Juli begonnen voor een 2de kindje, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wanna be mama, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Wat een figuur zeg....totaal niet zoals je een kraamverzorger voor je ziet! Heb je uiteindelijk wel eerlijk en duidelijk gezegd wat je van de vrouw vond, Mltje?

Wij hadden een goede kraamverzorgster, hoewel ze soms wel veeeeel praatte, waardoor we altijd het idee hadden dat ze daarom niet toe kwam aan stofzuigen :) Ze was wel heel kundig, lief en gaf vooral heel veel goede adviezen, wat ik veel belangrijker vond dat een schone vloer. Vooral over het borstvoeden waar ik best onzeker over was.

2. Creamams

Creamams Niet meer actief

Mltje, ja we zitten inderdaad allemaal rond dezelfde leeftijd, leuk!

Wat een kraamverzorgster zeg, en een bemoeial! Jullie zullen wel blij zijn geweest dat ze weer weg was. Maar leuk is anders inderdaad, je hebt toch hele andere verwachtingen van je kraamweek.
    Als ik dit zo lees dan viel die van mij reuze mee.

Ik voel me niet anders dan anders. En ik heb ook helemaal niet het gevoel van het is raak. Maar dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook niet.
    Ik vind het ook heel moeilijk omdat ik geen idee heb wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Dat kan volgende, die week daarop maar ook pas over 3 weken zijn.

Maar hoe voel jij je nu? Kun je het nog uithouden om pas morgen te testen? Het wordt echt spannend nu!

3. Creamams

Hoi, welkom!

Jij hebt ook geen gemakkelijke bevalling gehad zeg. En wat erg van het sleutelbeentje. Is het wel weer allemaal goed gekomen, niets aan overgehouden?

Ik begrijp helemaal dat je het eerst even moest verwerken. Maar ben je er nu weer helemaal klaar voor?

Ik vind het ook weer enorm spannend. Ik dacht dat het minder zou zijn omdat het nu ons tweede kindje gaat worden. Maar nee hoor! Mijn hormonen slaan nu alweer flink op hol, hahaha.

Spannend 2 september! Ik duim voor je!!!

4. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Tuurlijk FvK, gezellig! We hebben toevallig ook alle 4 een zoontje, leuk!

Idd Mltje, geen leuke kraamzorg, beetje dominant en eigenwijs! Maar niet fijn iig, als kraamzorg hoor je je volgens mij wat meer aan de wensen van het gezin waar je komt aan te passen (wat niet wil zeggen dat ze alles maar moeten doen hoor), maar wel dat ze aanvoelen wat je nodig hebt en daarop inspelen, naast de zorg voor moeder, baby en een beetje het huishouden... Tenminste dat idee heb ik...

Ik heb wel veel een zeurderig gevoel onder in mijn buik, vorige zwangerschap had ik dat ook, herkennen jullie dat? Ken het niet echt van een voor een menstruatie, maar verder totaal geen klachten of iets, echt afwachten dus! Volgende week Donderdag is mijn NOD, dus duurt nog wel even!

FvK, jij hebt ook echt een pittige bevalling gehad ja! En je zoontje, die eigenwijze tijd krijgen wij nog, maar, alles is een fase, houd ik mezelf maar steeds voor! Mocht je nu zwanger zijn (hopen natuurlijk), over 9 maanden is het misschien wel helemaal over!

Ons zoontje kan de laatste tijd, met zijn 10,5 maand, ook echt een beetje nijdig worden als hij iets niet mag... Of als ie iets heeft waar hij eigenlijk niet aan mag komen, en ik wil het pakken, kan ie het echt met zijn handjes heel stevig omklemmen en boos worden! Ergens vind ik het ook wel weer schattig en aandoenlijk, maar merk wel dat we nu moeten proberen wat dingen aan te leren. Merk jij dat ook Mltje?

Heb jij klachten? Of een voorgevoel? Morgen ga je testen toch, spannend!

5. Creamams

Fases, ja dat is wat hè! Maar gelukkig gaan ze ook weer over. Ons zoontje heeft er ook al heel wat gehad. Hij is eigenlijk heel erg makkelijk. Maar fases doorstaan alle kindjes. De ergste fase tot nu toe heeft een week of 2 geduurd. Zo rond zijn eerste verjaardag werd hij ineens heel eenkennig, wilde alleen maar bij mij zijn. Heel schattig natuurlijk. Maar als we in de auto zaten of hij zat in de wandelwagen, dan was het alleen maar huilen, huilen, huilen. Maar dan dat soort huilen zonder tranen ( zeuren dus). Eerst wisten we niet wat er was dus dan nam ik hem bij me. Meneertje begon meteen te lachen. Ahaaaa, dat gingen we dus anders doen. Met als gevolg dat ik door het dorp liep met een heel erg zeurend kind in de wandelwagen. En de meeste mensen maar kijken met zo'n blik van, doet ze er niks aan? Maar het was even doorbijten en nu is het gelukkig helemaal over.

6. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Hoi FvK, gezellig dat je ook komt meepraten! :) Poeh en wat een heftige bevalling zeg en ook heel laat bevallen! Haha, snap best dat je je zoontje dan af en toe wel even achter het behang wil plakken ;) Maar ook die fase gaat weer voorbij. Waarschijnlijk kun je er achteraf alleen maar om lachen. Wat spannend, hopelijk ben je snel weer zwanger!

@cida84, haha hier hetzelfde inderdaad! Hij kan lekker mopperen als het niet gaat zoals hij wilt. Het is wel een doorzettertje, want als hij iets wil dan gaat hij net zolang door totdat het lukt..haha! Maar hij doet ook veel wat niet mag ;) Klimt overal op, trek zich op aan de box en traphekje(?!?), dus nu leren dat iets niet mag is hier inderdaad ook begonnen. Hij is wel vanaf de eerste weken supersnel in alles, zo stond hij gisteren opeens midden in de kamer, zonder iets vast te houden. Vind het echt enorm snel gaan en vind dat soms wel jammer. Van mij mocht hij wel de tijd nemen, maar aan de andere kant zijn wij wel supertrots op hem.

En ja, morgen testen! Vind het heel spannend en durf opeens niet meer...haha! Bang voor een witte test, denk ik. Dus kijk morgen nog even aan en anders zondag, maar laat het sowieso weten. Mijn man denkt de hele tijd dat ik zwanger ben. Ik weet het echt niet. Voel van alles, maar kan ook gewoon van mijn op hol geslagen darmen zijn. Kunnen toch niets anders doen dan wachten... wachten... wachten... ;)

7. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Creamams, goed dat jullie het zo hebben aangepakt, zo is het ook weer snel over gegaan! Wij hadden ook zo iets rond de 9 maanden, toen huilde hij 's nachts af en toe ineens heel hard, dus wij hem even gepakt, troosten, terug, weer brullen, dus weer even gepakt, na 2 keer dachten we, even bij ons in bed dan, tot ie weer rustig is, 1 groot feest natuurlijk, dus wij, euhh, terug naar zijn eigen bed! Heeft ie nog even gehuild, maar het ging al snel weer beter, gelukkig!

Mltje waarom denkt je man dat?? Dat is idd, je hoopt natuurlijk dat je zwanger bent, als je dan een witte test hebt, is al die hoop enzo ook weg of iets, weet niet zo goed, maar nu kun je iig denken dat het misschien zo is... Maar wie weet!! Heb je morgen een dikke plus!! Duimen!!

8. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Morgen testen? Tsjee, spannend!
    Grappig, ook wij hebben het steeds over "de fase" die wel weer overgaat. Dit was een dag om snel te vergeten, morgen weer een dag.

Vanavond echt veel buikpijn. Eerder maagpijn. Borrelen, steken, baksteengevoel. Niet bepaald lekker!

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    En, Mltje, durven testen?! Ben heel benieuwd!!

10. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Hey dames!

Nee, nog niet getest. Zoontje werd wakker met rode wangetjes en had een beetje koorts. Nu gelukkig weer wat gedaald. We denken zijn tandjes, hij krijgt er nu 3 tegelijk. Dus was daar vanochtend vooral mee bezig ;) Ben aan het twijfelen om het alsnog te doen, maar volgens mij kan ik beter wachten tot morgen en dan met ochtendurine? Wat denken jullie?

Hier ook geen menstruatie te bekennen, dus of ik ben zwanger of ik had mijn eisprong wel de 13e en moet pas woensdag ongesteld worden.

11. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Ik heb zelf bij mijn zwangerschap niet met ochtendurine getest, en dat was een duidelijke plus, dacht dat het niet altijd hoeft, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Hoeveel tandjes heeft je zoontje? Ons mannetje heeft alle snijtandjes en een kies!

Maar verder is ie niet zo vlot hoor, alleen staan zoals jou zoontje doet hij echt nog niet, überhaupt optrekken nog niet, al krijgt ie wel steeds meer interesse in dingen die wat hoger staan!

Maar goed, spannend hoor!

12. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Ik denk dat ik straks wel een testje ga wagen en als ik woensdag niet ongesteld ben geworden nog eens.

Ons zoontje heeft nog maar 1 tandje..haha. En je ziet er duidelijk 3 bijna doorheen komen.

En elk kindje doet alles op zijn eigen tijd, is helemaal niet erg! Denk dat ons zoontje vooral snel is, omdat hij vanaf de geboorte ontzettend sterk was. Zo wilde hij nooit als een baby gedragen worden, haha! Wilde altijd al met zijn voetjes op een oppervlak staan ( natuurlijk wel met vasthouden). Iedereen riep ook steeds 'dat is niet goed voor zijn heupen', maar hij deed het zelf anders was het huilen. Kon zijn nekje al na een paar dagen recht houden. Met 7 maand trok hij zich op en met 8,5 maand liep hij langs de muur de hele kamer rond. Nu is hij echt aan het oefenen met los staan, met alle gevolgen van dien ;) Heel knap natuurlijk, maar iets minder snel had van mij ook gemogen, want het baby zijn was er al heel snel van af bij hem.

Dit is onze deugniet trouwens:

Bijgevoegde bestanden:

13. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    test is negatief...

14. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Ach, wat een lekker mannetje! Hij heeft wel een ondeugende uitstraling! 😀 Hij is echt heel vlot ja, kan me indenken dat je dat ergens ook wel jammer vind, sowieso vliegt die babytijd echt voorbij!

Het komt idd allemaal wel, dat is echt zo, maak me er ook niet druk om hoor, het komt idd wel!

Heel spannend, dat je gaat testen, ben ook heel benieuwd wanneer mijn ongi komt (of niet)! Hoe dichterbij het komt hoe spannender!

15. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Oh, jammer!!! Wie weet Woensdag dan?!

16. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Het is niet alleen zijn uitstraling die ondeugend is... ;)

Hmmz denk dat ik gewoon ongesteld ga worden. Had een extra gevoelige test van sensitest gebruikt... Maar dan gaan we over een paar weken weer aan de slag ;)

Heel spannend voor jou ja!! Inderdaad nog een paar dagen, ben echt benieuwd. Zal super leuk voor jullie zijn!

17. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Wat een leuk mannetje!! Met een duidelijke ondeugende blik :D
    Ons zoontje was ook zo'n snelle...liep voor zijn eerste verjaardag stevig de kamer rond. Aan de ene kant wel leuk, maar het was ook echt zo'n strebertje. Het kon hem niet snel genoeg gaan, terwijl hij van mij wel een beetje baby mocht blijven...dat streberige heeft hij nog steeds. Van papa gekregen.n

Jammer van de negatieve test. Toch nog even afwachten misschien?

Ik had vanochtend een dip in mijn temperatuur, heel vaag...doen jullie aan temperaturen? Ik deed het mijn vorige zwangerschap en het heeft mij wel veel houvast gegeven. In ronde 2 was het raak.

18. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    @FvK oeh dat is ook snel. Vrees ervoor dat dat hier ook gaat gebeuren...

Ik temperatuur ook en had donderdag ( en vrijdag) ook een dipje. Hoeveelste dpo zit je nu? Even afwachten en kijken wat je temperatuur morgen doet. Kan een eventuele innesteling zijn, maar kan ook niets zijn. Heb wel vaker een dipje na mijn eisprong gehad. Spannend!

19. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    FvK, ook al zo'n snel mannetje! :) Knap hoor, dat ie dat al kon!

Creamams, hoe gaat het met jou?

20. Creamams

mltje, wat een leuk mannetje heb je zeg.
    Jammer van de negatieve test, maar misschien is je eisprong toch later geweest.

Met mij gaat het goed. Wel weer wat last van ongi krampjes, dus ik ben benieuw. mocht ik ongesteld worden dan ga ik beginnen met temperaturen. hopelijk krijg ik dan weer wat meer inzicht in mijn cyclus.

de babytijd is snel voorbij. vind ik ook best jammer. Ons mannetje is nu al een echt dreumes. hij loopt nog niet, maar is wel flink aan het oefenen met los staan. op deze leeftijd zijn het echt handen bindertjes. ik kom af en toe ogen te kort, hahaha.

Nu jullie proberen zwanger te worden laten jullie dan ook weer alle "verboden' etenwaren en dranken staan? en hoe verantwoorden jullie dit dan tegenover vrienden/familie?

Wij gingen vandaag bij mijn ouders eten en het was alsof de duvel ermee speelde. Eerst vroeg mijn moeder, lust je een wijntje? uhhm, nee dank je wel. En wat aten we vanavond, biefstuk! Ik heb een hekel aan doorbaken biefstuk, grrrrrrr.

Ze ging mee ons zoontje op bed leggen en toen keek ze me op een heel vragende manier aan. Toe heb ik het haar maar verteld. Ze was helemaal door het dolle heen, hahaha.

Deel Deze Pagina