juli mama,s deel 7

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door angel74, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirie85

Mirie85 Actief lid

19 jan 2010
    235
    0
    0
    Thuis mama
    Noord-Holland
    Nancy geloof mij er zal een tijd komen dat de die pedicure echt nodig zal hebben. Want kinderen die nemen heel veel tijd in beslag. Profiteer nou maar van de rust echt meid. Je hebt nu al je handen vol en dat zal straks alleen maar meer worden. Liefs

2. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Es/Mirie, ja ik ga nu ook echt gas terugnemen en inderdaad wat is 6 weken op een mensenleven... Ik ben ook zo een eigenwijse doos af en toe ;) Het is ook wennen want ik heb nooit echt in de lappenmand gezeten (gelukkig!) maar komt goed. Bas zei net ook al: morgen helemaal niks! ben echt geschrokken :(
    En Es, oei stofzuigen, mag niet he! (hoor mij nou ;))

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wat heerlijk Es dat Naomi zo lief ligt te slapen! En een tummytub voor de nacht zal ze vast heerlijk vinden:). Volgens mij is het niet erg hoor dat ze 80 cc drinkt ipv 100. Het is eigenlijk pas sinds gisteren dat Luca de flessen van 100 cc helemaal leeg drinkt en de fles van half 8 was een fles van 135 cc. Maar als je het zeker wilt weten kan je natuurlijk even naar het cb bellen!

Sterkte met je hoofdpijn Lisette!

Joh Nancy dat je nu krom loopt is echt niet goed hoor:(. Sjonge zeg, toch echt rustig aan doen hoe frustrerend het ook is meis. Dikke knuffel!

Hoe is het met jou Mirie?

4. Mirie85

Mirie85 Actief lid

19 jan 2010
    235
    0
    0
    Thuis mama
    Noord-Holland
    Dithje nog steeds last van voorweeen maar het zet niet door. Ik wordt er helemaal gek van maar nog even geduld.

Hoe gaat het nu met jou en de kleine? Heb je een beetje de draai kunnen vinden?

5. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Sjonge zeg Mirie, nog steeds zoveel voorwerk dus:(... Hoop dat het heel snel over gaat in het echte werk!
    Met ons gaat het goed! Zijn nu aardig ons ritme aan het vinden met z'n drieen en ook qua voedingen.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier ontzettend last van mn rug.en vraag me niet waarvan.voel t zelfs nu ik in bed lig.
    dames slaap lekker tot morgen.

7. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Sam, echt heel stom gedacht van mij misschien; maar zou het door je draagdoek kunnen komen? Ik roep maar wat...
    Sterkte in ieder geval!

8. Mirie85

Mirie85 Actief lid

19 jan 2010
    235
    0
    0
    Thuis mama
    Noord-Holland
    Ik hoop het ook heel erg;)

Fijn is dat als er eenmaal ritme is dan kun je gaan genieten:D

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Getver Sam die rugpijn:(. Slaap lekker meis!

10. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Nou hier niks gebeurd. Wel voel ik de kleine sinds gisterenavond amper.
    Savonds niet en vannacht niet, was veel wakkeer. Vanmorgen voelde ik haar even, maar ze reageert niet als ik contact maak.
    Zal ik maar bellen straks, en dat ze me voor een ctg laten gaan?
    Voel me vaak zon muts maar ja, heb geen lekker gevoel erover.
    Dan denk ik straks voel ik haar wel weer opeens

xxx

11. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    gewoon bellen hoor eline! Jou gevoel en de beeb zijn het belangrijkst!! Daar zijn ze tenslotte ook voor! Zien ze ook gelijk je bloeddruk in het ziekenhuis.

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Inderdaad bellen eline.

nancy nou niet van 5 minuten in de mei tai.hihi had gekund hoor.

hier wel goede nacht gehad.voel me alleen niet zo top.zal wel te snel willen.

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    #673 Sam8, 20 jul 2010
    Laatst bewerkt: 20 jul 2010
    Hier een gekke ochtend. Ik werd wakker van een blaffende hond, klonk als kyra.. maar snapte het niet want hoorde haar buiten, maar ze zitten in de hal/ bijkeuken s nachts.. Kor gevraagd en die vond het ook als kyra klinken... Was onze deur in de bijkeuken naar buiten open, en de honden waren om huis heen gehuppeld en waren achterhuis, waar iemand ze ingelaten heeft anders konden ze er niet in. Ik was bang dat ty huis leeg was, maar dat was niet zo.. Ze hebben t iig leuk gehad want wandelen wilden ze niet eens :p.. Kor moetdus vergeten zijn de achterdeur op slot te doen en Spike ruikt dat ;) !

Gelukkig is alles goed gegaan. Morgen een jaar geleden is onze vorige Jack doodgereden. Dus was extra schrikken.

En zo oud als Rinze nu is, was Jildou ook toen ze in het zkh terrecht kwam. Hoe dom ook, want ik weet dat de kans erg klein is dat Rinze het ook zou hebben, toch houdt het je bezig..

14. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Goeiemorgen meiden

ben een tijdje niet geweest maar was erg vermoeide gister had ik een emodagje.

ik dacht laat ik vandaag weer eens kijken hoe het hier gaat en ook mijn verhaal doen.

Donderdag 15 juli om 6.45 braken mijn vliezen.
    Omdat ik twijfelde over de kleur van het vruchtwater heb ik de verloskundige gebeld en die is 9.15 komen kijken.
    Voor de zekerheid stuurde zij mij door naar het ziekenhuis voor een ctg waar het hartje van de kleine werd gevolgd en mijn harde buiken.
    Met de kleine was alles prima en ik had niet echt weeen.

De gyn werd erbij gehaald om te kijken naar het vruchtwater. Zij twijfelde en deed inwendig onderzoek en kwam er achter dat mijn achterste vliezen waren gebroken.
    Er werd besloten mijn andere vliezen ook te breken en dacht dat ik toen pas 1 cm ontsluiting had en zou ook een pilletje inbrengen om de weeen te laten komen. Op dat moment kwam ze er achter dat ik
    al 3 a 4 cm ontsluiting had.

Bleven dus in het ziekenhuis en na het breken van de voorste vliezen kreeg ik constante pijn in mijn rug.
    Veel onder de warme douche gestaan en na 2 uur werd ik getoucheerd en bleek ik op 6 a 7 cm ontsluiting te zitten.

Ik was niet meer medisch en de verloskundige werd gebeld.

Rond 15.00 zat ik bijna op 10 cm ontsluiting en moest ik wachten op de persweeen.

Om 15.30 gaf ik aan dat ik echt niet meer kon en ik moest op eigen kracht gaan persen, aangezien ik geen persweeen had.

Echte weeen had ik ook niet dus het was erg lastig en na een uur persen was er dan ook niet echt veel resultaat.
    De gyn werd gebeld om te kijken of de kleine met de vacuumpomp kon worden gehaald. Op dat moment lag ze nog te ver en werd ik aan het infuus gelegd om de weeen heftiger te maken.
    Dit hielp iets maar echt weeen kreeg ik nog niet dus ik heb al mijn energie en kracht in de strijd gegooid om haar er iets verder uit te krijgen. Dit lukte en er werd een knip gezet en de vacuumpomp op het hoofdje.
    De dokter trok en ik moest blijven persen. Ze moest zich echt eruit stribbel want de kleine meid was toch niet zo klein.

Madam is 4050 gram en heeft een lengte van 50 cm. Ze zeiden dat ik die kleine nooit op eigen kracht eruit zou kunnen hebben gekregen.

Ondertussen lag ze lekker op mama's borst en probeerden ze de placenta eruit te krijgen, maar trokken te vroeg waardoor de navelstreng brak. De dokter schrok en pakte zo snel mogelijk de placenta vast. Deze hebben ze eruit getrokken, maar wisten niet zeker of ze alles eruit hadden gekregen dus moesten een nachtje blijven.

Volgende ochtend voelde ik me gewoon goed en had gehoopt naar huis te mogen, maar toen de gyn een echo maakte zag ze toch iets zitten. Dus in de middag om 2 uur werd ik naar de ok gebracgt en onder narcose gecurriteerd.
    Uit voorzorg nog een nachtje gebleven en 17 juli om 9 uur haalde papa ons op om naar huis te gaan

Bekijk bijlage 86832

15. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
  16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje
    lucky, wat heftig!!! Maar een prachtige meid!!! Lekker genieten!

17. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    @ Sam

Genieten doe ik nu elke dag meer en meer :D

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super :D :D :D !!!

19. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Net teruggelezen en sorry, maar geschrokken.
    Mama's die tijd voor zichzelf nodig hebben, tja, dat heb je minder als je kinderen hebt. Ik kan hier nog enigszins inkomen, maar je baby van nog geen maand bij opa en oma laten om met de rest vh gezin naar het strand te gaan vind ik wel ver gaan. Tuurlijk, andere kids hebben ook hun aandacht nodig, maar dat kan ook met papa of mama! De babies moeten, net als wij,
    wennen en dat duurt best een poos! Ze zijn nog zo klein en nog het beste af bij papa of mama (denk aan hechting!)Nogmaals, sorry, maar mij stoorde het behoorlijk. Meiden, geniet van ieder moment, vooral die eerste weken. Laat je best een beetje verwennen, voor iedereen geldt 6 weken kraamtijd! Neem de tijd. Je krijgt de terugslag anders later! (spreek uit ervaring, was bij de 1e ook heel flink, tot ik na een week of 3/4 kapot was).
    Heb bij de 2e mijn leeuwinnengevoel gevolgd. Baby vooral bij mij of man, rust genomen en vooral genoten van alle aandacht! Af en toe even met de oudste iets gedaan, maar vooral tijd om met ons 4en te wennen.
    Hoop dat het nu weer zo gaat. Wat mij betreft mag de baby dan ook wel 2 wkn later komen. Dan is het nog 1 week voordat kdv en school weer begint en iedereen weer zijn/haar eigen ritme kan oppakken! Vind het nu trouwens heerlijk hoor, kids alle dagen thuis!

Sam, hoe gaat het met je rug? Komt het miss door bv? Weet nog dat ik daar na 2/3 wkn ook ineens last van had! Suc6!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Eline bellen! Mijn vk heeft me op het hart gedrukt om in de 41e en 42e week meteen te bellen, nog eerder dan je normaal zou doen.

Nancy, idd je moet je behoeftes om dingen te doen echt tot 6 weken na de KS uitstellen. Jouw herstel staat voorop, als dat milsoopt blijf je straks altijd beperkt en dat wil je niet!!!! (streng he :D)

Es, mijn gevoel zegt dat het alleen maar super is dat je meisje zelf aangeeft dat ze niet meer wil drinken. Ze geeft zelf aan dat ze genoeg heeft, beter kan niet toch! Bij BV weet je ook niet precies wat ze drinken en moet je kijken naar de plas en poepluiers. Plast ze vaak genoeg? Dan is het echt prima.
    Ymke dronk altijd maar op wat ik in haar fles stopte en spuugde idd de hele boel onder en daarnaast was ze ook een vreselijk veelvraatje, heeft tot 2 jaar boven de curves gezeten qua gewicht. Ze geeft nu pas een half jaar aan als ze genoeg heeft, en dat is ook wel heel belangrijk vind ik.

Ben zelf gelukkig niet meer al te somber. Vandaag weer een rustig dagje, al zit ik wel te wachten op de schoonmaakster die weer veel te laat is. Hoop dat ze haar klep een beetje houdt en snel weer weg is.
    Hoop ook dat Ymke vrijdag een dagje extra kdv kan. Moet dan extra voor controle, maar vind het ook wel lekker om de zorg even uit te besteden!

Deel Deze Pagina