Juli mama's 2008 - Deel 12

Discussion in 'De mama's' started by Senninha, Nov 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eenkennigheid?

Mees hoef ik geen slaapzak aan te doen, die trekt hij uit ;)
    Maar moet hem wel altijd 's avonds goed leggen, net als Steijn trouwens.

2. Hier wel een goede nacht gehad.
    Gister zijn we bij mijn ouders geweest. Mijn oma hebben we opgehaald uit het verzorgingstehuis en mijn broertjes waren erook.

Met mijn vader gaat het redelijk, hij eet weer beter na zijn AB kuur maar krijgt nu toch last van zijn heupen en benen. Dit type kanker gaat op je buikvlies zitten en op het bot :( dus we vrezen eigenlijk dat het alweer verder is uitgezaaid.

Hij heeft ook besloten om toch een chemo kuur te doen, wanneer dat is weten we nog niet.

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Senn, balen van je nacht, succes met TA en was. BTW. Lo gebruikt al enige tijd geen lactulose meer.
    Daantje, als buikslapen helpt waarom niet, ongeacht wat Leon ervan vind.
    Chis, dapper van je vader dat ie toch weer een kuur aandurft, dat bewijst maar weer hoe graag hij nog wil vechten!
    Suus, ik duim voor je
    Lies, meis ik hoop dat je zeker voor December mag bevallen!
    Nina denk idd eenkennigheid, sterkte ermee!

Hier helemaal hyper te zitten wezen...
    Het 1 na laaste vriendenstel zijn...zwanger!!! Eind mei mag de baby komen! Ik voel dat ik weer een babyshower mag organiseren!!! KEP ER NU AL ZIN AN!
    Er waren nog 2 stellen in onze vriendengroep over die nog geen kids hadden, 1 stel (deze dus) waren eindelijk weer gesetteld naar hun reis door Azie, zij was net afgestudeerd en wist gelijk een baan te bemachtigen als Orthopedagoog en hij is net een studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestart, daarnaast moesten ze dus heel hard werken. Afgelopen aug. zijn ze verloofd en afgelopen weekend verhuisd naar 1gezinds woning. Dat vonden we al bijzonder omdat ze een mooi appartement hadden en tja als kids toch nog geen optie was waarom verhuizen. Nou tis ons nu dus duidelijk! Ben zo blij voor ze!!!

Tygo ligt al op bed, was errug vroeg wakker vandaag maar hoor net nog het e.e.a. uit bij gegooid worden dussss die slaapt nog niet...

Lo is zooooooooooooo onrustig! Man man....eigenlijk zou ze nu een fles moeten maar ik ben blij dat ze eindelijk slaapt dus laat het maar voor even. Vanomrgen had ze ook weer onwijs last van krampen dus ik had maar wat kamille thee gemaakt.

4. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou ze is alweer wakker zucht!
    Ze heeft wel...30 min. geslapen!
    Eerst ff mijn broodje verder eten hoor....

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    strippen is haast geen optie meer, is al 2 keer gedaan en het doet mij zo'n pijn ...ze moeten tussendoor stoppen omdat het zo ontzettend pijnlijk is.

ik ga vanmiddag toch vragen over inleiden :p

6. Zo, was ik ook weer ;)

Hier een lekker weekendje gehad..

1e dag kwamen we rond kwart over 4 aan in het hotel.. Wat is Brussel toch een giga drukke, chaotische stad zeg! :D
    We zijn ff in de hotelkamer geweest.. (tv deed het niet, dus kregen we een andere kamer). Daarna hebben we de auto gepakt en een pizza hut opgezocht.. Heerlijk pizza gegeten, ik wijntje erbij.. Daarna weer naar hotelkamer en daar hebben we ff lekker gedouched en lagen op tijd in bed.. Rond 10 uur ofzo.. Ik heb de halve nacht NIET geslapen.. Giga hard matras.. Erg gehorig daar.. Volgende ochtend kon ik het bed niet uitkomen.. Gigantische rugpijn.. :(
    Daarna wel heerlijk ontbeten en toen we terug waren op de kamer, hebben we een hotel in Gilze en Rijen geboekt. Een van der Valk hotel :D
    Uitgecheked bij het hotel en naar een supergroot warenhuis in Brussel gereden.. Leuk om er ff rond te lopen, maar super, super groot, dus je was de weg zo kwijt :D Wat sinterklaas inkopen gedaan en daarna ff lekker gegeten.

Daarna zijn we doorgereden naar Oceade. Dit is een gaaf zwembad wat je wel kan vergelijken met Duinrell :D Heerlijk gezwommen daar, maar kreeg weer last van het hart, dus hebben niet de 4 uur vol kunnen maken.. Maar ons wel super vermaakt.
    Daar ff gegeten en toen naar van der Valk gereden. Christian had een luxe kamer geboekt en het was een super kamer!
    Omdat het nog niet heel laat was, zijn we Tilburg ff in gegaan en op aanraden van Suus hebben we een bioscoopje gepikt.. (Is trouwens niet de must see geworden Suus, maar de euroscoop).. Leuke film gezien: Life as we know it! Super film!

Kamer was super:
    Inloop douche, wandje ertussen en daarachter een bad :D Heerlijk! Boxspring bedden. Dus ik in bad gestapt toen we terug kwamen, Christian onder de douche en ondertussen een keer afgewisseld.. Heerlijk! Daarna in bed gekropen en rond 11 uur zijn we gaan slapen na ff tv gekeken te hebben, enz... :p
    De volgende ochtend werden we pas wakker om 9.15! Heerlijk!

Daarna zijn we naar Efteling gegaan en hebben we ons daar een paar uurtjes vermaakt. Toen zijn we nog ff Tilburg in geweest, want het was koopzondag daar.. Ff lekker rondgesjouwd en toen rond half 3 richting huis gegaan.
    Kwart voor 5 hebben we Esmée opgehaald en daarna lekker naar huis toe, naar Maureen..

Al met al was het een geslaagd weekend en de kinderen hebben zich super vermaakt! ! !

7. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Fijn dat jullie zo genoten hebben KK!

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    wie van jullie kan me advies geven...
    heb hier bij baby en dreumes wat gelezen over kma, maar die kenmerken die ze daar noemden heeft finn ook! vrijdag zou de ka terug bellen maar zou ik nu niet zelf bellen of hij eerder wil bellen.. of dat ik niet eerder terecht kan, we gaan vrijdag een weekendje weg met mijn ouders en wil dan eigenlijk wel weten wat het kan zijn

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    lekker zeg kk!

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    oh trouwens, ik gebruik nu ook nutriton voor onder de fles maar het blijft naar boven aant komen en heeft nu ook weer wat terug gegeven, niet noemenswaardig maar normaal doet ie dat niet..

11. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Daan, ik zou aan de ene kant zelf even bellen, maar aan de andere kant kan je het ook overleggen met CB of HA.
    Maar wat zijn de overeenkomsten dan?

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    wat ik eruit op kan halen kunnen dit symptomen zijn van een kma:

Droge huid
    de hik
    krampjes
    dunne ontlasting (groen)
    melk opgeven en weer inslikken
    Niet de flessen leegdrinken
    veel scheetjes laten
    krampjes
    kreunen voor ontlasting maar er komt niets
    overstrekken
    verkouden, snotterig

dit is ook alles wat finn tot nu toe heeft

13. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Daan,

Kep het even opgezocht KMA maar ik herken Lo hier ook in maar...ze drinkt al sinds geboorte Hypo-allergeene melk...

14. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    dit is wat ik op internet vind:

Koemelkallergie kan zich uiten in verschillende klachten. Meestal beginnen de klachten in de eerste 3 maanden. De belangrijkste symptomen zijn klachten van de maag en darm (50%). Vaak begint het met eczeem (35%) in het gezicht, op de wangen. De wangen vertonen rode plekken die er schraal uit zien. Vaak jeukt het ook erg. Ook luchtwegklachten (15%) kunnen een rol spelen. Andere symptomen kunnen o.a. zijn:
    Darmkrampen (vaak met veel huilen)

Huidklachten zoals eczeem, jeuk, uitslag rond de mond, netelroos (galbulten of urticaria) en angio-oedeem (zwelling van bijvoorbeeld lippen of oogleden door vochtophoping)

Diarree of verstopping

Bloedverlies tijdens de ontlasting

Spugen

Problemen met de luchtwegen, astma

Loopneus, niesbuien (helder neusvocht), terugkerende verkoudheden

jeukende, tranende ogen

Oorklachten

Groeiachterstand

Voedsel weigeren, slecht drinken

15. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    ja finn zit nu ook aan de pepti.... dus het zou ip over moeten zijn

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    ga weer iemand uit de box halen, die ligt alweer te huilen, ben bang dat we weer langzaam aan terug bij af komen :(

17. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Maar denk je niet dat ook veel van deze symptomen een combi is van verkoudheid de reflux?
    Bijna alle kindjes zijn snotterig op het moment (laat staan de ouders ;) ). Dus dit alles bij elkaar lijkt mss op KMA maar gezien hij ook al Pepti krijgt lijkt me het onwaarschijnlijk.
    Maar goed ik ben geen ervaringsdeskundige hierin. Mss kun je het hier bij de "Voedingsdeskundige" vragen....

18. Heb helaas geen verstand van kma, maar als je niet gerust bent zou ik gewoon bellen.

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    nou hij is al vanaf de geboorte snotterig...
    hij slaapt nu bij mj op de arm. ben benieuwd wat hij doet als k hem weg leg. mika zal ook zo wakker worden *zucht* weg rust!
    ja zal het daar even voorleggen..
    weet niet ofdat een combi is. gebruik ook nutriton maar heb niet het idee dat het werk. er komt nog steeds veel melk omoog..

20. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Nina als ik het zo lees lijkt het wel of hij scheidingsangst heeft.
    Dit is een fase waar veel kinderen in terecht komen, niet alle dus.
    Vaak houdt dit aan tot een jaar of 3 want daarna worden ze wat zelfredzamer en kunnen ze zich ook beter uitdrukken.
    Ga maar eens googelen.;)

Over het slapen met slaapzak.
    Met Karsten hebben we nooit echt problemen gehad.
    Tuurlijk vind ik hem regelmatig achterstevorenoverdwars in bed maar dan leg ik hem weer recht.
    Als Niels 's nachts gaat plassen dan checkt hij nogmaals of hij eronder ligt.
    Sven echter hebben we een hele tijd een slaapzak aangedaan want die bleef maar woelen. En ook met slaapzak aan kunnen ze prima lopen.

Als ik vrij ben Nina dan is Karsten gewoon thuis, tenzij ik vrij ben op een werkdag dan is Karsten naar het KDV en heb ik lekker een dagje voor mijzelf (al is dat maar heel weinig).

Share This Page