De Walvismama's deel 2, mama's mbv een vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'De mama's' gestart door prinses, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    #1 prinses, 21 jan 2010
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
    Ons topic is gesloten omdat er meer dan 1000 berichten in zitten. Vandaar dat ik deze nieuwe open. Ik zal gelijk het lijstje met baby's kopieren.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Tussenstand Walvisbaby's: 10-5

Marin
    30-07-2007
    dochter van Mamamarin

Nicky
    23-09-2007
    dochter van Lenneke

Charlotte
    09-10-2007
    dochter van Imani

Ruben
    04-11-2007
    zoon van Elmo

Arthur
    05-11-2007
    zoon van Aldonza

Naomi (Naomi Iris)
    06-11-2007
    dochter van Lydia31

Leander (Leander Emiel)
    22-11-2007
    zoon van Lieke

Prinsje
    31-01-2008
    zoon van prinses

Dean
    14-03-2008
    zoon van Natasja

Josephine
    13-03-2009
    dochter van Imani

Noud
    16-09-2009
    zoon van Lenneke

Wesley
    13-11-2009
    zoon van lydia

Julian
    13-12-2009
    zoon van Natasja

Stijn
    21-12-2009
    zoon van Elmo

Hidde
    02-01-2010
    zoon van Mamamarin

who`s next...??

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Snapte er al helemaal niks van! Kom ik even uit mijn bubbel en dan mag ik er niet meer bij. Zou er haast wat van gaan denken hahahaha.

Kl*te voor het broekloeren Prinses. Dan zal je ook niet happy worden van al dat babypraat of valt dat nog mee?

heb trouwens maar 1 blz teruggelezen. Probeer vanaf hier weer in te stappen. Lukt vandaag aardig aangezien marinneke bij de oppas is en meneer even lekker slaapt. Moet nog wel even aan de strijk, dat wel.

naomi morgen naar de psz. Ze zal het vast net zo leuk vinden als haar grote vriendin.

Len, vanaf het moment dat we er bij Marin totaal geen druk meer op legden, ging het langzaamaan beter met het eten. Ik schep een kleine hoeveelheid op haar bord zodat ze ook eerder haar bord leeg kan hebben. Hoe ze eet maakt ons niet uit. Of dit met haar vingers is of met bestek, geen punt. Ze krijgt te horen wanneer we haar bord weghalen, dan weet ze dat tenminste. Begint ze te piepen dat ze geen eten hoeft, dan zeggen wij dat dat prima is, maar dat we het wel fijn vinden dat ze er gezellig bij zit. Verder prijzen we elke hap ook al spuugt ze 'm vervolgens weer uit.
    Het zijn allemaal trucs, dat wel. Maar mij is verteld dat als ze overdag genoeg brood e.d. eten dat dit avondetenweigeren niet zo'n probleem is. Oja, Marin krijgt vanaf vijf uur 's middags geen eten of drinken meer. En bij erge trek voor het eten kan je een kiwi geven aangezien die geen vol gevoel geven.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik spring er ook ff koud in.

Heeeeele spannende dag voor Naomi bij de peuters!

Prinses,
    Balen balen balen!

Vier,
    Owww....hoop geen hele nare dingen met hele nare consequenties voor jou!
    Vind het naar te lezen: bedankt voor alle geboortekaartjes...
    Doet me nog altijd zo'n zeer dat jij nog geen kaartje hebt kunnen uitzoeken...hoop zo dat 2010 jullie jaar wordt meid!
    Minimaal bol eruit zou ik zeggen!

Femke,
    Goed je hier weer te zien!

Imani (typ zo vaak eerst je eigen naam...),
    Kanjer!
    Knap dat je afleiding blijft zoeken. Logisch dat je haar zo ontzettend mist. Het lijkt me ook ontzettend heftig zeg...knuffel!

Lenneke,
    Ja sorry, hier een kind wat eigenlijk altijd goed eet!
    Negeren lijkt mij ook het beste, als hij loopt te hannessen dan negeren wij dat eigenlijk altijd. Wel erg lastig hoor, zeker als ze ZO weinig eten!

Hier een kind wat structureel behang blijft trekken!!
    Hij had het 1x gedaan en toen eigenlijk niet weer...nou hing er gisteren weer een flap los. Net heeft papa hem op heterdaad betrapt...dat was niet best!
    Ik heb het behang hier op tafel gelegd...daar zijn we nog niet over uitgesproken!
    Maarja..hoe pak je dat aan bij een peuter he!

Mijn linker borst gaat super! Doet praktisch geen zeer meer. Kan hem weer gewoon aanleggen en heb vanmorgen ook die borst liggend gegeven, ging super!
    Stijn heeft wel een minder dagje vandaag. Veel huilen, krampjes etc. Hij drinkt vaak, spuugt geregeld (gisteren 2x best veel) maar laat me nu de pis niet zo gauw meer lauw maken hoor!
    Ga er niet vanuit dat het met de bv te maken heeft, maar met Stijnemans zelf :D (knap he!).

Nou....ff de keet hier opruimen

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Wesley heeft erg last van de prilkjes, wil veel bij me zijn en het liefst de borst in de mond.
    dus ben weer weg

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zit er even helemaal doorheen. De hele dag ging er van alles mis, ik ben moe, ongesteld, baal dat ik niet zwanger ben en ik maak me toch nog druk om de opgezette klier in Tims nek. Ik ben ineens ontzettend bang om hem kwijt te raken. Allemaal wat onrealistisch misschien, maar hij is me zo dierbaar en hij maakt me zo kwetsbaar. In mijn omgeving zijn er twee kinderen ontzettend ziek, en kan het even niet meer zo in verhouding zien. Het zal wel een beetje samenloop van omstandigheden zijn. Eigenlijk zou ik het nog eens willen laten controleren, maar ik ben er al zo vaak geweest de laatste tijd, dat ik me een ontzettende zeur vind. Ik denk dat ik maar even een heel groot potje ga janken.;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Prinses,
    Een deel van je post is voor mij natuurlijk nu niet herkenbaar maar een deel, misschien wel het belangrijkste deel, wel.

Een paar dagen geleden las ik in de vlinderlounge het verhaal van de ouders van Luuk*
    Ze zijn Luuk* tijdens een spoedkeizersnede (de bevalling was natuurlijk begonnen) verloren. Hun zoon kwam levenloos uit haar buik...de rest bespaar ik je.
    Ik heb ontzettend zitten huilen, manlief wist niet wat hem overkwam (mij overkwam). Ik moest ineens zo denken aan hoe het bij Ruben ging. Ik ben zo bang geweest toen zijn hartslag wegviel. Toen ik bijkwam dacht ik echt dat mijn kindje dood was. Het ging echt niet goed toen we de ok op reden..
    Gelukkig had mijn ks een happy end.

Ook ik kan dan ineens heel bang zijn, terugdenken aan: wat als.... etc.
    Nu ik dit van jou lees denk ik echt: owwww...dus het hoort erbij, bij het moeder zijn!
    Als jij bang bent dat Tim iets mankeert, kan je niet vaak genoeg naar de ha gaan toch!
    Als je niet zou gaan en er zou die keer wel wat zijn, vergeef je het jezelf nooit. Lijkt me wel handig dat je dit bespreekbaar maakt met je ha.

Verder een dikke knuffel!
    Niet leuk te lezen dat er een vissie is met een knoop in haar maag!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lydia,
    Arme Wesley! Ik hoop dat ie zich gauw weer wat beter voelt. Half molletje geven?
    Hier ook een jochie dat geregeld het liefst met een tepel in zijn mond zit hoor! Tietenman!
    Het liefste slaapt ie op zijn zij, buik aan buik, in mijn bed, met een tepel in zijn mond!
    Grapjas!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx Lau, nu moet ik nog harder huilen. Hihi!;) Ik ga het er straks nog maar eens met Flip over hebben. Ik denk dat ik of Flip het volgende week even laat checken bij mijn lieve eigen huisarts.

10. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Prinses,
    Ook vanuit hier een dikke knuffel.
    Sluit me voor de rest helemaal aan bij Elmo.

Lydia,
    Fientje had ook helemaal geen regelmaat in het drinken. Wat je het beste kunt doen is een tijdje bijhouden hoe vaak hij drinkt op een dag, en dan vooral in de tijden dat je straks gaat werken. Toen ik weer ging werken kolfde ik drie keer op mijn werk en kreeg Fien 3 voedingen. Ik zorgde er dan voor dat ze nog even bij mij dronk voordat ik wegging, tussen 7 en half 8. Om 16.00 uur was ik dan weer thuis.
    Een tip, zorg er voor dat er bij de gastouder een reserve voeding in de vriezer staat, voor het geval ze echt te weinig heeft.
    Wat betreft de hoeveelheden die je mee moet geven. Er bestaat een rekensommetje: 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Maar dat rekensommetje is relatief. Het ene kindje drinkt meer dan het andere kindje. Dat rekensommetje gaat na 3 maanden niet meer op, op dat moment zit het kindje zeg maar aan de maximale hoeveelheid. Stel, Wesley weegt met drie maanden 6 kilo, dan drinkt vanaf dat moment 900 cc over de hele dag. Wanneer hij bijvoeding/ ander drinken er bij gaat krijgen dan wordt dat vanzelf minder.
    En een dikke kus voor Wesley!

Hier vanochtend een zieke Fien, 39,5. Vorige week had ik me al ziek gemeld omdat Lot ziek was. Tja, mams was mijn vangnet in dit soort gevallen, en had me nog niet zo bezig gehouden met het zoeken naar een nieuw vangnet. Maar goed, ik moest nu toch wat. Heb Fien maar een pcm gegeven en gehoopt dat het goed ging op het KDV. Om 3 uur hadden ze mijn baas gebeld, of ik terug wilde bellen. Ben maar meteen na werktijd heengegaan. Uiteindelijk viel het wel mee hoe het vandaag gegaan was. Maar ik heb haar maar lekker op tijd mee naar huis genomen.
    Verder slecht geslapen afgelopen nacht, de meiden sliepen netjes door maar ik kon gewoon niet de slaap vatten. Toen nog wat geharrewar op het werk.
    En dat alles kwam er vanavond na het boodschappen doen uit. Joh, wat heb ik zitten janken in de auto. Kwam echt uit het diepst van mijn hart. Voel me er nu nog helemaal leeg van, maar het luchtte wel op.

Dus Prinses, laat die tranen maar komen. Kan soms heerlijk opluchten.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ook voor jou een dikke knuffel!

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    prinses, liever te veel naar HA dan een keer te weinig he?
    Je gevoel herken ik ook enorm... zo bang zijn je kindje te verliezen..

Lyd, je vroeg naar voedingen.. geen regelmaat hier hoor, gewoon op verzoek, kan 3,5 uur tussen zitten (zoals vandaag de hele dag) of de hele dag om de 2 uur.. geen lpijl op te trekken. van hoeveelheden naar oppas weet ik nog niet.

Imani, prinses.. dikke kussen voor julie,

Ben vandaag met Julian op mijn werk geweest... nu weet ik dat ik het totaal niet mis... wel gezellig gekletst hoor ook met leerlingen,.. maar vind het veel te lekker thuis..

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik doe mee met je hoor prinses. Hier ook zo'n sippe kip.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dikke kus vier!

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    O lieverd, jij ook al! Ik knuffel je helemaal plat. *Kom hier*

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ach Vier, ..... nee, heb alles al tegen je gezegd ;)

Imani,
    Confronterend weer zeg, dat vangnet!

Hier ook een kind dat drinkt wanneer het hem uitkomt hoor!
    Vaak wel rond de 3 uur...maar nu ook al een paar keer in de nacht of ochtend zo'n 5 uur!

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Imani,
    Wesley weegt al 6 kilo!!
    vandaag is hij weer gewogen en meneer weegt 5955 gram en is 59 cm.
    dus hij groeit goed.
    Dat van die 150 cc per kilo wist ik wel.
    bedankt voor de tip om wat bij de gastouder in de vriezer te hebben, kan geen kwaad denk ik.
    verder heb ik hem vanmiddag dus de hele middag aan de borst gehad( dat leek tenminste zo)
    wel heel sneu voor Naomi, die kon ik dus bijna geen aandacht geven.
    Val snachts regelmatig met hem in slaap en dan ligt ie dus ook tegen mijn buik met zijn mond bij mijn tepel en die pakt ie dus regelmatig snachts.
    Wordt er dan wakker van en denk dan oh je moet je bedje in, maar val vervolgens vaak weer in slaap.

Prinses,
    huilen kan opluchten.
    en als jij 10 x in de week naar de ha wil moet je dat doen, het is jouwn zoon, jij kent hem het beste.
    en liever 10 x voor niets dan 1 keer niet en dat er wel wat is.

Imani,
    kan me dat helemaal voorstellen dat je je zo voelt.
    en je word er elke keer weer mee geconfronteerd.
    denk aan je.

Vier,
    dikke kus en knuf voor jou.

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Natas,
    wanneer moet je weer aan het werk?
    kan me voorstellen dat je het nog niet mist.

heerlijk dat je zus over komt, kan je lekker met haar kleine knuffelen.
    en zij met Julian.

19. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh girls,
    Heb het verhaal op hyves geplaatst. De walvissen wel te verstaan.

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Gevonden, gelukkig. Prinses bedankt voor openen!

Weet even niet waar te beginnen...

Prinses, dikke kus voor jezelf, baal echt ontzettend voor je!
    En wat de rest al zegt, gewoon naar de HA, knulletje is het liefste dat je hebt dus niet aarzelen!

Vier, dikke dikke dikke knuffel! Ga je verhaal zo even lezen...

Imani, denk vaak aan je. Het lijkt me zo moeilijk. Logisch dat het je aanvliegt soms. Potje janken is dan wel eens een opluchting maar neemt de pijn niet weg...

Lydia, sneu voor Wesley, last van de prikjes. Haha imani was me al voor met de diepvriestip lees ik.
    Mijn moeder heeft met de oppasdag de reservefles al een keer gebruikt. Als ik bij Noud die regel van 150 ml aan zou houden kom ik op meer dan 180ml per fles. Dat krijg ik nooit gekolfd. Ik geef 125 a 130 ml in de fles en over het algemeen heeft hij daar genoeg aan.

Lau, superboobies!

Natas, fijn je zus en die kleine zien binnenkort!

Fem, strijkplank niet te veel kietelen hoor! Lekker met zoonlief kroelen!

Ben blij dat ik mijn instinct heb gevolgd, mijn moeder heeft Nicky van het kdv gehaald vandaag nadat de juffen belden. Ze was echt zichzelf niet. Dus heb mams met kind langs de HA gestuurd.
    Ze heeft een virus op haar maag-darmstelsel. Vandaar steeds maar 1 of 2 hapjes eten en dan weigeren en huilen. Ook boeren en 2 keer had ze wel gezegd dat ze zeer aan haar buik had, maarja ik dacht eerst dus dat dat aandacht trekken was.
    Ze heeft nu zetpillen gekregen en het zou toch zeker het weekend al verbetering moeten geven.
    Het was ook echt Nicky niet de afgelopen dagen. Zoals jullie schrijven over het eten is zeer herkenbaar, en wij hebben ook al veel truukjes geprobeerd. Normaal hielp dat dus allemaal wel en ze is meestal een gezellig eter. Dus vandaar dat ik me nu toch zorgen begon te maken.

Weltrusten, ben zooo moeeee...

Deel Deze Pagina