Juli mama's 2008-deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sann, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Even vooropgesteld dat ik geen arts ben;), maar de Ventolin deed bij Joost van begin van aan NIKS. En de huisarts hier verklaarde dat dat bij kleine kinderen heel vaak voorkomt.....maar dat in NL altijd Ventolin wordt voorgeschreven. ;) Maar Ventolin is een kortwerkend medicijn, waarna de longen dus eventjes kort ademruimte krijgen en vervolgens ontstaat het voorgaande probleem dus weer. Er is dus iets nodig om die longen langdurig te ondersteunen....vandaar dat ze hier in B wat anders voorschrijven bij kinderen....

Hoe waren Mika's zijn longen toen hij de laatste keer bij de HA was dan? Anders zou je daar nog een keer voor heen kunnen en dan aangeven dat de ventolin niks doet en dat je wat anders wilt....

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    de laatste keer was gister en toen klonken ze schoon.
    Hij heeft toen de arts dus die pufjes voorschreef wel slijm op zijn longen gehad en vandaar dat hij die pufjes kreeg. Maar het doet hier dus ook niks. Maar het moet wel iets zijn wat aansteekt want finn heeft het ook al 2 keer gehad, dezelfde klachten die mika ook had. Alleen had finn wat meer slijm erop dan mika. Wou dat ik eerder terecht kon bij de ka. Wil eigenlijk nog niet 2 weken wachten. Maar de arts vond het geen spoedje, dus we wachten maar 2 weken af..

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik snap dat je geen arts bent ;). maar omdat ik weet dat je voor joost ook pufjes hebt... dacht ik misschien dat jij wat meer ervan weet..

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    maar ik ga er vandoor, mijn ogen vallen bijna dicht. Ik ga lekker naar mijn bed toe en hopen op een goede nacht. Finn blijft weer bij mijn ouders net zoals morgen avond, en hopen dat mika lekker doorslaapt tot morgen vroeg, dan ben ik een 'gelukkig' mens ;).

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar als zijn longen schoon zijn, heeft ie de ventolin ook niet nodig en is het logisch dat dat niks doet..... Dan zit het slijm in de bovenste luchtwegen waarschijnlijk...

Dan is het misschien wel een virus wat hij bij zich draagt....Ik weet het ook niet.... Maar er heerst op dit moment zoveel....;)

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar Joost krijgt dus andere medicatie. ;) En nu die op volle sterkte die medicijnen weer krijgt gaat het eigenlijk best goed, maar hij hoest wel nog steeds (best naar)....;)

7. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik weet het ook niet meer.... We wachten geduldig af *zucht*
    misschien tot morgen!
    slaap lekker ramoon!

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ja zover was ik dus al :p

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Slaap lekker!

Ik ga ook! Fijne avond nog voor wie dit nog leest, slaap lekker en tot morgen!

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    en de artsen in B verschillen dus van mening over die medicatie met de NL-artsen....maar goed dat wist ik ook allang, want in NL had Joost zo gezegd nooit een longontsteking, terwijl dat dus gewoon WEL zo was.:x;):)

Maar ehm...ik had nog een aanvulling getypt....:p

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Slaap lekker Daan!

12. Goodevening.

Het gesprek verliep positief, maar ik ga het niet aannemen als ze me bellen dat ik aangenomen ben...
    Paar puntjes:

- Het is 4 dagen van 14-17 werken, dus 2 uur rijden voor 3 uur werken...
    - Het is 1 dag van 9-17 werken, dus je werkt gewoon 5 dagen!

Daarbij moet je bij 1 van die 4 dagen ook nog extra werken.. Het is 27 uur per week..

En dit is voor mij gewoon de bevestiging geweest dat ik het niet moet doen en toch volledig voor de opleiding tot doktersassistente ga. ;)
    Het is 2 jaar flink aanpoten, want je moet 1 dag naar school en 20-24 uur erbij gaan werken, maar als de kids dan naar school gaan, kan ik lekker bij een huisarts gaan werken ;)
    Ik ben zoo blij dat ik deze keuze heb kunnen maken, mede door het gesprek van vanmiddag :D

(het is trouwens op een groep met 6 autistische kinderen (van 14-21 jaar) en 2 begeleiders...

13. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    fijn kk dat je nu een goede keuze kunt maken. Zo zie je maar dat het altijd wel goed komt ;).

14. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    goedemorgen,

hier een goede nacht gehad. Lekker kunnen slapen gelukkig. Weer een beetje bijgetankt. Nu vanavond nog hopen op een goede nacht en dan kunnen we er weer even tegenaan ;). Finn had bij mijn ouders gewoon geslapen van 23.00 tot 07.30 uur! terwijl hij hier altijd snachts wakker was en goed 2 uur lang kon huilen, en bij mijn ouders slaapt ie gewoon door!

15. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ramoontje: leuke taart zeg! Je hebt echt weer een hobby erbij he;)
    @KK: fijn dat je een keuze hebt kunnen maken! Dat geeft je weer zin in de toekomst he:)
    @Daantje: balen dat de Ventolin zijn werk niet doet bij Mika, hier helpt het gelukkig wel altijd vrij snel. Maar als het inderdaad een bovenste luchtweginfectie is, dan kan het er ook niet voor helpen. Fijn dat jullie een goede nacht gehad hebben!

Verder heb ik niet meer bijgelezen!

Hier is Joucke gister goedgekeurd door het CB. Hij weegt nu 4220, dus is 600 gram aangekomen sinds zijn geboorte. Dat was prima, zeker gezien zijn dip de eerste 2 weken. Verder was alles goed en mogen we gewoon flessen van 150cc geven, ook al komt hij 6 keer op een dag. En als we liever over gaan op voeding voor hongerige baby's is dat ook goed. Ze vertrouwde ons die keuze zelf toe, omdat we ervaren ouders waren:)
    Arinde was gister bij de gastouder helemaal niet naar bed geweest. Nou, dat hebben we geweten gister toen ze thuis kwam:$ Die gaat dus mooi vanmiddag wel naar bed. Ook al is het maar een uurtje en ook al slaapt ze niet, maar die rust heeft zij (en ik) gewoon nodig. En misschien valt ze toch nog in slaap;)

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    lekker dat joucke goed aangekomen is.
    en dan maar lekker naar bed doen hoor ;).

Bij mika hoor ik dat er ook slijm vast zit als ie hoest.. dus wat het steeds is, heb geen idee.

17. Goedemorgen.

Hier een redelijke nacht gehad.. Zelf veel liggen draaien, omdat mijn neus dicht zat.. Bah.. Straks E.smée naar schooltje en kijken of ik nog ff met M.ausje ergens op visite ga..

@Linnielin, Joucke is bijgeschreven ;)
    @Daantje, hopen dat Finn bij jullie ook zulke nachten gaat maken!
    @Linnielin, ja, ik krijg zo echt weer nieuwe energie voor de toekomst.. :) Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

18. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wauw Ramoon die is gaaf geworden.:D
    Wat vindt manlief ervan dat je zo aan het bakken bent?:D

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Met het puffen gaat het hoesten ook niet weg helaas.:)
    De puffers zorgen er alleen voor dat er verder geen ontsteking ontstaan en dat het de luchtwegen verwijdt.

Heeft hij wel lekker geslapen?

20. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik hoest ook als een achterlijke maar mijn longen zijn schoon.
    Ik puf nu puur om te voorkomen dat het doorslaat naar mijn longen toe.

Als hij een kriebelhoest heeft zou je een hoestdrank kunnen halen met Noscapine erin.
    Daar heb ik de Codeïne voor omdat dat andere bij mij niet werkt.

Deel Deze Pagina