juli mama,s deel 7

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by angel74, Jul 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Hoi allemaal, mamaT hier!!! Gaat alles goed met iedereen? Hier was het een echt een ramp na de bevalling. Ik had tijdens de bevalling te veel bloed verloren, 1.5 liter, dus kreeg ik vrijwel direct na de bevalling een bloedtransfusie. Mijn hb was na de bloedtransfusie 5.2. Opzich voldoende, maar je hoeft geen medicus te zijn om te weten dat je direct na de bevalling nog heel veel bloed verliest. Een aantal dagen later mochten we het ziekenhuis uit, omdat het nu ook met Liam beter ging. Op de dag van het ontslag constateerde we een blaartje in de lies welke was gevuld met gelig pus. De kinderartsen hadden er goed naar gekeken, maar in hun ogen was het onschuldig. Als het ging infecteren dan moest ik maar terugkomen (hmm, en dat moest ik dan vaststellen). Dus wij pakten onze biezen en vertrokken naar huis. Die eerste nacht was echt vreselijk: Ik was super beroerd, bonkende hoofdpijn, zweetaanvallen, hartkloppingen.. kortom: beroerd! De kleine ook, inmiddels was het blaartje helemaal opengegaan en groter geworden. En dan Ryan met 40 graden koorts. Ik heb beneden op de bank gezeten totdat d ekraamzorg kwam en mijn vader Ryan kwam ophalen. De Vk kwam langs en vond toch wel dat ik er heel slecht uitzag. Ook de plek van de baby zag er wat onsmakelijk uit. Opnieuw werd mijn hb geprikt en daaruit bleek dat mijn hb 4.1!!!!! was! Ook de plek van de baby werd steeds erger. Dus de Vk heeft het ziekenhuis gebeld en we werden opgenomen. Ik voor een bloedtransfusie en de kleine vanwege vermoedelijke infectie van het stavelococcebacterie (ofzoiets). Wat een gedoe zeg. Aantal dagen later mochten we weer weg en moest ik de antibiotica verder thuis geven. Voordat ik de baby de fles kon geven, was ik eerst doktertje aan het spelen. Maar een paar dagen later ging het weer mis: de kleine kreeg verhoging. Opnieuw naar het ziekenhuis dus. De baby had dit keer weer een virus opgelopen. Nu zijn we sinds gisterochtend terug en voor het eerst voel ik me gerustgesteld. Ik begon zo een spijt te krijgen van de bevalling. Voor het eerst kan ik genieten.

Nancy: Ik kan je een ding zeggen: volg je moedergevoel!! Als je voelt dat het niet goed zit, dan moet je actie ondernemen. Je hebt als moeder niet voor niets die zesde zintuig!!!

Ik wil heel graag mijn baby showen, maar ik heb geen zin in pottenkijkers (bekenden op de site).

Is inmiddels iedereen bevallen? Mirie en J2J nog niet.. en verder??

2. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Nancy; ik snap het helemaal.. Heb je al eens gegoogeld op huilbaby? Huilbaby
    Ik zeg niet dat Luuk een huilbaby is, maar misschien heb je er wat aan..

3. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier; Ik hoorde allemaal kreun en steun geluiden uit de kinderwagen komen, en dacht; onee he!! mevrouw wordt wakker.. dus ik loop er al heen met de speen in de aanslag.. kijk ik in de wagen.. Naomi slaapt gewoon! :D Mevrouw kan van die leuke geluiden maken in haar slaap.. en niet zachtjes ook hoor.. haha

4. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb van deze dames nog geen gegevens doorgekregen van de baby's

*Luckyblue
    *Guppie
    *Bellamano
    *Pippo
    *Shellyberlijn
    *Mamavanperine
    *Marj

Zijn deze dames wel allemaal al bevallen? :( Ik hou het niet meer bij hoor :p :)

Zou leuk zijn als straks iedereen bevallen is, we ook alle gegeven hebben van de baby's :D 8)

5. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Mama van Perine, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON MARK! ;)

Koekkie, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER NOELLE! ;)

Mamameisje, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER ESTELLE! ;)

Claire, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON SEPP! ;)

Bellamano, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON MINK! ;)

Guppie, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON VIGO! ;)

Mamasan2001, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON YILANO! ;)

Einneh, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON MARK! ;)

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    @Elea ja vind het jammer,zou graag men kinderen ook tweetalig opvoeden. ;)

@Nancy hmm kan je geen raad geven over Luuk. Kan zelf niet echt zeggen blijkbaar of mijn eigen kind huilt of niet ;) gisteren bij de kinderarts was Laura aan het huilen (in onze ogen dan :)) en de ka vroeg:dit noem je toch geen huilen? :( dus wat voor de 1 huilen is,is voor de ander blijkbaar maar wat zeuren...
    in ieder geval:je bent geen slechte moeder hoor. denk dat het soms gewoon bij baby zijn hoort. Laura kan soms zo krijsen dat ze echt rood aan loopt en schor wordt en begint te hikken. En dan is alles in orde volgens mij:geen pijn,geen honger,propere luier. En toch krijst ze zo. Dan voel ik me ook een slechte moeder maar dat zijn we niet. Soms zijn die lieve schatten van ons gewoon vervelend. ;)
    Maar als Luuk inderdaad zo veel ligt te krijsen is het goed dat je even het cb hebt gebeld. :) komt helemaal goed meid! *knuf*

@mamasan fijn dat Justin zich zo goed amuseerd! en wat een kanjer is Yilano seg! :D

@koekiie ja! super dat Noelle geslaagd is voor haar gehoortest. Was spannend dus. hoe gaat het met de bv? las dat het wat moeizaam gaat?

@mamat fijn je weer te lezen. Moeilijke tijd gehad na de bevalling seg! :( jij zo beroerd,Ryan ziek en Liam ziek. *knuf* hopelijk gaat het nu beter.
    je kan misschien Liam showen in een album enkel voor je vrienden ;):D ik ben wel benieuwd naar je kanjer!

@Elea pakketje is op de post ;)

hier:mijn draagdoek is binnen. Straks ff uittesten.
    Iemand een idee hoe ik bvpoepvlekken uit kleding krijg ;)

7. J2J

J2J Bekend lid

Sep 4, 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nancy, hopelijk heb je het CB gesproken en hebben zij tips voor je. Niet twijfelen aan jezelf hoor, je bent een lieve mamma!

@MamaSan, wat een mooi mannetje is Yilano, lekker aan het dutten. Hopelijk slaap je vannacht beter!

@MamaT, jeetje zeg, jullie start was niet bepaald vlekkeloos. Blij te horen dat het nu met jou en Liam beter gaat. Nu lekker genieten!! Naast Mirie en mijzelf, moet ook Marj nog bevallen. Volgens mij dus met zijn drietjes nog....hoop dat ik niemand vergeet.

@Koekkie, fijn dat de gehoortest van Noëlle goed was! Wat je zegt, dan is dat een pak van je hart!

@Dithje, Luca weer lekker gegroeid, dat gaat goed!

@hier, wij hebben wat klusjes in huis opgepakt. Nou ja, ik heb toegekeken, mentale steun ;). Verder nog niks aan het handje.

8. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    Jeetje J2J, nog steeds niet bevallen meid? Veel sterkte!

9. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hulde voor de poepbroeken van Laura Petatje:D! Wat kan je dan blij zijn he met poep:p? Ohhhh wat goed zeg dat ze zo geniet van de massage, een blijvertje dus! Ben benieuwd hoe het vandaag gaat voor het huiluurtje... Wat ik gebruik voor moeilijke vlekken in kleding is ossegalzeep.

Grrr Mamma Chan die verdomde krampjes ook:(... Arme Zoe! Joh die lekkende flessen/spenen is niet zo handig. Heb je al geprobeerd om therapeutisch te voeden? Helpt wellicht wel...

Kan je frustratie wel voorstellen hoor Nancy! Het is ook zo lastig zo´n klein hummeltje wat niet kan aangeven wat het wil en wat er aan de hand is, dat moet je als ouders zijnde maar naar gokken/aanvoelen. Of het normaal is dat Luuk overdag voornamelijk wakker is en dan huilt, denk het niet... Misschien toch even advies inwinnen bij het cb ofzo? Dikke knuffel meis!

Ahhhhhhhhh wat een schatje Mamsan!

Balen Koekkie dat de bv zo langzaam op gang komt! Ohhhhh meis wat een opluchting moet het zijn voor jullie dat de gehoortest van Noelle goed is, gefeliciteerd:D!

Wat ontzettend heftig MamaT:$! Jeetje die kleine Liam heeft al zoveel voor z'n kiezen gekregen:( en jij natuurlijk ook met je lage hb. Ben je nu helemaal opgeknapt dan?

Marj is nog niet bevallen Es!

J2J echt heel veel respect meis dat je zooo positief blijft, top! Hoop en duim echt voor jullie dat de 2e strippoging nog iets gaat doen.

10. J2J

J2J Bekend lid

Sep 4, 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pippo en Dithje, lief van jullie!

11. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @MamaT, jeetje meid wat een rotstart voor jou zeg, wat sneu.... :(:( Fijn dat je nu weer een beetje kan genieten, sterkte!!

@Es, heeeeeeel veel kenmerken op die site!! :$:$ wow dat zet je wel aan het denken.. ;)

@Petatje, ken je Shout (vlekkenverwijderaar)? Hier ging het poepfestijn er zo mee uit van de week ;)

@Dithje, was alles goed bij het CB vanmorgen??

@Bedankt allemaal, voor jullie lieve woorden..

Luuk is toch nog 2 uurtjes in dromenland geweest vanmiddag, nu geeft papa hem de fles. CB heeft terug gebeld maar die zeggen ook dat we er alles aan doen... worden nu teruggebeld door de wijkverpleegkundige.....

12. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nancy Dikke knuffel.. Ja gewoon bellen als je het niet meer weet.. Daar zijn ze voor!!

MamaT jeetje wat een verhaal!! Rustig aan en geniet meid!!! Dikke knuffel!!

J2J, Marj en Mirrie zijn volgens mij de laatsten toch?? Sorry als iemand ben vergeten... De rest is bevallen ;) !

Hier ook drukte vanmiddag.. Pff waarom bellen mensen niet even :( .. Eerst was ik aan het stofzuigen en edweilen, terwijl Rinze onrustig was en Kor ook nog an de klus was buiten.. Maar goed, dat eindelijk klaar.. Kamer was nog half nat, komt schoonmoeder en schoonzusje binnen.. Kor gaat doodleuk door met klussen... Niet erg hoor, maar zit ik dus fijn met ze opgescheept.. gelukkig gingen ze 4 uur weer.. M'n moeder is er, maar dat wist ik ;) .. Bleagh en zo ben ik dus weer de hele tijd in de weer en nu voel ik dus mn rug weer behoorlijk :( !! En dan ook nog Rinze die dus nu sinds een kwartier slaapt sinds vanochtend 11 uur kon hij de slaap niet echt vatten geloof ik..

13. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Einneh van harte met jullie zoon

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen, ben nog steeds niet in staat bij te lezen.
    Heb zon pijn van die hechtingen, kan ook alleen staand plassen onder de douche.

Zijn er hier meer hongerige babys? Kim zit sinds gisteren aan voeding voor hongerige babys. Ze moest nl van die andere zon 70 ml drinken per keer, en dit werd steeds 105, en bleef huilen en sabbelen op vingers. Ze was elke dag wel 8 uur ofzo aan het huilen en onrustig achter elkaar.

Nu vandaag voor het eerst is ze wakker, en dan ook tevreden, zonder te huilen.
    Ze krijgt nu ook druppels voor darmkrampjes.

Verder is ze al flink aangekomen, van 3190 naar 3500 gram gegaan.

Ik mis jullie wel meiden, hoop dat ik snel weer mee kan lezen.
    Denk aan jullie hoor, ook aan de laatste 3 die nog moeten bevallen.

xxxx

14. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hmmm Nancy cb heb je dus niet zoveel aan gehad;). De wijkverpleegkundige maar even afwachten dus...
    Was allemaal goed bij het cb vanochtend hoor! Luca is goed gegroeid en weegt inmiddels 4100 gram. Volgende afspraak 31 augustus en dan krijgt hij 2 prikken:(!

Sjonge Sam wat balen die onaangekondigde bezoeken:(... Hmmm Rinze dus niet echt sleepy vandaag? Lastig, lastig... Dikke knuffel!

15. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ai Eline zo'n pijn/last van je hechtingen meis:(:(... Auwie I know, maar het wordt echt beter... Wow die Kim lust het wel zeg:D! En zo goed gegroeid ook al, heerlijk hoor. Dikke knuffel!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dithje vind ik niet erg hoor, als hij het vannacht maar doet :p HAHA!!

Kim jeetje dat is veel gegroeid zeg!!! Denk dat het een slim besluit is dan qua voeding.!! Zien de hechtingen er wel goed uit?? Anders vk na laten kijken? Kan ze er misschien wat uithalen!! Na een week moet het toch wel wat aan het genezen zijn!! Dikke knuffel meid!! Lijkt me zeker niet fijn!!!

17. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Best gedoe zeg, de eerste dagen. Ik voel me wel weer goed nu ik hier op het forum ben. Je voelt je zo allenig als het even misgaat met de baby, maar hier kunnen we elkaar steunen. Ik zal dus zeker proberen iedere dag een kijkje te komen nemen.

Nancy: Wat voel je je radeloos he. Heb je al nutrilon voor hongerige babies geprobeerd? Die valt wat zwaarder, maar de babies worden niet dikker. De mijne krijgt het ook, want die meldde zich iedere 2 tot 2.5 uur. Nu haalt hij de 3 uur wel en soms ook 4 uur. Of ligt het niet aan de voeding? Dacht dat ik ergens een vraag van je las of het verstandig was de voeding te verhogen. Is de baby al vanaf het begin zo?? Of sinds een paar dagen?

18. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Allereerst alle julimama's gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindertjes!
    als het mag breek ik even in, ik ben een julimama maar heb niet in dit forum meegeschreven wegens tijdgebrek..

ik hoop dat ik jullie iets mag vragen, ben namelijk een beetje onzeker over het navelstompje, die is er de 7e dag afgevallen en nu is het de 12e dag, hoe lang duurt het voor het droog is? het blijft steeds wat nattig en rood, niet helder bloed, maar wat wondvocht. zie wel dat het naveltje kleiner wordt, maar het blijft zo afgeven op haar rompertje.

19. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Ja Eline, hier nog een!!! Die meldde zich om de 2 a 2.5 uur.. dus ik was continue klaarwakker.. Nu is hij lekker rustig!

20. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    J2J: je bent dus de laatste van ons allemaal... we save the best for last :D. Voel je je nog wel goed? Sterkte in iedergeval meis.

Gehoortest: ja we zijn zo opgelucht, dank jullie wel voor de felicitaties. voor andere mama stelt zo'n test niets voor maar tja door onze situatie lag er veel druk op, de kans was toch 25 % en dat is best flink. Dus we trekken de champie open vanavond. De kraamhulp heeft ok gegeven ondanks de BV.

Petatje: je vroeg wat er dan niet lekker loopt met mijn BV, nou ze hapt goed, drinkt goed maar ik heb nog niet genoeg om haar tevreden te stellen. Ze bleef hongerig. Nu met tijdelijk bijvoeden en kolfen naast de bv gaat het zoveel beter met haar. Ze had al (te) veel gewicht verloren en nu moet ze even bijdrinken totdat ik wel genoeg voor haar heb. Bij de boys ging het ook langzaam in het begin. Dus ik moet geduld hebben.

Trouwens ze ligt nu heerlijk op mijn borst te slapen, lekker knietjes omhoog en met haar hoofdje op haar handjes. Zoooooooooooo sweet, jammer dat ik alleen ben en niemand een foto kan maken. Hmmm even checken of de cam van de laptop werkt ;)

Sam: toch best raar dat mensen niet van te voren bellen dat ze langskomen. tja familie snap ik nog en die kan je ook gewoon weer wegsturen (dat snappen ze over het algemeen wel). Wel balen dat de kraamzorg weg is om alles op te ruimen he. Ik kan er wel aan wennen hoor iemand die lekker alles op orde brengt en mij lekkere hapjes en drankjes brengt haha.

MamaT: dat is wel heel heftig. hoop dat je en de kleine gauw weer helemaal top voelen.

Ik ga dit even plaatsen en kijken of de cam van de laptop werkt... I will be back :D

Share This Page