Is die stekende pijn het toeschietreflex? Daar heb ik zo'n beetje de hele dag last van. Lekker irri idd! Sue, ik ben net zo onwetend hoor. Ik vraag alles hier aan Sam of op het borstvoedingsgedeelte en de rest google ik. Dit is voor mij ook pas mn eerste goede borstvoeding hoor. En je kunt nooit alles meteen weten toch? Kikkert, ik zou hetzelfde hebben denk ik. Mijn man kan niet goed stilzitten, maar om nou te zeggen dat hij dan heel nuttig bezig gaat... Ik vind het wel prima dat hij al aan het werk is, blijf ik lekker de baas hier hahaha. Klinkt flauw, maar wij hebben gewoon onze vaste taken en als hij dan opeens elke dag thuis is dan is werkelijk alle structuur zoek! Hij is in januari de hele maand thuis, dus ik krijg mijn portie nog wel
Kikkert, knuff meid, is niet leuk je mannetje zo nee! Nancy veel plezier! Lekker testritje maken zometeen!!! Guppie, pfoeh ja tis allemaal best veel en je weet ook niet wat je kleintje uit je borst haalt enzo. De rede dat ik dacht dat mijn melk terug was gelopen is ook omdat Fynn aan de borst op zn gemak 5 keer zuigt en dan weer even niks doet en dan zuigt ie weer 5 keer en dan rust ie weer even lang uit, dus ik dacht die is lui en hij krijgt bijna niks binnen. En de rede dat ie daarna makkelijk voor 4 uurtjes in slaap valt was voor mij dat een tepelhoedje een baby meer moeite kost dus dat ie meer vermoeid is. Ik ga idd ook maar eens het topic op ZP opzoeken en daar wat meepraten. Hoop dat het niet erg is dat ik totaal geen adviezen terug kan geven, misschien over een paar maanden dat ik wat meer weet hahaha!
Hihi wat betreft t tsr, dat moet je toevallig weten hoor.. Het heeft bij mij ook aardig lang geduurd voordat ik doorhad dat het tsr was HAHA!! En Sue hier ook wel onzeker hoor. Zo is Rinze vandaag de hele dag al weer vreemd aan de zuip. Onrustig etc.. Dan denk ik ook, wat doe ik dan nog verkeerd?? Hij zit vandaag ook niet lekker in z'n hummetje..
Sue, Vigo doet dat ook hoor. In het begin is het zuigen slikken zuigen slikken, maar later is het zuigen zuigen zuigen zuigen slikken *en even uitrusten*. Maar dat weet ik toevallig omdat ik vandaag iemand op het CB heb gesproken Ik kreeg ook de tip om "de eerste melkstroom weg te laten lopen", van het zuigen slikken zuigen slikken, maar heb dus werkelijk geen idee hoe ik dat moet doen hahahaha!
@guppie hier is het toeschietreflex idd een stekend gevoel en zodra de melk eruit loopt/druppelt of spuit dan is dat gevoel weg. en wat jij zegt over mannen en thuis zitten dat gevoel klopt geheel bij mijn man. ik heb overgins zelf ook liever de touwtjes in handen
meiden die bv geven is het normaal dat je meer hoofdpijn kunt hebben???? tenmiste ik las daar iets over op internet.
Hoi allemaal, Ik wilde alles teruglezen maar ik zit hier met een peuterpuber dus dat ga ik vanavond doen. Ik ben trouwens vandaag naar het CB geweest en de kleine Liam is al 60 cm en weeg 5,3 kg. Hij zit net als zijn oudste broer bij de bovenste curve! Ik heb nog nieuwe maatjes 62 liggen dus dat gaat ook allemaal niet lukken denk ik! Ik heb verteld dat hij erg hongerig is. Hij mag nu 6 maal 150 drinken. Ik hoop dat hij dan wat langer wegblijft. Pff, die puber zit nu met eten te knoeien en de boel te terroriseren.. Ik ben strakkies weer terug. Heeft iedereen trouwens een goede nachtrust gehad?? Hier heeft infacol zijn werk gedaan! Paar uur later had hij heeeeel veel gepoept!
@mamaT liam doet het goed zo te lezen super. en hier ook z'n peuterpuber zitten suc6 ermee meid want z'n puber is gewoon heel pittig
Kikkert ik zou het niet weten! Geen last van, wel meer hoofdpijn nu maar komt vooral door slaapgebrek !! Guppie als je voedt en je voelt het toeschieten dan even loskoppelen en de melk weg laten lopen.
Kikkert, ik heb wel sneller hoofdpijn idd, maar dan heb ik net even niet genoeg gegeten en gedronken. MamaT, zo die groeit goed! Hier ook zo'n peuterpuber, heerlijk he... Sam, hoe laat je het weglopen dan? Dat gaat niet vanzelf toch? Ohoh, ik kom weer in de problemen hier. Vigo slaap nog (jeej!) maar moet zo Ymke ophalen. Ben bang dat Vigo wakker maakt als ik hem overleg in de MC en dat ie dan wil drinken. en lopen is waarschijnlijk net te ver voor Ymke, die nu natuurlijk moe gespeeld is...
Guppie even laten drinken als t toeschiet, paar tellen hoor dan loskoppelen (met vinger in mondhoekje, dan loop de melk er zelf wel uit! Doekje of bakje eronder! Hmm ja dat is altijd vervelend dan he! Hoe laat moet ie?
Ik heb net een heel gesprek gehad met Vincent en alles op tafel gegooid waar ik heel erg mee zit.. En hij was heel erg meegaand en lief.. Ook hebben we het gehad over het wonen.. Ik heb vreselijk heimwee naar mijn oude dorpje, en vooral mijn familie en vrienden. En omdat ik geen rijbewijs heb ben ik altijd afhankelijk van Vincent, en als hij dan niet erheen wilt dan heb ik niks te zeggen. Vincent werkt veel en hele dagen, en ik zit hier thuis.. de muren komen op me af en ik heb verder niemand. Ik voel me opgesloten. En nu heeft Vincent gezegd dat hij er dan wel over na denkt om voor mij terug te verhuizen.. Zodat ik ook me eigen ding kan doen als hij werkt. Bakkie doen bij mensen die ik ken! Lekker wandelend erheen met de kinderwagen.. dat heb ik hier allemaal niet! En Vincent zei ook.. voor mij is het alleen het reizen naar me werk (30 min) maar dat weegt veel minder zwaar als jou geluk! En dat vond ik ZO onwijs lief!!! Ik merk het nu vooral sinds die kleine er is.. ik kan haar niet ff een uurtje bij iemand brengen als ik er even doorheen zit.. en iets voor mezelf doen.. Als ik daar zou wonen, zou het heel anders zijn.. ik heb me moeder waar ik Naomi een uurtje kan dumpen, of me vader die met liefde oppast! en ik kan haar er dan heen brengen door gewoon erheen te lopen.. Hier zit ik maar thuis de hele dag en af en toe boodschappen doen, maar daar houd het ook mee op.. Voor mij zijn er zoveel voordelen als ik terug zou verhuizen.. en voor Vincent is het toch anders omdat hij veel werkt en als hij ergens heen wilt kan die de auto pakken en gaan.. Mja eerst dit k*t huis zien te verkopen, wat al bijna een jaar tekoop staat!!
@Es, wat fijn zeg, zo'n goed gesprek! Wie weet komt er nu opeens een koper, door die positieve energie! @Sam, ik voed op verzoek, in principe denk ik dat hij gewoon wil drinken als hij wakker wordt. als ik de 3 uur aanhoud moet hij over een half uur. Vigo houdt alleen 's nachts een ritme aan, overdag niet hoor...
Neej oké, dat wist ik niet .. Hier kan ik Rinze over het algemeen wel goed overleggen, maar hangt wel wat af van hoelaat de laatste voeding was.. Idd dan is de kans groot dat hij wakker wordt.. Wat eerder in de mc zetten, mocht hij wakker worden, snel een slok laten drinken optie? Trots: Mijn meisje kan op dr driewieler fietsen Es wat fijn zo'n goed gesprek! Hoop dat jullie t snel kwijt zijn en lekker kunnen gaan verhuizen!!
Es, wat lief van je mannetje. Vandaag was het CB langsgekomen en onze kleine meid is nu 4280 (vorige week maandag 4120 - de week ervoor 3850 en bij haar geboorte 4220). Ze is weer mooi terug op gewicht jippie! Dus ik ga door met BV. Wel nog met wat afgekolfte melk extra voor de avond want na een drukke avond met de boys heb ik niet zoveel melkie voor de nacht. Ik ga haar trouwens even wakker maken van de jongens komen zo thuis van het kdv. Eet smakkelijk en een fijne avond allemaal x
Jeeeeeeeeh autootje in de pocket, hij staat voor de deur en hij rijdt heerlijk! Ben zo blij Bas gaat vanavond radiootje inbouwen (gelukkig nog bewaard van mijn 1e auto) en de boel effe doorlopen Luuk wil alleen niet slapen hiero, maar Bas is nu 'pas' voor de 2de keer boven voor het bedritueel, dus geduld @Es, wat goed!! Yes! En wat onwijs lief van Vincent zeg, echt top! oooooo ik ga zoo duimen dat het huis snel verkocht is! Niks geworden trouwens met die gescheiden man?? @Marj, joepie heerlijk! Scheelt dan morgen wel he, het wordt al zo eengekke dag.. @MamaT, jeetje wat doet je mannetje het goed, super! En sterkte met de peuterpuber @Koekkie, jullie meisje gaat ook goed! En heerlijk dat je daarom BV kan blijven geven, top! @Guppie, hoe heb je het uiteindelijk opgelost?? @Sam, wat goed van Jildou! HOERA, logisch dat je trots bent