Sow toe maar Es, gooi het er maar uit hoor meid (en je sm erbij ) Kikkert, fijn dat Chayenne zo goed gaat. En nu al lachen, wat leuk! En idd de overlevingskansen bij 31/32 weken zijn heel goed Maar het is toch beter als haar kleine beebje nog even blijft zitten hè, de kans op complicaties is toch erg groot en het neemt een hoop zorgen met zich mee. Hopelijk helpen de weeënremmers goed. Hier namen ze er in het begin echt bijna volledig door af. Jammer dat je zoons andere plannen hadden vandaag Bella Maar lekker kroelen op de bank met Mink is ook wel lekker En ja je kunt wel zien dat L.yvia goed gegroeid is he! Ik moet de 10e naar de arts, dus ben benieuwd hoor. Leuk voor Dani, de speelboerderij. Dat zou ook wel wat voor mijn oudste zijn. De begeleiding is daar toch net even iets beter he. Fijn dat hij het zo naar zijn zin had. En ook dat het zo goed gaat met Zoë. Gelukkig is de spruw nu een stuk minder. Even een blonde vraag hoor, maar ik lees bij de flessenmama's steeds over schema's en hoeveelheden. Maar met de fles kun je toch ook op verzoek voeden? Sorry hoor, maar weet dat dus helemaal niet Als dat mag zou ik dat gewoon doen, zoveel makkelijker dan al dat gekijk op de klok... Maar misschien zeg ik wel iets heel stoms hoor, ik heb niet zo veel 'fles-geef-ervaring' Liefs Elea
Wel een beetje raar ja Es dat ze het niet vragen.. Maar goed dat jullie voor jezelf opkomen.. Fijn Kikkert dat alles zo goed gaat! Mamma Chan, ook fijn dat het bij jou zo goed gaat. Klinkt leuk zeg, zo'n speelboerderij!! Dat lijkt me echt fantastisch voor kinderen...hebben ze hier helaas niet in de buurt.. Hier: Vanmorgen heeft de lactatiekundige gebeld en ben straks naar het open inloopspreekuur van het CB geweest. We hebben Anissa gewogen (precies 4 kilo! , die dame gaat echt hard zeg terwijl ze eerst te weinig woog bij de geboorte) en ik ga nu fulltime borstvoeding geven (dus niet via flesje) en dan ga ik vrijdag terug naar het CB en kijken we of ze voldoende is aangekomen. Moet de plasluiers wel in de gaten houden maar ze durfden het wel aan aangezien ze wel super allert etc is. Hopen dus dat ze de borst gewoon blijft pakken. Ben alleen vergeten te vragen of je met borstvoeding geven de baby 's nachts wel wakker moet maken om de 4 uur?? Nu sliep ze namelijk steeds 5 of 6 uur achter elkaar door.. Maar vraag me af of ze voor de productie niet wakker gemaakt moet worden. Weet iemand van jullie dat? Dat spugen moest ik me nog niet zo druk over maken. Kan komen doordat ze teveel lucht erbij hapt, last heeft van krampjes etc... even aankijken dus. Verder heeft Anissa nu op beide handjes een paar rode stipjes zitten. Een paar in haar handpalmen en een paar op haar vingertjes. Op het CB wist ze niet echt wat het was maar ze dacht gewoon uitslag net als op haar gezichtje (heeft gezichtje vol met puistjes) Ziet er heel anders uit maar ga er maar van uit dat het zo is. Dus, we gaan ervoor! Haha, moet wel zeggen dat het nu allemaal wel wat lastiger plannen is want eerst kon ik haar gewoon de fles geven als we visite hadden. Nu kan dat dus niet meer.. Maar ow, wat is het genieten om die kleine aan de borst te hebben!
elea; in princiepe voed ik naomi ook op verzoek.. alleen maak ik haar wakker als er langer dan 4 uur tussen zit.. behalve snachts maar honger is honger.. komt ze eerder ook prima! ze geven het zelf ook wel aan hoor..
@moederK ik maak chayenna niet wakker voor nacht voeding mijn (.)(.) staan wel op springen s'ochtends en vaak is ook alles nat, en daarbij laat chayenna zich ook niet wakker maken voor een voeding ze slaapt overgins 6 a 8 uurtjes door. en idd bv is plannen dat vind ik af en toe ook nog wat lastig maar goed alles went (behalve een vent hahaha)
Cb is geweest, ze weegt nu 3640 gram. Dus in 6 dagen 140 gram aangekomen. Ze groeit eigenlijk al te hard zeggen ze, en ik mag haar max 6 keer 120 geven. Dit is eigenlijk al voor babys van boven de 4 kilo. Verder af en toe water geven, 50 cc, als ze echt blijft zeuren. Ze merkte hoe onrustig ze is, ze is duidelijk niet tevreden. Heb wel even gejankt net, ben bang dat het echt een probleem wordt.
kijk eens wat ik net kreeg van mijn dochter!! gelukkig lag me mobiel naast me om een foto te maken Ze deed het wel 3x achter elkaar! Bekijk bijlage 90915
Pff ben zo bang dat dit blijft met die honger. Die mw dacht ook al dat ze ouder is, dus langer in mijn buik al zat. Aan haar reacties te merken is ze veel verder ontwikkeld al zei ze. Dus misschien wel tekort gehad in mijn buik. Kraam en verlos vonden haar ook al ouder lijken. Zit wel met mijn handen in het haar, kan wel janken
*Knuff* Eline... Ik zou haar gewoon eten geven als ze honger heeft hoor. En dan vraag je het idd gewoon morgen ofzo even na. Maar zou haar zeker niet laten huilen...
Komt wel goed meid.. maak je niet teveel zorgen! Je doet het prima!! En als je gewoon 6x 120cc geeft, en als ze daar nog te weinig aan heeft gewoon lekker water tussendoor geven dat vult ook, dan komt het echt wel goed! Tis ook beetje zoeken naar alles en je kindje leren kennen.. geef het wat tijd!
Ze mogen van flesvoeding zeker niet zoveel krijgen als ze willen.. Vandaar ook die schema's van per kilo zoveel cc En Kim krijgt eigenlijk al meer als ''normaal''
Net even terug gelezen! Weet de helft niet meer,maar ga toch een poging wagen: Es; Schoonmoeders/schoonouders..:x Leuke foto van Naomi! Elea; Fijn dat je al 1 bevestiging hebt! Mirrie; Dikke knuffel.. Hoop dat je echt snel de kleine in je armen mag sluiten! Marj; Gefeliciteerd met je verjaardag! Hier; Om 11 uur kwam mij vriendin/(ex) tante van de kids langs. Zal het ex tante gebeuren even kort uitleggen.. De broer van Maarten is gescheiden van haar.... Ook waren neefje Tobias,en nichtjes Margriet en Noortje mee. Ze kwamen alvast voor de verjaardag van Noa Lynn,en op kraambezoek voor Carlijne. Noortje is nl. ook op 10 augustus jarig.. Gezellig bijgekletst. ´s Middags het bos ingeweest. En daarna een ijsje gehaald. Daarna zijn ze weer naar huis gegaan. Lekker gezellig dus. Voor de kids en ons! Groetjes
@ moederk, zodra djesslyn over haar geboorte gewicht was hoefde wij haar niet meer wakker te maken voor een voeding. had wel de eerste week last van volle leeg lopende borsten. dus natte bedoeling maar dat wordt ook minder. doe nu gewoon 2 zoogcompressen per borst in snachts. maar als ze gewoon groeit hoef je ze snacht niet wakker te maken is mij verteld. @ es. wat een lieve foto!! en schoonouders!! vertel mij wat! moet zeggen dat het hier nu goed gaat. maar af en toe........... hier is djesslyn er af en toe een potje van aant maken. en heeft ze ineens meer honger al eerder. normaal kwam ze netjes om de 3 uur. maar nu komt ze soms al na 1,5 a 2 uur. net als vanmorge. nu had ze toen wel over gegeven dus misschien ligt het daaraan. maar savonds wil ze ook vaker.we voeden haar gewoon wat vaker nu. want is zo zielig als ze honger heeft en overal zoekt naar een tepel..
Ik ben weer weg. Carlijne voeden,kids in bad doen en op bed leggen. Ben nl. alleen thuis vanavond! Groetjes!
ben wel benieuwd hoe het met Nancy en Luuk ging bij het CB TMN; lekker in bed liggen! ik zit hier op de bank met een kindje op dr buik op mijn arm die last heeft van krampjes.. voel dr gewoon poepjes laten..
Ff snel. Het gaat nog goed hier. Ooievaar is nog niet gesignaleerd (had m ook NIET uitgenodigd vandaag!). Nog 5 uurtjes en dan mag het. Ben trouwens wel moe na een dagje wet bezoek (niet geslapen vanmiddag), ook al is mijn mannetje superlief vandaag! Ben goed verwend, veel lotions, geurtje etc en mooie bloemen (rozen!).