Sue al veel afgevallen zeg, ik 10 kilo nu, nog 9 te gaan. wat naar dat dat voeden zon pijn blijft doen, dapper dat je toch doorgaat. Buikspieroefeningen, je buikspieren moeten eerst weer gesloten zijn ofzo. Dit kan soms een half jaar duren zei de verlos. Zolang ze niet dicht zijn mag je het niet doen, maar geen idee hoe je dat kan weten dan. Merelli heel veel succes, het mag nu wel is snel doorzetten Marj voor jou ook meis, hoop dat de babe snel komt
@ Sam: ik hoop dat Rinze dit gaat volhouden! duim voor je! Leuk ff naar de Ikea! Ik ga daar alleen niet meer met Wichard heen, die presteert het om de lange route in Groningen te lopen en dan binnen 20 minuten weer buiten te staan
Oeh ik mis de IKEA! Hier: de airco doet 't niet 8) Pffff... Vannacht hebben Lyvia en ik liggen zweten dus (bij de meiden deed hij het wel), gedsiederries. Nu zijn ze hem komen maken, maar doet ie het beneden weer niet :x En het is echt te heet om zonder te zitten. Kussss Elea
Alles goed bij vk. Baby is iets gezakt, ligt nu met hoofdje op bekkenrand (auwie schaambeen). Verwachting is grote baby. Moet vrijdag weer, gaan ze toucheren en dus kijken of ze kunnen strippen.
Hi meiden, Ik las idd over bv a publiek geven en toen moest ik aan dat stripje denken. Te grappig! Hier gisteren (incl nacht) duidelijk een regeldagje. De kleine meid was veel wakker en wilde (te) veel aan de borst. Man dat is vermoeiend maar ok ik durf niet te klagen want de andere dagen was ze een engeltje. Ik hoop echt dat het een regeldagje was en niet iets blijvend is haha. Nu ligt ze lekker naast mij te piepen. Wat zijn die krampjes toch zielig. KG: ik zit nog 1.8 kg boven mijn begin gewicht. Was in het totaal oom 8.9 aangekomen maar ja met een kind van meer dan 8 pond +placenta en vruchtwater zit je snel weer rond je gewicht. Al een paar dagen sta ik qua gewicht stil maar ik moet ook zeggen dat ik niet op mijn eetpatroon let. Ik moet wel opletten goed te blijven drinken met bv. Ohh onze miep begint te miepen neem haar weer even in de armen. Kom zo weer terug. x
@ Elea: he bale dat de airco's het niet doen! hoop dat het snel opgelost wordt! @ Marj: fijn dat alles goed is, hoop dat de beed nu snel komt! @ Koekkie: hoop voor je dat het idd een regeldag is geweest! en die krampjes zijn idd erg vervelend. Vooral omdat je er ook helemaal nix aan kunt doen
zo dr is er 1 in slaap gevallen bij me.. dus ga proberen haar weg te leggen zodat ik kan eten en douchen!
Es: Pas je op dat je je kind niet laat wennen aan het tillen. Ze moet ook zelf in slaap kunnen vallen. Maar ik geloof dat je er sowieso wel even laat huilen he? Eline: Ik heb altijd geleerd dat je je kindje even moet laten huilen, max 20 min. Als moeder heb je altijd geneigd om bij elk gilletje aan het wiegje te gaan staan. Maar als je dat doet dan weet de baby wat te doen.. dan denk de baby.. ff gillen en ik zit weer bij mams. Je kunt opzich de baby de eerste vier maanden niet verwennen, maar ik denk niet dat je je kind continue op schoot wil hebben en ook even tijd voor jezelf wil en het huishouden.
Goedemorgen ladies! ('t mag nog net, 2 voor 12 ) Hier gaat het vanmorgen weer ietsje beter. De kolfbeurt van vanmorgen zorgde ervoor dat de borst weer "redelijk" soepel aanvoelde. Dat heb ik de afgelopen weken nog niet gehad! Niet zo soepel als de linker (goede) borst, maar wel iets verbetering. Nou maar hopen dat het zo doorzet. O, en ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik moet dus 2x per dag lang kolven en voor de rest Juliette gewoon aanleggen. Dus die rechterborst wordt wel vaker op een dag geleegd hoor. @ Sam: thanx. Dus ik ben niet de enige die zo loop te tobben met een BO die niet weg wil? Enne, voor Rinze zou ik gewoon een afspraak maken. Gewoon even naar laten kijken, mss valt het mee. Je zal zien dat als je besluit geen afspraak te maken de kleine draak zich vandaag weer flink laat horen (ze zijn zo geraffineerd die kleintjes....) @ kloven: hier gebruik ik de lansinoh lanoline. Te koop bij de apotheek. Werkt beter dan Bepanthen vind ik, want Bepanthen maakt je huid dunner en daarmee is de kans op nieuwe kloven veel groter. Voordeel van de lanoline is dat er geen korstje op komt (wat vervolgens keer op keer weer losgezogen wordt) maar dat het wondje van binnenuit hersteld. Mss een tip voor de BV-meiden? @ Sue: ik kreeg het advies op bij blijvende pijn bij het voeden niet direct de andere borst te geven, of maar genoegen te nemen met de pijn, maar juist keer op keer (soms zelfs 8x achter elkaar) opnieuw aan te leggen. Oke, vinden ze niet leuk en Juliette werd dan ook echt boos (pittige dame...) maar ze moeten het wel leren Succes! @ Koekkie: geweldige strip! @ Mirie: hopelijk heb je snel je beebje in je armen! @ Marj: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker geslapen, dat is mooi! Hopelijk zet de trend door @ J2J: succes met de laatste loodjes! @ Nancy: wat een heerlijk binkie zeg! @ Elea: aarrrgghhh!!! Airco kapot! Dat moet jij echt niet hebben hoor! Is het nog steeds 50 graden buiten? Of is het al weer iets "afgekoeld" (naar 40 of zo ) Hopelijk is hij weer snel gemaakt! @ kilo's: hoe doen jullie dat toch? Hier na de bevalling pas 4,5 kg kwijt.... Nog 6,5 te gaan. O en Sue, hier ook een hangbuikje.... Verder voor iedereen een dikke knuf!
Sam, dankjewel lieverd! Ik kolf nu 2 keer op een dag, ochtend en avond voor het slapen (ivm lekken wat dus eigenlijk niet helpt haha). sochtends zijn ze zo vol dat ik niet kan aanleggen omdat het zeer doet. Verder masseer ik 1 of 2 keer per dag de boel weg omdat dat de productie niet verhoogt en dan voedt ik een keer of 4 maar hoeveel weet ik niet. Ik wil eigenlijk graag om en om gaan doen maar weet gewoon echt niet hoe ik dat aan moet pakken ivm pijn en stuwing... Mijn tepels zien er overigens heel goed en normaal uit na het voeden, geen rare witte aangezogen plekken buiten mijn tepel, dus ik denk ook dat ik het eigenlijk gewoon goed doe met dat plastic onding. Ik wil echt een goeie manier of schemaatje hebben over hoe ik het beste kan kolven en voeden maar wat is een betrouwbare bron? Je leest overal wat anders.. Wilde het de lactatiekundige hier al vragen maar ik kan geen nieuw onderwerp starten met mijn vragen, grrrr. Ik ben echt blij dat ik jou deze dingetjes kan vragen want soms voel ik me zo klote en huilerig dat ik er gewoon mee wil stoppen en weer volledig ga kolven... Maar ik ben nu eenmaal een doorbijtertje en wil er echt voor gaan. Dus echt dankjewel!!! xx
Ik probeer serieus al 2 uur :x te reageren maar tis hier drama! Hij is al vanaf half 11 bezig met zanikken en zeiken en krijsen en na de fles en in bed wil het ook niet helpen hij blijft er in dus sorry kom later terug
mamat; Ik krijg het niet over me hart haar langer dan 5 min te laten huilen.. en ik weet dat het soms wel eens moet.. heb namelijk al het idee dat mevrouw het door heeft soms.. want nu ligt ze weer bij me en ze is stil
Sue je kunt iemand van de bv-vereniging mailen, zal zo even kijken voor je! Dat heb ik eens met Jildou gedaan en is heel goed bevallen, had er echt wat aan! Regeldagje, weet ff niet meer wie dat was.. Met rond 10 dagen is er idd een regeldagje!
nancy; ik weet er alles van meid.. ik probeer ook al 2 uur lang te gaan douchen! en ik moet ook nog opruimen en schoonmaken want we krijgen kijkers voor het huis vanmiddag.. HOE ga ik dat doen allemaal alleen!!! computeren is het enige wat ik kan met Naomi bij me.. die ligt dan bij me en laptop ernaast.. met 1 hand typen
wat vinden jullie?? moet ik de baby versiering weghalen in huis?? voor de kijkers vanmiddag?? liever doe ik het niet want we krijgen volgende week nog kraamvisite en ik wil het laten hangen totdat alle visite is geweest!!
Es: Gewoon laten hangen.. is leuk! En toch geen probleem als er kijkers komen? Over de kleine: Jullie moeten de kleintjes echt even laten huilen. Het is sowieso goed voor de longen en ze worden dan ook een beetje moe.. Ik bedoel na 20 minuten huilen val zelfs ik in slaap Ik zou zeggen.. Es, ga ff douchen.. met 20 minuten ben je wel klaar toch? En Nancy... kom ff kletsen en over 20 minuten even een kijkje nemen. Hier trouwens ook eentje die zit te zanikken, maar laat maar ffkes hoor..
Ik zou die versiering persoonlijk wel weghalen Es, en dan gewoon daarna weer ophangen. Airco is gemaakt en lijkt het weer te doen gelukkig. Het is idd iets 'koeler' Pooh, slechts 48 graden Ik laat Lyvia eigenlijk nooit huilen, ze is nog zo klein. Als ze huilt heeft dat in mijn ogen een reden en die wil ik gewoon liever niet negeren. Als ze straks ouder is vind ik het een ander verhaal, maar nu vind ik laten huilen niet nodig. Liefs Elea
HIJ IS STIL! Dus nu maar even reageren wat ik onthouden heb @Es, en is ze bij jou ook al stil? Hope so Lekker laten hangen meis! Ik zou het ook niet leuk vinden als hier vroegtijdig de versiering al weg is.. En we moeten wachten tot 22/8 omdat dan pas ons kraamfeest is @Sam, Ik zou alsnog een afspraak maken hoor meid, baad het niet dan... Want misschien heeft hij vandaag een goeie dag Sterkte! @Pooh, Gaat de goeie kant op zo te horen meis! Houwen zo! Sterkte.. @Suekes, Jeetje mag ik een beetje BV van jou Ongelofelijk, stralen nog wel Jij weer teveel van het goeie dus En ze mogen zeker neit je tas doorzoeken zomaar! :x Lekker is dat... @Claire, arme sepp en arme jullie, wat zwaar! Heel veel sterkte meissie en een knuff voor Sepp! @Mirie, sterkte, wat een martelgang weer zeg pffffffffff en je was het al zo zat Take care! @Buikje, hier ook een aardig buikje en de zwangerschapsstreep is nog in volle glorie aanwezig Ik mag simpel nog niet sporten en oefeningen doen maar ben het zeker van plan! Sowieso mijn step-plank weer gebruiken voor de tv Wat een voornemens toch weer haha ahum 8) @Koekkie, geweldig stripje! hihihihi @MamaT, met jou gaat het dus ook nog steeds niet zo lekker Sterkte en hou het in de gaten he!! @Marj, weer goedgekeurd, super! en een grote baby Zal je Luuk gaan verslaan @Elea, oooooooow airco kapot! Dat wil je echt niet in jouw land Hopelijk kunnen jullie verkoeling zoeken totdat ie gemaakt is @Hier, heb net the notebook (film) gedownload, dus die ga ik zo kijken, ff niks! O en hier ging de bel om kwart voor 12, was bang dat schoonouders 't weer waren, dus niet opengedaan. nee grrrrrrr is het een pakketje geweest :x:x En nu zijn de buren niet meer thuis waar het afgegeven is.. ach komt goed. Eigenlijk erg he dit, moet zeker gaan veranderen :x