgaande dat er niets ernstigs is o.i.d. aan de hand is. Maar het wachten duurt inderdaad lang...pff!

6. Creamams

Ik heb alle symptomen om binnen nu en een aantal dagen ongesteld te worden. Ik hoop het niet want dat betekent dat ik niet zwanger ben en het is ook gewoon nog veel te vroeg.

Nu heb ik vandaag een thermometer binnen gekregen om te temperaturen. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
    Ik heb al wat opgezocht, maar de informatie is een beetje verschillend.

- temperaturen vanaf de eerste dag van de menstruatie?
    - op dezelfde manier als koorts thermometer?
    - ze hebben het over themperatuurkaartjes
    - en hoe zit het precies met de temperatuur? Na de eisprong een daling of verhoging?

Alvast bedankt!

7. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    creamams, hopelijk hoef je niet meer te temeperaturen ;)

De antwoorden op je vragen:
    - Ja vanaf de eerste dag van je cyclus

- De beste manier is rectaal je temperatuur op te meten

- Echte temperatuurkaartjes kun jij bij de huisarts krijgen. Ook vind je ze op internet, deze kan je uitprinten. Wat ik zelf doe is die van de huisarts invullen, omdat ik deze dan makkelijk kan meenemen op controle. En voor mezelf gebruik ik Fertility Friend. Dit is een app waarbij je je temperaturen kunt invullen, maar ook je symptomen e.d. Wanneer je dit elke dag netjes bijhoudt dan zul je d.m.v een grafiek duidelijk je eisprong kunnen zien. Ook kun je deze vergelijken met voorgaande maanden.

-Je temperatuur zal na je eisprong zo'n 0,3-0,5 graden stijgen. Bij sommigen daalt de temperatuur net voor de eisprong ( je eisprong zal dan binnen 24 uur plaatsvinden).

8. Creamams

Mltje, bedankt voor je duidelijke uitleg.
    Klopt het dat je temperatuurt voordat je s'ochtends opstaat? En altijd op hetzelfde tijdstip?
    Ik heb de app ook gedownload, maar je moet invullen hoelang je cyclus duurt. Maar die van mij gaat zo erg op en neer. Wat heb jij daar ingevuld?

Hoe gaat het met jou? Al tekenen van je menstruatie?

Hoe gaat het met de andere dames?

9. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Graag gedaan ;) Volgens mij heb ik toen het gemiddelde gepakt, maar eigenlijk maakt het niet heel veel uit, want dat berekent de app zelf ook weer na een paar cycli. En ja, je neemt je temperatuur op voordat je opstaat en rond dezelfde tijd. Het hoeft echt niet op de minuut, maar het moet niet een paar uur schelen. Wat ik altijd doe is de thermometer op mijn nachtkastje leggen. Ons zoontje wordt altijd om 7.45 uur wakker, dan ga ik eerst meten, zet het in de app en sta dan op.

Voor de rest zijn alle krampjes weer weg. Dus weet het even niet meer.. Heb van vorige week woensdag tot zondag last gehad van obstipatie en eergisteren en gister juist last van diarree..haha..lekker verhaal dit! ;) Maar misschien kwamen de krampen daarvan. Was vandaag ook erg misselijk. Voor de rest geen menstruatie te bekennen nog, dus we hebben nog hoop. Ik ga zaterdag, als ik niet ongesteld ben geworden, testen denk ik...

Wachten jullie tot je NOD met testen of proberen jullie het een paar dagen eerder al?

10. Creamams

Ik kan mijn nieuwsgierigheid echt niet bedwingen, dus ja. Hahaha

11. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Spannend Mltje!!

Ik test pas echt na mijn NOD, die is vlg week Donderdag, als ik niet ongesteld wordt ga ik miss het weekend testen!

Miss ga ik voor volgende maand ovulatietesten bestellen, temperaturen is niet echt een optie met mijn wisselende diensten, hebben jullie hier ervaring mee?

Zijn er trouwens mensen in jullie omgeving die weten van de zwangerschapswens? Wij hebben het de eerste keer aan niemand verteld en nu ook niet!

12. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Wat goed van je dat je wachten tot na je NOD. Denk niet dat het mij gaat lukken, want geduld hebben is niet echt mijn sterkste kant..hihi!

Volgens mij kan je wel gewoon temperaturen met een wisselende dienst door na je lange slaap je temperatuur op te meten. Maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Bij ons weet niemand het 'echt', maar wij hebben er nooit een geheim van gemaakt een groot gezin te willen hebben. (als het ons gegund is).

13. Creamams

Ik hoop voor jullie alle twee dat het raak is. Ik duim heel erg hard voor jullie!

De vorige keer wist in eerste instantie niemand het maar toen we voor behandelingen naar het ziekenhuis moesten hebben we het onze ouders verteld. Ik moest een aantal keren in de week naar het ziekenhuis en ik ben ook behoorlijk ziek geweest van de kuur die mijn menstruatie op moest wekken. Het heeft mij toen wel heel erg geholpen dat ik er met ze over kon praten.

Nu hebben we het aan niemand verteld, al weet iedereen wel dat wij nog graag een 2de kindje willen. Maar we houden iedereen nu voor dat we pas over een jaar weer willen gaan proberen. Dus mocht het raak zijn dan is dat echt een verassing

14. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    @ Creamams, kan me indenken dat je het in zo'n situatie vertelt!
    Wel slim om dat nu zo te doen ja, anders gaan mensen het miss toch een beetje verwachten!

Oke, ik dacht dat je iedere ochtend rond dezelfde tijd moest tempen, ook heb ik iedere maand nachtdienst, vaak maar 3 nachtjes, alleen dan slaap ik nooit 1 stuk, ben dan altijd om de 2/3 uur wakker, wat eten/drinken en weer verder tukken, mja, als het dan al net samen zou vallen, miss wel het proberen waard. Ik ga er nu maar vanuit dat mijn eisprong zo'n 14 dagen voor mijn NOD is, maar het kan ook 10 zijn.

15. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    @ Mltje, je ongi krampjes blijven weg? Overmorgen ga je dan testen toch?? Spannend hoor, hoop heel erg voor je dat het zo zal zijn!! :)

16. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    @creamams, ja dan zou ik het inderdaad ook wel zeggen. Ik denk ook dat het belangrijk is om er dan goed over te kunnen praten. Hoop zo dat het deze keer gewoon op een natuurlijke manier lukt. Denk dat dat een heel mooi cadeautje voor jullie zou zijn!

@cida84 Je kunt het wellicht proberen, misschien is er toch een patroon te bekennen.

En ja, ik ga zaterdag testen. Moet mij echt bedwingen om nu al niet te testen..haha. Maar van uitgaande dat ik vorige week woensdag mijn eisprong had zit ik a.s. zaterdag op 10 dpo (vandaag 8dpo). Deze maand was een rare maand qua temperaturen, dus weet echt niet wanneer mij ei precies was. Ga voor de zekerheid uit van de laatste mogelijkheid. Oja, als ik uit ga van de eerste mogelijkheid zou ik vandaag ongesteld moeten worden..spannend!!

17. Creamams

Mltje, dat zou inderdaad een heel mooi cadeautje zijn. En dan hoeven we de medische malle molen ook niet in.

Spannend voor jou zeg. Ik zou mijn nieuwsgierigheid echt niet kunnen bedwingen en gelijk gaan testen, hahaha.

Cida84, voor jou ook super spannend!! Ik duim voor je!

Bij mij zijn de klachten zo goed als weg. Misschien toch een eisprong? Ik hoop het. Als mijn menstruatie weg blijft ga ik ook volgend weekend testen. En als ik wel ongesteld wordt ga ik temperaturen. Hopelijk krijg ik dan wat meer duidelijkheid.

De vorige keer dat we besloten om voor een eerste kindje te gaan sloegen mijn hormonen ineens op hol! Ik kreeg ineens een enorme drang om heel het huis op te ruimen en schoon te maken. Een soort nesteldrang maar dan voor de zwangerschap, hahaha.

En nu heb ik dat weer!! Ik sta helemaal stijf van de adrenaline. Ik moet mezelf echt tegenhouden om niet heel mijn huisraad in de container te gooien. Ik heb energie voor 10! Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant wordt ik gek van mijzelf. Ook ben ik met vlagen erg emotioneel. Lekker hoor, die hormonen hahahaha.

Mijn man maakte er toen een grap over. Hij zei heb je last van nesteldrang? Ik zei nee dat kan niet want dat krijg je net voordat je gaat bevallen. En toen zei hij: maar een vogel bouwt toch ook eerst een nest voordat hij een ei legt, hahaha.

Hebben jullie hier ook last van of had je nesteldrang net voordat je moest bevallen ( dit had ik namelijk helemaal niet).

18. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Hihi, ja, het zou wel kunnen, ik merk wel, dat is echt zo, ik ben het 2e deel van mijn cyclus, altijd heel opruimerig en bezig met schoonmaken, nu ben ik dat van mezelf al wel, maar dan helemaal, weet niet of dat toch met hormonen te maken heeft of iets, maar het is wel iedere maand weer.

Vlak voor de bevalling had ik het ook, ik heb die dag echt alles schoongemaakt in huis, en 's avonds toen ik uit bad kwam braken mijn vliezen!

Beide kan dus!

Creamams het zou wel heel mooi zijn als het zo lukt he! Je hoort het best weleens, dat de eerste via medisch traject geboren wordt, en een volgende kindje heel vlot, spontaan erna komt!

Mltje, dat is echt wel spannend, vooral als het dan zo dichtbij komt he..!! Ennuh, als het allemaal voorspoedig gaat, hoe groot zou je dan willen dat je gezin wordt?

Ik zou dolgraag 3 kids willen, maar mijn vriend 2..!! Helaas...

19. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Haha, nou ik was ook goed aan het schoonmaken en opruimen net voor de bevalling ;) Gekker vond ik nog dat mijn man brood ging bakken, wat hij toen zeker 8 jaar niet had gedaan. Hij kon van de spanning niet slapen. Ik ging naar bed en een paar uur later braken mijn vliezen. Toen werd ik nog boos, omdat meneer brood stond te bakken terwijl mijn vliezen waren gebroken. Heb toen zijn pas gebakken brood de tuin in gegooid...hahaha! Vrouwen die moeten bevallen...;)

Als het lukt willen wij 4 of 5 kinderen. Ik kom zelf uit een gezin van 5 en dat was altijd zo gezellig en fijn. Mijn man komt uit een gezin van 2, maar hij ziet ook hoe wij als zussen en broers met elkaar omgaan. Hij heeft dat helemaal niet gehad en wil dat ons gezin wel geven. Eigenlijk waren we daar heel snel over eens. Maargoed, wij kunnen zoveel willen, eerst kijken of het lukt.

Hoe is jullie bevalling trouwens gegaan?

20. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Hihi! Dat brood, geweldig! :)

Mijn vriend had ook een soort van nesteldrang, ging de auto's schoonmaken, druk in de tuin, enz.

Super, zo'n groot gezin! Zeker als je zelf hebt ervaren hoe fijn dat kan zijn! Leuk hoor!

Mijn bevalling was (vooral achteraf gezien ;)) goed te doen, ben thuis bevallen, rond 21.00 braken mijn vliezen, een uurtje later begonnen de weeen, de verloskundige was heel even geweest, vooral omdat ik het wel spannend vond, zij was weer weg rond 23.00 en een uurtje later zei ik tegen mijn vriend bel haar maar weer, want ik dit trek ik niet goed, hij, nou al?? Voelde zich vooral opgelaten dat ie haar alweer moest bellen (zei gaf aan dat het nog wel even kon duren), maar toen zij er was, en besloot toch even te voelen, ook omdat ik moest spugen, had ik (al) 6 cm ontsluiting! om 03.00 volledige ontsluiting en na een uur persweeën, is ons mannetje geboren, op 20 gram na 8 pond!

Deel Deze Pagina