juli mama,s deel 7

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door angel74, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Superfoto!! En wat zie je er goed uit! :)
    Dat is inderdaad DE houding voor krampjes (stond in ons kraamzorgboek.. ;))

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dank je wel Nancy.. Voel me vandaag ook goed moet ik zeggen :)

En idd DE houding voor krampjes.. ik legde haar zo neer en ging beetje fietsen met haar beentjes en ze werd gelijk rustig..

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja dat vindt Rinze ook wel fijn!! Jildou ook destijds trouwens!! Mooie foto :D !!

Haha Nancy gelukkig :D !!

Trouwens had ik nog niet eens verteld, maar ben alweer 70 kilo.. nog kilo of 5 eraf dan ben ik weer tevreden ;) .. Al ben ik het nu ook wel hoor :D

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dithje: Lekkerrr, Naomi heeft vandaag 2 poep broeken gehad.. wel een opluchting voor haar!

Ennnnnnn zelfs 2x vandaag de fles leeggedronken (100cc) ik ben helemaal trots! :)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Over het kdv; ik vind het ook weer pijnlijk om een kleine baby te brengen hoor, zelfs al issie nog niet eens geboren. Ymke gaat er heel graag heen, maar zij heeft er ook de leeftijd voor.
    Ik neem zelf een paar weken extra verlof, hoopte dat de baby een goeie 3 maanden zou zijn, maar dan moet ie niet zo lang blijven zitten natuurlijk...
    Ach zo'n baby doet natuurlijk niet veel meer dan eten drinken en slapen, ik vond vooral de tijd tussen 6 en 12 maand moeilijk. Maar goed, veel investeren in contact met de leidsters en niet teveel lezen in het onderdeel oppas en kinderopvang, daar lees je soms echt de raarste verhalen!

6. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Even een vraagje..
    Ik hou nog steeds bij hoe laat Naomi de fles drinkt, en hoeveel ze drinkt, maar nu kom ik steeds maar op 6 voedingen ipv 7.. Ook omdat ze de nachten maar 1x komt meestal..

Ik zal mijn schema vandaag eens laten zien aan jullie.. Is 6 voedingen niet te weinig?

04:00 uur 80cc
    [FONT=&quot]08:30 uur 100cc
    [/FONT] [FONT=&quot]11:30 uur 80cc
    [/FONT][FONT=&quot]15:30 uur 100cc[/FONT]

En dan krijgt ze rond 19:30 vanavond weer.. en de laatste voeding om 23:30.. en dus zit ik dan weer op 6 voedingen..

7. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Guppie; Ik heb het voordeel dat ik de leidsters van de andere kids ken.

Hier; Net gegeten.
    Noa Lynn begint alweer een beetje te praten, ze is de hele dag akelig stil geweest......
    Alleen op vragen van wil je wat drinken zei ze ja enz.
    Zielig hoor...

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Sorry Es kan je niet zo goed helpen, geen ervaring mee.. Hihi zit hier meestal wel rond de 10 voedingen ;)

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier tot de kerstvakantie betaald ouderschapsverlof :D !! Heerlijk :D :D !!

10. tmnkooijmans

Ik zou er mischien toch 7 of 8 voedingen van maken.
    Hoeveel drinkt ze nu?

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Verschillend, vandaag 2x de 100cc gedronken, maar de rest 80 a 90cc..
    T lijkt mij dat als ze honger heeft wel uit zich zelf komt.. ik moet haar toch echt meestal wakker maken na 4 uur slapen voor de fles.. en als ze zelf komt drinkt ze ook veel beter als dat ik haar wakker maak, dan drinkt ze meestal niet heel de fles leeg..

Ze heeft om half 4 de fles gehad, helemaal leeggedronken (100cc) is zeker anderhalf uur wakker geweest daarna en toen in slaap gevallen. In bed gelegd en dan moet ik haar straks om half 8 weer wakker maken voor de fles..

12. tmnkooijmans

Wij geven 7 voedingen van 120cc.
    Dit zijn onze tijden;

0:30
    6:30
    9:30
    12:30
    15:30
    18:30
    21:30

Bij ons drinkt ze goed.
    Soms leeg en anders 110cc

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Carlijne drinkt dus om de 3 uur.. dat krijg ik er hier echt niet in.. dan drinkt ze maar 60cc als ik om de 3 uur ga voeden.. Of valt ze halverwege de fles weer in slaap..

Mja honger heeft Naomi echt niet, want dan zou ze wel eerder komen of vaker..

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haar wat eerder wakker maken Es??

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja dat probeer ik ook, alleen mevrouw valt gewoon weer in slaap.. ;) ook al maak ik haar bv een half uur voor de fles wakker

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    hmm oke, t waas maar een idee :p

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Je hebt wel een kleine slaapkop zeg ;) !! Lekker zo'n kind, geef mij ook zo een ;) !! Al moet ik zeggen dat ik niet anders gewend ben, Jildou was precies zo ;) !!

18. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja ik heb idd een slaapkop gecreëerd :p alleen na de fles is ze meestal wel anderhalf uur wakker.. maar ervoor is ze in coma ;)

19. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk

ik denk dat je gewoon heel goed bezig bent, die kleintje roepen echt wel als ze honger hebben. verder ben ik niet zo'n voorstander van wakker maken, maar dat moet ieder voor zich weten. Isa was nl ook zo'n slaapkoppie en als ik haar dan zelf liet wakkerworden koste het haar ook geen moeite de fles leeg te maken. Ik zeg maar zo ieder kind heeft een eigen ritme, t'is aleen de vraag of papa en mam zich er wel bij voelen of kunnen aanpassen. zeker in het begin als die kleintjes nog een beetje zoekende zijn naar het juiste ritme, wat bij hem/haar past.

20. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wat ligt Naomi heerlijk zo Es! Super joh dat Naomi d'r flesjes leegdrinkt en ook zo lekker gepoept heeft! Heb het idee dat Luca niet meer genoeg heeft aan 100 cc dus de fles van 8 uur gaan we ophogen en dan maar kijken wat hij opdrinkt.
    Ik heb snel even gekeken meis, maar wij zitten ook op 6 voedingen hoor. Ons schema van vandaag:
    08.00 uur
    12.00 uur
    16.00 uur
    20.00 uur
    00.00 uur
    04.00 uur (afhankelijk van Luca en of en hoe laat hij zich meldt)
    Soms komt er nog een voeding tussendoor ivm erge honger;).

Wauw Sam wat ga je goed met je kilo's! Nog 5 en dan heb je je gewicht van voor de zwangerschap of is 65 je streefgewicht?

Maar ja, Mama van P op een gegeven moment moet je ze wel wakker maken anders komen ze niet aan hun voedingen en hun voedingsstoffen en suikers e.d.. Daarom is 4 uur doorslapen ook echt de max!

Deel Deze Pagina